Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Mam duży problem z zdiagnozowaniem usterki z którą męczę się już rok czasu.

Auto sprowadzilem z USA w 2019 roku z przebiegiem 150k km i na dzień dobry miałem do regeneracji skrzynie biegów bo panewki były uszkodzone na 4-5-6 biegu.


Po regeneracji skrzyni wydawalo mi się ze wszystko pracuje dobrze. Auto ladnie chodzilo a praca silnika bez zastrzeżeń audiowizualnych.

Postanowilem więc dolozyc kompresor ESS TUNING gotowy kit wersja supercharger.


Po montażu kompresora i wgraniu mapy od ESS pojawil sie niestety problem.

Auto w przedziale 1500-2000 obrotów mocno szarpie jak dodaje lekko gazu. Problem występuje na automacie jak i manualu. Dziwne też były pomiary na hamowni po dołożeniu kompresora ponieważ km przybylo ok 80-90, ale moment w granicach 490nm czyli blisko serii.


Postanowilem więc zdjąć kompresor i zawalczyć a problemami technicznymi. Pelne logi, wymiana przeplywki, cewek, swiec, odmy, sprawdzanie nieszczelności, wtryskow. Poza drobną nieszczelnością na odmie i zlych korekcjach, okazalo sie wszystko ok. Odme wymieniono i korekcje też powrocily prawidłowe.


Pojechałem wiec na hamownie, jedną, pozniej drugą bo wyniki mocno niedowierzające. ok 330km i 430-450nm czyli dość duzy ubytek mocy.

Bledow z Vanosami, czy Valvetronikiem nie wywala żadnych. W ogóle auto nie ma błędów i chodzi dobrze, ale brakuje mocy i po montażu kompresora zaczyna się szarpanie.


Jedyne zastrzezenie jakie mam to trochę dziwna praca skrzyni po wgraniu xHP stage3. Auto po wcisnieciu mniej więcej do polowy pedal gazu, ale nie jest to kickdown, potrafi zrzucic 2-3 biegi. Obroty po takiej redukcji uderzają ok 5000, trwa to doslownie ok 1 sekunde i wchodzi dopiero wlasciwy bieg, jeden niżej niż przed dodaniem gazu. Trochę to jest denerwujące zachowanie i nic takiego sie nie dzialo bez xHP.


Ktoś ma może jakiś pomysł gdzie szukać dalej, albo hipoteza, wskazowki co może być przyczyną takiego spadku mocy?

Opublikowano

Benzyniaki są bardzo czułe na dawkę paliwa i powietrze, to nie diesel że dowalisz na pałę powietrze i paliwo i to zamieni się w moc nawet jak małpa to zrobi klikając na pale.

Albo zamontowane jest coś źle jak majster, że zamontował kompresor tak, że zasysał powietrze z silnika zamiast doładowywać go albo mapa jest kompletnie źle zrobiona i nie współgra w twoim aucie.


Jeżeli jest złożone wszystko jak należy to pozostaje tylko dobra mapa indywidualna pod setup w aucie u kogoś kto się zna na tym i umie to poprawić czy napisać tak aby wykrzesać moc z auta, gotowiec to gotowiec, na jednym, drugim jest ok a na innym kicha.

Opublikowano

Ok tylko ja teraz wróciłem do serii i brakuje 30km oraz 60nm i to jest dla mnie problem nr 1 do rozwiązania. Jak z tym sobie poradzę i auto odzyska moc to założę kompresor z powrotem i wtedy będziemy myśleć czy mapa jest zła.


Ale skoro poruszyłeś już kwestie mapy to programiści z ess tuning wysyłali mi 4 wersje mapy żeby spróbować pomóc mi przy moim problemie. Nic nie pomagało, chociaż oni twierdzą ze ta mapa na innym aucie z silnikiem n62n działa bez zastrzeżeń.

Pojechałem wiec do tunera żeby mi zobaczył tą mapę jak jest napisana i dopracować ją bardziej indywidualnie pod mój silnik. Tuner dopracował pod idealny AFR, ale problem występuje nadal jest szarpanie. W zasadzie nie wiele się zmieniło.

Uważam ze to nie jest wina mapy tylko jakiś problem mechaniczny w aucie, tylko niestety nie generujący błędów.

