Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na dniach będę zabierał się za wymianę turbiny ponieważ ta obecna poddaje się .. pluje olejem wszedzie już i co jakiś czas brak mocy jest .. ktoś to już wymieniał mógłby dać jakiś kilka istotnych wskazówek, porad ? Na co zwrócic uwage itp itd :)

Kanał mam , narzędzia również .. wiedza jakaś tam jest , od 9 lat pracuje w serwisie napraw ciężarówek wiec wiedza jakas tam jest :) pozdrawiam

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie ma sensu wymieniac turbiny tylko trzeba oddac ta twoja na regeneracje. To, ze pluje olejem to ma juz elementy w turbinie zuzyte.


Kupisz uzywke i nie wiesz co przeszla ta turbina i co w niej ma jaki stan. Daj do regeneracji twoja turbine i nastawnik elektroniczny turbiny 650 + 150 regeneracje i masz turbo jak nowe z gwarancja na rok i nastawnik jak nowy z gwarancja na rok.

b28nl6U.png
Opublikowano
Nie ma sensu wymieniac turbiny tylko trzeba oddac ta twoja na regeneracje. To, ze pluje olejem to ma juz elementy w turbinie zuzyte.


Kupisz uzywke i nie wiesz co przeszla ta turbina i co w niej ma jaki stan. Daj do regeneracji twoja turbine i nastawnik elektroniczny turbiny 650 + 150 regeneracje i masz turbo jak nowe z gwarancja na rok i nastawnik jak nowy z gwarancja na rok.

 

Skąd wiesz, że chce włożyć używkę? Nigdzie to nie jest napisane.

Radzisz mu regenerację za 650+150zl? Obejrzyj odcinek Kiviego na YT i zobacz czemu lepiej dołożyć kilka stówek i kupić faktycznie nową, albo po regeneracji producenta (nie, za 600 czy 800 nie kupisz).

A część regenerowana nie jest jak nowa. Bo część nowa to jest tylko fabrycznie nowa część, a nie jakieś tam regeneracje..


Dla zainteresowanych odcinek o regeneracji turbo:



Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skąd wiesz, że chce włożyć używkę? Nigdzie to nie jest napisane.

Domino zawsze więcej sobie dopowie niż jest napisane :mrgreen:



Jak widać regeneracja regeneracji nie równa.


Polecam obejrzeć kogoś kto regeneruje, a nie tylko sprawdza rezultaty regeneracji ukręconego turbo naprawionego po taniości jak Kiwi :lol:




U mnie coś pod 1500pln poszło na regenerację, zrobione porządnie, w warsztacie co ma porządny sprzęt i reputację, nawet obudowa wypiaskowana (z rachunkiem i pisemną gwarancją). 40 tysięcy przejechane i jeszcze się trzyma.


pSMtpE0.png

Opublikowano
Skąd wiesz, że chce włożyć używkę? Nigdzie to nie jest napisane.

Domino zawsze więcej sobie dopowie niż jest napisane :mrgreen:



Jak widać regeneracja regeneracji nie równa.


Polecam obejrzeć kogoś kto regeneruje, a nie tylko sprawdza rezultaty regeneracji ukręconego turbo naprawionego po taniości jak Kiwi :lol:




U mnie coś pod 1500pln poszło na regenerację, zrobione porządnie, w warsztacie co ma porządny sprzęt i reputację, nawet obudowa wypiaskowana (z rachunkiem i pisemną gwarancją). 40 tysięcy przejechane i jeszcze się trzyma.


pSMtpE0.png

 

Hehe, no właśnie widzę :mrgreen: .


Obejrzałem odcinek. Gość mówi, że nowe i nowe części wsadza, ale nie ma nic na temat pochodzenia oraz producenta części :wink:

No nic, ja się nie przejmuję bo mam wolnossaka. Ogólnie to turbiny na warsztacie wysyłamy do Turbotech Poznań i jak na razie brak reklamacji, aczkolwiek (np. za audi a6 c6 3.0 tdi kosztowała coś koło 1000zł, a i tak wywalało błąd nastawnika turbiny - wjechała inna używana turbina i auto ożyło) :) .

