Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowa na tym forum, pokrótce postaram się opisać samochód i na czym polega problem. Auto kupione 4 lata temu i regularnie użytkowane, głównie w mieście.

Główny problem jest z silnikiem, postaram się wymienić wszystkie rzeczy które były wymienione odkąd je mam, choć po drodze się niestety okazuje że niektóre rzeczy wymieniam dwukrotnie, bo jednak nie zostały wymienione. :(

Odma febi+ komplet rurek, sonda lambda bosch cyl 1-4 (robione 30,01,19)

Olej+filtr,wymiana paska wielorowkowego, rolki prowadzącej, uszczelek pokrywy zaworów,płukanie silnika, wymiana płynu wspomagania(robione 22,03,19 choć do tej wizyty jest sporo wątpliwości)

wymiana sprzęgła samonastawnego SAC LUK (robione 25,07,2019)

wymiana termostatu, uszczelki podstawy filtra i uszczelki wymiennika ciepła, wymiana uszczelki pompy vacuum (robione 20,09,2019)

wymiana czujnika temp. zewnętrznej,wymiana filtra paliwa, wymiana świec zapłonowych, uszczelniacze półosi,wymiana oleju w (moście,dyfrze? nie wiem jak dokładnie się to nazywa, tak czy inaczej z tyłu auta), wymiana oleju+filtr, filtr powietrza, (robione 26,09,2020)

Wymiana czujnika położenia wału korbowego HELLA (robione 3,03,2021)

Wymiana uszczelek pokrywy zaworów ELRING(więc dwukrotnie w ciągu półtora roku, tak szybko się zużywają ? :( ), Zestaw łańcucha rozrządu SWAG, Filtr oleju KNECHT+ olej castol, dodatkowo ściągnięta miska, bo podobno tam znalazły się ślizgi ?? (robione 20,05,2021)

Nie wymieniam napraw związanych z hamulcami, wahaczami czy amortyzatorami bo nie w tym rzecz. Dodam jeszcze że świece zmieniane były też po zakupie oraz jeszcze cewki ale nie pamiętam dokładnie dat.

Po przydługim wstępie mogę przejść do meritum, auto praktycznie odkąd je mam, pracowało nierówno, trzęsło całą budą, od czasu do czasu jakby dostaje kopa na 1-2 sek. jakby się odmulało, czasem puszcza "niebieskie bąki", okres jesienno-zimowy dymi dosyć intensywnie na biało, nie wiem na ile to jest naturalne zjawisko ze względu na porę roku a ile do tego ma stan silnika, raz tak dymiło że po ruszeniu ze świateł była dosłownie biała zasłona dymna ale nie pamiętam już jak ten problem został rozwiązany, tak czy owak aż tak hardcorowa sytuacja się już nie powtórzyła. Po ostatniej wizycie w warsztacie tzn rozrząd + kilka innych rzeczy, po opuszczeniu mechanika, auto dymiło na niebiesko, momentami na szaro-biało,(Dodam również że auto odebrałam nie zimne) wróciłam po chwili na warsztat opisałam co się dzieje i czy to jest normalne po tej naprawie, to mechanik stwierdził że generalnie nie jest to regułą, ale że tu był wymieniony olej, ta miska ściągana i czyszczona , to może auto się jeszcze "oczyszcza", ale zasugerował również uszczelniacze zaworowe. Szkoda tylko że jak już auto było złożone, a nie w trakcie naprawy gdy było rozbebeszone.

Generalnie polubiłam te auto jako same w sobie nie za te wszystkie naprawy, nie chcę go sprzedawać tylko zrobić jak się należy i cieszyć się nim jeszcze długo.

I tu pojawia się moje pytanie, czy pchać się w remont silnika? zrobić te uszczelniacze , przy okazji inne rzeczy do których nie ma się od tak dostępu? jeśli tak to co trzeba zrobić, czy może zwyczajnie wyrzucić ten silnik i włożyć od jakiegoś innego BMW? Jeśli tak to jakie siniki wchodzą w grę? Czy ktoś jest w stanie orientacyjnie przedstawić koszta jednej i drugiej opcji?

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi, i pozdrawiam wszystkich którzy dobrnęli do końca wypowiedzi . :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Odpal samochód niech chodzi 10 minut. Potem dodaj mocno gazu i zobacz czy idzie niebieska chmura za autem. Jeśli tak to uszczelniacze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuć na youtube i link tutaj. Gaz dynamicznie do powiedzmy 5000 rpm.

wymiana oleju w (moście,dyfrze? nie wiem jak dokładnie się to nazywa, tak czy inaczej z tyłu auta)

Dyfrze.

