Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

Auto ma problemy jak na zdjęciu.

Zwijacz (SZL) jest ok, wykrywa poprawnie kat obrotu kierownicy, ale przy robieniu EPS Teach In End Stop - nie ma reakcji przy kreceniu kierownica - nie moze sie przyuczyc.


inpq.png

total-steeringangle.png

blad-24v.png

bledy1-525.png

bledy2-525.png

host

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pierwsze dwa błędy mówią o awarii w zasilaniu akumulai pomocniczego. Drugi błąd 291600 wymusza występowanie błędu o numerze 4823F1 lub 4823F2. U ciebie jest podobny błąd 4823AE.....

Analizuje wszystkie twoje błędy. Może do czegoś dojdziesz/dojdziemy???



291700

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Diagnostyka monitoruje zasilanie 24 V elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego EPS.

Usterka jest rozpoznawana, gdy sterownik ładowania akumulatora pomocniczego zgłosi usterkę zasilania 24V dla EPS.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 V do 16 V

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Kod błędu jest wprowadzany zawsze, gdy istnieje przez 100 ms.

Plan serwisowy

To jest wielokrotna usterka. Obserwuj inne wpisy błędów zarejestrowane dla kontrolera ładowania dla akumulatora pomocniczego i EPS.

Wpływ błędu

Żaden


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes



291600

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Diagnostyka monitoruje separator i okablowanie między akumulatorem pojazdu a akumulatorem pomocniczym oraz stan naładowania akumulatora pomocniczego (zasilanie napięciem 24V elektromechanicznego wspomagania kierownicy).

Usterkę rozpoznaje się, gdy w wiązce przewodów, przekaźniku odcinającym lub akumulatorze pomocniczym występuje usterka.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 V do 16 V

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Kod błędu jest wprowadzany zawsze, gdy istnieje przez 100 ms.

Plan serwisowy

Sprawdzić następujące elementy we wskazanej kolejności:

Bezpiecznik.Przekaźnik odcinający i bezpiecznik.Wiązka przewodów.Akumulator pomocniczy.

Wykonaj następującą procedurę: Akumulator pomocniczy, ładowarka i przekaźnik odcinający.

W procedurze odczytywane są wpisy błędów zarejestrowane w sterowniku ładowania akumulatora pomocniczego i oceniany jest stan akumulatora pomocniczego.

Wpływ błędu

Żaden


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

Następujące wpisy błędów są rejestrowane w ECU EPS: 4823F1 lub 4823F2.

© 2021 - BMWFaultCodes



4823F1

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Zachowanie rozszerzonej instalacji elektrycznej pojazdu (jednostka ładująca akumulator pomocniczy z odpowiednim przekaźnikiem odcinającym) jest monitorowane. Usterka jest zachowywana, jeśli jeden z następujących stanów usterki zostanie wykryty po włączeniu zacisku 15N ON i czasie odbicia wynoszącym 15 sekund lub podczas pracy elektrycznej bez czasu odbicia:

1.) Na zacisku 30 mierzone jest napięcie poniżej 16 V.

2 .) Ładowarka (przetwornica DC/DC) przesyła przez magistralę danych następujące informacje: dostępne tylko 12 V.

3.) W jednostce ładującej (przetwornik DC/DC) wystąpiła usterka wewnętrzna (przekaźnik odcinający przyjmuje pozycję 12 V!).

4.) Ładowarka (przetwornica DC/DC) ma wadliwe połączenie dodatnie lub uziemienie (przekaźnik odcinający przyjmuje pozycję 12 V!).

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 2 do 17 V (EPS 12 V). Napięcie zasilania od 9 do 30 V (EPS 24 V).

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowywane w ciągu 16 sekund

Plan serwisowy

Wykonaj diagnostykę energetyczną!


Uwaga:

Podczas diagnostyki energetycznej konwerter DC/DC i akumulator są szczegółowo sprawdzane we wszystkich jednostkach sterujących.


Jeśli diagnoza energetyczna nie przyniesie pożądanego rezultatu, należy wykonać następujące czynności kontrolne:


1.) Sprawdzić napięcie zasilania zacisku 30 elektromechanicznego wspomagania kierownicy (EPS):

- Sprawdzić wzrokowo przewód dodatni w widocznym obszarze pod kątem uszkodzeń, napraw w razie potrzeby.

- Sprawdzić prawidłowość zamocowania połączenia przewodu przy przekaźniku odcinającym w bagażniku, w razie potrzeby dokręcić właściwy moment dokręcania.

- Sprawdź bezpieczniki 40 A w przekaźniku odcinającym, w razie potrzeby wymień.

- Sprawdź bezpiecznik 125 A (F507, położenie montażowe zgodnie ze schematem elektrycznym!), wymień w razie potrzeby.


