Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, od niedawna stałem się posiadaczem mojej wymarzonej e39. Zauważyłem dzisiaj, że poprzedni właściciel bestialsko uciął jakiś czujnik i tu moja prośba do Was czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć czego brakuje?

Pozdrawiam PasiakV8

DSC-1306.jpg

DSC-1307.jpg

Opublikowano
A co ma być więcej widać? :roll: widać lewa nerkę a z niej wychodzący ucięty przewód, a na drugim zdjęciu widać, że wchodzi gdzieś głębiej pomiędzy zderzak a wiatraki, co ciekawe kolega ma taka sama tylko młodsza o rok i nie ma tam nic takiego. Zapomniałem dodać, że auto w wersji angielskiej. Pozdr
Opublikowano

DSC-1312.jpg

Lepiej już się nie da, wiatraki nie wiem czy działają, gdyż muszę nabic klimę, ale na przewód do wiatrakow to nie wygląda z racji średnicy przewodow, raczej jakiś czujnik, tak przy najmniej mi się wydaje

Opublikowano

Hej.


To co zostało odcięte nie było oryginalnym wyposażeniem auta.

Przez nerki nie przechodził żaden przewód.

Fabryka ma przygotowane przejścia do przewodów nie tek jak na zdjęciu na "rympał"


Poszukaj dokąd idzie przewód i wtedy daj zdjęcie może coś się wykmini, nie masz w desce jakiejś dziury po dodatkowym włączniku lub czegoś nie oryginalnego?


Pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano
Hej.


To co zostało odcięte nie było oryginalnym wyposażeniem auta.

Przez nerki nie przechodził żaden przewód.

Fabryka ma przygotowane przejścia do przewodów nie tek jak na zdjęciu na "rympał"


Poszukaj dokąd idzie przewód i wtedy daj zdjęcie może coś się wykmini, nie masz w desce jakiejś dziury po dodatkowym włączniku lub czegoś nie oryginalnego?


Pozdrawiam Wojtek.

właśnie nic takiego nie ma te 2 przewody to czerwony i czarny (przynajmniej tyle widać) muszę sprawdzić miernikiem czy jest na nich zasilanie, będę musiał wjechać na najazdy, żeby spróbować znaleźć źródło bo od góry nie ma opcji. Dzięki za pomoc!

Pozdrawiam PasiakV8

Opublikowano
To jeszcze zostaje PDC.

 

Instalacja pdc idzie pod nerkami, zresztą jest widoczna na zdjęciu.


DSC-1312v2.jpg


W ten sposób fabryka nie prowadziła żadnych przewodów.


DSC-1312v3.jpg


Nie jest to więc oryginalna instalacja, trzeba szukać dokąd idzie i czy jest na niej napięcie.

Jeżeli jest napięcie to sprawdzić czy po uśpieniu auta też ono tam jest, sprawdzić na którym bezpieczniku jest to podłączone.



Pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano
Temperature zewnętrzna pokazuje, dzisiaj urodził się kolejny problem, mianowicie nabilem klimatyzację, kompresor się zalacza a zimnego powietrza jak nie było tak nie ma, obydwie rurki od klimy gorące (te z portami do nabijania) wiatrak nie chodzi, macie może jakieś pomysły? Pozdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale, że sam nabiłeś ??! Ile ? Jakie ciśnienia na LP HP ?
Opublikowano

Wentylatory chodzą? Co majster od klimy na to? Skasował i zostawił z problemem? Sprężarka pracuje?


Jak nie chodzą wentylatory to klima nie ruszy przynajmniej na postoju

Opublikowano
Byłem nabic u tutejszych "fachowców" nie mieszkam w PL a tutejsi magowie umieją tylko nabic i nic więcej. Słychać, że sprezarka się zalacza ale wentylator ani drgnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha, to się wyjaśniło :)

Jak masz INPĘ to wejdź w IHKA i poszukaj wentylatora klimatyzacji, powinna być funkcja, żeby go uruchomić to sprawdzisz czy jest sprawny. To by się nawet zgadzało - jak nie działa wiatrak to nic dziwnego, że wszystkie rurki są gorące. W takim wypadku nie włączaj klimy, bo ciśnienie może tak wzrosnąć, że pęknie jakiś wąż i wywali czynnik. Przy prawym reflektorze koło nerki masz wtyczkę wiatraka. jak nie będziesz mógł jej wyciągnąć to odkręć reflektor. Sprawdź ile pinów jest w kostce. Jeśli masz wiatrak 4-pin to można go sprawdzić na "krótko". Jeśli 3-pin to "na krótko" bez specjalnego sterownika tego nie zrobisz. Najprawdopodobniej leży wentylator - typowe. Temat powraca co roku w lecie :D

Opublikowano (edytowane)
Aha, to się wyjaśniło :)

