Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

jako że to mój pierwszy post na tym forum, jeśli to zły dział, proszę o wybaczenie, ale nie znalazłem kategorii "które BMW wybrać".

Od dłuższego czasu rozglądam się za nowym samochodem. Co ciekawe, nigdy nie byłem jakimś gorącym zwolennikiem BMW, ale wśród nowych aut, to właśnie ich linia oraz wnętrza podobają mi się najbardziej (no może z pominięciem wnętrz Mercedesów).

Auto biorę w leasing i nie chcę za bardzo przekroczyć 280 tys. zł.

Do wyboru mam dwie opcje:

1) Bmw 3 G20 (nowe, lub używane, np. powystawowe) - ostatnio oglądałem już świetną sztukę za 210 tys. zł z 12 tys. km. przebiegu.

2) Bmw 5 G30 (tylko "mało używane") - najlepiej roczne, z wersji po FL, która bardzo mi się podoba. Takie używki są do dostania już w okolicach 250 tys. zł.

Oba modele rozpatruję w wersji 330i/530i (2.0T 258km). Mocniejsza jest już znacznie droższa, a słabsze mnie nie interesują. Diesle też dla mnie odpadają.

Coś o mnie:

-większość tras to krótkie trasy po 15-20km, aczkolwiek w przyszłości w związku z pracą, po powrocie do biura zaczną się trasy Rzeszów - Kraków - Rzeszów raz/dwa w tygodniu. Na razie robię 15-20 tys. km rocznie, ale po powrocie do biura ta wartość znacznie wzrośnie.

-z wykształcenia i również pracy muzyk, także dobre audio i wyciszenie są dla mnie istotne,

-lubię dobrze rozbudowane systemy multimedialne, w szczególności ważne jest dla mnie połączenie Apple CarPlay

-"m-pakiet" obowiązkowo... :)


Jak myślicie, lepiej szukać na maxa wyposażoną trójkę, być może nawet nówkę, czy dobrze wyposażoną, krótko używaną piątkę?


Pozdrawiam

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam , czym kolega jeździ obecnie , i czy jest zadowolony ?
Opublikowano (edytowane)

Wyposażenie masz to samo w G20 i G30.

Multimedia, audio, carplay masz praktycznie w jednym pakiecie.

M-pakiet dostępny tu i tu.


Kluczowe pytanie - chcesz mieć auto większe czy mniejsze?

G20 w trasie zaj****te.

G30 w trasie zaj****te.

G20 w mieście zaj****te.

G30 w mieście bardzo fajne, ale to już spory samochód jest więc siłą rzeczy trudniej znaleźć miejsce, trzeba się czasem pokręcić.


Kwestia potrzeb. Jeśli potrzebujesz dużej fury, w której zmieścisz wyprawkę dla dzieci i żonę - bierz G30.

Jeśli jesteś singlem albo jeździsz z max +1 osobą - bierz G20.

Wyposażeniem się nie martw - bo i tu i tu masz to samo.

Edytowane przez Byrka20
Opublikowano

Pamiętaj też, że BMW ma cykl życia danego modelu na poziomie ok. 7-9 lat. Zależy ile chcesz jeździć tym autem.

G30 masz zaprezentowany na koniec 2016 roku, produkcja od 2017 roku - 4 lata. Teraz LCI wjechało, więc pewnie za 2-3 lata będziesz miał całkowicie nowy model.

G20 masz od zaprezentowany na koniec roku 2018, produkcja w większości też pewnie od początku 2019. Więc tu pewnie LCI będzie za 2 lata? Plus potem kolejne 2-3 lata. W sumie co najmniej 4-5 lat zanim nowy model wjedzie na ulicę na pełnej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byrka g30 można lepiej doposażyć jak chociażby komfortowe fotele, masaże itd...
Opublikowano
Ja mam na miasto 3ke a w trasy 7ke, wiec naprawde zalezy gdzie jezdzisz wiecej, ilosc osob podrozujacych, itp.
Opublikowano

Porównując ilość miejsca między 3 a 5, to niestety różnica niezbyt duża. W moim przypadku nie warta dopłaty. No i środek osobiście dużo bardziej mi pasuje z 3.

Musisz sobie posiedzieć w każdym, popatrzeć pomacać i podjąć subiektywna decyzje.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Inne auta.

Szczególnie na zewnątrz inna wielkość

W środku dużej różnicy w cm nie ma ale jest bardziej przestronne.