Wcześniej były wysyłane do Zielonej Góry, ale tam coś z dwiema turbinami nie pykło - stąd zmiana na inną firmę.


Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie Panowie .. spokojnie .. źle napisałem może.. chce ją zdemontować i wysłać na regeneracje do Torunia..

Firma ta ma najlepsze opinie jak i z firmy rowniez wysylamy im i chlopaki robia konkretną robotę , w pakiecie wysyłają zregenerowana turbinke , state wymienione czesci i kpl uszczelek. Cena to +- 1200zł i jeszcze sprawdza nastawnik elektryczny. Moje zapytanie dotyczyło tylko tego czy macie jakies doswiadczenie z wymiana turbiny w 525d e61 i jakieś ew wskazówki i porady. Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem jak u ciebie w 525d ale u mnie w 530d trzeba było odkręcać łapę silnika, a co za tym idzie silnik trzeba podwiesić, podeprzeć z jednej strony, dodatkowo, trzeba odkręcić kompresor klimy. Link do filmu jak to wygląda w 3.0d co prawda po niemiecku, ale wszystko fajnie widać :


P.S. mi też się wydawało, że to turbo puszcze olej, ale olej w dolocie tak czy siak będzie bo leci z odmy. w mojej wersji 231 km jest odma bez żadnego wkładu filtra czy też plastikowego separatora i przez to turbo zawsze coś tego oleju wyciągnie.

Co do regeneracji to robiłem swoją w bosh service, dają dwa lata gwarancji jak na nowe turbo, robione na częściach melleta a nie chińszczyzna. Tanio nie było, ale wiem co mam. Też widziałem film kiviego na temat regeneracji i jak widać regeneracja regeneracji nie równa.

Opublikowano

schodzi sie ok 4 godzinki trzeba odkręcić magiel i kawalek przesunąć bo dpf nie wyjmiesz sprężarki od klimy nie trzeba ruszać, najlepiej podeprzeć silnik i odkręcić łapę silnika jak kolega wyzej pisał lepszy dostęp. I koniecznie nowe oringi na spływ i ten kołnierz aluminiowy w ktory wchodzi spływ do tego 2x miedź na zasileniie turbo olejem. Nowa uszczelka metalowa pomiędzy turbo a dpf bo będzie gwizdać jak poskladasz na starej.

A z regeneracją jest loteria ja robilem turbo w polecanej tu na forum firmie i zmienna geometria stanęła po 6 miesiącach po demontażu z turbo wypadly dwie małe srobki domniemam ze te co trzymają zmienną geometrie na miejscu ( wygląda na to że ktoś dokręcił je za slabo) drugą regenerowana postanowiłem zakupic w lokalnej firmie przekonala mnie 3 letnia gwarancja) narazie chodzi. Generalnie nie ważne czy to melett czy co innego wszystkie części do regeneracji turbo pochodzą z chin

Auto idzie na sprzedaż bo już dosyć mam tej nimickiej motoryzacii.

Przesiadam sie na nowego priusa plug-in hybrid na dojazdy do pracy i mx5 na weekendy.

Pozdrawiam

Jack_Strong-
Opublikowano
Ja osobiście robiłem tak, że wyrzucałem cały wydech (łatwiej było mi wyrzucić go w całości niż rozkręcić - śruby były zardzewiałe). Od góry rozbierałem plastikową obudowę filtra powietrza. Potem masz od góry trzy śruby (przy kolektorze wydechowym) i dwie śruby na łączeniu sprężarki z katalizatorem. Sama turbosprężarka to dopływ i odpływ oleju i "trójnik" trzymający sprężarkę z blokiem silnika. Wychodzi dołem w całości z nastawnikiem.
Opublikowano
Nie ma sensu wymieniac turbiny tylko trzeba oddac ta twoja na regeneracje. To, ze pluje olejem to ma juz elementy w turbinie zuzyte.


Kupisz uzywke i nie wiesz co przeszla ta turbina i co w niej ma jaki stan. Daj do regeneracji twoja turbine i nastawnik elektroniczny turbiny 650 + 150 regeneracje i masz turbo jak nowe z gwarancja na rok i nastawnik jak nowy z gwarancja na rok.