Wymiana czujnika położenia wału korbowego HELLA (robione 3,03,2021)

Nie wróży to nic dobrego, tylko oryginał daje pewność poprawnej pracy, tu może być przyczyna braków mocy jak najbardziej.

Wymiana uszczelek pokrywy zaworów ELRING(więc dwukrotnie w ciągu półtora roku, tak szybko się zużywają ? :( )

Nie zużywają tylko do wymiany rozrządu ściąga się pokrywę zaworów i większość mechaników żeby nie ryzykować pojawienia się wycieku zakłada nową uszczelkę, która w tym silniku jest niestety dość droga.

Zestaw łańcucha rozrządu SWAG, Filtr oleju KNECHT+ olej castol, dodatkowo ściągnięta miska, bo podobno tam znalazły się ślizgi ?? (robione 20,05,2021)

Tak, ślizgi kruszą się i zalegają w misce olejowej, może to spowodować zapchanie smoka pompy oleju co następnie skutkuje zatarciem silnika.

I tu pojawia się moje pytanie, czy pchać się w remont silnika? zrobić te uszczelniacze , przy okazji inne rzeczy do których nie ma się od tak dostępu? jeśli tak to co trzeba zrobić, czy może zwyczajnie wyrzucić ten silnik i włożyć od jakiegoś innego BMW? Jeśli tak to jakie siniki wchodzą w grę? Czy ktoś jest w stanie orientacyjnie przedstawić koszta jednej i drugiej opcji?

Absolutnie remont tego silnika nie ma sensu, należało zrobić uszczelniacze zaworowe przy wymianie rozrządu, ale to też ktoś powinien zasugerować/zweryfikować wcześniej, trudno sprawdzać czy auto zadymi po dodaniu gazu na rozgrzanym silniku gdy rozrząd jest w strzępach. Najrozsądniej zrobić same uszczelniacze, koszt w okolicy 1000-1200,- (bez demontażu głowicy oczywiście). Jak chcesz wymienić silnik to na m54b22 (R6 170 KM), najniższy koszt i najmniej elementów dodatkowych będzie wymagało wymiany a w porównaniu do obecnego, nie do końca sprawnego, będzie to przepaść jeżeli chodzi o osiągi. Ale tu koszt z zakupem silnika nie będzie na pewno niższy niż 5000,- więc raczej nie jest to opłacalne w Twoim przypadku. Problem tu jest przez niewiedzę jakich części używać (czujnik położenia wału) oraz brak wymiany uszczelniaczy zaworowych przy rozrządzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dodam że jeśli chodzi o części to nigdy nie proszę o to by było robione na jakiś chińskich tanich rzeczach, specjalnie wymieniałam producentów tam gdzie miałam podane na kwitach, nie znam się czy są to dobrzy producenci czy nie , a jeśli chodzi o prace przy rozrządzie, to właśnie nie miałam żadnego telefonu z sugestią/propozycją co do tych uszczelniaczy, zostało o tym wspomniana dopiero jak się zawróciłam do nich po chwili jak już odebrałam auto.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Uszczelniacze jak nic, tak jak pisze maniek przy uszczelniaczach warto zrobić rozrząd i odwrotnie przy wymianie rozrządu ktoś mógł zasugerować te uszczelniacze, bo diagnoza trwa 10 minut.

Remont tego silnika to bardziej przy 400-500k km, wcześniej nie powinien siąść.

Olej co 10 tys. km 5W40 po wymianie.

Opublikowano
dobrze, warsztat który mi robił ten rozrząd (to była moja druga wizyta u nich, na pierwszej wymieniali mi ten czujnik wałka) zasugerował właśnie że to od groma pracy że trzeba ściągnąć głowicę, itp. Teraz pytanie, czy w tym modelu inaczej się po prostu nie da, czy robienie tego bez ściągania głowicy jest jakby niezgodne ze sztuką?
Opublikowano
Jeśli chodzi o przebieg to licznik pokazuje ok 183 tys, choć powszechnie wiadomo jak to z tym bywa, chyba że ktoś faktycznie jeździł tyle co ja czyli ok 8-10 tys na rok
  • Moderatorzy
Opublikowano
Musisz poszukać warsztatu, który robi to bez zdejmowania głowicy. Najlepiej poszukaj taki, co siedzi tylko w BMW.
Opublikowano

czyli można bez ściągania głowicy. pytanie tylko jeśli zamierzam jeszcze bardzo długo używać ten samochód to i tak nie warto jej ściągać?

