Skocz do zawartości

540i odpala i od razu gaśnie, brak reakcji na gaz, błędy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, od dłuższego czasu walczę ze swoją E39 M62TUB44. Wersja poliftowa. LPG.

Problem wygląda następująco:

Oddałem auto na regenerację alternatora. Alternator został zregenerowany, zamontowany. Przy okazji zostały polutowane przewody sondy lambda, bo były poprzerywane. Wyjechałem z warsztatu, wszystko było ok. Przejechałem kilka kilometrów, zgasiłem auto, postało pół godziny. Odpaliłem ponownie, przejechałem 20 metrów i zgasło.

Od tej pory silnik odpala, po czym od razu gaśnie.

Nie reaguje na pedał gazu.

Tryb awaryjny (Engine failsafe program).

Błędy: potencjometr gazu, przepustnica, pedał gazu, czujnik termostatu;

temp. powietrza w dolocie -40°C

Po odpięciu przepływomierza problem nadal występuje. Podmieniałem przepustnicę, to samo. Bezpieczniki sprawdzone. Na LPG to samo. Słychać pracę pompy paliwa.

Ręce mi już opadają. Gdzie dalej szukać? Co sprawdzać? Jak sprawdzać? Wolałbym uniknąć kupowania po kolei nowych części. Proszę o porady doświadczonych pasjonatów, ja jestem zielony w mechanice.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co prawda inny silnik bo mam M52TU ale objaw był podobny. Zmieniłem softa na Euro2 podpinałem sondy za katalizatorem pierwsze uruchomienie i bardzo podobnie jak u ciebie, Engine failsafe program, błędy przepustnicy, auto odpalało reakcja na gaz znikoma. Po godzinie zabawy odłączyłem sondy przed i zaskoczyło chodził jak należy błędu nie wyswietlało. Co ciekawe podłączyłem znowu sondy przed i chodzi jak złoto. Spróbować warto (odepnij wszystkie sondy i zobacz czy będzie chodził)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie było błędów związanych z sondami? Wskazania sondy były w normie?

U mnie błędy to:

230 Pedalwertgeber

232 Pedalwertgeber Poti2

117 DK-Potentiometer

118 Drosselklappenpoti 1

119 Drosselklappenpoti 2


i takie wskazania

Zrzut-ekranu-2021-06-10-092539.png

Zrzut-ekranu-2021-06-10-094520.png


Zastanawiam się skąd wskazanie temperatury powietrza w dolocie -40 stopni :idea:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzałeś wtyczki przy sterowniku silnika? Obok sterownika powinno być jeszcze 5 bezpieczników w takim klocku.

Dokładnie tam gdzie strzałka pokazuje. Screenshot-2021-06-10-18-44-55-567-com-dcsoftware-eu-bmwwdsviewer-free.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Sprawdzałeś wtyczki przy sterowniku silnika? Obok sterownika powinno być jeszcze 5 bezpieczników w takim klocku.

Dokładnie tam gdzie strzałka pokazuje. Screenshot-2021-06-10-18-44-55-567-com-dcsoftware-eu-bmwwdsviewer-free.jpg

 

Tak, sprawdzałem bezpieczniki multimetrem. Sterownik wypinałem, czyściłem styki, wpinałem jeszcze raz.

Jeszcze jakieś pomysły proszę! :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam pedał gazu jest podpięty tylko i wyłącznie do sterownika silnika. Więc albo wiązka przetarta, albo uszkodzony sterownik lub pedał :) albo masz zmienioną mapę na taką która nie obsługuje 4 sond (próbowałeś je odpiąć?)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Sam pedał gazu jest podpięty tylko i wyłącznie do sterownika silnika. Więc albo wiązka przetarta, albo uszkodzony sterownik lub pedał :) albo masz zmienioną mapę na taką która nie obsługuje 4 sond (próbowałeś je odpiąć?)

 

Sondy odepnę jutro, dzisiaj nie mogłem tego zrobić. Wydaje mi się, że są 2 a nie 4?

Sterownik z EWS i immo próbowałem podmienić, ale nie chciał odpalić na nim, może jest uszkodzony, bo nie wyjąłem go ze sprawnego auta.

Podmiana przepustnicy nic nie dała.


Teraz podmienić kolejny sterownik to nie takie proste znaleźć do m62...

Pedał spróbuję zorganizować, chyba powinien pasować od M54?

A do sprawdzania wiązki to jestem za cienki, nie mam pojęcia jak się to robi.

Oprócz tego co napisałeś: sond, pedału, sterownika i wiązki to już nie mam pomysłów. Chyba, że czujnik temperatury powietrza w dolocie, skoro wskazuje -40 stopni.

Już mi opadają ręce. Dziękuję Ci bardzo za pomoc!

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś inne pomysły to proszę o wszelakie podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer pokazuje -40 stopni jak odpeniesz wtyczkę od czujnika, możliwe że wiązka walnięta.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Komputer pokazuje -40 stopni jak odpeniesz wtyczkę od czujnika, możliwe że wiązka walnięta.

 

Walnięta wiązka, a może sam czujnik? Albo też wina sterownika? A może jest możliwość, że np. sonda fałszuje ten pomiar?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma takiej możliwości, ale tak jak pisałem na początku mi sterownik po zmianie softu wyrzucił błąd przepustnicy i dopiero po odpięciu sond wszystko wróciło do normy. Później je podłączyłem i było ok. (Żadnych innych błędów nie było)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzisiaj po odpięciu sondy (tej która była uszkodzona) ładnie odpaliła i chodziła na wolnych obrotach. Kilka razy gaszona, odpalana i było ok. Opuszczona z podnośnika, maska zamknięta i nic więcej nie ruszane. Przyjechałem po kilku godzinach i znowu odpala i od razu gaśnie. Próbowałem podłączać sondy z powrotem, odłączać pozostałe dwie i nic. Ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli ruszałeś przewodami od sond idź po nich aż wejdą w grubszą wiązkę przewodów i w stronę sterownika, sprawdź czy wiązka nie jest gdzieś przetarta.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Czyli ruszałeś przewodami od sond idź po nich aż wejdą w grubszą wiązkę przewodów i w stronę sterownika, sprawdź czy wiązka nie jest gdzieś przetarta.

 

Czyli musiałbym rozrywać te izolacje i oglądać wszystkie kabelki po kolei? Chyba oddam to do elektromechanika, myślę że sprawniej mu pójdzie :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej wizualnie czy ta zewnętrzna izolacja nie jest uszkodzona. Jak znajdziesz przetarte miejsce to dopiero w nim rozwinąć.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

A myślisz, że jest możliwość, że to pedał gazu?

Jak ostatnio odpaliła po odpięciu sondy, to 0 reakcji na gaz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też jest taka możliwość. Czy błędy przepustnicy po jej podmianie poznikały? Jeśli nie to stawiam w dalszym ciągu na wiązkę przewodów. Pedał jest chyba taki sam we wszystkich wersjach z elektryczną przepustnicą. Jak masz możliwość to podmień i zobacz czy błędy się skasują.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.