Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kilka lat jeździłem paroma E39, a od jakiegoś czasu jeżdżę e60. Mam trochę świra na punkcie wyciszenia auta i w E60 nie daje mi to spokoju. Do 120 km/h jest względnie cicho, ale powyżej wydaje mi się, że jak na tą klasę auta jest zbyt głośno. Słychać przede wszystkim szum opon zawirowania powietrza i pęd wiatru. Uszczelki drzwi mam jak nowe, zmieniłem też już te od szyby czołowej i tylnej - zmniejszył się hałas zawirowań wiatru, ale i tak wydaje mi się że coś jest nie tak. W E60 na pewno mniej słychać mijane samochody, ale reszta w porównaniu do E39 że sparciałymi uszczelkami wypada dużo gorzej, albo sam już nie wiem. Zaczynam się powoli zastanawiać czy nie mam auta spawanego z 3, bo jakich nie znajdę informacji to są same pozytywne. Może macie jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę? Dodam, że punkty pod lewarek mam wszystkie.

Pozdrawiam

E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A masz te gumowe listwy po lewej i prawej przy zderzaku z przodu przy nadkolu? One odpowiadają za prowadzenie wiatru.

Do tego jakie masz opony?

Po za tym jak za głośno to masz muzykę za cicho :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnoszę wrażenie, że w e61 jest bardzo podobnie jak w e39. Ja oceniam wygłuszenie na podstawie tego, do jakiej prędkości mogę komfortowo rozmawiać ze współpasażerami i do 160-170 km/h jest ok i to dla mnie najbardziej komfortowa prędkość do długich przelotów, powyżej 170 trochę gorzej. Nawet przy 200 nie jest źle, ale trochę męcząco na długą trasę.


Mam crossclimate 17. Niedługo założe 18 z letnimi, z tego co pamiętam przy wyższych prędkościach na nich było lepiej.


A jak nie masz pewności co do wypadkowości, to faktycznie najlepiej sprawdzić od kompletności plastików, osłon i kierownic powietrza.

Opublikowano
Odnoszę wrażenie, że w e61 jest bardzo podobnie jak w e39. Ja oceniam wygłuszenie na podstawie tego, do jakiej prędkości mogę komfortowo rozmawiać ze współpasażerami i do 160-170 km/h jest ok i to dla mnie najbardziej komfortowa prędkość do długich przelotów, powyżej 170 trochę gorzej. Nawet przy 200 nie jest źle, ale trochę męcząco na długą trasę.


Mam crossclimate 17. Niedługo założe 18 z letnimi, z tego co pamiętam przy wyższych prędkościach na nich było lepiej.


A jak nie masz pewności co do wypadkowości, to faktycznie najlepiej sprawdzić od kompletności plastików, osłon i kierownic powietrza.

 

E60 to nie seria 7 by nie bylo nic w srodku slychac. U mnie sa wszystkie uszczelki stan bdb jak jade 200+ cos tam slychac w srodku ale nie ma tragedii i jak mowia muzyke masz za cicho daj ciut glosniej i nic nie slychac.


JAkbys sie oplem astra H przejechal 2007 rok 200 km/h to bys zobaczyl co to szum w aucie. E60 to chlopie jest klasa srednia w BMW, od kompletnej ciszy masz zabudowana na maxa serie 7.

b28nl6U.png
Opublikowano
Po coś jest ta adaptacyjna regulacja głośności w zależności od prędkości :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

E60 to nie seria 7 by nie bylo nic w srodku slychac. U mnie sa wszystkie uszczelki stan bdb jak jade 200+ cos tam slychac w srodku ale nie ma tragedii i jak mowia muzyke masz za cicho daj ciut glosniej i nic nie slychac.


JAkbys sie oplem astra H przejechal 2007 rok 200 km/h to bys zobaczyl co to szum w aucie. E60 to chlopie jest klasa srednia w BMW, od kompletnej ciszy masz zabudowana na maxa serie 7.

 

Tak się składa, że miałem e39 i e38, w e39 jest delikatnie ciszej. W nowszych generacjach 7 pewnie już nie ma takich dysproporcji. Jeździłem też Vectrą z 2005 roku i to auto mnie dosłownie zszokowało, bo przy 180km/h było jedynie słychać opony i silnik.

E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździłem też Vectrą z 2005 roku i to auto mnie dosłownie zszokowało, bo przy 180km/h było jedynie słychać opony i silnik.

 

Z tą Vectrą to mnie zszkowałeś, braciak miał Vectre C z salonu, żadnych dziwnych hisotrii, wszystko w oryginale i przy 170 było dużo głośniej w porównaniu do e39.