 

Skąd wiesz, że chce włożyć używkę? Nigdzie to nie jest napisane.

Radzisz mu regenerację za 650+150zl? Obejrzyj odcinek Kiviego na YT i zobacz czemu lepiej dołożyć kilka stówek i kupić faktycznie nową, albo po regeneracji producenta (nie, za 600 czy 800 nie kupisz).

A część regenerowana nie jest jak nowa. Bo część nowa to jest tylko fabrycznie nowa część, a nie jakieś tam regeneracje..


Dla zainteresowanych odcinek o regeneracji turbo:



Pozdrawiam

 

Ja nie kupowalem regenerowanej turbosprezarki tylko oddalem wlasna turbosprezarke do regeneracji i tak mi wyliczyli :


- regeneracja turbosprezarki 650 pln wymiana zuzytych czesci w turbosprezarce mycie czyszczenie turbosprezarki ustawianie turbosprezarki pod konkretny kod silnika wyważanie turbosprezarki

-regeneracja nastawnika turbiny zmiana kondensatorów na nowe 150 pln

-demontaż z samochodu i montaż na samochód po regeneracji testowanie - 250 pln


Lącznie wyszlo 1050 pln przy odbiorze samochodu turbina wydmuchala po sofcie 214 koni i 445 niuta na hamowni.


Tu masz co robili krok po kroku z sama turbina :


" - Weryfikacja podzespołów po rozebraniu turbiny


- Pomiar elementów współpracujących


- Porównanie parametrów z tymi od producenta


- Odnagarowanie galwaniczne lub piaskowanie i szkiełkowanie


- Mycie elementów w myjce ultradzwiękowej


- Pokrycie galwaniczne na życzenie klienta


- wymiana zużytych części


- Wyważenie zespołów wirników turbosprężarki (CIMAT)


- Montaż pozostałch części


- Ustawienie zmiennej geometrii na maszynie (TURBO-CLINIC)


Pracujemy na sprzęcie sprawdzonych producentów takich jak CIMAT i TURBO-CLINIC Wszystkie turbosprężarki są naprawiane na częściach z firmy MELETT"


CR TURBO Przemysl mega polecam jestem bardzo zadowolony - robia tez turbiny hybrydowe jakby ktos chcial troche wiecej mocy :)


Prowadza tez regeneracje wysylkowo - nie sugerujcie sie ciut nizsza cena niz w duzych miastach jak Kraków Mielec Rzeszów - sa mega profesjonalni w tym co robia.

b28nl6U.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra Panowie turbinka zdjęta .. luz na wirniku praktycznie nie jest wyczuwalny .. a oleju w dolocie pełno .. po zdjęciu rurki od odmy wyleciało trochę oleju .. być może to jest również przyczyną.. zobaczymy .. teraz pytanko sama wymiana wymiana separatora pomoże pozbyć się oleju i ew naprawa turbiny czy np zastąpić to olil tank catch ? Zakładał ktos coś takiego ?

I ostatnie pytanie .. wcześniej zalewałem silnik Motulem 5w30 .. buni stukneło właśnie 300tyś książkowe .. jeździć dalej na 5w30 czy zastąpić go przy tym przebiegu 10w40 ? Czy jeszcze jakimś innym. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

zacznij od wymiany separora, oddaj turbo na sprawdzenie podłączą olej rozkręcą na maszynie do prędkości roboczej i zobaczą czy puszcza olej. (one z reguły wlasnie puszczają olej w dolot) Oleju nie zmieniaj lej tak jak fabryka zaleca nic tym nie poprawisz a możesz tylko zaszkodzić!

Z regeneracją zawszę jest loteria tym bardziej ze firm co tym się zajmują jak grzybów po deszczu teraz mamy na rynku.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Dobra Panowie turbinka zdjęta .. luz na wirniku praktycznie nie jest wyczuwalny .. a oleju w dolocie pełno .. po zdjęciu rurki od odmy wyleciało trochę oleju .. być może to jest również przyczyną.. zobaczymy .. teraz pytanko sama wymiana wymiana separatora pomoże pozbyć się oleju i ew naprawa turbiny czy np zastąpić to olil tank catch ? Zakładał ktos coś takiego ?