Wyposażenie może być delikatne inne ale po za fotelami które też są szersze nie ma takiej dużej różnicy.

Prowadzenie ja jeździłem 540 v 340 którą mam - moja trójka jest bardziej sztywniejsza (ja uważam że 3 są za mało sztywne), ale kto co lubi

Cena jak dobrze poszukasz nie będzie dużej różnicy (transakcyjna) - u mnie było trochę ponad naście . Ale to było przed wariacją z cenami. Niby to rok - ale dzisiaj bym nie dostał takiej ceny.

Trzeba to wymacać samemu.

Tu masz 520 nawet fajny kolor i wyposażenie ....

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520d-xdrive-m-sport-edition-adaptacyjny-reflektor-led-hamulce-m-ID6DOYCd.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

G30 ma stare wnętrze jest tylko odświeżonym modelem.

Deska na wzór wszystkich modeli F.

Jak lubisz wygodniejsze i bardziej pontonowate auta bierz G30 jak lubisz zwarte i zwinniejsze bierz G20.

Opublikowano

G20 pewnie dostanie za rok LCI i moze to ja stylistycznie wyciagnie, teraz bym nie kupował. Dla mnie kluczową kwestią przy G30 jest czy:

1. często parkujesz na ciasnych miejscach parkingowych

2. dokupujesz komfortowe fotele


w pierwszym przypadku posiadanie 5ki to udręka, natomiast fotele to game changer na tle tanich taborecików z G20, chociaż i tak są ciut gorsze niż w F10, wybór to w sumie albo zwinność albo poczucie obcowanie z autem wyższej klasy (wyciszenie, tłumienie, itd)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pamiętaj - jak weźmiesz 3jkę to ci potem w serwisie/salonie powiedzą że to tylko 3jka... :D
Opublikowano
pamiętaj - jak weźmiesz 3jkę to ci potem w serwisie/salonie powiedzą że to tylko 3jka... :D

Naprawdę bierzesz do siebie to co ktoś mówi w salonie? Idąc takim tokiem to najlepiej bierz X7 m50i. Aaaa to wtedy powiedzą ze to tylko X7 a obok stoi X5M Comp :duh:

Opublikowano

Jak ktos ma zaburzone postrzeganie wlasnej wartosci, to bedzie sie takim bzdurnym gadaniem przejmowac.


Wracajac do meritum, koledzy dobrze wypunktowali. Oba auta dobrze wyciszone, swietne na trasy. Multimedia te same. Z wyposazenia jedyny gamechanger to fotele komfortowe w 5er. Jesli nie masz zamiaru tego brac i nie potrzebujesz jakos wiecej przestrzeni to szedlbym w nowa trojke.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

Dzieci nie mam, w większości jeżdżę sam lub z dziewczyną. Czasem trzeba jakis sprzęt muzyczny przewieźć ale tak to raczej normalne użytkowanie. No najbardziej interesuje mnie połączenie komfortu z frajdą z jazdy.

Czym teraz jeżdżę to nawet nie wspominam, bo to małe stare auto kupione jako mój pierwszy samochód w życiu, a teraz czas od razu na coś poważniejszego :)

A przede wszystkim chce dobre audio, bo czytałem że w BMW z tym czasem jest problem.

Na czym polega ten fenomen komfortowych siedzeń w 5er?

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano
Fotele mają masaże i wentylacja i są szersze - przez co komfort może być lepszy. Pytanie czy zawsze. Ja osobiście nie lobię takich siedzeń - wole sztywniejsze. Ale kto co lubi. Co do audio ja też dużo słucham muzyki (nie łupanki z radia - tylko muzyki) - nie jest to jakieś wybitne Audio (mowa o HK) ale daje radę. Mi wystarcza. Akurat Audio najłatwiej zmienić jak ktoś ma taką potrzebę 
Opublikowano
Fotele mają masaże i wentylacja i są szersze - przez co komfort może być lepszy. Pytanie czy zawsze. Ja osobiście nie lobię takich siedzeń - wole sztywniejsze. Ale kto co lubi. Co do audio ja też dużo słucham muzyki (nie łupanki z radia - tylko muzyki) - nie jest to jakieś wybitne Audio (mowa o HK) ale daje radę. Mi wystarcza. Akurat Audio najłatwiej zmienić jak ktoś ma taką potrzebę 

