Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie i Panie potrzebna pomoc. Od kilku dni mam problem a dokładniej e46 2.0d.

Kręcę Kulczykiem temp silnika idzie na czerwone pole i auto kręci ale nie odpala.

Wymieniony czujnik w glowicy, wyczyszczone styki sprawdzone masy zmieniony przekaźnik od dde i nic dalej to samo. Jednak jest coś dziwnego a mianowicie jak zostawię auto na zapłonie dajmy na to przez minutę to temperatura z maxa spada tak jak być powinno i auto odpala. Ogólnie problem ten występuje po długim postoju np po nocy.

Nie wiem już sam co robić. Jakieś pomysły??

Opublikowano
Odczytać błędy programem INPA lub ISTA.

 

W momencie jak jest temp. Na maxa brak komunikacji z ECU.

Jeśli temp się ustawi po chwili na zapłonie brak błędów.

Może to być kwestia niebieskiego przekaźnika? Idzie go jakoś sprawdzić?

Opublikowano
Jeszcze jedno co zobaczyłem jak włączę nawiew np na 3 i przekręcenie kluczyk to temp pokazuje prawidlowo ale wystarczy że wyłączę nawiew i skacze na maxa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy klemy przy akumulatorze masz dobrze dokrecone i się nie grzeja

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Sprawdź czy klemy przy akumulatorze masz dobrze dokrecone i się nie grzeja

Problem jest taki że auto teraz wogole przestało krecic. Z prądem też mi się wydaje że jest coś nie tak bo zrobiłem obieg i auto pobiera 4 ampera na zgaszonym... Nie wiem już co robić a mechanicy mają terminy za 2 tyg..

Opublikowano

Problem z odpalanie rozwiązany. Nie była napięcia na akumulatorze więc poszedł do wymiany.


Auto odpala ale podczas jazdy gaśnie i temperatura wskakuje na max czerwone pole. Po przekreceniu kluczyka raz pali a raz pali i gaśnie. Sprawdziłem przekaźnik od dde i był ciepły więc zamówiłem nowy bo może się skończył.

Ale jedno co mnie zastanawia to jeden kluczyk zawsze kręci rozrusznikiem a drugi raz kręci a raz brak reakcji. Możliwe że to ews odcina kluczyk podczas jazdy i gaśnie??

Opublikowano

Temat do zamknięcia wszystkie problemy rozwiązane.


Jeśli temp silnika idzie na maxa i auto kręci i nie chce odpalić opcje są dwie.


Koniec aku. Mój miał normalnie prąd ale nie miał napięcia rozruchowego.


Przekaźnik od dde. Tylko nie jakiś zamiennik czy coś innego tylko konkretny niebieski z takimi samymi nr jak ori.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam że można tez sprawdzić przewod plusowy w miejscu pod schowkiem pasażera tzn jego łaczenie, bo objawy są takie same.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam i odświeżam Bmw x5 e53 3.0d temperatura na zegarach wskakuje na maks po przekręceniu na zapłon wskakuje odrazu na czerwone pole, auto nie odpala pompa paliwa w baku nie kręci zero reakcji , rozrusznik kręci ale pompa wogole się nie uruchamia, nie słychać przekazników , pompa na krótko działa podpieta bezposrednio pod aku, co to może być? Do tej pory wszystko było ok stało się to w drodze auto stanęło i już nie odpaliło. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie Ok,  przekazniki też ,tak mi się przynajmniej wydaje...pomocy!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak temp idzie na max znaczy że nie ma połączenia CAN między zegarami a sterownikiem silnika, lub brak zasilania sterownika silnika. Sprawdź bezpieczniki przy sterowniku silnika. Bezpieczniki są w tym klocku A8680

Screenshot_2024-10-11-13-06-41-137_com.dcsoftware.eu.awds-edit.jpg

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie wiem jakie problemy trapić mogą e53 ale bazując na e46 ten brak komunikacji na linii zegary - sterownik to mogą być też zaśniedziałe styki (odepnij wtyczki po obu stronach, wycziść i potraktuj kontakt sprayem). Mogło coś pogryźć przewody bądź zdechł sterownik/licznik. Najlepiej jak podłączysz kompa i zobaczysz z czym da się komunikować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.