Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, może coś podpowiecie, bo mi się skończył nerwy do mojej E90 ;) Odpalam auto po nocy, szarpie całą budą a mi brakuje pomysłów i pieniędzy mi juz zwyczajnie szkoda.

Pojechałem do mechanika po zakupie, zrobiłem serwis + sprawdzenie checka (02.2021), okazało się, że sonda lambda na 2 banku + wtryski na 2 banku (2,4) coś kuleją więc wkrótce trzeba będzie coś z nimi zrobić.

Kupiłem 2 używane z indexem 11, wymieniłem z kumplem w garażu, zakodowane w INPIE, autko chodziło git do czasu, przeczytałem na bimmerprofsach o adaptacjach koła zamachowego i korekt długoterminowych, wykonałem je tak jak opisali na stronie. Przy okazji wyskoczył błąd pompy wysokiego ciśnienia więc kolejne tysięczne wydatki.

Po zrobieniu adaptacji pomogło znów na jakiś czas po tym autko wróciło do swojego lipnego działania. Przeczytałem tu na forum, że wtryskiwacze powinno zmieniać się bakami, dokupiłem jeszcze jeden wtrysk i go wymieliłem. Nic nie pomogło :) Ale przynajmniej mam 1 wolny wtrysk do manipulowania.

Chciałem jeszcze uprać się z NOXem bo przecież 8/10 błędów z silnika to były błędy z NOXa. Znalazłem gościa, zadzwoniłem, mówi że nie pierwszy do niego dzwonię. Podjechałem, gościu zgrał mapę silnika, wywalił NOXA i wgrał mapę od nowa. Typ wydaje się ogarnięty, dużo pozytywnych opinii na google i młody więc raczej nie chce oszukać.

Auto dalej słabo wstaje, korekty w INPIE sie rozjezdzają. Fotki poniżej jak to wygląda. Po 10 min jak auto sie rozgrzeje to idealnie. Nie czuć żeby ten samochód chodził :)


Już nawet nie jestem zły, tylko zwyczajnie rozczarowany. A jeździć po mechanikach i wydawać 4 stówy na to żeby gadali głupoty to mam dość :)


193246601-499713724695184-3461052256054370801-n.jpg

193348329-505126554248379-5951634274273405121-n.jpg

193299429-483424449539819-7157830639506360348-n.jpg

193398244-3769057186538423-4767066674739467849-n.jpg

192885869-879754996230155-8065185523405247315-n.jpg

yRxSbgP

Opublikowano
Co do uporania się z NOx, to polecam zakup NOXem z tej strony bimmerprofs. Używam już od 2 lat i sprawuje się bardzo dobrze - silnik pracuje w trybie stratified charge, pozwala na maksymalnie duże zasiarczenie (=masz dużo czasu by go przepalić na drodze szybkiego ruchu zanim osiągnie wartość 4000 mg, czyli po 8000 km we wcześniejszych wersjach softu), nie ma błędów. Wtedy masz pewność, że chociaż to działa dobrze, inaczej inne błędy mogą być konsekwencją tego. Generalnie od tego bym zaczął. Tobie gość wywalił to zupełnie. Jest tutaj ktoś na forum, kto też tak ma. Adaptacje będą się tworzyły, ale czy silnik będzie chodził w trybie stratified charge bez info od NOxa? Wątpliwe. A musisz pamiętać, że dla silników N43/N53 (przynajmniej wg gościa z bimmerprofs) tryb homogeniczny jest tak naprawdę trybem awaryjnym, choć jeśli gość zrobił Ci wszystko poprawnie i adaptacje się tworzą to nie wiem, może i będzie dobrze, ale będziesz mieć wyższe spalanie.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet nie sprawdzaj, bo po wykodowaniu NOXa masz tylko tryb homogeniczny. Nie robi się tego :nienie: Jak kupiłeś używane wtryski z indexem 11 to są najprawdopodobniej takie same śmietniki jak miałeś. Jak kosztowały grosze to można było zaryzykować, a jak nie pomogło to kup nowe w ASO z indexem 13. Albo faktycznie sprzedaj i szukaj e46, e39 jak piszesz w innym dziale.
Opublikowano
Ok, to teraz już popij woda rozumiem? Kurczę wtryski na roughrun wyglądają dobrze, trzymaja te średnie wartości i przy starcie i przy jeździe. Natomiast co do noxa, kur** pytanie czy kupno teraz NOXEm coś pomoże?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Telepie Ci budą bo masz uwalone wtryskiwacze, przerabiałem dwa razy bo też wymieniłem część i musiałem w krótkim czasie wymienić resztę. NOX też z tym nie ma nic wspólnego, zanim ogarnąłem trochę ten silnik jeździłem z uszkodzonym i objawów żadnych oprócz większego spalania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też mam Noxem130 od niedawana i po zamontowaniu tylko czasem przełącza mi się na tryb pośredni zwany homogeniczny-uwarstwiony (pomiędzy homogenicznym a uwarstwionym). Telepie mi trochę budą, przez kilka minut, po odpaleniu na zimnym. Przed NOXEM było to samo. Jak sprawdzam korekcję wtryskiwaczy BToolem to widzę w logach rozjazdy na 1 i 4 cyl. Będę kupował 2 nowe wtryski na dniach, założę to dam znać. Także kupienie NOXEM przed ogarnięciem wtrysków nic Ci nie da.
Opublikowano
Telepie Ci budą bo masz uwalone wtryskiwacze, przerabiałem dwa razy bo też wymieniłem część i musiałem w krótkim czasie wymienić resztę. NOX też z tym nie ma nic wspólnego, zanim ogarnąłem trochę ten silnik jeździłem z uszkodzonym i objawów żadnych oprócz większego spalania.