Opublikowano

Panowie, przez 20 lat użytkowania BMW miałem kilka modeli i sprawa z wyciszeniem wnętrza wyglądała następująco:

Najlepiej wyciszone BMW przy prędkościach 140-200 km/h:

1) e38;

2) e34 2,5 tds;

3) e39 2,0i:

4) e60 2,5i.

Do listy nie zaliczyłem e34 2,5i, ponieważ w aucie został zmieniony wydech który był fajny na krótkich trasach, natomiast na dłuższych ( bez stoperów ) można było zwariować.

Ps.

Z tym wygłuszeniem e60 jest coś nie tak w porównaniu z wcześniejszymi modelami.

Wpis w historii mojej e60:

12.07.05 - 22 373 km - serwis olejowy - olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, uszczelki górne drzwi przednich i tylnych

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Panowie, przez 20 lat użytkowania BMW miałem kilka modeli i sprawa z wyciszeniem wnętrza wyglądała następująco:

Najlepiej wyciszone BMW przy prędkościach 140-200 km/h:

1) e38;

2) e34 2,5 tds;

3) e39 2,0i:

4) e60 2,5i.

Do listy nie zaliczyłem e34 2,5i, ponieważ w aucie został zmieniony wydech który był fajny na krótkich trasach, natomiast na dłuższych ( bez stoperów ) można było zwariować.

Ps.

Z tym wygłuszeniem e60 jest coś nie tak w porównaniu z wcześniejszymi modelami.

Wpis w historii mojej e60:

12.07.05 - 22 373 km - serwis olejowy - olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, uszczelki górne drzwi przednich i tylnych

 

Wygluszenie E60 zalezy w duzej mierze od tego czy auto mialo dzwona w przeszlosci i czy byly zmieniane czesci jak blotniki drzwi klapa bagaznika cos z deski rozdzielczej oslona silnika.


Jezeli masz przesadnie slabe wygluszenie w e60 to na 300% to auto mialo dzwona i cos zmieniali przy nim albo cos robili przy tym samochodzie, a w takim egzemplarzu wygluszenie juz idzie w las. Jezeli auto jest w oryginale nic nie bylo zmieniane to jest o wiele lepsze wygluszenie nie ma przenoszonych wibracji od silnika nic sie nie telepie.


Vectre C ma moja kobieta i powiem tak : AUDIO Z E60 kolo AUDIO z VECTRA C to smietnik i BMW powinno sie wstydzic, ze opel za 8k miazdzy jakosciowo pod wzgledem audio E60 z pakietem "Hi-FI". Gdzie BMW to polka premium niby, a Audio gra identycznie jak w PASSACIE za 3k. basy z glosnikow pod foteli to tak jakby kartony z tektury tam wsadzic i umiescic w nich glosniki. Sasiad ma "Logic 7" jest poprawiony Bas ale jakosc samego glosu vocalu sopran wysokie tony to jakis szeles nie ma to czystosci nadal jest slabo gdzie to audio uzywane kosztuje 2000 pln i wiecej, a to vectra C nadal gra lepiej.


Jesli chodzi o wyciszenie to E60 ma lepsze powyzej 200 km/h niz vectra C. Jadac 250 jest calkie znosnie. Jak po wypadkach e60 to jak pisalem zapomnijcie o dobrym wyciszeniu.


Cos jest na rzeczy, bo moj sasiad ma przykladowo e46 2.0d i tam podczas jazdy nie slychac silnka wcale w srodku. Ja mam e60 2.0d i u mnie podczas jazdy silnik w srodku i jego prace slychac. Jednak u mnie byl zmieniany blotnik i kilka innych rzeczy oslona silnika nie ma kompletnch gabek tlumiacych. Auto musi byc na tip top zrobione by bylo cicho.

b28nl6U.png
Opublikowano
No może coś jest w tej powypadkowości Panowie, ale po dłuższym czasie użytkowania e39 i e60 nie widzę żeby w drugiej była jakaś przepaść technologiczna wpływająca na wygłuszenie i ciszę. Tak się składa, że moje e39 była po dzwonie - przód i lewy bok, miało dziurawe uszczelki w drzwiach, brak osłon pod silnikiem a i tak było ciszej. Nie wiem jak w dieslach bo całe życie jeździłem benzynami, ale w klasie auta e60 nie powinno być słychać klekotu w środku. Jedyne co mi przeszkadza w e60 to szum opon czyli separacja nadkoli, pozatym byłoby dobrze.
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano
...

 

Wygluszenie E60 zalezy w duzej mierze od tego czy auto mialo dzwona w przeszlosci i czy byly zmieniane czesci jak blotniki drzwi klapa bagaznika cos z deski rozdzielczej oslona silnika.

