Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ściągnij górną osłonę silnika. Na rozgrzanym silniku weź drugą osobę niech wciska pedał gazu, a ty nasłuchuj dźwięków uciekającego powietrza. Ewentualnie sprawdź dokładnie każdą rurę dolotową, miedzy turbo, a kolektorem dolotowym, każde połączenie na rurach do IC, szukaj nieszczelności. Turbo sterowane nastawnikiem elektrycznym??? zgadza się? Sprawdź czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym, wyczyść z nagaru. Ale jeśli przed regeneracją było ok to stawiałbym na źle skalibrowane turbo, geometria. Albo druga opcja masz naprawdę dużą nieszczelność gdzieś pomiędzy turbo, a kolektorem dolotowym.

Edit. Pisałeś wcześniej o dziurce w rurze idącej do IC. Może jest na tyle duża, że całe ciśnienie ucieka. Pozbądź się tej nieszczelności i wtedy testuj ciśnienie aktualne i zadane.

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W 2.0d po sofcie bylo 2.6 bara w szczycie doladowanie. 1.6 bara? Hahaha ta to ci jedzie jakbys mial moze 130-140 koni max. Chlopie jedz do firmy co regeneracje robiła rzuć im to na stół i niech sie martwią. Do tego tunera zadzwoń ile ci doładowania ustawil przy 3200 rpm, bo to może jakis mirek i on mysli, ze turbo max 1.6 bara pompuje jak w pizdziku 1.4 turbo. 120 koni.


Z hybrydy co pompuje pod 3 bary zrobili serie co nawet 2 bary nie pompuje. Koty.

b28nl6U.png
Opublikowano
Z tego co pisał tuner wgrał fabryczną mapę. Skoro podczas testu zadane doładowanie ma 2,6 bara a aktualne 1.6, to problem raczej nie jest w sofcie, a właśnie w samym turbo, ewentualnie sporej nieszczelności w dolocie. I to właśnie nieszczelności trzeba się pozbyć w pierwszej kolejności tym bardziej, że we wcześniejszym poście wspominał o dziurze w rurze idącej do IC.
Opublikowano

Mnie ciekawi tez jedna rzecz. Turbina byla rozwiercona na wieksza średnicę wirnik większy miala wysoki boost.


Do hybrydy oni powstawiali seryjne części czyli tez wirnik co ma mniejsza średnicę.


Jakim cudem hybryde przerobili z powrotem na seryjna turbine jak tam wszystko jest większe i turbina byla rozwiercona?


Mam tylko nadzieje ze nie wstawili seryjnego wirnika o mniejszej średnicy do rozwierconej turbiny na większy wirnik i jest leak boost-u caly czas.


Powinni części wstawić te same co tam były ale nowe i zostawić to jako hybrydę ale zregenerowana, a co oni tam odwalili to nie mam pojęcia.


Pierwsze slysze by hybryde przerobiac na seryjne turbo jeszcze się nie spotkałem z tym juz pomine fakt spadku wartości turbiny no hybryda warta jest okolo 2000 pln. W szczycie miala potencjal pewnie na 230-250 koni.


Byla dołożona mapa i fajnie to jechalo. Potem wszystkie czynnosci mialy za zadanie tak naprawdę odebrać moc i teraz jest płacz ze nie ma mocy.


Oddaj turbine i auto do firmy co ci to robila niech zmienia wąż poprawia turbine na maszynie i powinno te 170 koni napompować ale w e61 170 koni to jak w golfie 110 koni niby to jedzie ale sie tylko toczy.

b28nl6U.png
Opublikowano
Mnie ciekawi tez jedna rzecz. Turbina byla rozwiercona na wieksza średnicę wirnik większy miala wysoki boost.


Do hybrydy oni powstawiali seryjne części czyli tez wirnik co ma mniejsza średnicę.


Jakim cudem hybryde przerobili z powrotem na seryjna turbine jak tam wszystko jest większe i turbina byla rozwiercona?