2.) Sprawdź, czy połączenie wtykowe elektromechanicznego wspomagania kierownicy (EPS) jest prawidłowo zatrzaśnięte, w razie potrzeby popraw.


3.) Przewód uziemiający dla elektromechanicznego wspomagania kierownicy (EPS):

- Sprawdź połączenie uziemienia pod kątem korozji i prawidłowego montażu, napraw lub zabezpiecz w razie potrzeby odpowiednim momentem dokręcania.


Jeśli podczas przeglądów przeprowadzonych do tego momentu nie wykryto żadnych usterek:


4.) Odłączyć połączenie wtykowe przy elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy (EPS), wizualnie sprawdzić styki złącza pod kątem korozji i wilgoci i w razie potrzeby naprawić.


Jeśli w żadnym z etapów testu nie można znaleźć usterki, skasuj pamięć usterek. Nie są wymagane żadne dodatkowe środki!

Wpływ błędu

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze tak

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes



4823F2

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Stan naładowania akumulatora pomocniczego rozszerzonej instalacji elektrycznej pojazdu określa się za pomocą specjalnej procedury pomiarowej. Gdy EPS otrzyma wiadomość wskazującą, że przekaźnik odcinający zamknął się, EPS mierzy napięcia na zacisku 30 i na zacisku 15N. Jeśli różnica napięć jest mniejsza niż 10 V przez ponad 10 sekund, błąd zostaje wprowadzony.

Uwaga: Monitorowanie odbywa się natychmiast po uruchomieniu (zacisk 15N włączony).

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 3 do 17 V (12 V EPS). Napięcie zasilania od 9 do 30 V (EPS 24 V).

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowywane w ciągu 250 ms

Plan serwisowy

Wykonaj diagnostykę energetyczną!

Uwaga:

Jako element procedury diagnozy energetycznej, konwerter DC/DC, akumulator itp. są sprawdzane we wszystkich jednostkach sterujących.

Jeśli diagnoza energetyczna nie przyniesie pożądanego rezultatu, należy wykonać następujące czynności kontrolne:

1.) Sprawdzić napięcie zasilania zacisku 30 elektromechanicznego wspomagania kierownicy (EPS):

- Sprawdzić wzrokowo przewód dodatni w widocznym obszarze pod kątem uszkodzeń, napraw w razie potrzeby.

- Sprawdzić prawidłowość zamocowania połączenia przewodu przy przekaźniku odcinającym w bagażniku, w razie potrzeby dokręcić właściwy moment dokręcania.

- Sprawdź bezpieczniki 40 A w przekaźniku odcinającym, w razie potrzeby wymień.

- Sprawdź bezpiecznik 125 A (F507, położenie montażowe zgodnie ze schematem elektrycznym!), wymień w razie potrzeby.

2.) Sprawdź, czy mechanizm zatrzaskowy połączenia wtykowego przy elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy (EPS) działa prawidłowo iw razie potrzeby skoryguj.

3.) Sprawdź przewód uziemiający przy elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy (EPS):

- Sprawdź połączenie uziemienia pod kątem korozji i prawidłowego montażu, napraw lub zabezpiecz w razie potrzeby odpowiednim momentem dokręcania.

Jeśli podczas przeglądów przeprowadzonych do tego momentu nie wykryto żadnych usterek:

4.) Odłączyć połączenie wtykowe przy elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy (EPS), wizualnie sprawdzić styki złącza pod kątem korozji i wilgoci i w razie potrzeby naprawić.

Jeśli w żadnym z etapów testu nie można znaleźć usterki, skasuj pamięć usterek. Nie są wymagane żadne dodatkowe środki!

Wpływ błędu

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze tak

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes



4823AE

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Diagnostyczny kod błędu jest rejestrowany, gdy w oprogramowaniu brakuje granic ruchu zdefiniowanych dla działania elektromechanicznego wspomagania kierownicy.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 17 V (12 V EPS). Napięcie zasilania od 9 do 30 V (EPS 24 V).

Stan terminala Zacisk 15N

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest przechowywany w ciągu 500 ms.

Plan serwisowy

Brakuje ograniczników krańcowych dla funkcji elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Uruchomienie należy wykonać z następującą funkcją serwisową:


EPS: Uruchomienie układu kierowniczego


Wpływ błędu

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze tak

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes



48000F

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

W Integrated Chassis Management nie jest przechowywana żadna prawidłowa wartość czujnika położenia wirnika aktywnego układu kierowniczego.

Możliwe przyczyny:

- Wymieniono jednostkę sterującą aktywnego układu kierowniczego (AL).

- Przeprowadzono regulację czujnika kąta skrętu.

‐ SZL został wymieniony.

- Czujnik położenia wirnika aktywnego układu kierowniczego jest uszkodzony.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 woltów.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowywane w ciągu 2 sekund od włączenia zapłonu.

