Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sytuacja z dziś. Chce odjechać z parkingu, odpalam auto i wita mnie komunikat jak w tytule. Ręczny zaciągnięty, nie daje się zwolnić. Gaszę silnik, odpalam ponownie - to samo. Sprawdzam błędy, są dwa dotyczące elektrycznego hamulca ręcznego: 4805ab i jeszcze jeden, którego nie pamiętam (ale chodziło o lewą i prawą stronę, więc błąd bliźniaczy). Gaszę silnik ponownie, odpalam, wszystko gra, ręczny się opuszcza, błędów nie ma, odjeżdżam. Ktoś wie o co chodzi? Styki we wtyczkach przy elektrycznym ręcznym wariują? Akumulator? Jeździć obserwować?

ad®ian™
Opublikowano
Wtyczki przy obu na raz to mało prawdopodobne. Ale może warto sprawdzić przy module, od modułu dopiero rozchodzą się na strony, jęli wilgoć gdzieś może się dostać to zwarta możliwa. U mnie skończyło się to pewnego razu holowaniem z myjni :8) wtedy odrazu wymieniłem pękniętą kostkę przy zaciskach.
Paweł.
Opublikowano

Też myślałem o wilgoci, ale akurat ostatnio od kilku dni nie pada ani nie myłem samochodu.


Dziś rano sytuacja nie wystąpiła.

ad®ian™
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4805AB


Kody błędów BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Problem z zasilaniem zacisku zespolonego

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie pojazdu 9–16 V

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowuj w ciągu 500 ms.

Plan serwisowy

Sprawdź bezpieczniki zgodnie ze schematem elektrycznym.

Wyczyść wpisy diagnostyczne błędów z pamięci błędów.

Wykonaj zmianę terminala.

Jeśli błąd zostanie wprowadzony ponownie, wymień napęd zgodnie z komunikatem błędu.

Wyczyść wpisy diagnostyczne błędów z pamięci błędów.

Wykonaj zmianę terminala.

Uruchom kontrolę działania.

Jeśli błąd zostanie ponownie wprowadzony

Wymień jednostkę sterującą EMF.

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes


Sprawdź bezpieczniki/może profilaktycznie je wymień?

F60...........5A

F167.........5A

F179.........30A

F180.........30A



Podaj drugi kod błędu.

Zacznij od sprawdzenia najprostszych rzeczy....

- stan przewodów i kości

- stan konektorów czy pinów ( korozja elektryczna ), czasami samo wypięcie i wpięcie kości pomaga.

- moduł masz w kole zapasowym/przy akumatorze , znajduje się on bliżej tyłu auta , po prawej stronie.... zaraz obok niego ( na prawo ) powinny być dwie kości , pierwsza jest 12 pinowa , druga trzy pinowa.



Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) jest główną jednostką sterującą elektromechanicznego hamulca postojowego (EMF). Gdy silnik pracuje, dynamiczna kontrola stabilności (DSC) włącza hamulec postojowy. DSC dostarcza również uwarunkowaną prędkość koła do pola elektromagnetycznego w postaci sygnału o modulowanej częstotliwości. Sygnał jest określany na podstawie prędkości dwóch tylnych kół. Sygnał przesyłany jest osobną linią. Sygnał jest szczególnie ważny przy wykrywaniu postoju pojazdu. Jednostka sterująca ICM wysyła prędkość jazdy do EMF. Oprócz kontroli wiarygodności wykorzystywana jest prędkość wyjściowa skrzyni biegów automatycznej skrzyni biegów.



Awaria komponentu

Jako zabezpieczenie w razie awarii pozycja P jest włączana przez automatyczną skrzynię biegów. Toczący się pojazd jest wykrywany przez DSC za pomocą sygnału prędkości koła.


Po awaryjnym zwolnieniu hamulca postojowego może się zdarzyć, że pojazd nadal nie będzie mógł ruszyć po przerwie w zasilaniu. Blokada postojowa automatycznej skrzyni biegów może być nadal włączona. Rozruch po awaryjnym zwolnieniu hamulca postojowego: Mocno wciśnij pedał hamulca. Po włączeniu zapłonu naciśnij raz przycisk hamulca postojowego w dół. Mechanizm odblokowania awaryjnego jest zablokowany. Hamulec postojowy zamyka się automatycznie. Następnie hamulec postojowy otwiera się automatycznie.