Mam tylko nadzieje ze nie wstawili seryjnego wirnika o mniejszej średnicy do rozwierconej turbiny na większy wirnik i jest leak boost-u caly czas.


Powinni części wstawić te same co tam były ale nowe i zostawić to jako hybrydę ale zregenerowana, a co oni tam odwalili to nie mam pojęcia.


Pierwsze slysze by hybryde przerobiac na seryjne turbo jeszcze się nie spotkałem z tym juz pomine fakt spadku wartości turbiny no hybryda warta jest okolo 2000 pln. W szczycie miala potencjal pewnie na 230-250 koni.


Byla dołożona mapa i fajnie to jechalo. Potem wszystkie czynnosci mialy za zadanie tak naprawdę odebrać moc i teraz jest płacz ze nie ma mocy.


Oddaj turbine i auto do firmy co ci to robila niech zmienia wąż poprawia turbine na maszynie i powinno te 170 koni napompować ale w e61 170 koni to jak w golfie 110 koni niby to jedzie ale sie tylko toczy.

Cofnij trochę wiadomości wstecz i doczytaj..

Nie wiedziałem nic o tym że mam hybrydę dopóki nie dostałem tele że jest hybryda ale nie ogarnie mi części do niej wcześniej niż tydzień max 2 a bardzo mi się spieszyło więc powiedziałem że niech złoży mi to fabrycznie więc poszła cała fabryczna razem z muszlami itp wszystko jest oryginalnie jak wyszło z fabryki. Ja tym samochodem jeżdżę rzadko więc nie potrzeba mi specjalnie koni do jazdy po mieście, tak.. Ona według t unnera zanim przywrócił soft oryginal miała 240 koni i 550 niuta. Nieszczelnosc byla taka ze zapałka wchodziła aby

Opublikowano
Taka nieszczelność przy zwiększonym ciśnieniu w rurach dolotowych może się rozszerzać zwłaszcza jeśli chodzi o przewody gumowe. Pytanie czy nieszczelność została usunięta?? Jeśli dziurka jest w gumowym fragmencie przewodu, to można dostać na allegro zamienniki tych gumowych fragmentów i nie kosztują fortuny jak cały ori przewód , który można dostać tylko w "całości". Napiszę jeszcze raz, pozbądź się nieszczelności i wtedy sprawdź ciśnienie aktualne i zadane pod obciążeniem. Jeśli nieszczelności brak, reklamacja turbo. Wiadomo, że 170 km w e60 szału nie robi, ale przy obecnym ciśnieniu doładowania jakie pompuje twoje turbo to ja nie jestem pewien, czy tych koni jest ze 100.
Opublikowano
Mnie ciekawi tez jedna rzecz. Turbina byla rozwiercona na wieksza średnicę wirnik większy miala wysoki boost.


Do hybrydy oni powstawiali seryjne części czyli tez wirnik co ma mniejsza średnicę.


Jakim cudem hybryde przerobili z powrotem na seryjna turbine jak tam wszystko jest większe i turbina byla rozwiercona?


Mam tylko nadzieje ze nie wstawili seryjnego wirnika o mniejszej średnicy do rozwierconej turbiny na większy wirnik i jest leak boost-u caly czas.

Kolego, cofnij się do poprzedniej strony i czytaj ze zrozumieniem co napisał autor tematu. Widać, jakie czytanie takie doradzanie.

Edit. Autor wyprzedził mnie.

Opublikowano

Tak tak.. Zostaał usunięta Nieszczelnosc od razu, druga sprawa.. To turbo wali olejem jak cholera w dolot.. Jak demontowałem tą rure to olej ciurkiem się lał panowie..