 

Pozostaje mi fizycznie sprawdzić wtryski.

 

Ja też mam Noxem130 od niedawana i po zamontowaniu tylko czasem przełącza mi się na tryb pośredni zwany homogeniczny-uwarstwiony (pomiędzy homogenicznym a uwarstwionym). Telepie mi trochę budą, przez kilka minut, po odpaleniu na zimnym. Przed NOXEM było to samo. Jak sprawdzam korekcję wtryskiwaczy BToolem to widzę w logach rozjazdy na 1 i 4 cyl. Będę kupował 2 nowe wtryski na dniach, założę to dam znać. Także kupienie NOXEM przed ogarnięciem wtrysków nic Ci nie da.

 

Dzięki, czekam z niecierpliwością. Kupujesz w ASO za 1300>?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, to teraz już popij woda rozumiem? Kurczę wtryski na roughrun wyglądają dobrze, trzymaja te średnie wartości i przy starcie i przy jeździe. Natomiast co do noxa, kur** pytanie czy kupno teraz NOXEm coś pomoże?

To sobie narobiles tym programem. Co za glupota. Nie ma czegos takiego jak usuniecie noxa softowo, usuwa tylko bledy od noxa abys ich nie widzial. Droga jest taka:

Dzialania przed naprawowe: kredyt w banku na 12tys, nastepnie:

1. Wracasz do "magika" aby wgrac ori soft

2. Wymieniasz wszystkie wtryski na nowe

3. Wymieniasz swiece na nowe

4. Wymieniasz cewki na nowe

5. Wstawiasz noxem

6. Kasujesz adaptacje

Nie ma sily, musi chodzic.

Opublikowano
Pakować 12 koła w auto, które kupiłem za 25, No nie widzi mi się to ;) Widzę tez ze każdy ma inne zdanie na ten temat. Lipa myślałem ze może jest jakaś utarta ścieżka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kkx5 podał Ci jedyne sensowne rozwiązanie, sam mam n53 z końca produkcji od 7lat, z tym, że ja zaplacilem za nie kwotę 6cyfrową jak brałem, więc inaczej podchodzę do serwisu samochodu. Niemniej jednak nigdy nie będzie dobrze jak nie zrobisz tych rzeczy. Niestety. To są mega fajne i oszczędne silniki, niestety jeżdżą tym osły, a serwisują barany. Smutne, ale prawdziwe. Dobrego mechanika do n53 nie ma praktycznie, cała wiedza jest na bimmerprofs.com bo 99 procent diagnoz mechaników jest błędna.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Kkx5 podał Ci jedyne sensowne rozwiązanie, sam mam n53 z końca produkcji od 7lat, z tym, że ja zaplacilem za nie kwotę 6cyfrową jak brałem, więc inaczej podchodzę do serwisu samochodu. Niemniej jednak nigdy nie będzie dobrze jak nie zrobisz tych rzeczy. Niestety. To są mega fajne i oszczędne silniki, niestety jeżdżą tym osły, a serwisują barany. Smutne, ale prawdziwe. Dobrego mechanika do n53 nie ma praktycznie, cała wiedza jest na bimmerprofs.com bo 99 procent diagnoz mechaników jest błędna.

