Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Czy ktoś z użytkowników ma zamówione auto i dostał info o restrykcjach? Ja zamówiłem pod koniec marca, termin odbioru na koniec lipca, ale właśnie dostałem info od handlowca, że są restrykcje na kilka rzeczy, które zamówiłem:

- Sportowe hamulce

- kamery 360

-listwy

O ile z hamulcami mógłbym się pogodzić, listwy z bólem też bym zmienił na inne, to brak kamer ciężko mi przełknąć. W mojej poprzedniej G30 je miałem i bardzo ceniłem szeroki kąt przy wyjeżdżaniu tyłem z parkingu, szczególnie, gdy obok stało wyższe auto.

Może ktoś z Was ma wiedzę, jakie mogą być opóźnienia w związku z brakiem kamer? Mogę poczekać jeszcze miesiąc dłużej, ale na wrzesień auto bardzo by się przydało.

 

To Cię pocieszę, bo może jak mają Twoje zamówienie to co miesiąc będą mówić Ci, że za miesiąc a realnie HGW... Braki półprzewodników i szlaki logistyczne przerwane i koniec. Mnie tak załatwili z F44 M235i i skończyło się, że od innego dealera musiałem brać demo 5000km (dobrze, że tyle, ale w pandemi było zero jeżdżenia). W Mercedesie jest gorzej - to Cię pocieszę - tam np. do A klasy nie ma KeyLessa czy kubełkowych foteli oraz systemów bezpieczeństwa ala aktywny radar (sprzed 2 tyg dane).


Uwaga, bo jak zapłaciłeś zaliczkę to zamówienie pod klienta wskakuje wyżej - ponieważ jest problem z autami robią numery typu - Pan poczeka 1 miesiąc się wyjaśni i przychodzi auto, Ty go nie weźmiesz a oni i tak je sprzedają i "Pan poczeka następny miesiąc"...


Albo bierzesz co jest, albo możesz czekać jeszcze z rok na auto... Your choice... Mi zaufany sprzedawca powiedział, że na F44 w M235i do zamówienia to może w takiej specyfikacji jak chcę (rozbijało się o audio Harman Kardon głównie) listopad realnie (a był marzec/kwiecień), a jak brałem demo 1 miesiąc później to już był luty 2022.

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moj ma sie produkowac za 2 tyg, a dalej na statusie 112, wiec powiedzialem zeby usuwali kanery 360 i podparcie ledzwiowe.

Inaczej bedziemy czekac w nieskonczonosc. Mam nadzieje ze zaskoczy i sie wyprodukuje.


Obir opcje sa dla mnie bardzo wazne, ale jestem bez wlasnego auto juz dlugi czas...

Opublikowano
Chyba przesadziłeś trochę. Tu masz linka. Tanio nie jest, ale to bmw


https://www.leebmann24.de/bmw-m-performance-bremsanlage-vorder-und-hinterachse-34112289348.html

Zgadza się, gdzieś zobaczylem taką cenę ale pewnie to byla jakaś stara cena. Na oficjalnej stronie m performance dla G30 LCI cena to 18. 290,00 zł. A pewnie da się wyhaczyc taniej. Niemniej jednak i tak sporo ;)

Opublikowano
Tkwiat, ja bym hamulców nie odpuścił. To jest Twoje bezpieczeństwo. Lepsze hamulce, krótsza droga hamowania no i mniejsze ryzyko kolizji. Wspominałeś cos o opcji poczekania z zakupem i wzięcia 40d. Ja bym na Twoim miejscu zaczekał i cieszył się 6 cylindrami.

 

Ty tak na serio ? Uważasz że standardowe hamulce BMW są słabe ? Jeżdziłeś Oplem albo VW ? W może XC60 T8 Recharge ? Może zmienisz zdanie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że standardowe hamulce nie są tragiczne nie oznacza, że są wybitne. Nie są, a różnicę między zwykłymi, a sportowymi wyczuje nawet laik. Moim zdaniem do 2-tonowego samochodu te sportowe to must have. Aż dziw, że sportowe nie są standardem w marce, która uchodzi za taką, którą preferują ludzie lubiący dynamiczną jazdę.
Opublikowano

Bardzo ciekawe te posty o hamulcach. Przez kilka dni jeździłem takim samym autem tylko ze miało hamulce niby sportowe niebieskie. Zero różnicy przy normalnej czy dynamicznej jeździe. W zasadzie to ja jakiś dziwny jestem bo przecież jak się ma g30 to 50% przebiegu robi się na torze albo na nocnych wyścigach wiec gówno tam wiem. Te wasze sportowe hamulce są robione z tego samego gownolitu jak te zwykłe. Nie widziałem w nich porcelany ani klocków które nie hamują na zimno. Ich zdumiewająca skuteczność bierze się głównie z niebieskiego koloru zacisku. Nie widziałem też na autostradach setek g30 z rozbitymi przodami po wjeździe w dupę. Za to wielokrotnie widziałem panikę w oczach tego z tyłu. A raczej mam auto 200 kilo cięższe niż przeciętne na tym forum.