Ręce mi opadają normalnie już.. A jeszcze jedna kwestia.. Czy reklamacja zostanie uznana ponieważ ja sam ja wymieniłem, oczywiście filtry, olej i separator odmy wymienione z dowodem zakupu lecz turbinę sam montowałem. Pracuje w tym zawodzie blisko 8 lat, wymienilem wiele turbin i nigdy nie miałem problemów.. Fakt.. Naprawiam ciężarówki ale zasady montażu wszędzie takie same

Opublikowano
Kwestia tego jak podejdzie do tego firma która regenerowała Ci Turbo, teoretycznie jak rozumiem jesteś mechanikiem więc nie powinno być problemu. Ewentualnie sprawdź to doładowanie jeszcze innym programem dla pewności, może coś z b- toolem nie tak i źle ci odczytuje parametry tym bardziej, że wspomniałeś o problemach z testem ciśnienia wstecznego, chociaż wątpię, sam korzystam i nie ma problemu z programem. Występują jeszcze jakieś błędy w sterowniku silnika prócz tego związanego z doładowaniem? Jak zakończysz temat turbo to daj znać co było, bo jestem ciekaw. Sam w tym roku robiłem turbo w 530d i działa bez zarzutu, Robione w bosh service.
Opublikowano

Wykupiłem pełna wersję bimmerTool i wiele razy sprawdziłem coś czy egr ograniczalem bądź dpf wypalałem i zawsze działał bez zarzutów. Pomiary Ciśnienia wstecznego robiłem zawsze raz w tygodniu żeby sprawdzić czy dpf się nie zapycha czy coś.

Doszedł błąd: 4298 sonda lambda

4530 (1297) zwiększona regulacja ciśnienia, odstępstwo od normy

Tylko to.

Muszę wybrać się do tunera i pogadać z nim o tym bo zanim wgrał ori softa to sprawdziłem ciśnienie wsteczne bez problemu.. Skoro by się popsuł to by wywaliło jakis błąd a tu nic.. Kompletnie nie widzi tego, same zera pokazują się.

Mam nadzieję że nie będzie problemów z reklamacją turbo bo się pochlastam.. Specjalnie powiedziałem gościowi żeby ładował wszystko z górnej półki i ma nic używanego nie zostawić, nawet nastawnik który był dobry kazałem założyć nowy

Opublikowano

Przypomniała mi się jedna rzecz jeszcze.. Mam trochę nieszczelny układ wydechowy ale za dpf jakieś 40cm

Po dodaniu gazu słychać wyraznie

Opublikowano

Wedlug mnie cos spieprzyl gosc przy regeneracji turbosprezarki. Trzeba rozbierac turbo jeszcze raz. Soft jak jest ori to co tuner moze wgrac go od nowa co najwyzej co nic nie da i zaspiewa za to kolejna kase. Mi na regenerowana turbosprezarke dali 1 rok gwarancji, wiec twoja tez powinna miec gwarancje na pismie.


Jak regeneracja na slowo to teraz sie moze koles na ciebie wypiac za darmo.

b28nl6U.png
Opublikowano
Mam pisemna gwarancję także myślę że nie będzie problemów, kwity na olej, filtry i separator mam, jedynie martwi mnie to że może mnie olać i powiedzieć że błąd montażu czy coś bo nie mam kwitu na to ale kto w 21 wieku pracując w tym zawodzie robiąc to w warunkach serwisowych będzie oddawał komuś do założenia
Opublikowano

Panowie sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak :

Męczenie znowu diagnostyki i pomiary z przepływki:

Żądane ECU - 1235J

Zadane - 460j

Żadnych zmian w każdym zakresie obrotów, po zdj kostki z przepływki zero różnicy w mocy, odpięta czy zapięta samochód jedzie tak samo.

Ufff cieszę się bo to chyba jest tutaj problem, teraz znaleźć tanio przepływke na podłożenie i jak wróci moc to zafunduje jej chyba nowa..

