Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Do wszystkich!! Jesli ktos mowi ze silnik jest super i pyta jaki olej ma wlac/rozumiem/ wymienic to pytanie od kazdego kto troche jezdzi jakimkolwiek autem powinno byc TEN SAM ktory masz i koniec bzdur o stryjku itp.itd.Pozdrawiam
Opublikowano
nie wiem skad ty takie wiadomosci miewasz, pewnie z auto swiata. w bogatszych krajach ludzie co duzo jezdza zmieniaja olej 2 razy w roku, zadszy na zime gestszy na lato. poza tym skad wiesz ze poprzedni wlasciciel sie nie pomylil?? w moim aucie mialem 15w40 liquy moly (chyba dobrze napisalem) z molibdenkiem, ale to mineral, od niedawna mam polsyntetyk. na razie nie zobaczylem niczego zlego a chce poznac zdania innych co zmienili mineral na syntetyk, ale tylko tych co sami to zrobili a nie przeczytali w gazecie czy uslyszeli od wujka szwagra kuzyna jego ciotki. jesli bedzie cos nie tak to zmienie olej, przeciez to nie sa az tak duze pieniadze, na 1 tankowanie pewnie nie jeden z nzs wydaje wiecej.
Opublikowano
Mysle ze valvoline max 10W 40 jest ok.Choc osobiscie leje Castrol 10 W 40 Magnatec i jestem bardzo zadowolony.A leje ten olej juz od 4 lat co 15 tys.km wiec moge cos na ten temat powidziec.Najechalem juz na tym oleju 65 tys. i nic silnik pracuje cichutenko i bez jakichkolwiek stukow. A co do wczesniejszych sporow to powiem tak ze nie przechodzi sie raczej z mineralnego oleju na polsyntetyka ,albo polsyntetyka na syntetyk. Znajomy nalal z mineralu na polsyntetyk w e39 i po 3 wymianach oleju silnik jest w rozbiorce wiec pomyslcie o tym.Nie chcialbym sie tu za bardzo madrowac ale ponoc tak jest jak przechodzisz z minerala na polsyntetyk. :twisted2: pozdro
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hah - cale szesc stron a zadnych konkretow - zdania podzielone jak AMD czy INTEL, u mnie poprzedni wlasciciel mowil ze lał xxx-syntetyk a na kartkach jest napisane ze ( chyba ) mineralny , wiec do konca nie wiem co mam w srodku , moze to moze tamto , czy ktos moze po dluzszym czasie zmiany z minerala na pol podzielic sie zdaniem ? u mnie w silniku dodatkowo grają lekko albo popychacze albo panewki - czy w tym przypadku lepiej nie lac zadkiego pol syntetyka tylko i wylacznie mineralny ?
Opublikowano
http://www.panolin.pl/ Przed 523i e39 miałem toyote celice posłuchałem rady mechanika i przestawiłem się na PANOLIN szwajcarski olej , gdybym nie odczuł różnicy nie wypowiadałbym się w ty temacie. Po zastosowaniu tego oleju (półsyntetyka) autko zaczeło ciszej pracować i przy tendencjach siorpania oleju przez moją celice 2.0 GTi problem się zaończył. Dla mnie było to niewiarygodne jak pojechałem na warsztat a mechanior powiedział "zmień oliwe i będzie gitara". Dzisiaj z pełną odpowiedzialnością mówie że olej to podstawa ;-) Jak z obecną Bumą to nie wiem kupiłem i odrazu zalałem PANOLINEM i fryga jak się patrzy żadnego klekotania hydrauliki , brak wycieków , cichapraca i co ważne od wymiany do wymiany żadnych dolewek. :)
Opublikowano
Po 10-tym kupuje Qukaer State 10W/40 obecnie mam Shela 15W/40. Wszyscy mi odradzają bo niby nie można zmieniaić minerała na półsyntetyka ale jedno wiem - jak beti rano odpalam a w nocy był mrozik i olej jest gęsty to słychać klekot popychaczy jak się maszynka rozgrzeje jest cichutko.

Jak zmienie to napisze jakie efekty. Jeśli będzie ok i nadal będzie sucho pod silnikiem to na wiosne zalewam pełnym syntetykiem.

 

Hydropopychacze w m20 ?

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
Ja jeżdze na Castrol Edge pełny syntetyk i sobie chwale . Silnik mam po kapitalce i zamierzam wymieniać co 10000 tysięcy .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
dokladnie, koszt oleju to mniej wiecej jedno takowanie naszych auto do pelna, wiec nie ma co oszczedzac.lepiej zmienic olej co 10 000 i cieszyc sie ze maszyna chodzi jak szwajcarski zegarek.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam.moja Bunia ma przejechane 350 tys. i zblizam sie do wymiany rozrzadu uszczelki pod glowica i oleju.po przeczytaniu tego i wielu innych tematow nadal nie wiem czy zmienic olej Shell Hellix 15w40 na polsyntetyk tej same firmy czy zostac przy mineralnym.Na cieplym silniku slychac juz delikatne stukanie.Jesli ktos moze prosze o pomoc,z gory dziekuje.
Opublikowano

mysle ze polsyntetyk nie powinien zaszkodzic twojemu silnikowi,i nawet jesli nie odczujesz roznicy w jego pracy,to bedzisz mogl spokojnie spac nie martwiac sie ze jakis mineralny wynalazek dobija ci auto.

 

ps;jak dla mnie powinni zakonczyc dystrybucje mineralow...

Opublikowano
a tak podsumowujac,chcialbym dodac ze niedawno zmienilem olej ze smierdzacego minerala na polsyntetyk,i po przejechaniu ok 2000 km stan oleju nie ulegl zmianie,gdzie przy mineralnym dolewalem jakies 0,5 litra na 2000 km.pozatym rano mniej klepie,choc musze tez spojrzec na luz zaworowy,ale faktem jest ze sie troszke uciszyly,i moze praca silnika podczas jazdy jakas taka hmm...gladsza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.