Jest takie pojęcie jak fadding. nie ma tego na hamowaniu z 240 do zera na tym co daje firma. Różnice mogę być w związku z zawiasem i oponami. Jak inwestować to w to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo ciekawe te posty o hamulcach. Przez kilka dni jeździłem takim samym autem tylko ze miało hamulce niby sportowe niebieskie. Zero różnicy przy normalnej czy dynamicznej jeździe. W zasadzie to ja jakiś dziwny jestem bo przecież jak się ma g30 to 50% przebiegu robi się na torze albo na nocnych wyścigach wiec [bAD] tam wiem. Te wasze sportowe hamulce są robione z tego samego [bAD] jak te zwykłe. Nie widziałem w nich porcelany ani klocków które nie hamują na zimno. Ich zdumiewająca skuteczność bierze się głównie z niebieskiego koloru zacisku. Nie widziałem też na autostradach setek g30 z rozbitymi przodami po wjeździe w dupę. Za to wielokrotnie widziałem panikę w oczach tego z tyłu. A raczej mam auto 200 kilo cięższe niż przeciętne na tym forum.

Jest takie pojęcie jak fadding. nie ma tego na hamowaniu z 240 do zera na tym co daje firma. Różnice mogę być w związku z zawiasem i oponami. Jak inwestować to w to.

 

Jak jeździsz z teściową to może i masz samochód cięższy o 200kg niż przeciętne auto z forum, nie wnikam. Ale podążając za Twoim tokiem rozumowania nie ma sensu inwestować np. w Bowers&Wilkins, bo przecież standardowe nagłośnienie pewnie brzmi tak samo, prawda? Nie ma też sensu inwestować w komfortowe fotele skoro Ty raz jechałeś po bułki na zwykłych taboretach i nie czułeś różnicy, prawda? I tak do rana można pisać. Pewnie 530 wybrałeś dlatego, że nie ma różnicy i jeździ tak samo jak 540, 550, a może nawet jak M5. Nieźle...

Opublikowano

W połowie marca zamówiłem G32 640i xdrive z mpakietem, harmanem, hamulcami mapakietowymi, zawieszeniem pneumatycznym, etc etc


Zapłaciłem zaliczkę


W dniu składania zamówienia na żaden element wyposażenia nie było restrykcji (wg handlowca)


Miesiąc czekania - „panie Maćku jeszcze nie ma potwierdzenia konkretnego slotu, ale do końca czerwca pewnie się wyprodukuje”


Dwa miesiące czekania - „panie Maćku, etc”


Dwa miesiące plus tydzień: mail od dealera „auta w tym roku nie będzie”. Tel do BMW PL o co kaman. Robią ze mnie durnia. Tydzień czekania. Oficjalny mail „weź Pan wycofaj zamowienie, bo w tej specyfikacji samochód w ogóle już nie będzie możliwy”


Kurtyna



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Zamównienie z Marca, G31 530i.


Wypadły póki co:

- kamery 360

- ładowarka indukcyjna

(z związku z ładowarką dodatkowo DislpayKey, Hotspot WiFi bo podobno bez ładowarki tego nie da się wziąść)


Kamery szkoda, ładowarkę sobie dołożę we własnym zakresie.


W zamówieniu mam wszystkie asystenty, Harman Kardon etc, póki co tego nie ruszyli.

Slot mam na Czerwiec... zobaczymy co się jeszcze wydarzy, ale jak będzie coś więcej to pewnie będzie anulacja :/

Opublikowano

Brak słów...:)

Niedługo KIA będzie miała lepsze wyposażenie od BMW.

Opublikowano

Co ciekawe w ub. tygodniu ktos na bimmerpost wrzucil info, ze wlasnie ruszyla produkcja jego egzemplarza m.in. z kamerami 360 na pokladzie.


Dealer tez mi potwierdzal ze mimo restrykcji auta z kamerami 360 potrafia sie wyprodukowac.


