Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszedł czas poszukać nowe auto w miejsce niedawno sprzedanej E90.


Zastanawiam się nad F31 albo F11 ale nigdy nie myślałem co będzie głównym kryterium w wyborze samochodu.

Otóż, najważniejsza jest wysokość zawieszenia. trzy lata temu kupiłem mieszkanie z garażem indywidualnym, w piwnicach. Niestety jak oddano inwestycję, to okazało się, że mój gara z ma najbardziej strony podjazd. Moja E90 szorowała osłonami o najwyższy punkt. Deweloper zestrugał trochę krawężnik w najwyższym punkcie i udało się korzystać z garażu, niemniej auto czasem delikatnie ocierało osłoną o podjazd.


Chciałem zostać przy marce BMW ale zdaję sobie sprawę, że są to auta dość nisko zawieszone. Obejrzałem dwie F30 i zaobserwowałem, że mają różne wysokości zawieszenia, gdzieś o 3 cm. Ta niższa ma prześwit podobny do mojej byłej E90, ta druga wyraźnie wyższy. F10 ma chyba prześwit podobny do E90.


Czy F30 wychodziły z różnymi wysokościami zawieszenia?

Czy wersje X-drive są takiej samej wysokości czy są podwyższone?


Na SUVa jakoś nie mam ochoty, wolałbym zwykłe kombi.


Może temat trochę "głupi", ale nie chciałbym kupić auta i nie wjechać do garażu, a nie zawsze przyjdzie kupić auto w swojej miejscowości, żeby móc sprawdzić.

Opublikowano

F30/31 na zawieszeniu standardowym i xdrive to straszne kozy...wiec spokojnie wjedziesz

Z kolei na zawieszeniu M pakietowym jest już niżej około 20 mm więc może być już problem...


F10/11 stoi jeszcze wyżej ,i tak samo analogicznie do różnych wersji zawieszeni jakie to auto posiada

Opublikowano

No i właśnie takiej kozy potrzebuję.

A kozy to są Octavia, Mondeo i Passat. Nawet A4 B8 jest znacznie wyższe niż BMW.


Właśnie F10 co oglądałem wydawały mi się niskie, jedynie xdrive był wyższy. Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie miały zawiechy M-pakietowe. Nie przypatrzylem się czy mają zewnętrzny mpakiet, bo mi na tym nie zależy.


Do szybkiego pomiaru służy telefon o wysokości prawie 16 cm. Pod jedną trójkę wchodzi cały na wysokość. Pod piątki nie, podobnie jak pod moją E90. Pod F10 xdrive już tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piątka ma większy rozstaw osi, więc przy takiej samej wysokości jak 3 może już haczyć na przełamaniu.

W 3 wersja efficient dynamic też ma niższe zawieszenia, tak samo wysokie jak zawieszenie M.

Opublikowano

Tak zdaje sobie sprawę, że przy większym rozstawie osi i tej samej wysokości będzie mniejszy kąt.

A o wersji efficient dynamic, tego nie wiedziałem. Przyda się ta informacja.

Opublikowano
Piątka ma większy rozstaw osi, więc przy takiej samej wysokości jak 3 może już haczyć na przełamaniu.

W 3 wersja efficient dynamic też ma niższe zawieszenia, tak samo wysokie jak zawieszenie M.

O kurczę, tego o ED nie wiedziałem, a zawsze się zastanawiałem jak to jest ze moja siedzi tak nisko w porównaniu do innych, a nie mam zawieszenia sportowego :)

Opublikowano

xDrive sa troche wyzsze.

Mozesz poszukac nawet tu na forum przypadkow, gdzie z tego powodu ludzie wymieniali sprezyny w xDrive`ach na cos nizszego.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To juz chyba lepiej poszukac np.: sprezyn z xDrive (jak rozumiem problem za niskiego auta pojawia sie w modelach z napedem na tyl).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.