Byłem z autem już u kilku osób, wielu pytałem i hipoteza padła na konwerter skrzyni biegów.


Wracając do doładowania, nie jest jakieś mocne, to jest kompresor pracujący na kole pasowym i dmuchający 6-7 psi jeśli dobrze pamietam.

Opublikowano
Ok tylko ja teraz wróciłem do serii i brakuje 30km oraz 60nm i to jest dla mnie problem nr 1 do rozwiązania. Jak z tym sobie poradzę i auto odzyska moc to założę kompresor z powrotem i wtedy będziemy myśleć czy mapa jest zła.


Ale skoro poruszyłeś już kwestie mapy to programiści z ess tuning wysyłali mi 4 wersje mapy żeby spróbować pomóc mi przy moim problemie. Nic nie pomagało, chociaż oni twierdzą ze ta mapa na innym aucie z silnikiem n62n działa bez zastrzeżeń.

Pojechałem wiec do tunera żeby mi zobaczył tą mapę jak jest napisana i dopracować ją bardziej indywidualnie pod mój silnik. Tuner dopracował pod idealny AFR, ale problem występuje nadal jest szarpanie. W zasadzie nie wiele się zmieniło.

Uważam ze to nie jest wina mapy tylko jakiś problem mechaniczny w aucie, tylko niestety nie generujący błędów.

Byłem z autem już u kilku osób, wielu pytałem i hipoteza padła na konwerter skrzyni biegów.0


Wracając do doładowania, nie jest jakieś mocne, to jest kompresor pracujący na kole pasowym i dmuchający 6-7 psi jeśli dobrze pamietam.

 

Sprzedaj to w [BAD]. Kup sobie 530d mape zrob na 300 koni 700 niuta i spalanie bedziesz mimal 8 na 100. Idz po rozum do glowy z tego benzyniaka nic dobrego nie wyniknie a pali to jak smok. Odpusc sobie inwestycje w to auto i kup cos co jedynie softem wylapiesz dobre 50 koni i 100 niuta.

b28nl6U.png
Opublikowano

Ale ja nie pytam jak ograniczyć koszty? Na jakie auto zmienić tylko chce rozwiązać problem z tym egzemplarzem.

Chciałem mieć V8 a nie klekota którego miałem wcześniej.

Takie posty nic nie wnoszą i są nie na temat

Opublikowano
Ok tylko ja teraz wróciłem do serii i brakuje 30km oraz 60nm i to jest dla mnie problem nr 1 do rozwiązania. Jak z tym sobie poradzę i auto odzyska moc to założę kompresor z powrotem i wtedy będziemy myśleć czy mapa jest zła.


Ale skoro poruszyłeś już kwestie mapy to programiści z ess tuning wysyłali mi 4 wersje mapy żeby spróbować pomóc mi przy moim problemie. Nic nie pomagało, chociaż oni twierdzą ze ta mapa na innym aucie z silnikiem n62n działa bez zastrzeżeń.

Pojechałem wiec do tunera żeby mi zobaczył tą mapę jak jest napisana i dopracować ją bardziej indywidualnie pod mój silnik. Tuner dopracował pod idealny AFR, ale problem występuje nadal jest szarpanie. W zasadzie nie wiele się zmieniło.

Uważam ze to nie jest wina mapy tylko jakiś problem mechaniczny w aucie, tylko niestety nie generujący błędów.

Byłem z autem już u kilku osób, wielu pytałem i hipoteza padła na konwerter skrzyni biegów.


Wracając do doładowania, nie jest jakieś mocne, to jest kompresor pracujący na kole pasowym i dmuchający 6-7 psi jeśli dobrze pamietam.

 

jeżeli było kilka map testowanych to ok.

A co z katalizatorami ? drożne ? całe ?


Jeżeli brakuje mocy i momentu to nie chce mi się wierzyć, że logi nic nie pokazały, powinno pokazać jakiś spadek lub jakiś brak wzrostu w oczekiwanym momencie

Może paliwo ? zmieniałeś je ? może zatankuj od zera v power jest w cenie zwykłej we wtorki na shellu

Filtr paliwa ok ?

Opublikowano

Tak, katy są czyste, były sprawdzane. Hamownia była robiona różnie, raz 95, później 98.

