Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam pacjent m52tub25. Na zimnym silniku wypada zaplon na 3 i 5 cylindrze po rozgrzaniu i zgaszeniu auta oraz ponownym odpaleniu chodzi na wszystkie. Bledy w inpie od sond za katalizatorem, nie ma katow dodam ze jesli odlacze rano przeplywomierz przed odpaleniem to bez problemu auto chodzi na wszystkie cylindry. Teraz moje pytanie bo mysle o wgraniu softu euro 2 w ktorym nie ma sond za katem. Da to, cos czy bez sensu grzebanie? Mial ktos podobny problem? Sondy za katem moga robic taki bajzel?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz katalizatorów to koniecznie zmień na euro2 bo sondy za katalizatorem w tej chwili wprowadzają bezsensowne korekty. Jeżeli z odpietym przepływomierzem jest ok to szukaj lewego powietrza. Psikaj jakimś autostartem po wszystkim od przepływomierza do głowicy. Nie zapomnij psikać po odmie. Obroty skoczą to znalazłeś nieszczelność.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Z tego co patrze po bledach to nawet wysypuje te przed katalizatorem wiec jutro wgrywam euro 2 i sprawdzę dolot dymem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od dolotu. Nic dziwnego że wysypuje te przed, sondy za katalizatorem sprawdzają pracę tych przed. Nie ma katalizatorów to nie ma różnicy w pomiarach przed i za.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Wgralem euro 2 bledow juz żadnych nie ma aczkolwiek na euro 2 silnik w glownej mierze chodzi na podstawie przeplywomierza i z podpietym faluja obroty i nie ma mocy a gdy go odepne auto jedzie lepiej (tak w 70%) i rowno chodzi. Znalazlem tez nieszczelnosc za przeplywomierzem oczywiscie wymacałem ją bo psikajac bezposrednio na pekniecie autostartem/plakiem nic kompletnie sie nie dzialo (przeplywomierz podpiety). Dymiarki nie udalo sie zalatwic ale bede probowal cisnieniem, dzisiaj tez sprobuje podmienic przeplywke z innego auta :) jedno jest na + ze na zimnym po wgraniu euro 2 nie odlacza cylindrow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lewego powietrza szukaj z odpietym przepływomierzem! Niemożliwe ze nie podbił obrotów. Popsikaj też po odmie i sprawdź świece (jak na euro4 pojawiał się brak zapłonu to coś musi być nie tak, zrób to jak należy).
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Szumrak dzieki ze sie wypowiadales w temacie ale sprawa ogarnieta. Winny byl przeplywomierz. Aha i jak juz dajesz komus porady to doinformuj sie bo w m52 nie bylo euro 4. Bynajmniej z tego co ja wiem. Dlaczego mialbym psikac na odpietej przeplywce skoro wtedy auto jezdzi na stalych mapach? Psikane bezposrednio na dziure w gumie i nic kompletnie, dopiero kiedy rozdarlem to bardziej paluchem to silnik zaczal wariowac. Sprawdzone dzisiaj dymem nigdzie nie ma nieszczelnosci zaplon wypadal od sond ktorych w euro 2 nie ma. Pozdrawiam
Opublikowano
Ps. Z tego co widze w kazdym temacie piszesz o lewym powietrzu :) nie to nie jedyny problem tych aut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Szumrak dzieki ze sie wypowiadales w temacie ale sprawa ogarnieta. Winny byl przeplywomierz. Aha i jak juz dajesz komus porady to doinformuj sie bo w m52 nie bylo euro 4. Bynajmniej z tego co ja wiem. Dlaczego mialbym psikac na odpietej przeplywce skoro wtedy auto jezdzi na stalych mapach? Psikane bezposrednio na dziure w gumie i nic kompletnie, dopiero kiedy rozdarlem to bardziej paluchem to silnik zaczal wariowac. Sprawdzone dzisiaj dymem nigdzie nie ma nieszczelnosci zaplon wypadal od sond ktorych w euro 2 nie ma. Pozdrawiam

Od lewego powietrza zawsze warto zacząć bo z tym jest najczęściej problem, łatwe do sprawdzenia i tanie. M52 ma normę EURO3 ale M52TU ma EURO4 a takie oznaczenie zostało podane na samym początku. Trzeba się doinformować czym się jeździ. Czasem nie warto pomagać. :mad2: W momencie wprowadzenia na rynek wymagane było EURO3 ale auto spełnia emisję EURO4

Dlaczego na odpietej przepływce? Dlatego żeby leciał z mapy, trzymał stabilne obroty bez korekty.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Warto pomagać ale nie mow mi ze zle szukalem lewego :)

Sprawą zamieszal kumpel najpierw napisal mi ze ma m52tu gdy pisalem temat na miejscu okazalo sie co innego. Euro2 + przeplywka i guma za przeplywomierzem zalatwily wszystkie bolączki samochodu.

Ogolnie bylo tam wiecej namieszane ( jakim cudem wysypywalo sondy za katem?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wysypywało ci sond tylko że skład mieszanki za bogaty no nie było różnicy między sondą przed a za katalizatorem. Na przyszłość wpisuj definicję błędu.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Tak jak piszesz ale jak skoro tam są tylko dwie sondy fabrycznie :D mi sie wydaje ze ktos wgrał złą mape wczesniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jeżeli silnik masz M52 tak jak twierdzisz to fabrycznie 2 sondy sterownik silnika MS41 z jednym długim wtykiem, 1 vanos, przepustnica mechaniczna, przepływomierz z okragłą wtyczką, i tu nie ma mapy obsługującej 4 sondy bo sterownik nie jest w stanie tego obsłużyć.

Natomiast M52TU fabrycznie 4 sondy, sterownik silnika MS42 z pięcioma wtyczkami, 2 Vanosy, przepustnica elektryczna, przepływomierz z podłużną wtyczką. Z tego co piszesz to chyba do końca sam nie wiesz co tam masz.

Ważne że udało się wszystko wyprostować i auto działa :cool2:

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Nie wiem moze jest jakas rzezba zrobiona auta za 1300zl wiec nie ma co sie dziwic :) wazne ze juz podaje jak trzeba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.