Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wiem tematow o kradnieciu pradu jest wiele , ale opisze zwoja sytuacje. Gdy podlaczylem multimetr szeregowo swieca sie same z siebie nastepujace swiatla halogen po stronie kierowcy i swiatla dlugie po stronie pasazaera(lampa halogen)

Pobor proqdu jest na poziome 2.7 A . Gdy wyciagne bezpieczniki 5 i 6 ze schowka pobor proadu spqda do 1.5 A . W momencie gdy wyciagne wtyczke z zegarow pobor pradu spada do 0.02 A .

Natomiast gdy wyciagne wtyczke z zegarow a bezpieczniki sa na miejscu pobor pradu nie spqda. Ktos moze cos doradzic ? Podpowie ?


Z gory dziekuje za odpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A spróbuj wyjąć bezpieczniki F7.......30A i F15.......5A.

Oczywiście zrób to tak .... Wyjmij raz F5, F6, F7, F15.

Następnym razem same F7, F15.


Zobacz też co się będzie działo gdy wyciągniesz bezpiecznik F13.....7,5A , LUB F41......7,5A. Wszystko zależy z którego miesiąca masz auto????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może F13......7,5A...?

Na schemacie jest data , F13 jest do 02.2005, f41 jest od 03/2005.

Zobaczę od czego jest ten F13 , po 03.2005..?



Ps.

Dobra, bezpiecznik F13........7,5A do końca 08/2005 jest zabezpieczeniem zegarów ( A2a , jednostka sterująca zestawu wskaźników ).

Czyli to co ciebie interesuje.....

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

@Burza1234

Napiecie zaczelo po prostu skakac przy wyciqgnieciu tamtej 4ki przy tamtej 7 i 15 nic sie nje dziejr , natomiast zabezpueczenie zegarow nic nie zmienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Burza1234

Napiecie zaczelo po prostu skakac przy wyciqgnieciu tamtej 4ki przy tamtej 7 i 15 nic sie nje dziejr , natomiast zabezpueczenie zegarow nic nie zmienia.

 

Nie rozumiem twojego opisu...

Opublikowano
Kiedy wyciagnalem na raz f5 f6 f7 i f15 napiecie zaczelo skakać. Duze bezpieczniki sa okopcone... boje sie ze ktos mocno drutował przedemna. Btw czy jesli podlacze multimetr szeregowo to ma prawo jakaś zarowka w lapie sie świecić ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

Tylko przełącz sondy na pomiar prądu , na 10A lub 20A w zależności od posiadanego multimetru. Oczywiście są to Max wartości prądu.


Okopcone nóżki bezpieczników...

Najprawdopodobniej masz luz pomiędzy nóżką bezpiecznika a konektorem w skrzynce bezpieczników????

Musisz wyjąć bezpieczniki i czymś cienkimi dogiąć konektory aby bezpiecznik wchodził w miarę ciężko.

Ja osobiście odłączył bym minusową klemę od akumulatora i tak naprawdę sprawdził stan wszystkich bezpieczników....

Jeśli nie ma dobrego styku to występują skoki natężenia prądu lub płynie za duży prąd powodując również wahania napięcia.

Opublikowano

Przelqczone bylo na pomiar natezenia prądu.

Wiesz moze z czego to moze wynikać ze sie zarowki swiecą otaz czy masz moze jeszcze wskazowki jak poszukać tego zarlacza prądu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co , nie do końca wiem jak ty robiłeś pomiary prądu czy napięcia. W które kości i piny się podłączałeś.... dlatego nie mogę stwierdzić czy robiłeś to prawidłowo????


https://youtu.be/ErZRdA1CtLs

Opublikowano

Dzisiaj jeszcze raz z cierpliwoscia i po nocy sprawdzilem co moze byc przyczyna poboru pradu.