Opublikowano

podmień lambdę na próbę, sprawdź wiązkę i wtyczkę na początek to ona moze być winowajcą. bodajże do EU4 diesle bmw limitują dym po lambda, a w razie awari sondy dym może być limitowany po przepływomierzu. Jednak u ciebie z jakiegoś powody przeplywka nie limituje dymu wiec auto smiga po jakiejś bespiecznej mapie. Bez informacji o ilości dymu ciezko steruje się sprężarką :wink:

co może generować błąd sterowania doladowaniem.

Jack_Strong-
Opublikowano
Co do przepływomierza to jeśli turbo nie nadmucha, to i przepływomierz nie zmierzy. Po odpięciu przepływomierza sterownik korzysta z mapy zapasowej. I jeśli byłby problem z przepływomierzem, to po jego odpięciu byłaby znaczna poprawa. Skoro turbo nie dmucha zadanego ciśnienia, to i przepływ powietrza jaki trafia do silnika (zmierzony przez przepływomierz) jest mniejszy. Nie wiem czy szczelność wydechu ma wpływ na prace turbo. W jakimś stopniu na pewno.
Opublikowano
Turbo zregeneruje od nowa i będzie ok. Choc 177 koni to mowie słabiutko na e61 doloz softa na 220 koni by to jechalo jak trzeba.
b28nl6U.png
Opublikowano
Turbo zregeneruje od nowa i będzie ok. Choc 177 koni to mowie słabiutko na e61 doloz softa na 220 koni by to jechalo jak trzeba.

 

Noo domyślam się, choć w pierwszej kolejności chce zrobić to na tyle żeby przywrócić moc fabryczna a później coś kombinować..

Panowie a jeszcze pytanie mam.. Orientuje się ktoś jaki koszt regeneracji wtrysków? Podobno leją, tak stwierdził tunner choć trochę wątpię bo nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.. Mróz po - 16 i na dotyk dosłownie albo rozgrzany na max i pali na widok kluczyka, nie dymi, jedynie spalanie mnie niepokoi bo wykosni 10.5l po mieście

Opublikowano

w mieście to normalny wynik jeśli chodzi o spalanie

sprawdź korekcję wtrysków zanim oddasz do naprawy i ewentualnie test przelewowy - prosta sprawa

Opublikowano

Dobra Panowie .. znowu burza mózgów bedzie.. turbo wyjete i spowrotem zawiezione tam gdzie bylo regenerowane .. niestety tam wszystko dobrze na maszynie wyszlo .. turbo nie wali olejem , i pompuje normalnie ... z tym pompowaniem to dziwna sprawa .. gosc mowi ze maszyna nie podaje ile barow daje tylko przeliczaja to w jakis kurde kilogramach czy ki uj .. w kazdym badz razie daje tyle ile powinna. Zdjalem dpf a on caly czarny w srodku wiec wzialem zbiornik 40l na powietrze do montazu opon w tirach i jeb .. zayebalem mu 9barow to przez 2 min nic nie widzialem i tak kilka razu az same powietrze lecialo a srodek jasny , wywalilem kata i to samo kilka strzalow i za kazdym razem czarna chmura i zauwazylem ze kat jest tjb przytopiony w niektorych miejscach ... po tym zabiegu zlozylem wszystko do kupy .. proba drogowa i wczesniej dawalo 1.6 bara a teraz 1.8 mocy jakby troche przybylo ale nadal slabo ... po ostrym przeciaganiu znowu blad od cisnienia turbo z kodem

4530 ... moze ten kat powodowac ze turbo nie laduje tyle co powinno ? I druga sprawa nadal nie pokazuje cisnienia wstecznego przez co nie moge wypalic dpf i pokazuje 79% zapchania juz ... po odpieciu wtyczki czujnika cisnienia spalin wywala blad .. ale nie pokazuje cisnienia tylko same 0.... help help

Opublikowano

kup nowy czujnik ciśnienia wstecznego.

najwyraźniej ciśnie wsteczne blokuję turbo

kata i dpf oddal bym do profesjonalnego sprawdzenia ewentualnie prania, kat ma wklad metalowy jak sie przytopił tonjiz go nie uratujesz

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.