I ostatnie pytanie .. wcześniej zalewałem silnik Motulem 5w30 .. buni stukneło właśnie 300tyś książkowe .. jeździć dalej na 5w30 czy zastąpić go przy tym przebiegu 10w40 ? Czy jeszcze jakimś innym. Pozdrawiam

 

Regeneracja turbiny sprawi, ze nie bedzie pluc ona olejem. Ja robilem regeneracje w moim e60 rok temu i jestem bardzo zadowolony. Turbo jakby mocniej dmuchało przestalo pluc olejem i bylo szczelniejsze nie traciło boostu. Jeśli chodzi o olej to ja przesiadłem sie na Castrol Turbo Diesel 5w40 i minimalnie silnik ciszej na nim pracuje niz na oleju, który lalem caly czas, czyli 5w30 Motul X-Clean plus 8100.


Castrol jest droższy od Motula o jakies 35 pln przy 6 litrach.


Jesli chodzi o leak oleju to na 5w30 motul silnik wypil na 5000 km jakies 100 ml, a na tym 5w40 na 5000 km 0 ml albo max 50 ml.


Polecam przetestować i samemu ocenić :


https://allegro.pl/oferta/castrol-edge-5w40-turbo-diesel-505-01-6l-6471105489

b28nl6U.png
Opublikowano
Castrola unikam po tym jak zarżnąłem dwa silniki. Ten, ktory wysłales jest do diesla z normą 505.01 czyli do diesla na pompowtryskach. Dobrze kojarze ten olej .. lałem go do TDI. A teraz w bmw leje ciagle Motula i jest dobrze. I jeszcze dziwna sprawa .. xd na Castrolu dosyć czesto mialem komunikat o zbyt niskim cisnieniu oleju.. dlatego przeszedlem na motula .. i problem zniknal
Opublikowano
Castrola unikam po tym jak zarżnąłem dwa silniki. Ten, ktory wysłales jest do diesla z normą 505.01 czyli do diesla na pompowtryskach. Dobrze kojarze ten olej .. lałem go do TDI. A teraz w bmw leje ciagle Motula i jest dobrze. I jeszcze dziwna sprawa .. xd na Castrolu dosyć czesto mialem komunikat o zbyt niskim cisnieniu oleju.. dlatego przeszedlem na motula .. i problem zniknal

 

Motul jest gorszy od castrola titanium. Potwierdzone w wielu testach i to samo mowia w ASO BMW. Zalezy jakiego Castrola lales konkretnie. Moze te najtansze.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam zawsze na casrolu edge i złego słowa nie powiem.

Mam u siebie autoryzowanego dystrybutora castrola i wiem , ze mają oryginalny olej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja tam zawsze na casrolu edge i złego słowa nie powiem.

Mam u siebie autoryzowanego dystrybutora castrola i wiem , ze mają oryginalny olej.

 

Ja kupuje olej z oficjalnego sklepu castrol na allegro nie sprzedają nic poza olejami. Maja tez ceny hurtowe, a nie z marża jak inni sprzedawcy na allegro.

b28nl6U.png
Opublikowano

Okej Panowie ... proszę o skupienie ... Turbo wróciło z naprawy .. zapłaciłem 1479 zł .. ale poszło dosłownie wszystko nówka sztuka z górnych półek, nawet nastawnik który był sprawny kazałem wymienić. Gość od regeneracji powiedział mi jeszcze coś takiego .. że ta turbina którą oddałem mu do naprawy jest po modyfikacjach .. coś tam rozfrezowane , wiekszy wirnik itp .. czyli hybryda i mozliwe ze ktos zrobil to do chip tuningu ale ja chcialem miec po prostu fabrycznie wszystko. Założylem turbo .. odpalam wszystko super , nic nie leci .. okej jadę przejechać się a tu zong ... samochód juz nie ogranicza mocy , błedu nie wywala od regulacji cisnienia doładowania itp ale jest duzo duzo słabsze , nie ma tego tkz " wcisnania w fotel po prostu przyśpiesza i bez problemow idzie do 140km/h itp ale nie tak jak przez wymiana gdzie czuć było to przyśpieszenie i ze pod maską 6 cyl siedzi :)

Może ktoś sie wypowiedzieć co uważa na ten temat ?

