Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jeżdżę na letnich Goodyear Excellence 245/45/18 run flat. Rocznik opon 2015. Znalazłem 2 sztuki z podobnym bieżnikiem ok 6 mm. DOT jednakowy 2019. Kupiłem. Okazało się ze sprzedający się pomylił i zamiast Excellence były EfficientGrip . Przyznał się do pomyłki. Proponuje on grzecznościowo zwrot opon. Podobają mi się te opony, rocznik świeży, stan bieżnika 6-6,5 mm. Zastanawiam się czy mogę założyć 2 opony na koła i mieć na pojeździe 2 goodyear Excellence i 2 goodyear EfficientGrip. Mam x-drive. Stopień zużycia wszystkich podobny, różnica ok 1-1,5 mm. Czy mogę tak zrobić? Czy będą z tego tytułu jakieś problemy, czy system to wykryje? Czytałem ze szczególnie x-drive jest czuły w tym względzie. Przemawia za tym rocznik opon zakupionych, czyli świeże w dobrej cenie. Jeżeli nie ma przeciwskazania to na która oś założyć „świeże” 2 sztuki ? Sprzedający przeprosił za pomyłkę i pozwolił założyć te opony do samochodu na próbę. Po jakim czasie mogą wyjść jakieś nieprawidłowości i czy wogole mogą wyjść? Bieżnik w jednych i drugich podobny, stopień zużycia także, tylko model opony inny. Proszę o radę. Dziękuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla x-drive najważniejsza jest średnica opon, jeśli wszystkie 4 będą miały zbliżoną to nie będzie problemu, producent podaje aby różnica między oponami nie przekroczyła 2mm.
Opublikowano
Wszystkie 4 koła z oponami mam 245/45/18 i te opony które zakupiłem tez są 245/45/18. Wszystko się zgadza, jedyna różnica to model opony i rocznik zdecydowanie młodszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie patrz na rozmiary opon bo pomimo że są takie same mogą być różnice, najlepiej zmierz wszystkie które posiadasz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opony to pierwszy krok do problemów z xdrive.

Kombinuj dalej a wydasz na naprawy kilkakrotnie więcej niż na nowe opony.

Opublikowano

Problemy z xdrive biorę się z różnych obwodów opon na osiach. Nawet jak będziesz miał ten sam model ale na jednej osi są bardziej zużyte niż na drugiej to xdrive może tego mie przeżyć.

Zmierz dokładnie obwody i jak są porównywalne to zakładaj śmiało.

Opublikowano
Zmierzyłem obwód na samochodzie stojącym na kostce. Najeżdżałem na taśmę osobno każdym kołem środkiem opony i obwód wynosił: LP 214,5 cm, PP 214,5 cm, LT 214,5 cm, LP 214,5 cm. Tolerancja +/- 0,2 cm ze względu na taśmę blaszana (budowlana) . Później zmierzyłem zakupione opony na leżąco i wyszło 214,0 cm. Nie wiem co o tym myśleć? Oddać te opony czy zamontować? Z jednej strony są prawie nowe, świeże , z drugiej obawiam się skutków montażu, tyle o tym piszą ... ze różnica 2 mm ma znaczenie olbrzymie.
Opublikowano

Ja myślę że mowa 2mm jest o średnicy...

Ja bym na Twoim miejscu dla świętego spokoju jeszcze podniósł jedno wyrywkowe koło gdyż wszystkie wyszły równo, i zmierzył bez obciążenia ponieważ opona ugięta może troszkę inaczej się układać.

Taka opona powinna mieć obwód 212,9, być może taśma metalowa nie przylega idealnie i się załamuje na łuku... Najlepszy byłby centymetr krawiecki...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie info jest w NewTis


c9c3b652dc1a7968.png

Opublikowano

0.5cm na obwodzie 214cm to jest w granicach błędu pomiarowego.

Spokojnie zakładaj i śmigaj.

Ale pamiętaj zawsze możesz kupić 4 szt. nowych opon.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.