Plan serwisowy

Kontynuuj rozwiązywanie problemów w jednostce sterującej AL i usuwaj usterki zgodnie z harmonogramem testów. Jeśli nie ma zapisanego kodu błędu, przeprowadź inicjalizację AL.

Wpływ błędu

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

Wartość czujnika położenia wirnika jest również monitorowana w jednostce sterującej AL.

© 2021 - BMWFaultCodes



800FC2

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Moduł sterownika prawego reflektora (STMR) sygnalizuje usterkę FRM. Błąd jest generowany, jeśli wystąpi jedno z następujących zdarzeń:

1. funkcja identyfikacji z STMR nieprawidłowa lub nieprawidłowa

2. Wykryte kodowanie STMR jest nieprawidłowe

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania powyżej 10 woltów.

Stan terminala Terminal 30

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Wprowadzenie kodu usterki po 0,1 sekundy.

Plan serwisowy

Inicjalizację można sprawdzić tylko za pomocą modułu testowego.

1. W razie potrzeby STMR jest ponownie inicjowany przy użyciu określonej funkcji diagnostycznej w module testowym przeznaczonym do tego celu.

2. Jeśli usterka nadal występuje, wymień STMR.

Wpływ błędu

Następujące komunikaty kontrolne są generowane w zależności od typu zainstalowanego STMR:

Komunikat kontrolny kontroli: Usterka LWR!

Sprawdź komunikat kontrolny: awaria reflektora adaptacyjnego!

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Sprawdź Komunikat kontrolny (256): Usterka LWR!

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

Błąd jest resetowany, gdy:

Kodowanie wykryte w module na nogi dla STMR jest nieprawidłowe.

i

kodowanie STMR jest prawidłowe,

a

terminal zmienia się z terminala 15 na terminal 30 na terminal 15

© 2021 - BMWFaultCodes



D01994

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Jednostki sterujące wymieniają informacje za pośrednictwem magistrali.

„Błąd interfejsu” (nieważny sygnał) jest przechowywany, gdy pilnie wymagane sygnały są odbierane tylko w postaci wartości zastępczej lub jako „nieważny sygnał”.

Usterka jest rejestrowana, gdy partnerska jednostka sterująca (=interfejs) przesyła wartość zastępczą lub wartość oznaczoną jako nieważną zamiast wymaganej informacji. W takim przypadku kod błędu powinien być również zapisany w odpowiedniej jednostce sterującej partnera.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 woltów.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Status PWF: Jazda


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF obowiązują zgodnie z układem elektrycznym pojazdu.


Stan czasu usterki

Kod usterki jest wprowadzany po uruchomieniu centrali po maksymalnie 10 sekundach.

Plan serwisowy

Przeprowadź wszystkie zapisane błędy partnerskiej jednostki sterującej zgodnie z planem testów.

Zwłaszcza usterki, które wpływają na sąsiedztwo współpracującej jednostki sterującej (np. podłączony system czujników).

Tego typu usterki są usterkami następczymi.

Jeśli w planie testów nie ma dalszych modułów testowych, nie są wymagane żadne dalsze środki naprawcze.

Wpływ błędu



Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

Usterka nie występuje w jednostce sterującej, która rejestruje usterkę interfejsu. Z tego powodu nie wolno wymieniać jednostki sterującej.

© 2021 - BMWFaultCodes

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziękuje za zainteresowanie i pomoc.

Mierząc napięcia na aku - każde z nich ma ok. 12,4v na zgaszonym,

Na dopalonym - 14,6-14,8 - róźnie, mierząc między (jak dobrze pamiętam)

+ małego i - dużego jest na włączonym 27v około i nie spada jakoś niżej niż 26,4 podczas kręcenia kierownicą.


Wygląda jak by coś z tym modułem przy małym aku było hmm.


Jakie bezpieczniki sprawdzić? Te małe w bagażniku i pod deską sprawdzone i są ok.



Oprócz:

Sprawdź bezpieczniki 40 A w przekaźniku odcinającym, w razie potrzeby wymień.

- Sprawdź bezpiecznik 125 A (F507, położenie montażowe zgodnie ze schematem elektrycznym!), wymień w razie potrzeby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A więc, wszystko rozłożyłem i złożyłem i jest OK.

Problemem była nie podpięta mała wtyczka do przekaźnika (tego po lewej stronie od małego aku).

Po podpięciu - wszystko, włącznie z ESP i aktywnymi amortyzatorami wrociło do życia.


Szok.



4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elegancko ,że udało ci się dojść do rozwiązania problemu.... :cool2:
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam


czy moze ktos was wie co to za blad zwiazany z EPS


482399 (i pali sie tez D90D37...)


nie moge odszukac tego bledu w sieci i co nalezy sprawdzic przy nim



pozdr.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.