EGR Ograniczylem kompem nic nie dalo , odpiąlem wezyk i tez bez zmian

Opublikowano

jak auto wystrojone było pod hybrydę to wypadalo by udać sie na korekcję softu lub Istą przywrócić soft do fabryki.

Czego sie spodziewałeś zmieniając hybrydę na seryjne turbo?

Oczywiste jest ze seryjne turbo będzie dmuchać slabiej od hybrydy a co za tym idzie ogranicznik dymu nie pozwala na zwiększoną dawke paliwa.

Jack_Strong-
Opublikowano
Spodziewać to nie wiem czego się spodziewałam aczkolwiek nie miałem kompletnie pojęcia o tym,że samochód ma hybrydę i zmienioną mapę bo szło tak samo jak seryjne e61 2.5d 177km ( znajomy ma identyczną i tak samo szły) wiec .. na jutro jestem umówiony u tunnera więc zobaczymy co ogarnie mi .. mam nadzieję,że soft pomoże .. jeśli nie to chyba coś z tą turbiną będzie nie tak ..
Opublikowano
Okej Panowie ... proszę o skupienie ... Turbo wróciło z naprawy .. zapłaciłem 1479 zł .. ale poszło dosłownie wszystko nówka sztuka z górnych półek, nawet nastawnik który był sprawny kazałem wymienić. Gość od regeneracji powiedział mi jeszcze coś takiego .. że ta turbina którą oddałem mu do naprawy jest po modyfikacjach .. coś tam rozfrezowane , wiekszy wirnik itp .. czyli hybryda i mozliwe ze ktos zrobil to do chip tuningu ale ja chcialem miec po prostu fabrycznie wszystko. Założylem turbo .. odpalam wszystko super , nic nie leci .. okej jadę przejechać się a tu zong ... samochód juz nie ogranicza mocy , błedu nie wywala od regulacji cisnienia doładowania itp ale jest duzo duzo słabsze , nie ma tego tkz " wcisnania w fotel po prostu przyśpiesza i bez problemow idzie do 140km/h itp ale nie tak jak przez wymiana gdzie czuć było to przyśpieszenie i ze pod maską 6 cyl siedzi :)

Może ktoś sie wypowiedzieć co uważa na ten temat ?

EGR Ograniczylem kompem nic nie dalo , odpiąlem wezyk i tez bez zmian

 

Skoro miałeś rozfrezowana turbine, a gosc powstawiał fabryczne części to zrobił głupotę, bo rozfrezowali po to by wszedł większy wirnik, a jak wstawił mniejszy fabryczny to turbo będzie mieć teraz mniejszy boost. Jeżeli wstawia sie hybrydę wypada też zmienić intercooler na wydajniejszy. W przeciwnym razie nie ma sensu montować hybrydy. 525d na serii jest słabe trzeba zrobić mapę na 220-225 koni i wtedy to jedzie. W 2.0d mialem 215 koni i szło to fajnie ale na serii to byla taczka jedynie sie toczyła.

b28nl6U.png
Opublikowano

Gosc jak napisalem zrobil mi fabrycznie jak powinna być wieć zmienił rownież te muszle na oryginaly. Pojechalem do tunera zeby oryginalnego softa wgrał i nie wiem czy wszystko jest git ale ten samochod go muł jal cholera ...

Już nie ma tego efektu wciskania w fotel , na 3 biegu pedal w podłoge i idzie bo idzie ... te obroty idą niczym podczas jadzy 50km/h na 5 biegu .. myslałem ze te 2.5d majac 177km idzie jakos ale jest kompletne dno .. ciezko wyprzedzic tym cokolwiek i pytanie czy jest tak seryjnie czy cos z moją jest nie tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.