Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem po wymianie korasa w turbo gt2260v wszystko poszło bez problemu, wymyte wycackane nowa geometria, nastawnik zero luzu na ślimaku. Turbo do końca chodziło ale puszczało już olej w dolot. Przy okazji wymiany rozrządu i tego ze wszystko było na wierzchu postanowiłem zrobić jej remont :D


Teraz pytanie wszystko poskładane i gotowe do wsadzenia tylko czy muszę coś adaptować w nastawniku? jest on z tego auta i do tej pory było cacy. Nie chciał bym tego drugi raz rozbierać ;p Może ktoś wymieniał sam nastawnik w turbo i było ok bez żadnej kalibracji?

Opublikowano

Nie obejdzie się bez kalibracji, nastawnik musi być odpowiednio przykręcony względem turbiny, jest regulacja miejsca przykręcenia nastawnika do turbiny, u mnie po regeneracji te śruby są "zaplombowane" aby nie zmieniać ustawienia nastawnika.

W tym filmie masz to fajnie pokazane, co prawda turbo inne ale zasada ta sama. Nie ma regulacji na sztandze, ustawia się cały aktuator względem turbo.

Opublikowano
W sumie to mam wrażenie, że sterownie tej turbiny jest kompletnie inne niż te z grupy vag, sterownik nie pływa względem turgo i nie ma też tej śruby do ograniczania cięgna od geometrii. Daje mi to podstawy by myśleć że jesteś w błędzie. Zobaczymy podjadę dziś na zakład co robią turbiny, zobaczymy co powiedzą...
Opublikowano
Mogę się mylić, u mnie śruby mocujące nastawnik są zaplombowane, żeby ich nie ruszać. Na dobrą sprawę przecież nastawnik musi znać swoją pozycję początkową i końcową. Podobno jeśli nastawnik jest źle skalibrowany wydaje dźwięk, pisk gdzieś widziałem filmik na yt. Lepiej podpytać fachowców.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nastawnik się reguluje położeniem muszli według siebie.

Po regulacji nie wolno zmieniać położenia muszli.

A jak zmieniałeś też geometrię to na bank do regulacji.


Na oko to tylko możesz ustawić tak żeby cięgno na niepodłączonym przewodzie nie było naprężone.

Musi mieć deczko luzu. Takie tyci-tyci.

Nic więcej sam nie zrobisz. Dokładna regulacja na stole z przepływomierzem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, potwierdzam, po takim zabiegu trzeba ustawić geometrie obracając zimna strona turbo. Ja użyłem swojego aktuatora(bo był spoko) poskładałem wszystko jak było i po wrzuceniu na maszynę wyszło ze ok (pewnie fuks) ale spec powiedział że na nowym lub regenerowanym nastawniku na 99% by nie poszło. Tak że podsumowując regeneracja turbo wyszła mnie 630zł (koras z melleta). Wydaje mi się że spoko bo regeneracja na alledrogo na chińskich częściach minimum 800.
Opublikowano
Witam, potwierdzam, po takim zabiegu trzeba ustawić geometrie obracając zimna strona turbo. Ja użyłem swojego aktuatora(bo był spoko) poskładałem wszystko jak było i po wrzuceniu na maszynę wyszło ze ok (pewnie fuks) ale spec powiedział że na nowym lub regenerowanym nastawniku na 99% by nie poszło. Tak że podsumowując regeneracja turbo wyszła mnie 630zł (koras z melleta). Wydaje mi się że spoko bo regeneracja na alledrogo na chińskich częściach minimum 800.

 

Ja regenerowalem tez turbine i nastawnik turbiny i mi wyszlo za to 650 pln czesci MELLET - Przemysl CR TURBO polecam serdecznie. Turbo chodzi po chipie mega dobrze.

b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.