Najpierw wyciagnalem bezpieczniki tyczace sie swiatel , zaplonu i zegarow, pobor byl nqdal duzy,

Potem eliminacja bezpiecznikow klimatyzacji ,

Oraz szyb . Ciqgle pobor byl wielkosci 1.5 A . Wyciagniecie bezpiecznika ppmpy paliwa sprawilo spadek do 0.02A . Jutronsprawdze jeszcze raz tym sposobem ktory byl przedstawiony nq filmie ktory podesłałeś.


Dzisiaj amperomierz byl podlaczony szeregowo do obwpdu. Jutro sprawdze napiecie na bezpiecznikach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może ten spadek poboru prądu wynika z tego , że auto po pewnym czasie się usypia ....?

Czemu tak myślę????

Ponieważ wcześniej wyjmowałeś w/w bezpieczniki i prąd spadł do 0,02A.

Wczoraj wyjąłeś te same bezpiecznik co kilka dni temu + kolejne i prąd ponownie spadł do 0,02A.


Jeszcze raz wyjmij bezpieczniki ale po upłynięciu ( w zależności od modelu i wyposażenia ) 30min lub 60min od wyłączenia zapłonu.

Opublikowano

chyba nie to , bo akumulator jest konsumowany w dosyc duzym stopniu.

To moze jeszcze raz:

na poczatku podlaczylem amperomierz miedzy kleme minusowa a akumulator.

odczekalem >30 min do momentu gdy led na skrzyni biegow zgasl, dopieo potem zabralem sie za wyjmowanie bezpiecznikow

za 1 razem wyciagnalem bezpieczniki swiatel, i uslyszalem ze cos tyka w zegarach wiec odlaczylem zegary i prad spadl do 0.02A

za 2 razem wyciagnalem bezpieczniki swiatel, zaplonu, szyb oraz pompy paliwa(z bagaznika) dopiero wtedy prad spad do 0.02A


Bardzo dziwne jest zachowanie auta gdy podlacze amperomierz z tego wzgledu, ze swieca sa pojedyncze zarowki tzn: zarowka od swiatla dlugiego po stronie pasazera, oraz halogen przeciw mgielny od strony kierowcy.


przy pierwszym podejsciu wyraznie bylo slychac tykanie w zegarach, ktore odlaczylem

przy drugim podejsciu znow slychac bylo tykanie z pompy paliwa.

Czy najlepszym jednak sposobem na probe znalezienia zlodzieja pradu jest patrzenie na napiecie ktore tworzy sie na nozkach bezpiecznikow ?


Pozdrawiam

Ps z czego moze wynikac fakt ze po podlaczeniuamperomierza pala sie te swiatla mimo ze nie powinny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co , to jest takie wróżenie z fusów...

Moim zdaniem sprawdzenie napięcia na bezpiecznikach zawęzi twoje pole poszukiwań.


Rozumiem ,że jak wpisałeś się szeregowo amperomierzem , minus akumulatora - minusową klema akumulatora czy minus akumulatora - nadwozie auta to zaświeciły ci się w/w światła w samochodzie....???


Może masz problem z źle działającą klemą IBS....???

LUB

masz gdzieś delikatne zwarcie ????


Sprawdzałeś resztę bezpieczników, czy też są okopcone? Czy dogiąłeś konektory w skrzynce z bezpiecznikami???

Opublikowano

tak, wtedy gdy amperomierz zostal podpiety zaswiecily mi sie te 2 zarowki, dluga po stronie pasazera i przeciwmgielny po stronie kierowcy. Reszta bezpiecznikow tez jest okopcona ... :(.

A konektorow nie mialem czym i kiedy dogiać


Edit

@Burza1234 zauwazylempewnq rzecz w przypadku podlaczenia amperomierza nie dziala nic nawet swiatla awaryjne. Gdy wypiolem przekaznik z bagaznika odpowiedzialny za dostarczenie pradu do "przodu" pojazdu awaryjne zaczely dzialac jak i inne rzeczy oswietlenie wnetrza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.