 

Nie no, jasna sprawa. Nie sądziłem, że na auto, które ma już 14 lat będę musiał pakować 50% kwoty, jaką zapłaciłem :) Zastanawiam się nad 2 drogami. Raz jeździć tak i póki co nic z tym nie robić, czy po prostu sprzedać auto i iść w E46 lub E39. Dzięki wszyskim za pomoc :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, to ciezkie wybory. Kazdy to rozumie. Niestety, wtrysk bezposredni oraz nox ma to do siebie ze jak sie zuzyje, trzeba to wymienic. Z noxem mamy juz alternatywe w postaci emulatora noxem, z wtryskami nic sie nie da zrobic. Jesli lubi sie to auto, warto zainwestowac, jesli nie, sprzedac i kupic inne, czy e46/e39 to lepsza propozycja? Dla mnie absolutnie nie, to stare zardzewiale chrupki.
Opublikowano
Pecha milalwm przy kupnie i tyle. Zdarza się. Pierwsze moje BMW i trochę zabolało. Jesli nie 46/39 to co innego? Fajnie jakby ten silnik jednak miał ponad 200 kuca i przyjemnie jeździł. Zostaje szukać e90 z n52 ale tam jest velvetronic o którym tez sporo słyszałem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z takim podejściem kup sobie bilet miesięczny

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku "utarta ścieżka" to sprawne wtryskiwacze, cała reszta kręci się wokół nich.
Opublikowano

N53 to poprostu wymagający silnik. Daje dużo przyjemnosci ,ale poszczególne podzespoły muszą być w optymalnym stanie. W podejściu kolegi widzę tylko jedyny kierunek .... sprzedaż auta.

Z autopsji 3 lata po zakupie jeździłem prawie bez awaryjnie. Jedynie co zrobiłem po za eksploatacyjnymi sprawami to pompa absu a dokładnie jej elektronikę. I w sumie padła przez moją głupotę i kercher.

Natomiast po tym okresie się zaczęło, a ze lubię "szwajcarski zegarek " ,jeżeli chodzi o auto ,to gdy mowa o silniku niestety koledzy mają rację nowe wtryski,cewki,świece, noxem .

Zanim doszkoliłem się na temat tego silnika troche grosza też poszło, np mam do teraz prawie nowy sensor nox, był zamontowany może z 2 miesiące.

Tak więc, zeby doprowadzić ten silnik do ładu trochę trzeba przestudiować i wydać...

Opublikowano
Wjechaliście mi koledzy trochę na ambicje ;) Przeliczyłem swoje możliwości z BMW najwidoczniej. W tamtym tyg pozamieniałem wtryski miejscami, miałem w bagażniku 1 zdrowy cały czas. Co prawda trochę na oko, ale dzięki wiedzy dowiedziałem się, że jeśli np 4 wtrysk pada i przykładowo źle leje to 6 nadrabia etc., więc 3 wtrysk na 1 banku został zastąpiony 4, a 4 został zastąpiony zdrowym z bagaznika. Od tamtej pory jak auto startuje to złapie dosłownie zakrztuszenie i stabilizuja się obroty. Zastanawiam się, czy HFPP nie jest przyczyną tego wszystkiego. Auto przy zamykaniu obrotomierza na 2/3/4 biegu sypie błędem "Błąd silnika zredukowano moc".Ale na ten moment nie mogę namierzyć nikogo kto by podjął się regeneracji a nówka kosztuje 4200 :mad2: :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te pompy za 4200 to też regenerowane :-) wszędzie gdzie jest przedrostek 'AT-' to część regenerowana ;-) ja dałem 3000 za pompę z małym hakiem, teraz po 4 są?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te pompy za 4200 to też regenerowane :-) wszędzie gdzie jest przedrostek 'AT-' to część regenerowana ;-) ja dałem 3000 za pompę z małym hakiem, teraz po 4 są?



No jak Ty to szukasz..


https://allegro.pl/oferta/pompa-wysokiego-cisnienia-bmw-e90-e91-e92-e60-e61-8378169816


Tu za 1100 jak zostawisz im swoją starą https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-bmw-e90-e91-e92-e60-e61-8863243752

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.