Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak kiedyś kupiłem E60, byłem zaskoczony, że włącznik kierunkowskazów nie blokuje się we włączonej pozycji. Miałem problem z wyłączaniem kierunkowskazu i nie raz wyłączając zdarzyło mi się mignąć w przeciwnym kierunku. Ale nauczyłem się, że najlepiej wyłączać wychylając minimalnie włącznik w tym samym kierunku, w którym miga - a nie w przeciwnym.

Szybko się przyzwyczaiłem i polubiłem to rozwiązanie.


Przesiadłem się do G30 i ze zdziwieniem odkryłem, że tutaj włącznik blokuje się, jak w starszych samochodach. Nie spodziewałem się, że BMW wróci do tego rozwiązania.


I nie mogę się przyzwyczaić. Ciągle mi się zdarza, że jak wyłączam kierunkowskaz to włącznik przeskakuje za daleko i włącza kierunkowskaz w przeciwnym kierunku...

Podobnie, jak kiedyś z E60 - ale tutaj nie mogę znaleźć rozwiązania.

Owszem, mogę złapać mocno wyłącznik i precyzyjnie przełączyć go w wyjściową pozycję. Ale przecież nie o to chodzi. Korzystanie z niego nie powinno pochłaniać tyle uwagi.


Macie jakiś sposób na to?

XABan
Opublikowano

Wprawdzie jeżdżę BMW, ale naprawdę często używam kierunkowskazów. ;)


Może to jakaś wada konstrukcyjna samego przełącznika, że przeskakuje na przeciwny kierunek, kiedy wyłączam kierunkowskaz?

XABan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W G32 też mam tak, że włączony kierunek nie wraca do pozycji zero, jak w F10, F30, tylko zostaje w pozycji L lub P...
Opublikowano
W G32 też mam tak, że włączony kierunek nie wraca do pozycji zero, jak w F10, F30, tylko zostaje w pozycji L lub P...

No tak, ale jak włączysz P i chcesz wyłączyć, to chyba nie przeskakuje Ci na L?

XABan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem przyzwyczajony do rozwiązania jak w serii F, świetnie się operowało manetką, jeżdżę już 10 miesięcy g30 i nadal mi to przeszkadza, nie rozumiem trochę zamysłu inżynierów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, ale jak włączysz P i chcesz wyłączyć, to chyba nie przeskakuje Ci na L?

 

No nie.

Najczęściej używam potrójnego mignięcia czyli lekki ruch wajchą.

Pełen ruch na skrzyżowaniach, a tam samo się wyłącza jak odkręca kierę.

Opublikowano
Najczęściej używam potrójnego mignięcia czyli lekki ruch wajchą.

Pełen ruch na skrzyżowaniach, a tam samo się wyłącza jak odkręca kierę.

No i pewnie taki był zamysł producenta.


Mi tutaj nie pasuje fakt, że liczba mignięć przy lekkim ruchu jest stała. Domyślnie 3, ale można ustawić inną wartość. Ale na stałe.

Ale przecież zmieniamy pas przy różnych prędkościach i to zajmuje różną ilość czasu.

Raz pasowałyby 2 mignięcia, innym razem 4...

XABan
Opublikowano

mozesz zmienic na 5


kurcze zaraz zrobi sie temat jak z niestabinoscia

zawsze cos nie pasuje

Opublikowano

Wiem, że mogę zmienić na 5 - ale co to zmienia?

Chodzi mi o to, że stała liczba nie pasuje do wszystkich sytuacji. Czasem przydałyby się 2, innym razem 3 a jeszcze innym 4 mignięcia.


To jest siódmy samochód, którym jeżdżę na co dzień (drugie BMW) - i pierwszy, z którym mam taki dziwny problem.

Nie piszę, żeby sobie pomarudzić, tylko pytam, czy jest na to jakiś sposób.

XABan
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie rozumiem. Masz normalnie manetkę w dół jak skręcasz w lewo i kierunek chodzi. Manetka lekko w lewo i masz 3x kierunek (można zmienić częstotliwość) przy wyprzedzaniu. Przecież nie trzymasz kierunku cały czas jadąc lewym pasem jak wyprzedasz.
Opublikowano

No nie rozumiesz.

Jeżeli zmieniam pas przy dużej prędkości, pewnie wystarczą 2 mignięcia.

Ale kiedy jadę powoli - albo w ogóle w korku - potrzeba więcej mignięć (choćby do czasu, kiedy ktoś mnie wpuści). Więc przesuwam manetkę aż się zablokuje. Po zakończonym manewrze ją wyłączam i ona wtedy przeskakuje na przeciwny kierunek.


Jesteś pewien, że można zmienić częstotliwość?

Moim zdaniem, tylko liczbę mignięć. Ale to nic nie daje, bo to jest stałe ustawienie.

XABan
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ok, w takiej sytuacji faktycznie manetka jest upośledzona.

Częstotliwość miałem na myśli mrugnięcia.

Opublikowano

Jeżeli Wam tak nie przeskakuje, to w takim razie muszę to zgłosić w serwisie.

Ale pewnie przy okazji, bo specjalnie z tego powodu nie będę jechał. ;)

XABan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz mieć coś nie tak, u mnie wraca za każdym razem do pozycji neutralnej i tak powinno być.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież BMW ostało zlinczowane za te kierunki i szybko się z nich wycofało.

 

Ponad 10 lat to naprawdę bardzo szybko.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przesiadłem się z X4 F26 i nie zauważyłem różnicy w działaniu kierunków. Wcześniej jeździłem 5GT, a przed nią f10....

Nie masz przypadkiem auta po wypadku?

Opublikowano
Przesiadłem się z X4 F26 i nie zauważyłem różnicy w działaniu kierunków. Wcześniej jeździłem 5GT, a przed nią f10....

A zmieniając pas tylko wychylasz manetkę, żeby trzykrotnie mignąć, czy włączasz kierunkowskaz całkowicie?

 

Nie masz przypadkiem auta po wypadku?

Według mojej wiedzy nie.

XABan
  • Moderatorzy
Opublikowano
Może ktoś tam grzebał?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.