Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przedstawiam moje 435i w kabriolecie;

kolor midnight blue - super wygląda, wieczorem jak czarny, w świetle słonecznym robi się niebieski - rzadko spotykany kolor,

auto ma całkiem bogate wyposażenie (adaptacyjny tempomat stop&go, radar, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele z pamięcią, kamera 360, światła full led adaptacyjne, zawieszenie M performance, asystent utrzymania pasa i inne),

rok produkcji 2014, w tym momencie 99k km przebiegu.

Kupiłem je w Polsce, późną jesienią ubiegłego roku, zrobiłem około 10k km. Po przesiadce z e90 mogę powiedzieć, że różnica jest ogromna 🙂

Moc auta staram się wykorzystywać (około 400 koni, muszę się wybrać na hamownie ale to dopiero jak będzie stage2+ i docelowe 430 koni), jeżdżę praktycznie zawsze po rozgrzaniu w sport+, gdy tylko warunki pozwalają to zarzucam tyłem 🙂

 

Gdy auto kupiłem wyglądało tak:

 

IMG-9745.jpg

 

Modyfikacje jakie wprowadziłem to:

- układ wydechowy od BAQ exhaust z klapami otwieranymi z pilota

- downpipe sportowy z katalizatorem

- program stage 2+ od MHD (według producenta 430 koni mechanicznych - muszę sprawdzić na hamowni)

- obudowy lusterek z włókna węglowego

- lotka z włókna węglowego

- dyfuzor z włókna węglowego

- przednie lampy spolerowane i oklejone bezbarwną folią

- zaciski na niebiesko

- przewody hamulcowe w stalowym oplocie

- retrofit mpakietowej poliftowej kierownicy

- zmieniłem podświetlenie licznika na białe, a wskazówki na czerwone

- dystanse przód 12mm, tył 15mm

- flash softu skrzyni biegów od XHP stage 3

- intercooler Turboworks evo 2 + aluminiowy charge pipe

 

Auto obecnie prezentuje się tak:

 

IMG-2987.jpg

IMG-2973.jpg

Zdjęcia przed dokładkami:

IMG-1346.jpg

IMG-0406.jpg

IMG-1357.png

IMG-0835.jpg

IMG-1629.jpg

 

Dźwięk silnika i poślizgi na śniegu:

 

https://drive.google.com/file/d/1GBBLyXyh1F0PmYMreqbEG0wjiMyXvT4W/preview

 

 

 

 

W planach:

- Dolot powietrza AFE stage 2 momentum z suchym filtrem Pro Dry S

- Polerka + ceramika na cały lakier i felgi, ale to dopiero jak wrócę z road tripa po europie, który planuje na te wakacje 🙂

 

Jestem otwarty na wszelkie pomysły odnośnie wyboru intercoolera oraz kolejnych modów jakie można zrobić.

Opublikowano
Do czego służy to wielkie czerwone zaraz za łopatkami do zmiany biegów ?

po lewej zawieszka na majtki, po prawej stanik, lub na odwrót :)

Opublikowano

To ironiczne pytanie ale udam że nie zrozumiałem i odpowiem na poważnie :D

To są łopatki takie jak tu: https://allegro.pl/oferta/nakladki-na-lopatki-bmw-3-f30-2012-2018-9967051164

Są przyklejane na oryginalne łopatki, założył to poprzedni właściciel.

Po zakupie myślałem, żeby je usunąć ale okazały się znacznie wygodniejsze niż oryginalne małe łopatki, więc póki co je zostawiam. Wiem że wyglądają „kontrowersyjnie” ale są naprawdę wygodne w użyciu.

Opublikowano
Jak znajdę jakieś fajne duże łopatki, które wejdą ZAMIAST oryginalnych (np. carbonowe), to pewnie te czerwone usunę i zastąpię je innymi.
Opublikowano
Spoko, przyjmuję krytykę na klatę. Wizualnie te łopatki też mi się nie podobają, nie usunąłem ich do tej pory tylko ze względu na wygodę, ale może coś z tym zrobię jak znajdę lepszą alternatywę.
Opublikowano

Fajny konfig, lubię białe skóry, choć trudno utrzymać ;)

Felgi z serii M to nic złego, skoro można zamówić pakiet M-arketingu do 116i nawet.

