Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś wymieniał i wie, czy niezbędne jest wyjęcie chłodnicy i spuszczenie płynu chłodzącego silnika do operacji wymiany skraplacza w silniku N47. Tak mówią materiały BMW. Czy może wystarczy odchylenie jej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to sobie odpowiem. Nic nie trzeba spuszczać. Wymontowałem obudowe filtra powietrza, odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy oraz zdemontowałem rurę od IC do klapy gaszącej. Następnie:

- demontujemy wentylator (jeden wkręt oraz jeden zaczep)

- odkręcamy dwa wkręty na rogach chłodnicy u góry

- odkręcamy przewody od skraplacza oraz jeden wkręt pomiędzy tymi przewodami.

- odchylamy chłodnicę i wyciągamy skraplacz

- wyciągamy tone liści, piachu i całego syfu

- montujemy w odwrotnej kolejności. Skraplacz sam wskakuje na miejsce. Gorzej z chłodnicą bo jest na przewodach, więc ciężko ją odpowiednio wcisnąć, ale po 10 minutach walki wchodzi na miejsce. Czas pracy za pierwszym razem koło 1,5h. Dodatkowo wymieniałem pasek, napinacz i rolki przy okazji. Nastała cisza przy odpalaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oglądałem to właśnie myślałem nad przechyleniem góry zestawu chłodnic do tyłu . Tylko nie wiedziałem czy to wystarczy do wyjęcia . Śmieci i liści tam sporo i przez to gnije .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.