Loteria jednym slowem.

Opublikowano
Moj ma sie produkowac za 2 tyg, a dalej na statusie 112, wiec powiedzialem zeby usuwali kanery 360 i podparcie ledzwiowe.

Inaczej bedziemy czekac w nieskonczonosc. Mam nadzieje ze zaskoczy i sie wyprodukuje.


Obir opcje sa dla mnie bardzo wazne, ale jestem bez wlasnego auto juz dlugi czas...

 

To może zamiast brania czegoś co Ci nie pasuje poszukaj jakiegoś rocznego? Wiem nie będziesz mieć 1:1 tego co chcesz, ale jak będzie inny kolor czy brak jakiegoś badziewia to akceptowalne, ale kamer 360* czy podparcia lędźwiowego to ja bym osobiście nie odpuścił, nawet gdybym miał przebujać się 10-cio letnim golfem.

Opublikowano

Co Wy z tymi kamerami 360? Po co Wam to? Ja w swojej nie mam żadnej kamery, czujniki działają bardzo dobrze, a dla mnie na pewno świetne są czujniki ruchu poprzecznego - naprawdę pomagają - te polecam - chyba tylko w Asystencie jazdy Plus, ale mogę się mylić. Znam kamery 360 w G30, fajny bajer, można sobie auto pooglądać, jak gdzieś stoi, tylko ile razy to będziecie robić, jak już się tym nacieszycie? Mam kamery w innym aucie i ogólnie to jasne - fajnie jest mieć wszystko, ale żeby tak nad nimi płakać, to nie bardzo rozumiem. Chyba, że dla żony - fakt, dla mojej to ważny gadżet :)

Podparcie lędźwiowe - to raczej musi być, pomaga na dalszych trasach.

Opublikowano
...

 

To może zamiast brania czegoś co Ci nie pasuje poszukaj jakiegoś rocznego? Wiem nie będziesz mieć 1:1 tego co chcesz, ale jak będzie inny kolor czy brak jakiegoś badziewia to akceptowalne, ale kamer 360* czy podparcia lędźwiowego to ja bym osobiście nie odpuścił, nawet gdybym miał przebujać się 10-cio letnim golfem.

 

hahaha


wtrącę się, bo właśnie bujam się kilkunastoletnim golfem już czwarty miesiąc (okazało się, że jest 1.4 a nie, jak myślałem, 1.6). Przyznam, że nauczyłem się pokory i doceniam go bardzo (mimo braku radia, ledwie zipiącej klimy oraz niedziałającej wycieraczki po stronie pasażera), ale jednocześnie... ile można. I ja akurat podjąłem decyzję o wycofaniu zamówienia (nie miałem zresztą wyboru w świetle maila od BMW PL)... i wziąłem demo od dilera. Muszę tym golfem doturlać się do października... Tyle, że przynajmniej "moje" auto już istnieje i jeździ. Kompletnie inne od tego, które chciałem - w zasadzie wszystko... ale skoro szóstki już z pneumatyką na obu osiach nie da się w ogóle zamówić, to jakby nie mam na co czekać


Morał historii: czekać tylko, jeśli są jakieś sensowne szanse, że samochód w "wymarzonej" specyfikacji ma szansę powstać. A o te szanse popytałbym różnych dealerów i brokerów. Nauczony doświadczeniem wiem, że nie wolno polegać na opinii jednego

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Co Wy z tymi kamerami 360? Po co Wam to? Ja w swojej nie mam żadnej kamery, czujniki działają bardzo dobrze[...]

 

Dla Ciebie nie warto, dla innych jest to być albo nie być. Ja np. lubię te kamery, bo kilka razy uratowały mi tyłek, np. czujniki miałyby problem z wyłapaniem cienkiego drzewa, a raczej go nie widziały, czy wyżej usytuowanego krawężnika, a na kamerach to było widać, albo jak pięknie parkujesz równolegle do linii w ciasnych miejscach. :)

 

wtrącę się, bo właśnie bujam się kilkunastoletnim golfem już czwarty miesiąc .I ja akurat podjąłem decyzję o wycofaniu zamówienia (nie miałem zresztą wyboru w świetle maila od BMW PL)... i wziąłem demo od dilera.

 

To jest absurd zgadzam się, ale trzeba się dostosować, albo bierzesz co jest, albo nic nie bierzesz. Ja w ogóle po cenach używek dochodzę do wniosku, że samochód od ok roku jest już inwestycją a nie kosztem... Ja osobiście szybko się jorgnąłem, że tego auta nie dostanę i jeszcze szybciej trafiłem dobre demo, które przestało prawie przez rok...


