Skocz do zawartości

jaki wybrać olej ?


martin555

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki olej wybrać ? mam silnik M20B20 silnik w stanie rewelacyjnym (nie bierze nawet kropli oleju) , przypuszczam ze wcześniej mógł być wlany olej mineralny 15W-40, zastanawiam się czy zmiana na puł-syntetyczny 10W-40 może poprawić jego prace czy wręcz odwrotnie zrobi się masło od pozostałości minerala i rozszczelni silnik ??? :modlitwa: oraz pytanie jaki olej byście polecili castrol (magnatec lub GTX ?) bądź mobila1 ? dzięki za każdą odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

i co tu zrobić ? lać ten mineral czy pułsyntetyk ? czy nie zaszkodze silnikowi wlewając ten pułsyntetyk ?? czytam ze są przypadki ze po zalaniu castrololem magnatek silnik głośniej chodzi ??? mobila też niektórzy odradzają ze niby silne substancje czyszczące (nagar) :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykownie jest zmieniać z mineralnego na półsyntetyk, jak i z półsyntetyku na full syntetyk, przyczyna jest prosta ryzykuje się drobne, bo drobne, ale zawsze wycieki. Spowodowane to jest starzeniem się gumy na rozmaitych oringach, simeringach, uszczelniaczach...dopóki gęstość dotychczasowego oleju powodowała szczelność układu na bądź co bądź starych "gumkach", to zmiana na rzadszy spowoduje niechybnie wycieki...uwierzcie, przerabiałem to...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Polecam Valvoline MaxLife /półsyntetyk/ - wcześniej miałem Mobila półsyntetyk /zapomnaiłem jak się nazywa :roll: / a po zalaniu Valvolinem silnik zaczął jakby ciszej i lżej pracować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi znajomy ze sklepu z częściami polecił valvoline max life, leje go i jest super.

 

A długo na nim jeździsz?

 

Na MAXLIFE ja już 20 kkm ...

Szwagier walnął ponad 40 kkm (jest mechanikiem) ... żadnych efektów ubocznych.

 

Jedyna moja obserwacja co do maxlife to to, że w pewnym "wąskim" zakresie obrotów silnik pracuje jakby go zarzynano ...

 

BTW - po zalaniu maxlife tds przestał brać olej ... wcześniej brał pół litra na 1000 km (przy ostrej jeździe - tj ciągłę przyspieszenia pod czerwone pole - tryb S na automacie) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi znajomy ze sklepu z częściami polecił valvoline max life, leje go i jest super.

 

A długo na nim jeździsz?

 

Na MAXLIFE ja już 20 kkm ...

Szwagier walnął ponad 40 kkm (jest mechanikiem) ... żadnych efektów ubocznych.

 

Jedyna moja obserwacja co do maxlife to to, że w pewnym "wąskim" zakresie obrotów silnik pracuje jakby go zarzynano ...

 

BTW - po zalaniu maxlife tds przestał brać olej ... wcześniej brał pół litra na 1000 km (przy ostrej jeździe - tj ciągłę przyspieszenia pod czerwone pole - tryb S na automacie) ...

 

U mnie w całym zakresie wygląda, że jest oki - silnik pracuje tak samo...

A u Ciebie jaki to zakres obrotów, może przegapiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozna bez zmainy oleju przejechać 40 kkm i nic się nie dzieje :duh:

ja wlewam Texaco Havoline 5W40 i zmieniam co 15kkm

 

Biotit - "...opałowemu..." chodziło chyba o to że jego-ktoś-tam używa tego oleju już przez 40kkm; zobacz że on sam jeździ na nim 20kkm - gdyby w tdsie bez wymiany tak ostro grzał to pewnie jego E34 już by dogorywała :shock: , no chyba że ma jeszcze świeży silnik.

A swoją drogą ile Ty masz przebiegu, że wymieniasz co 15kkm?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 165 000 km z małym ogonkiem

i dlatego sie dziwię jak mozna bez zmiany jeżdzić 40kkm

 

Poczekajmy co chłopak napisze - ale nie wydaje mi się żeby jeździł tyle bez zmiany.

Co do Twoich 165kkm z chęcią bym Ci pozazdrościł :clap: ale b.mocno wątpię że to prawdziwy przebieg przy tym roczniku :naughty:

Jak kupowałem swojego to miał 178kkm :liar: - jestem realistą :( i oceniam go na ok. 300kkm :duh:

Ten Twój olej to syntetyk?

Jeśli tak - proponuję abyś jednak zmienił na półsyntetyk co byłoby wskazane przy tym wieku auta i prawdopodobnie przy sporym przebiegu.