Chciałabym żeby w końcu wszystko tam miało ręce i nogi w końcu

  • Moderatorzy
Opublikowano

Remot silnika chcesz robić to zaraz przekroczysz wartość auta jeśli już nie przekroczyłaś, a e46 to już stary trup.

To już sama odpowiedz sobie na pytanie czy topić tu kasę.

Opublikowano
rzecz w tym że kasa już od dawna utopiona, ostatnia wizyta na warsztacie przeszło 2 koła włożone, wiem że nijak ma się to do wartości auta, tylko szlak mnie zwyczajnie trafia jak pomyśle że mam je sprzedać nie wiem nawet za ile, kupić inne bmw, i od nowa jakieś niespodzianki. dlatego przechodzi mi przez głowę właśnie taki remont czy nie byłoby to jakieś rozwiązanie w tej sytuacji i byłby w końcu spokój na naprawdę dobre kilka lat, pomijając jakieś bieżące błahostki. a kupić inny silnik to też nich będzie 2-3 tys. powiedzmy do tego ktoś musi go przełożyć, ciężko bd znaleźć chyba taki któremu nie dolega absolutnie nic ,że pozostaje tylko włożyć i jeździć, to koszta przełożenia też dochodzą, być może też inne rzeczy trzeba by było chyba zmieniać, bo to też przecież wszystko musi chyba ze sobą współpracować skrzynia itp itd, to na oko już się robi z 6 tys. jak nie lepiej, nie znam się , bo jestem zielona totalnie, temat takich przekładek, zgłębiam dopiero od wczoraj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze liczysz, nie myśl o żadnym remoncie; szukaj warsztatu, który wymieni uszczelniacze zaworowe bez demontażu głowicy. Napisz skąd jesteś to może ktoś zna taki w okolicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dodam również że przebieg zdaje się być w porządku, sprawdzone jakimś programem na warsztacie po vinie, i tam historia się skończyła odkąd auto przebywa w Polsce czyli przełom 2012/2013, więc w sumie to nie taki duży ten przebieg.
Opublikowano
Tak czy owak 2 czerwca mam umówionego mechanika na diagnostykę, także napewno napiszę co się okazało jakby ktoś miał podobny problem. Wczoraj jeszcze byłam na OSKP aby skontrolować zawieszenie i Pana również zainteresowało te dymienie, ponoć 30 lat był mechanikiem, chodził, wąchał, przyglądał się tej rurze z tyłu, zaglądał pod maskę, wyciągał bagnet, tak czy owak zaintrygowało go to, zasugerował od siebie by sprawdzić szczelność układu chłodzenia jakimś testerem chemicznym, sprawdzić czy łańcuch jest na znakach, i czy być może nie jest to przepalona uszczelka pod głowicą, nie polecał mi żadnego warsztatu, raczej podrzucił swoje pomysły.
Opublikowano
no tak czy inaczej, tak jak powiedziałam, napewno dam znać tu na forum po wizycie w warsztacie :)
Opublikowano
Swoją drogą, pytanie do czytających, czy ktokolwiek stosował ceramizer ? Od razu odpowiadam, nie pytam o to bo chcę w magiczny sposób ratować samochód.NIE. Raczej pytam z czystej ciekawości, trafiłam na to szukając ceny za badanie ciśnienia na cylindrach i trafiłam przez google na stronę ceramizer. :duh:
Opublikowano
Zapadł wyrok, na uszczelniacze zaworowe, będą robione na osowej tak jak wspomniałam, bez ściągania głowicy, koszt na całość to ok 1300zł, gorzej jak jednak gumki okażą się miękkie :mad2: :mad2: :mad2: wtedy chyba osobiście spalę ten samochód. Zastanawia mnie, za ile reszta silnika, uszczelek czy cokolwiek się posypie, bo już mam dość 2 tysie tu, tysiąc tam , i tak się zbiera tylko. :mad2: :mad2:
Opublikowano
swoją drogą nie wiem czy powinnam założyć osobny wątek, ale spytam w tym, chciałabym spróbować sama wykonać pomiar (tzn z pomocą narzeczonego) ciśnienia na cylindrach, jak auto wróci do mnie po wymianie tych uszczelniaczy. Od tak, dla swojej zwykłej ciekawości. mniej więcej zasadę krok po kroku jak to wykonać wypatrzyłam na YT, nie wygląda to na trudne zadanie. Ile powinna wynosić wartość dla tego silnika, dodam że benzyna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło 12 bar, pamiętaj o odkręceniu wszystkich świec do pomiaru oraz podpięciu mocnego prostownika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.