Idea, żeby doklejać łopatki do łopatek.. serio, nie powinny być stare zdjęte wcześniej? Tak to też na allegro widziałem np. tutaj:

https://allegro.pl/oferta/nakladki-na-lopatki-mercedes-v251-w415-w639-w447-10194289701?reco_id=75536b52-c77e-11eb-b451-b02628c81c90&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951


Tak czy siak, kwestia czy są wygodne.. ale do czego wygodne, skoro zmiana biegów na manetkach w 8ZF nie ma absolutnie żadnego sensu? :D Ja to wręcz zastanawiałem się, czy u siebie w G12 ich nie wywalić, tylko nie wiem czym zaślepić. Pewnie ze mną się nie zgodzi ten, co nie jeździł normalnymi manetkami, ale np. po przejechaniu się M2 (7-DCT) czuć, jaki jest cel manetek. Nie mówiąc już o samochodach sportowych.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Łopatki pasują do rejestracji przecież wszystko się zgadza :mrgreen:

Fajny motor i świetne koła, ale łopatki i rejestracja to jakaś pomyłka.

No i nalepkę rejestracji klej następnym razem równolegle do pióra wycieraczki a nie do linii dachu :cool2:

Podaj parametry felg, bo to raczej nie są stylingi 666.

Opublikowano

Idea, żeby doklejać łopatki do łopatek.. serio, nie powinny być stare zdjęte wcześniej?

 

Są dwa typy łopatek, doklejane do starych i montowane w miejsce oryginalnych. Te kupione przez poprzedniego właściciela są właśnie naklejane.

?u=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FMTAwMFgxMDAw%2Fz%2F3o8AAOSwnwpfOy2G%2F%24_10.JPG%3Fset_id%3D2&f=1&nofb=1

Myślę nad kupnem takich jak poniżej, wtedy weszłyby zamiast oryginalnych + nie byłyby czerwone :lol::

H5964f0958f154db5baa75eab4160fcbeK.jpg


Na łopatkach jeżdżę często, można zmienić bieg na niższy jeszcze na odjętym gazie przed zakrętem i dopiero po redukcji gwałtownie dodać gazu, żeby łatwiej tyłem zarzucić. Chodzi też o sam fun z zabawy biegami. Jeździłem m2 competition i skrzynka chodziła jak bajka, ale po wgraniu stage3 od xHP ZF 8AT rzekomo działa podobnie do skrzyń DSG (oczywiście nadal wolniej ale jest znacznie bliższy działaniu dsg niz na oryginalnym sofcie)

 

Łopatki pasują do rejestracji przecież wszystko się zgadza

 

Haha, liczyłem się z tym, że biorąc taką rejestrację sporo osób mi powie, że to wiocha, ale mi się podoba :D

Opublikowano

Te karbonowe to takie spoko całkiem. Jak się przesiadam z włoszczyzny do M2 to mam poczucie, że te w BMW to jakaś wersja dla dzieci tych łopatek, choć przez to, że obracają się z kierownicą aż tak nie boli, że za małe są :D


A jak skrzynia działa po modach niestety nie miałem okazji jechać. Robi ratatatata na odcięciu? :D Nawet Porsche Cayenne tak jest seryjnie, a np. w G12 już ta skrzynia taka smutna i tylko dusi silnik :(

Opublikowano

Ładne autko :) Dorzuciłbym na przedni zderzak dokładkę żeby przód agresywniej wyglądał. Jak ściągnąłem u siebie to ten przód wyglądał jakoś tak wybrakowanie :P

Tylko trzeba się liczyć z tym, że bardzo trzeba uważać :lol: Te manetki od zmiany biegów również mi nie podchodzą, według mnie w związku z tym, że manetki obracają się razem z kierownicą to nie ma potrzeby montowania takich płetw ale to Twoje auto i Tobie ma się podobać :cool2:

Jak zainstalujesz mod xhp to koniecznie napisz jak wrażenia bo też o tym myślę ale nie mogę się zdecydować, w 6hp różnica była ogromna natomiast 8hp według mnie pracuję bardzo fajnie i póki co nie mam potrzeby przyspieszania jej pracy.

Opublikowano

Manetki zamówiłem już z carbonu takie jak wrzucałem komentarz wyżej.



Skąd zamawiałeś dokładkę zderzaka? Do tego auta musiałaby być z włókna węglowego skoro dyfuzor, lotkę i lusterka mam z carbonu to plastikowa dokładka przodu wyglądałaby niespójnie z resztą auta. To niestety znacznie podnosi koszt. Myślałem kiedyś o progach i dokładce zderzaka ale cena w połączeniu z tym, że łatwo to uszkodzić na krawężniku mnie zniechęciła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świetna kolorystyka auta i oczywiście silnik.