Dynamiczne hamowanie awaryjne

Prawo wymaga istnienia dwóch urządzeń operacyjnych dla układu hamulcowego. Obok pedału hamulca drugim elementem obsługi jest przycisk hamulca postojowego na konsoli środkowej. Jeśli przycisk hamulca postojowego zostanie pociągnięty do góry podczas jazdy, dynamiczne hamowanie awaryjne zdefiniowane podczas procedury jest realizowane za pomocą dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Ta funkcja jest przeznaczona tylko w sytuacjach awaryjnych, gdy kierowca nie może już hamować za pomocą pedału hamulca.


Inni pasażerowie są również w stanie zatrzymać pojazd w ten sposób, na przykład gdy kierowca nagle straci przytomność. Podczas dynamicznego hamowania awaryjnego, ciśnienie hamowania hydraulicznego jest wytwarzane na wszystkich czterech hamulcach kół. Funkcje DSC są w pełni aktywne, a światła hamowania są włączone. Stanowi to dużą zaletę w porównaniu z ręcznymi hamulcami postojowymi.


Dynamiczne hamowanie awaryjne odbywa się tylko tak długo, jak przycisk hamulca postojowego jest wciśnięty. Opóźnienie ustawione przez DSC jest stopniowo zwiększane. Podczas dynamicznego hamowania awaryjnego na tablicy rozdzielczej włączają się lampki kontrolne hamulca postojowego. Ponadto wysyłany jest komunikat Check Control wraz z sygnałem dźwiękowym, aby poinformować kierowcę o tej szczególnej sytuacji.


Jeśli kierowca zwalnia przez jednoczesne naciśnięcie pedału hamulca i pociągnięcie przycisku hamulca postojowego, sterownik DSC nadaje priorytet żądaniom. Żądanie większego spowolnienia jest konwertowane. Jeśli dynamiczne hamowanie awaryjne jest kontynuowane do momentu zatrzymania pojazdu, pojazd pozostanie nieruchomy nawet po zwolnieniu przycisku hamulca postojowego. Lampki kontrolne hamulca postojowego w tablicy rozdzielczej pozostają włączone. Kierowca może wtedy ponownie zwolnić hamulec postojowy (patrz Zwalnianie hamulca postojowego).


Monitorowanie rolki

Funkcja monitorowania przechyłu ma na celu zapobieganie toczeniu się pojazdu, gdy hamulec postojowy jest zaciągnięty. Monitorowanie przechyłu jest zawsze aktywowane, jeśli stan hamulca postojowego zmienia się ze zwolnionego na załączony i kończy się po określonym czasie po zmianie tego stanu.


Sygnał z DSC jest używany do wykrywania kołysania. Gdy tylko ten sygnał wykryje, że pojazd toczy się podczas monitorowania przechyłu, siłowniki EMF są natychmiast ponownie napinane. Proces ten polega na tym, że siłowniki EMF są w pełni zasilane prądem przez 100 ms w celu zwiększenia siły napinania. Następnie następuje okres oczekiwania 400 ms. Jeśli pojazd ponownie się toczy, proces napinania jest powtarzany (maksymalnie trzy razy). Jeśli system wykryje, że pojazd nadal toczy się po trzecim procesie napinania, funkcja kończy się wpisem błędu do pamięci błędów.

Opublikowano
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. W wolnej chwili zajrzę w te miejsca i może coś wpadnie mi w oko. Chyba, że akcja się powtórzy, to będę zmuszony zajrzeć tam szybciej :)
ad®ian™
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
4805AB


Kody błędów BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Problem z zasilaniem zacisku zespolonego

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie pojazdu 9–16 V

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Przechowuj w ciągu 500 ms.

Plan serwisowy

Sprawdź bezpieczniki zgodnie ze schematem elektrycznym.

Wyczyść wpisy diagnostyczne błędów z pamięci błędów.

Wykonaj zmianę terminala.

Jeśli błąd zostanie wprowadzony ponownie, wymień napęd zgodnie z komunikatem błędu.

Wyczyść wpisy diagnostyczne błędów z pamięci błędów.

Wykonaj zmianę terminala.

Uruchom kontrolę działania.

Jeśli błąd zostanie ponownie wprowadzony

Wymień jednostkę sterującą EMF.

