Skocz do zawartości

E46 EML i kody błędów


zonk3

Rekomendowane odpowiedzi

M54b25 sporadycznie wyskakuje eml, miałem już taki problem pół roku temu, wymieniłem pedał gazu i jeździło normalnie, ostatnio od miesiaca mam problem z eml, potrafi zniknąć na tydzień, pojawić się na kilka minut, dni i później znowu spokój. Sporadycznie wyskakuje, błędy to 117 Czujnik położenia pedału 1/2, 111 czujnik położenia pedału 2, 68 zawór odpowietrzania zbiornika. Jeżdżę na odpiętej przeplywce, sondy odpinałem - to samo. Podmienialem przepustnice, kasowałem adaptacje - nic, podmienialem 4 pedały - nic, wymieniłem odmę. Jakieś pomysły co to może być? A jedyne co pomaga na dłuższy czas to ściągnięcie klemy, czasem zrobię 50 km z kontrolka eml, zgaśnie mi auto i później jeździ kilka dni normalnie. Jeszcze mam jeden sposób na ten błąd, jak odpalę i mam gdzieś jechać, odpalając kilka razy ciagle eml, przejadę dosłownie kilka metrów, odpalę i chodzi normalnie, znowu postój dalej eml i to samo. Przedwczoraj czyściłem wszystkie wtyczki kontakt sprayem, od nowa czyściłem przepustnice, krokowca i nic.


Aktualnie blad wyskakuje przy każdej próbie jazdy, wciskając gaz na zgaszonym silniku wyskakuje eml, sprawdzając w inpie wyskakuje błąd 117 PVS_RATIO - czujnik położenia pedału potencjometr 1 i 2. Ale tak jak mówiłem, pedały podmienione, co to może być, wiązka od pedału gazu? Sterownik silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie taki miałem zamiar, pedał sprawdziłem tylko kawałek i wiązka była okej. Nie mogę na internecie znaleźć schematu dokładnego gdzie kabel idzie pomógłby ktoś? Szukałem na Realoem i nic. Ewentualnie ktoś mógłby ocenić sterownik po zdjęciach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czy nie ma zimnych lutów, kiedyś czytałem jakiś post i z tego co pamietam dwa żółte kondensatory odpowiadają za przepustnice albo pedał, a ja nie znam się na tyle żeby określić czy sterownik jest okej czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami się zdarza, że wtyczki wpinane do sterownika silnika są po prostu zielone od śniedzi.

 

Sprawdzane, wyglądało wszystko dobrze ale i tak kontakt spray użyty.

Wrzucę zaraz zdjęcia sterownika, niestety w elektronice jestem zielony wiec może ktoś wypatrzy przepalone ścieżki lub kondensatory (tutaj na forum ktoś opisywał przypadek błędu EML spowodowany przepalonymi kondensatorami i ścieżkami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.