Jak to mi jeden z dealerów BMW powiedział : "My to prędzej zbankrutujemy nie dlatego, że nie mamy popytu, ale nie mamy czego sprzedawać już"

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tyle, że przynajmniej "moje" auto już istnieje i jeździ. Kompletnie inne od tego, które chciałem - w zasadzie wszystko... ale skoro szóstki już z pneumatyką na obu osiach nie da się w ogóle zamówić, to jakby nie mam na co czekać

 

Co w końcu udało się kupić?

Opublikowano

Te kamery 360 to głównie dla żony. Mamy dość trudne miejsce Parkingowe, otoczone kolumnami. Wcześniej miałem Mercedesa W 140 jakoś dawałem sobie radę ale Pakowanie było męczące. Dodatkowo tak jak zostało wspomniane kamery potrafią pokazać przeszkody których normalnie możemy nie zauważyć.


po tylu miesiącach oczekiwania nie chce i szukać samochodu który pewnie też byłby jakimś kompromisem i po tym co się dzieje na rynku prawdopodobnie w podobnej cenie co nowy samochód prosto z fabryki, Zgodny z moimi oczekiwaniami

Opublikowano
Tyle, że przynajmniej "moje" auto już istnieje i jeździ. Kompletnie inne od tego, które chciałem - w zasadzie wszystko... ale skoro szóstki już z pneumatyką na obu osiach nie da się w ogóle zamówić, to jakby nie mam na co czekać

 

Co w końcu udało się kupić?

 


siódemkę... :duh: :duh: :cry2: :oops:


niestety w dizlu (740d)


Ale cena była taka, że nie zastanawiałem się za długo - miesięczna opłata w comfort lease oraz zaliczka dokładnie takie same jak w przypadku tej niedoszłej G32


mizerne to dla mnie auto, bo: dla rodziny dużo gorsze od szóstki (bagażnik i kanapa z tyłu o niebo lepsze w szóstce), no i do tego ten nimb siódemki... od razu będzie, że szpan robię, obnoszę się z luksusami etc etc.; skromność nie jest najmocniejszą cechą G11...

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Siódemka mi się bardzo podoba, ale z tą skromnością to fakt :D

Jeździ u nas jedna w tym szarym (Bernina Grey?) i zawsze się za nią obracam :) Gratulacje!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego gratuluje auta. Komfort, luksus, prestiż a do tego piękny wyglad :cool2: :cool2: 6 niby tez nie jest zła ale jednak 7 to to nie jest. Najwyraźniej nie ma tego złego. Pochwal się jeszcze kolorem.
Opublikowano

Joe Achilles style… donington grey plus biała nappa



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

siódemkę... :duh: :duh: :cry2: :oops:


niestety w dizlu (740d)


[...]

 

Ciesz się, że cokolwiek kupiłeś w chorych obecnych czasach ... :D :D Przynajmniej powspominasz 535xd - bo to chyba ten sam silnik :D Teraz to możemy Ci pogratulować, nie tego co kupiłeś, ale tego, że w ogóle coś kupiłeś i było :D Ale tej białej nappy to Ci nie zazdroszczę... W każdym razie przeskok z Golfa 10-cio letniego 1.4 na 740d jest na pewno znaczący :D :D :D Sorry, ale nie mogę przestać śmiać się czytając i patrząc na tą chorą sytuację...

Opublikowano

To prawda, jazda z jedną wycieraczką i bez klimy bywa wyzwaniem ;)


Też się cieszę na nowe auto, ale szczerze czekam na czas, kiedy te restrykcje znikną, bo mój obecny plan zakład wystawienie tej limuzyny na sprzedaż, żeby w jej miejsce kupić coś ciut mniej ostentacyjnego i w benzynie - najchętniej G32 jak chciałem teraz (chyba, że wytną ten model z oferty, to wtedy G31 albo G61, zależy ile te restrykcje się utrzymają)


Jakby mi ktoś rok temu powiedział, że niebawem będę klientem na siódemkę, to bym śmiał się przez tydzień chyba. A tu takie figle…



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Ja nadal mam nadzieję że moje g32 640d się wyprodukuje. Ale jeśli miało by wylecieć to sam nie wiem - 550i a może X6 40d, ewentualnie GLE... a jak mnie wkurzą to ostatecznie mam auto 4,5 roku więc stresu nie mam... ale chęć przesiadki na BMW...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.