Jezeli masz przesadnie slabe wygluszenie w e60 to na 300% to auto mialo dzwona i cos zmieniali przy nim albo cos robili przy tym samochodzie, a w takim egzemplarzu wygluszenie juz idzie w las. Jezeli auto jest w oryginale nic nie bylo zmieniane to jest o wiele lepsze wygluszenie nie ma przenoszonych wibracji od silnika nic sie nie telepie. ...

Gdyby to auto miało dzwona w przód, nie podejmował bym nawet dyskusji.

Jedyne elementy odkręcane z przodu auta to:

- reflektory przód w celu wymiany palników i uszczelek reflektorów;

- odkręcane górne śruby pod uszczelką od przedniego zderzaka;

- odkręcane osłony pod silnikiem.

Jedyny element który brakuje w fabrycznym wyposażeniu, to brak klapki spustu oleju w osłonie dolnej.

Ale chyba ta drobna rzecz niema nic wspólnego z wygłuszeniem.


Jeśli chodzi o tył, to:

- nadkola były powtórnie przelakierowane ( nic szczególnego ).

- demontowany tylny zderzak w celu powtórnego lakierowania przy przebiegu 8 tyś.km ( ASO );

- wymieniane uszczelek tylnej szyby z dobrych na nowe.

I to było by na tyle.


Także to nie to.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
No może coś jest w tej powypadkowości Panowie, ale po dłuższym czasie użytkowania e39 i e60 nie widzę żeby w drugiej była jakaś przepaść technologiczna wpływająca na wygłuszenie i ciszę. Tak się składa, że moje e39 była po dzwonie - przód i lewy bok, miało dziurawe uszczelki w drzwiach, brak osłon pod silnikiem a i tak było ciszej. Nie wiem jak w dieslach bo całe życie jeździłem benzynami, ale w klasie auta e60 nie powinno być słychać klekotu w środku. Jedyne co mi przeszkadza w e60 to szum opon czyli separacja nadkoli, pozatym byłoby dobrze.

 

W 2.0d normalnie slychac silnik w srodku kabiny. Powyzej 2000 obrotow ciut mniej bo turbina i filtr powietrza zaczynaja o sobie dawac znac i zagluszaja traktorek 2.0d natomiast ciut ciszej pracuje 3.0d ale tez klekot jest.


W e46 2.0d w srodku nie slychac silnika wcale inna deska rozdzielcza sztywna masywna separacja dobra - slabo , ze seria 5 zostala zrobiona na tandetnych plastikach w srodku i audio ktore jest kpina kolo podstawowego naglosnienia opla za grosze. Ale bmw postawilo wszystko na wyglad budy.

b28nl6U.png
Opublikowano

Jeżdżę sporo autostradami... 160km/h to optymalny max gdzie podczas rozmowy nie trzeba podnosić głosu.


Mam custom osłonę pod silnikiem/skrzynią wyklejona gąbka do wygłuszania masek silników bodajże o grubości do 1cm. Opony Hankook Sound Absorber które według mnie są mega ciche.


F10 530d miałem przyjemność jeździć - fajnie wybiera dziury ale akurat miało chińskie opony i było głośniejsze niż moje E60.

E65 730d z grubymi szybami - kosmos. Silnik z grubsza jak u mnie... A jakoś tak bardziej ciszej :mrgreen:

E87 120d na miejscu zarąbisty gokard ale w trasach bym tym nie latał.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Jeżdżę sporo autostradami... 160km/h to optymalny max gdzie podczas rozmowy nie trzeba podnosić głosu.


Mam custom osłonę pod silnikiem/skrzynią wyklejona gąbka do wygłuszania masek silników bodajże o grubości do 1cm. Opony Hankook Sound Absorber które według mnie są mega ciche.


F10 530d miałem przyjemność jeździć - fajnie wybiera dziury ale akurat miało chińskie opony i było głośniejsze niż moje E60.

E65 730d z grubymi szybami - kosmos. Silnik z grubsza jak u mnie... A jakoś tak bardziej ciszej :mrgreen:

E87 120d na miejscu zarąbisty gokard ale w trasach bym tym nie latał.

 

Ja tam 3.0d nie chce duzo lepiej niz 2.0d po sofcie to nie jedzie , a pali znacznie wiecej. Paliwo juz po 5.50 jak mi spali 8 na 100 to sie okaze , ze prawie 50 zlotych place za 100 km gdzie pociagiem bym to przejechal za 10 pln.


Mozna sie smiac i pisac wiele ale jak paliwo jeszcze bardziej podrozeje to jak sobie czlowiek przekalkuluje to wyjdzie ze za 100 km jazdy placi az 50 czy wiecej zlotych.