Zarówno wentylacji jak i masażu nie masz doposażając auto w fotele komfortowe. To są dodatkowo płatne opcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego odpowiedz sobie na czym ci bardziej zależy. Komfort czy bardziej sportowa jazda i jeśli komfort to bierz g30, jeśli sportowa jazda to g20 z tymże w przypadku sportowej jazdy inwestuj w jak najlepszy silnik. Nie oszczędzaj na tym jak głównie jeździsz po trasach to bierz 40d, jak sporo miasta to benzyna. Ja Posiadam g30 i jak wsiadam do g20 to czuć od razu ze auto jest sporo mniejsze, mniej przestrzeni natomiast prowadzenie na plus g20, bo g30 to już spore limo jest.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Opinie będą subiektywne tak naprawdę, ale o to przecież chodzi.

Ja bym brał lepiej doposażoną 3er jeśli nie masz dwóch metrów wzrostu. Z tego co opisałeś to 330d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pamiętaj - jak weźmiesz 3jkę to ci potem w serwisie/salonie powiedzą że to tylko 3jka... :D

Naprawdę bierzesz do siebie to co ktoś mówi w salonie? Idąc takim tokiem to najlepiej bierz X7 m50i. Aaaa to wtedy powiedzą ze to tylko X7 a obok stoi X5M Comp :duh:

nie, bo kupuję auto pod siebie a nie pod to jak ludzie na mnie patrzą. Ale sam fakt gdy sprzedawca w salonie BMW tak stwierdza dużo mówi o tym jak BMW traktuje swoich klientów, a to już jest zastanawiające, nieprawdaż?

Opublikowano
bo klient z X7ką zostawia wiecej siana niz typowy klient z 3ką. Tyle i az tyle. Jak zrobisz upgrade na 5/7 to oni wiecej zarobią i o to im przeciez chodzi.
Opublikowano
pamiętaj - jak weźmiesz 3jkę to ci potem w serwisie/salonie powiedzą że to tylko 3jka... :D

Naprawdę bierzesz do siebie to co ktoś mówi w salonie? Idąc takim tokiem to najlepiej bierz X7 m50i. Aaaa to wtedy powiedzą ze to tylko X7 a obok stoi X5M Comp :duh:

nie, bo kupuję auto pod siebie a nie pod to jak ludzie na mnie patrzą. Ale sam fakt gdy sprzedawca w salonie BMW tak stwierdza dużo mówi o tym jak BMW traktuje swoich klientów, a to już jest zastanawiające, nieprawdaż?

Nawet jeśli tak mówią, to jest ich problem. Obecnie jest w ogóle problem z customer service w Polsce, w biznesie samochodowym tym bardziej. Pandemia nie pomaga, jest zdecydowanie większy popyt niż podaż i mamy tego skutki ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie tylko w PL...

ale jednego nie rozumiem - niby kryzys, mniej klientów a oni ich nie szanują

 

bo klient z X7ką zostawia wiecej siana niz typowy klient z 3ką. Tyle i az tyle. Jak zrobisz upgrade na 5/7 to oni wiecej zarobią i o to im przeciez chodzi.

 

na pewno cennik tej samej usługi serwisowej (te same silniki) różni się o nawet 40% zależnie od modelu :) a co do reszty - różnie to bywa :)

Opublikowano

Hey!


Sam posiadam mocno doposażone G20 i nadal twierdzę, że fotele w porównaniu do G30 to straszny paździerz...

Wszyscy poprzednicy słusznie zauważyli, jeżeli nie parkujesz na zapałki i nie do końca potrzebne Ci bardziej kompaktowe rozwiązanie ( gdzie moim zdaniem G20 to wcale nie małe auto) to bierz G30...


Będę szczery, ja po paru dniach jazdy G30 patrzałem czy można zrobić przekładkę foteli...dla mnie te z G20 to jest PORAŻKA...po przesiadce z E90 mam duży niedosyt co do foteli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
G20 nie ma być nastawione na komfort to nie ta klasa a i tak z modelu na model seria 3 pokornieje i w G20 jest cicho i dość komfortowo jednak musi zostać też trochę sportu. Jak chcesz komfort to zdecydowanie G30 chociaż w środku jest to starszy model i to widać wg mnie pod względem jakości G20 też jest lepsze. W G30 był duży spadek względem F10 po lifcie troche rzeczy poprawiono ale nie wszystko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.