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes


Sprawdź bezpieczniki/może profilaktycznie je wymień?

F60...........5A

F167.........5A

F179.........30A

F180.........30A



Podaj drugi kod błędu.

Zacznij od sprawdzenia najprostszych rzeczy....

- stan przewodów i kości

- stan konektorów czy pinów ( korozja elektryczna ), czasami samo wypięcie i wpięcie kości pomaga.

- moduł masz w kole zapasowym/przy akumatorze , znajduje się on bliżej tyłu auta , po prawej stronie.... zaraz obok niego ( na prawo ) powinny być dwie kości , pierwsza jest 12 pinowa , druga trzy pinowa.



Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) jest główną jednostką sterującą elektromechanicznego hamulca postojowego (EMF). Gdy silnik pracuje, dynamiczna kontrola stabilności (DSC) włącza hamulec postojowy. DSC dostarcza również uwarunkowaną prędkość koła do pola elektromagnetycznego w postaci sygnału o modulowanej częstotliwości. Sygnał jest określany na podstawie prędkości dwóch tylnych kół. Sygnał przesyłany jest osobną linią. Sygnał jest szczególnie ważny przy wykrywaniu postoju pojazdu. Jednostka sterująca ICM wysyła prędkość jazdy do EMF. Oprócz kontroli wiarygodności wykorzystywana jest prędkość wyjściowa skrzyni biegów automatycznej skrzyni biegów.



Awaria komponentu

Jako zabezpieczenie w razie awarii pozycja P jest włączana przez automatyczną skrzynię biegów. Toczący się pojazd jest wykrywany przez DSC za pomocą sygnału prędkości koła.


Po awaryjnym zwolnieniu hamulca postojowego może się zdarzyć, że pojazd nadal nie będzie mógł ruszyć po przerwie w zasilaniu. Blokada postojowa automatycznej skrzyni biegów może być nadal włączona. Rozruch po awaryjnym zwolnieniu hamulca postojowego: Mocno wciśnij pedał hamulca. Po włączeniu zapłonu naciśnij raz przycisk hamulca postojowego w dół. Mechanizm odblokowania awaryjnego jest zablokowany. Hamulec postojowy zamyka się automatycznie. Następnie hamulec postojowy otwiera się automatycznie.


Dynamiczne hamowanie awaryjne

Prawo wymaga istnienia dwóch urządzeń operacyjnych dla układu hamulcowego. Obok pedału hamulca drugim elementem obsługi jest przycisk hamulca postojowego na konsoli środkowej. Jeśli przycisk hamulca postojowego zostanie pociągnięty do góry podczas jazdy, dynamiczne hamowanie awaryjne zdefiniowane podczas procedury jest realizowane za pomocą dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Ta funkcja jest przeznaczona tylko w sytuacjach awaryjnych, gdy kierowca nie może już hamować za pomocą pedału hamulca.


Inni pasażerowie są również w stanie zatrzymać pojazd w ten sposób, na przykład gdy kierowca nagle straci przytomność. Podczas dynamicznego hamowania awaryjnego, ciśnienie hamowania hydraulicznego jest wytwarzane na wszystkich czterech hamulcach kół. Funkcje DSC są w pełni aktywne, a światła hamowania są włączone. Stanowi to dużą zaletę w porównaniu z ręcznymi hamulcami postojowymi.


Dynamiczne hamowanie awaryjne odbywa się tylko tak długo, jak przycisk hamulca postojowego jest wciśnięty. Opóźnienie ustawione przez DSC jest stopniowo zwiększane. Podczas dynamicznego hamowania awaryjnego na tablicy rozdzielczej włączają się lampki kontrolne hamulca postojowego. Ponadto wysyłany jest komunikat Check Control wraz z sygnałem dźwiękowym, aby poinformować kierowcę o tej szczególnej sytuacji.


Jeśli kierowca zwalnia przez jednoczesne naciśnięcie pedału hamulca i pociągnięcie przycisku hamulca postojowego, sterownik DSC nadaje priorytet żądaniom. Żądanie większego spowolnienia jest konwertowane. Jeśli dynamiczne hamowanie awaryjne jest kontynuowane do momentu zatrzymania pojazdu, pojazd pozostanie nieruchomy nawet po zwolnieniu przycisku hamulca postojowego. Lampki kontrolne hamulca postojowego w tablicy rozdzielczej pozostają włączone. Kierowca może wtedy ponownie zwolnić hamulec postojowy (patrz Zwalnianie hamulca postojowego).