Łopatki do zmiany lub tylko oryginalne.

Felgi chyba nie są oryginalne, bo słabo cos wyglądają??? Jeżeli odróbki,(a patrząc na te już słynne łopatki były właściciel takowe mógł zamontować), od razu bym je wymienił na coś innego.

Montuj dokładkę z przodu, Będziesz musiał uważać, ale auto nabierze charakteru.

Benzyna zamiast krwi...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Update,

1. Wjechały nowe łopatki z włókna węglowego :)

IMG-1629.jpg


2. Wgrałem mapę skrzyni biegów Stage 3 od XHP, generalnie skrzynia działa szybciej w sport i przy okazji znacznie płynniej w D + comfort niż wcześniej, jestem zadowolony z tego moda.

Postaram się nagrać jakieś filmy i tu wrzucić jak teraz zmienia biegi.

Opublikowano
Bardzo jestes zadowolony ze zmiany jakie przyniosło wgranie s3 od xhp? Różnica w pracy skrzyni jest ogromna czy raczej mala/średnia? :D
Opublikowano

Nie ma cudów, mocy magicznie nie przybyło, to tylko soft skrzyni ale oceniając całokształt jest sporo lepiej.

Bałem się że skrzynia straci na płynności działania, ale o dziwo w comfort działa płynniej niż w serii. Ogółem odpowiadając na Twoje pytanie różnice określiłbym jako „średnia”, jest trochę na + prędkość zmiany biegów i trochę na + komfort pracy i płynność działania. Auto też lepiej brzmi podczas zmiany biegów. Ogromna różnica jest tylko w przypadku launch control, byłem w szoku jak mnie mocno wbiło w fotel. W pozostałych aspektach jest zauważalnie lepiej ale nie jest to az taka przepaść. Zrobiłem około 800 kilometrów i nie dostrzegam żadnej wady poza ceną. Gdyby ten mod kosztował 600zł powiedziałbym bierz bez zastanawiania się. Za 1300zł to można się zastanawiać czy warto tyle wydać, jak ktoś nie musi liczyć każdej złotówki to warto, jeśli to ma być kosztem zrobienia czegoś innego w aucie np. Mapy silnika od Mhd to taki program na silniku za te same pieniądze przyniesie bardziej odczuwalną zmianę niż xHP (przynajmniej u mnie tak było). Jeśli cena nie stanowi przeszkody i chcesz wyciągnąć 100% tego ile może dać dany samochód to warto.

Opublikowano
No właśnie.. ta cena :/ miałem s3 w e92 przy skrzyni 6hp i tam różnica była ogromna i warto było w to zainwestować, natomiast przy 8hp obawiam się, że takiego 'wow ' nie będzie i chyba nie warto wydawać takiej kwoty na mod, który będzie srednio zauważalny. Łopatki fajne! Dużo lepiej niż z tymi czerwonymi :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mały update: wrzuciłem większy intercooler (turboworks evo2), aluminiowy chargepipe i wgrałem mapę stage 2+ od Mhd (teoretycznie do 430 koni).

Szukam jakiegoś dobrego dolotu powietrza, czy ktoś coś poleca?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Eventuri? :D Fajne carbonowe mają.

Niestety prawie 7 tysięcy złotych za dolot to moim zdaniem za dużo w takim aucie, chciałbym wydać max 3k zł nie musi być carbonowy. Rozważam:

1) afe stage-2 momentum w wersji z filtrem suchym: „pro dry S” dzięki czemu czyszczenie powinno być mniej uciążliwe bo nie trzeba stosować oleju. https://tomson.com.pl/product-pol-5106-Uklad-dolotowy-aFe-Power-54-12202-Stage-2-Momentum-Pro-5R-BMW-Seria-1-M135i-ix-F20-F21-Seria-2-M235i-F22-Seria-3-335i-ix-F30-F31-F34-Seria-4-435i-ix-F32-F33-F36-N55.html


2) alternatywnie injen jako tańsza opcja: https://tomson.com.pl/product-pol-6780-Uklad-dolotowy-turbo-Injen-SP1128WB-BMW-M235i-M2-335i-335ix-435i-N55-czarna-struktura.html

Opublikowano
Ten dolot Injen ja mam w swojej 435i sprawdza się bardzo dobrze fajny dzwięk ,filtr suchy moim zdaniem dużo lepszy jak te zaklejacze przepływomierzy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.