Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , po wymianie przednich sprezyn na obnizajace samocho stoi krzywo , tzn lewa strona jest wyzej od prawej o okolo <1 cm . Od mechanika uslyszalem ze sie jeszcze ulozy , oczywiscie mam nowy termin u niego w tym tygodniu. Pytanie do was co mogl zle zrobic mechanik ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A jak tył. zmierzyłeś?

W f11 samochód za pomocą poduszek z tyłu poziomuje do zadanych wartości.

Jeśli zmieniłeś ustawienia przodu a nie przeprowadziłeś na nowo kalibracji całego auta to pewnie tu jest problem.

Opublikowano

Z tylu powinny zostac zamontowane drazki regulacyjne dolozone do zestawu ze sprezynami, ale mechanik stwierdzil ze po zalozeniu tych drazkow samochod stal mega krzywo . Nie potrafil sobie z tym poradzic .

W chwili obecnej prawy tyl usiadl na rowno z prawym przodem , a lewy tyl jest wyzej o taka sama wartosc jak lewy przod , tj. troche ponad 1 cm.

Ponizej zamieszczam link jak do zestawu jaki zakupilem .

http://www.h-r.com.pl/towar/92/bmw-f11-seria-5-touring-kombi-zestaw-obnizajcy-hr-28947-3.html


Wiec , jesli uda mi sie wyrownac tyl , to wypoziomuje mi sie przod ?


Pozdrawiam .

Opublikowano
nie wiem jak ale serwis lub osoba znająca się na BMW daje radę wypoziomować auto. jest cała procedura pomiaru i ustawiania. Poszukaj fachowca od BMW
Opublikowano

Zakładałem u siebie takie sprężyny. Przód też nie stoi równo. Jest 0,5cm różnicy co mieści się w normie, która dopuszcza 10mm pomiędzy prawym a lewym kołem.

Tył najlepiej obniżyć przy pomocy ISTA. Mierzysz ile cm jest od dolnego rantu felgi do błotnika. Do pomiaru dodajesz o ile chcesz obniżyć tył i wynik dla każdego koła podajesz w ISTA np.

Odległość między dolnym rantem felgi a błotnikiem prawy tył to 100cm, chcesz obniżyć o 10cm, więc w ISTA dla prawy tył podajesz 110cm.

Wartości przodu podajesz takie jakie są faktycznie.


BTW. Jazda na tych sprężynach w porównaniu do fabryki to jest niebo a ziemia.

Opublikowano
Zakładałem u siebie takie sprężyny. Przód też nie stoi równo. Jest 0,5cm różnicy co mieści się w normie, która dopuszcza 10mm pomiędzy prawym a lewym kołem.

Tył najlepiej obniżyć przy pomocy ISTA. Mierzysz ile cm jest od dolnego rantu felgi do błotnika. Do pomiaru dodajesz o ile chcesz obniżyć tył i wynik dla każdego koła podajesz w ISTA np.

Odległość między dolnym rantem felgi a błotnikiem prawy tył to 100cm, chcesz obniżyć o 10cm, więc w ISTA dla prawy tył podajesz 110cm.

Wartości przodu podajesz takie jakie są faktycznie.


BTW. Jazda na tych sprężynach w porównaniu do fabryki to jest niebo a ziemia.

 


Dzieki za informacje. U ciebie roznica jeszcze jest do zaakceptowania , tez bym sie nie czepial . Dzsiaj zmierzylem dokladnie u mnie roznice i jest to 2 cm , wiec troche za duzo :/

Sadze ze tyl nie jest narazie problemem , poniewaz dopasowuje sie on do przodu. Oczywiscie jak sie juz uda wyrownac przod , to tak jak mowisz znajde kogos z komuterem zeby ten tyl dopasowal.

Czy wie ktos co mozna zrobic zle przy montazu sprezyny ? No jeszcze zostaje wada sprezyny.


Pozdrawiam .

Opublikowano

U mnie zawsze całe auto stoi wypoziomowane do poziomu tyłu, ale mam stabilizatory DD. Więc jeśli mechanik podnosił auto tylko z jednej strony a w międzyczasie otworzone były, drzwi, klapa lub włączony zapłon to auto się chciało wypoziomować i napompowało nierówno powietrza lewo/prawo. Później trochę to trwa jak znów z jednej nabije a z drugiej upuści. Ja sobie otwarłem drzwi jak auto było na lewarku i po opuszczeniu stał krzywo z 10 cm :mrgreen:

A co do obniżania tyłu to lepiej dać łączniki i sobie można ustawiać jak się chce a auto nawet niewie o tym, w Ista kalibracja jest ograniczona więc nie każdy efekt się da otrzymać.

Opublikowano

Ważne jest ustawienie górnego mocowania amortyzatora (tego co przykręcasz do kielicha nadwozia) względem dołu amortyzatora. Przed demontażem sprężyny należy zaznaczyć sobie punkty i potem je spasować ze sobą podczas zakładania nowej sprężyny. Nieprawidłowe ustawienie położy koło i zapewne wpłynie także na wysokość.


Zobacz tu:


 

A co do obniżania tyłu to lepiej dać łączniki i sobie można ustawiać jak się chce a auto nawet niewie o tym, w Ista kalibracja jest ograniczona więc nie każdy efekt się da otrzymać.

 

Tymi łącznikami można obniżyć zawieszenie z tyłu o max 15mm co nie licuje z obniżeniem przodu o 35mm. W ISTA możesz podać wysokość dla każdego koła z osobna. Należy też pamiętać, że z tych informacji korzysta system poziomowania reflektorów.

Opublikowano

Witam , informuje ze udalo mi sie wypoziomowac przod , poprzez regulacje tylu ;) .

Tak wiec dziekuje wszystkim za celne wskazówki .

Zamontowalem dzisiaj dolaczone do zestawu drazki regulacyjne , ustawilem tak tyl na rowno i sie udalo!

Problemem bylo to ze prawy tyl stal nizej od lewego tylu i dlatego wybijalo do gory lewy przod :)


e0295d600e149c2b6fa77193600e2830.jpg


Pozdrawiam wszystkich . 0448fb0325706e3f380a06d85df0b2de.jpg

e0295d600e149c2b6fa77193600e2830.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale przód chyba jeszcze powinien siąść, daj czas niech się ułoży, bo Eibach niżej siedzi niż to co zdjęcia pokazują, a on jest -30 mm.
Opublikowano

Mówiłem że tak jest... Jak tył stoi krzywo to całe auto jest przechylone...

Niemniej już fajnie wygląda to obniżenie, nawet gdyby już więcej nie zeszło. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.