Monitorowanie rolki

Funkcja monitorowania przechyłu ma na celu zapobieganie toczeniu się pojazdu, gdy hamulec postojowy jest zaciągnięty. Monitorowanie przechyłu jest zawsze aktywowane, jeśli stan hamulca postojowego zmienia się ze zwolnionego na załączony i kończy się po określonym czasie po zmianie tego stanu.


Sygnał z DSC jest używany do wykrywania kołysania. Gdy tylko ten sygnał wykryje, że pojazd toczy się podczas monitorowania przechyłu, siłowniki EMF są natychmiast ponownie napinane. Proces ten polega na tym, że siłowniki EMF są w pełni zasilane prądem przez 100 ms w celu zwiększenia siły napinania. Następnie następuje okres oczekiwania 400 ms. Jeśli pojazd ponownie się toczy, proces napinania jest powtarzany (maksymalnie trzy razy). Jeśli system wykryje, że pojazd nadal toczy się po trzecim procesie napinania, funkcja kończy się wpisem błędu do pamięci błędów.

 

a znasz może procedurę awaryjnego zwalniania hamulca postojowego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- wyłączyć zapłon co najmniej 30 s przed odłączeniem złącza wtykowego! Kości elektrycznej przy hamulcu elektrycznym

- odkręcasz mechanizmy elektryczny znajdujący się przy zacisku hamulca

- torxem nr.7 , zgodnie ze wskazówkami zegara wkręcaj w zacisku hamulca śrubę typu torx , do momentu aż koło zacznie się swobodnie obracać ........

UWAGA !!!!!!

Nie obracaj wrzeciona ( śruby typu torx ) do oporu.

Na końcu zatrzymania ustawiany jest kod błędu, który spowoduje wyłączenie systemu!

W takim przypadku wyczyść pamięć błędów




Montaż mechanizmu elektrycznego zacisku hamulca.... procedura po montażu....

- włącz zapłon.

- naciśnij przycisk hamulca z wciśniętym pedałem hamulca.

- lampka kontrolna w tablicy rozdzielczej gaśnie po zwolnieniu hamulca postojowego

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Co masz na myśli "hamulec parkingowy" tzw. "ręczny"?

To w zasadzie nigdy, chyba że włączony jest Auto-Hold to po zatrzymaniu auta i zamknięciu go.

Edytowane przez comeasyouare

spacer.png

Opublikowano

Automatyczna skrzynia biegów.
Przy parkowaniu jaka kolejność - najpierw obowiązkowo pozycja "P" a później wyłącz silnik, czy od razu nie przełączając
w poz. "P" można wyłączyć silnik, wtedy autoamtyczne przechodzi w tryb"P" i włącza się elektromechaniczny hamulec postojowy.
Jest też nw. teoria, tylko jak powinno być, może ktoś z Kolegów się wypowie, zachęcam do rozkminienia tematu.

Skrzynia chcąc przełączyć się w tryb P po wyłączeniu silnika korzysta z akumulatora ciśnienia, a to nie jest zalecane. Dlatego najpierw jest zalecane wrzucenie w tryb P na wlaczonym silniku, bo cisnienie w skrzynii zapewnia wtedy silnik.

Kolejna inne zdanie na ten temat, zacytuję Kolegę:

"auto robi to samo, wybierak nie jest fizycznie połączony ze skrzynią biegów, więc nie wiem jakie znaczenie ma czy nacisnę przycisk, czy auto zrobi to za mnie, tym bardziej, że nie zauważyłem niepokojących symptomów z tym związanych. Nawet jest chyba lepiej, bo po przełączeniu na P i zgaszeniu auto czasami zdążyło się lekko stoczyć i w tedy skrzynia blokuje się na trzpieniu a tak to trzyma cały czas hamulec dopóki ręczny nie złapie.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, stratos37 napisał(a):

Przy parkowaniu jaka kolejność - najpierw obowiązkowo pozycja "P" a później wyłącz silnik, czy od razu nie przełączając
w poz. "P" można wyłączyć silnik, wtedy autoamtyczne przechodzi w tryb"P" i włącza się elektromechaniczny hamulec postojowy.