Różnice błąd pomiarowy, zawsze brakuje sporo momentu.

Na logach jak pytałem tunera np o vanosy to stwierdził ze odchylenia są minimalne i wg niego w granicach normy.

Czy może to być vina konwertera skrzyni?

Albo nastawnika vanosow, valvetronica?

Może są jakieś minimalne odchyły a nie generuje błędów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może spróbuj te vanosy poczyścić. + może przed zabiegiem płukanka i zmiana oleju, nawet jeśli miałeś wymieniany niedanwno, zawsze coś tam syfu się ruszy, a vanosu na oleju pracują. Tak sobie gdybam, nie jest to sprawdzona rekomendacja.

Tu koleś coś poczyścił i niby dużo lepiej.

Opublikowano

Olej to już był zmieniany 2x a ledwo 13 tys zrobiłem.

Płukanka za każdym razem.


A co do tego filmu tez na niego trafiłem i właśnie dzisiaj robiłem czyszczenie tych elektrozaworów ale zamówiłem nowe z AliExpress. Podobno te zamienniki dają radę i kosztują 250zl za 4 sztuki a nie 700zl jeden.

Nówka to zawsze nówka. Włożę i sprawdzę bo mam podejrzenie ze to może być strzał w „10”


Bez kompresora auto chodzi niby normalnie ale już z kompresorem są regularne szarpania a czasem nawet takie dziwne strzały jakby po „odblokowaniu” szarpnięcia dostał skokowo momentu przez ułamek sekundy. Trochę to wyglada jakby coś się przycinalo wiec może właśnie te elektozawory.


P.S. Po tej wymianie oleju którą przed chwilą miałem to te elektozawory wyglądały bardzo ładnie, ale praca już może być nie taka sama. W N54 zawory podciśnienia tez się zużywają i jest problem z overboost. Tutaj może być za wolna praca, albo niepełny zakres i tez będzie lipa. Podmienię i zobaczymy

Opublikowano

Auto szarpie tak, jakbyś po tarce jechał? Czy inaczej? Tak szarpie konwerter.


Trochę dziwne, że to się łączy z założeniem kompresora. Dokładnie po jego założeniu to się zaczęło dziać?

Opublikowano

Tak, objaw szarpania występuje tylko na założonym kompresorze. Żeby wymusić szarpanie najłatwiej wrzucić wysoki bieg 4-5 i pozwolić zejść obrotami do 1500, wtedy dodać gazu, można to robić na manualu. Szarpanie wyglada w ten sposób jakby auto nie miało mocy, miało polecenie przyspieszenia ale coś odcinało prad. Takie niezdecydowanie auta czy ma przyspieszyć ale jednak się zacina. Można to porównać do kangurzenia ktoś to nazwał. Czy jazda po tarce ? Można tez tak interpretować.

Koleś od skrzyni jednak stwierdził ze jak nie ma tego objawy bez kompresora to konwerter według niego w porządku. A dziwna zmiana biegów na xhp stage3 to objaw ze coś mapa silnika podaje złe parametry.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie wróciłem z hamowni po wymianie tych elektrozaworów vanosa i żadnej różnicy.

Dalej auto wypluwa Ok 320km i 440nm

Na wykresie widać wyraźny spadek mocy w zakresie 1500-2000obrotow krzywa tutaj ma dziurę (spadek)


Gość z hamowni mówił ze to moga być vanosy nastawniki czy koła zębate do wymiany.

I tutaj problem się pojawia ze niemam do kogo tego dać w Poznaniu okolicach żeby dobrze zdiagnozował te vanosy i ewentualnie zrobić to i mieć spokój.

Wiem ze koszt to będzie kilka tysiaków wiec nie chce tego robić w ciemno.

Ma ktoś może namiary na niezawodną pomoc w moich okolicach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz do Adama zadzwonić, może on coś będzie wiedział więcej w temacie. Też tu siedzi czasem na forum Gorik79 - https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=38826

Ma warsztat i też 550i. Jak się dodzwonisz powiedz, że chcesz z nim rozmawiać i z forum jesteś, bo pewnie z tych numerów na sklep się połączysz.


http://www.mautoczesci.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.