CZasami zaluje, ze nie kupilem sobie 2.0 benzyna + LPG. 170 koni 300 niuta, w 2.0d mam 215 450 niuta osiagi diesel ma lepsze fakt ale tym 2.0 plus gaz to ja bym jezdzil za 20 pln na 100 km.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę że masz ma nie do pisania w tematach o programie i spalaniu a tu nie o to chodzi. :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Widzę że masz ma nie do pisania w tematach o programie i spalaniu a tu nie o to chodzi. :mrgreen:
00


Zadnej manii, zwyczajnie napomnialem, ze juz ropa po 5.54 i nawet 2.0d powoli przestaje byc "eko" jesli chodzi o portfel.


Co do wygluszenia to ostatnio jechalem e46 2004 2.0d i nie wiem jakim cudem jakby silnika tam nie bylo wcale w srodku cisza, slychac jedynie pojekiwania turbiny i to wszystko.


Kolega ma 3.0d e60 218 ps i w srodku nie slychac juz takiego tyrkotania jak w 2.0d ale jak przygazuje znowu slychac takie huczenie, dzwiek dajacy znac o tym, ze to jakis wiekszy piec siedzi pod maska.


Podsumowujac o ciszy w E60 mozna zapomniec :D ale w sumie czego wymagac od 15 letnich gruzow po 20-30k.


Moze w F10 jest to juz poprawione, bo te F10 jakies masywniejsze sie wydaja i bardziej spojne w srodku, a w E60 czasami cos zatrzesczy czasami deska sie odezwie. Auta wiekowe niestety.

b28nl6U.png
Opublikowano
Wygłuszenie w serii F troszkę lepsze. Silnik wygłuszony o wiele lepiej niż w e60 reszta podobnie. Według mnie najwięcej hałasu z zewnątrz przenika przez boczne szyby, tylko jak je wygluszyć? We wszystkich (e39, e60 i f) ciszej jest w sedanie. W kombi szczególnie jak bagażnik pusty przy dużych prędkościach robi się taki basowy rezonans, ale powyżej 200 to zanika. Doradzam zrobić trasę PL-D-PL tak z 1300km w jedną stronę nawet nową Mazdą i przestaniecie narzekać na wygłuszenie w e60.
Opublikowano
Wygłuszenie w serii F troszkę lepsze. Silnik wygłuszony o wiele lepiej niż w e60 reszta podobnie. Według mnie najwięcej hałasu z zewnątrz przenika przez boczne szyby, tylko jak je wygluszyć? We wszystkich (e39, e60 i f) ciszej jest w sedanie. W kombi szczególnie jak bagażnik pusty przy dużych prędkościach robi się taki basowy rezonans, ale powyżej 200 to zanika. Doradzam zrobić trasę PL-D-PL tak z 1300km w jedną stronę nawet nową Mazdą i przestaniecie narzekać na wygłuszenie w e60.

 

Moj dobry znajomy ma x5 e70 2012 3.0d i jeździłem z nim kilka razy po DE i nie wiem jakim cudem ale tam w srodku kompletna cisza silnika i skrzyni nie słychać automacik pracuje pieknie. Ma 3.0d zchipowane na 290 koni. Auto jest mega dobrze wyciszone, a kosztowało 67 000 pln.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygłuszenie w serii F troszkę lepsze. Silnik wygłuszony o wiele lepiej niż w e60 reszta podobnie. Według mnie najwięcej hałasu z zewnątrz przenika przez boczne szyby, tylko jak je wygluszyć? We wszystkich (e39, e60 i f) ciszej jest w sedanie. W kombi szczególnie jak bagażnik pusty przy dużych prędkościach robi się taki basowy rezonans, ale powyżej 200 to zanika. Doradzam zrobić trasę PL-D-PL tak z 1300km w jedną stronę nawet nową Mazdą i przestaniecie narzekać na wygłuszenie w e60.

 

Własnie jestem po ponad 1000km w każdą stronę - w jedną Crossclimate 17/225 z 70 000 km nalotu, z powrotem Hankook evo2 18/245 na których kupiłem furę, a założone miesiąc wcześniej - Dużo ciszej przy większych prędkościach się zrobiło. Przy 200 jest ciszej niż było na crossclimate przy 160, a e39 pamiętam szczególnie przy większych prędkościach robiło się już głośniej niż w 61, może dlatego, że szyber tam miałem, teraz mam pełną blachę na dachu.


A kolejna sprawa to na polskich betonowych autostradach jest głośniej niż na niemieckim asfalcie (nie wspominając o poprzecznych uskokach na prawie każdym wiadukcie). W DE miejscami są takie fajne odcinki, że opony wydają się bezgłośne (w Warszawie na Górczewskiej pamiętam experymentalnie kiedyś taki wygłuszony asflat na krótkim odcinku też położyli).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.