170kkm i nigdy nie włączam P najpierw. Po co? Automatyczne przejście w P działa wyśmienicie i żaden elektromechaniczny hamulec postojowy się nie włącza, skąd to masz? Chyba że blokada parkowania w skrzyni to u ciebie elektromechaniczny hamulec postojowy (ale to nie ma nic wspólnego z hamowaniem kół).

Odnośnie P czyli Parking Lock:

Parking lock

The 8-speed automatic gearbox is equipped with a parking lock to secure the vehicle against rolling away. The mechanism is identical to that of the predecessor. The parking brake blocks by using a locking pawl that engages in the gearing of the parking lock gear. The parking lock gear is located on the output shaft of the gearbox. The parking lock pawl is engaged by spring force. The parking lock is designed to ensure a secure position of the vehicle under the following preconditions:

  • Uphill or downhill gradient of up to 32 %
  • Speed below 2 km/h

The parking lock must not engage at speeds above 5 km/h. All models are equipped with electric gearshift via the gear selector switch (GWS). The parking lock is engaged by pressing a button or, under certain circumstances, also automatically.

The parking lock is actuated electrically. The notched disc in the gearbox is omitted. It is replaced by a parking disc, a parking lock cylinder, a solenoid valve and a parking lock magnet. A distinction is made between mechanically engaging the lock and associated electric activation. As mentioned above, the parking lock is engaged using spring force. Electric activation of the lock performed by:

  • Activation via a button on the selector lever
  • Switching the engine off while drive position is engaged
  • If, when stationary, selector lever position R or D are engaged and neither the accelerator pedal nor the brake pedal are being operated, the seat belt of the driver's seat is released and the driver's door is opened.

The electronic transmission control (EGS) activates the solenoid valve and the parking lock magnets. The solenoid valve is located in the hydraulic shift unit. The parking lock magnet is located on the cylinder for the parking lock. Upon engaging the parking lock, the parking lock magnet for the parking lock cylinder is switched off. This results in releasing the mechanical lock and the piston. The solenoid valve in the shift unit is also switched off. The valve moves to rest position and the parking lock cylinder is bled. A pre-tensioned helical coiled spring on the parking disc pulls the piston towards the parking lock. The parking lock is engaged using the connecting rod attached to the parking disc.

It is engaged hydraulically. To engage, solenoid valve 2 actuates the parking lock valve so that the system pressure reaches the parking lock cylinder. This pushes the piston back against the spring force and the parking lock is released. The parking lock magnet is additionally actuated. It also locks the piston with a locking mechanism or keeps it in position N when the engine is at standstill. The parking lock is opened only under the following preconditions:

  • Engine running
  • Footbrake depressed
  • Selector lever position in R, D or N
Edytowane przez comeasyouare

spacer.png

Opublikowano
27 minut temu, stratos37 napisał(a):

To jak robisz jeżeli masz na D lub R wyłączasz silnik nie przełączając wcześniej na P.

  1. Jadę
  2. Parkuję
  3. Wciskam Start-Stop
  4. * w zimie włączam nawiew by ciepło z silnika mi przez 10-15 min nagrzewało auto 
  5. wysiadam
  6. zamykam auto

Nie przełączam na P, nie widzę takiej potrzeby.

spacer.png

Opublikowano
Cytat

Electric activation of the lock performed by:

 

Activation via a button on the selector lever

Switching the engine off while drive position is engaged

If, when stationary, selector lever position R or D are engaged and neither the accelerator pedal nor the brake pedal are being operated, the seat belt of the driver's seat is released and the driver's door is opened.

U mnie jest dokładnie jak w opisie, jeśli wyłączę auto będąc na D lub R to automatycznie przerzuci na P i zaciągnie się sam hamulec postojowy (tzw "ręczny" ) 

Jeśli mam D i otworze drzwi to samo wbije P, lecz w tym wypadku bez dodatkowo  "ręcznego" 

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naciskam na pedał hamulca, przełączam na N, "zaciągam ręczny'' . Następnie przerzucam na P. Dzięki takiej kolejności, następnego dnia przy ruszaniu nie czuję szarpnięcia. Szarpnięcie było co prawda było lekkie, ale było. Teraz tego nie ma.  

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.