Koledzy z Forum którzy od dawna używają becie pewnie to potwierdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Valvoline MaxLife 10W-40, to naprawdę super olej. :)

Używam go w DODGE i jestem bardzo zadowolony. Przelatałem na nim 40 tys. km, i mi nawet mały wyciek zlikwidował. Oleju nie ubywa od wymiany do wymiany ani kropli, a silnik ma 192 tys. km ...

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Valvoline MaxLife 10W-40, to naprawdę super olej. :)

Używam go w DODGE i jestem bardzo zadowolony. Przelatałem na nim 40 tys. km, i mi nawet mały wyciek zlikwidował. Oleju nie ubywa od wymiany do wymiany ani kropli, a silnik ma 192 tys. km ...

 

Właśnie na takim jeżdżę i też jestem b.zadowolony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było sto razy, przeszukaj forum.

 

Poza tym najpierw radzę zajrzeć do działu "Przydatne linki" - można się sporo dowiedzieć.

 

Ale jesteś czepialski :roll:

Widzę, że o oleju piszą chłopaki z W-wy to przy okazji paru innych spraw rzuciłem m.in. pytanie

A tak w ogóle to jakiego używasz oleju :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze rodzaj oleju sie dobiera do marki auta ... BMW nie jezdzi na mineralnym wg opinii wielu przedmowcow tego tematu - no pysznie .... Szkoda gadac - szkoda nawet takie slowa komentowac... Forum ma sluzyc do informacji pewnych i sprawdzonych a nie kompletnie pozbawionych sensu... ZALEJ DEFINITYWNIE MINERALNY OLEJ... Po pierwsze jezdzisz na mineralnym wiec szkoda ryzyka na mozliwe wycieki po rozszczelnieniu silnika ... Po drugie m20b20 to stary motor - raz ze przebieg na pewno niemaly dwa ze ten silnik powstawal w czasach gdy polsyntetykow nie bylo ani syntetykow. Dwa ze kto to slyszal o zmianie oleju ze tak powiem W GORE .... Czyli z minerala na polsyntetyk albo na syntetyk albo z polsyntetyka na syntetyk. Tylko sa dopuszczalne zmiany syntetyk na polsyntetyk albo mineral ( chociaz na mineral z syntetyku tez srednia opcja ) albo z polsyntetyku na mineral. Jak ktos mowi inaczej to nie ma pojecia. Kup markowy dobry olej i nie bedzie problemu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było sto razy, przeszukaj forum.

 

Poza tym najpierw radzę zajrzeć do działu "Przydatne linki" - można się sporo dowiedzieć.

 

Ale jesteś czepialski :roll:

Widzę, że o oleju piszą chłopaki z W-wy to przy okazji paru innych spraw rzuciłem m.in. pytanie

A tak w ogóle to jakiego używasz oleju :mrgreen:

 

Nie czepialski :)

 

A co do pytania, to w swojej mam zalany lekkobieżny Valvoline MXL 0W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze rodzaj oleju sie dobiera do marki auta ... BMW nie jezdzi na mineralnym wg opinii wielu przedmowcow tego tematu - no pysznie .... Szkoda gadac - szkoda nawet takie slowa komentowac... Forum ma sluzyc do informacji pewnych i sprawdzonych a nie kompletnie pozbawionych sensu... ZALEJ DEFINITYWNIE MINERALNY OLEJ... Po pierwsze jezdzisz na mineralnym wiec szkoda ryzyka na mozliwe wycieki po rozszczelnieniu silnika ... Po drugie m20b20 to stary motor - raz ze przebieg na pewno niemaly dwa ze ten silnik powstawal w czasach gdy polsyntetykow nie bylo ani syntetykow. Dwa ze kto to slyszal o zmianie oleju ze tak powiem W GORE .... Czyli z minerala na polsyntetyk albo na syntetyk albo z polsyntetyka na syntetyk. Tylko sa dopuszczalne zmiany syntetyk na polsyntetyk albo mineral ( chociaz na mineral z syntetyku tez srednia opcja ) albo z polsyntetyku na mineral. Jak ktos mowi inaczej to nie ma pojecia. Kup markowy dobry olej i nie bedzie problemu :)

 

Tu akurat pozwole sobie się nie zgodzić. Tak się składa, że znam dwa przypadki (z życia, nie przeczytane) gdzie ludzie przeszli z mineralnego na pół-syntetyki (aczkolwiek z "pół" nie ma to zbyt wiele wspólnego) przy przebiegach rzędu >220 tys. (po przepłukaniu motoru) i nie narzekają, a są wręcz zadowoleni (mniej ubywa o dziwo i silniki pracują bardziej miękko, że się tak wyrażę).

Co prawda nie można tego uznać za regułę, ale tak samo nie można traktować twojej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.