Jak masz INPĘ to wejdź w IHKA i poszukaj wentylatora klimatyzacji, powinna być funkcja, żeby go uruchomić to sprawdzisz czy jest sprawny. To by się nawet zgadzało - jak nie działa wiatrak to nic dziwnego, że wszystkie rurki są gorące. W takim wypadku nie włączaj klimy, bo ciśnienie może tak wzrosnąć, że pęknie jakiś wąż i wywali czynnik. Przy prawym reflektorze koło nerki masz wtyczkę wiatraka. jak nie będziesz mógł jej wyciągnąć to odkręć reflektor. Sprawdź ile pinów jest w kostce. Jeśli masz wiatrak 4-pin to można go sprawdzić na "krótko". Jeśli 3-pin to "na krótko" bez specjalnego sterownika tego nie zrobisz. Najprawdopodobniej leży wentylator - typowe. Temat powraca co roku w lecie :D

Więc tak, Inpa nie ma opcji rozruchu wentylatora klimatyzacji, jedynie wentylator nawiewu, no chyba, że coś pominąłem, ale sprawdzałem wszystko, co do samego wiatraka klimatyzacji to bezpiecznik jest ok, no i niestety 3 pinowa wtyczka na przewodzie czarnym jest 12v, na brązowym i żółtym z czerwonym indeksem masa. Pozdr


Edit:

Podłączyłem CDP i w klimie brak bledow, natomiast w sterowniku silnika blad związany z regulacją sprezarki, czyżby był to jej koniec? Okazało się, że CDP ma opcje sprawdzenia wentylatora klimy i faktycznie szlak go trafił, jednakże kolega ma te sama bawarkę i również uszkodzony wiatrak, ale u niego klima działa bez problemu. Jakieś propozycje? :|

DSC-1318.jpg

Edytowane przez PasiakV8
Opublikowano
Mea Culpa :modlitwa: Nie ten moduł.


https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1051358-30.html

dzięki za linka, jednakże u mnie nie ma takiej opcji :roll: w każdym razie wentylator sprawdzałem CDP i nie uruchamia się. Wg linku który mi podesłałeś wychodzi na to, że dokąd nie działa wentylator, nie będzie działać i klima, jak w takim razie wyjasnic że w identycznej jak moja wiatrak nie działa a klima chłodzi ok?

DSC-1319.jpg

DSC-1320.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, w benzynie mogą być inne funkcje w INPA, mimo wszystko wentylator 3-pin ma się uruchomić od razu po załączeniu klimy i pracować z najniższą prędkością.

...jak w takim razie wyjasnic że w identycznej jak moja wiatrak nie działa a klima chłodzi ok?

Może wisko jest zapięte na sztywno i coś tam dmucha w skraplacz przy okazji :) Bez wiatraka też będzie chłodzić, ale podczas szybkiej jazdy. Na postoju będzie chłodzić przez chwilę, a potem jest ryzyko wywalenia czynnika ! Jeśli przy 100 km/h nadal nie leci zimne powietrze to niezależnie od zepsutego wentylatora masz niesprawną klimę i tyle. Bez podłączenia manometrów nic nie wymyślisz. Może jest przeładowana czynnikiem, albo; co gorsza, napełnili nie wiadomo czym, ale to zgadywanie.

Opublikowano
OK, w benzynie mogą być inne funkcje w INPA, mimo wszystko wentylator 3-pin ma się uruchomić od razu po załączeniu klimy i pracować z najniższą prędkością.
...jak w takim razie wyjasnic że w identycznej jak moja wiatrak nie działa a klima chłodzi ok?

Może wisko jest zapięte na sztywno i coś tam dmucha w skraplacz przy okazji :) Bez wiatraka też będzie chłodzić, ale podczas szybkiej jazdy. Na postoju będzie chłodzić przez chwilę, a potem jest ryzyko wywalenia czynnika ! Jeśli przy 100 km/h nadal nie leci zimne powietrze to niezależnie od zepsutego wentylatora masz niesprawną klimę i tyle. Bez podłączenia manometrów nic nie wymyślisz. Może jest przeładowana czynnikiem, albo; co gorsza, napełnili nie wiadomo czym, ale to zgadywanie.

napełniałem u tutejszych "fachowców" w KwikFit tak więc napełniona jest na 123% prawidłowym czynnikiem, mogli ja przeładować? :shock: zastanawiam się jeszcze czy u kolezki wiatrak nie jest przypadkiem 4-ro pi owy, może i dlatego jest jakaś różnica :roll: sprawdzę to w najbliższym czasie a tak czy siak zamawiam wentylator w trybie pilnym. Dzięki za pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiatrak 4-pin (na rezystorach) załącza się dopiero jak jest taka potrzeba. Nie kręci się od razu jak 3-pin.
Opublikowano
Wiatrak 4-pin (na rezystorach) załącza się dopiero jak jest taka potrzeba. Nie kręci się od razu jak 3-pin.
OK, dzięki. Pozdr
Opublikowano
@PasiakV8, zanim zamówisz wentylator sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze (takie blaszki przykręcane dwiema nakrętkami). W swoim E39 miałem dokładnie to samo co Ty: sprężarka się załączała, klima chłodziła, ale wiatrak stał w miejscu. Wiatrak ma dwa bezpieczniki, jeden jest za schowkiem, a drugi właśnie przy akumulatorze. Po wymianie bezpiecznika wiatrak ruszył i kręci się za każdym razem po włączeniu klimy (wiatrak mam 3 pinowy)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.