Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, moja bunia strasznie chodzi jak traktor, ale ogólnie obroty nie falują, czy przyczyną mogą być te świece ? https://zapodaj.net/baba02e6c03b2.jpg.html

Ostatnio wymieniłem czujnik temperatury, przez niego bardzo ciężko paliła gdy silnik był ciepły, trzeba było kręcić z 5 sekund i z wydechu leciał biały dym, ale problem ustał.

Przy odłączaniu cewek, ciężko znaleźć dla mnie różnicę w pracy silnika.

Dodam, że jestem bardzo zielony w mechanice, ale każdy jakoś zaczynał.

Opublikowano

Jeżeli silnik "chodzi jak traktor" to prawdopodobną przyczyną jest brak prawidłowego spalania w którymś z cylindrów.

Musisz sprawdzić po kolei wszystkie 6 cylindrów.

Na pracującym silniku odłączasz kostkę z cewki zapłonowej każdej po kolei i silnik musi po chwili zareagować.

Jeżeli po odłączeniu kostki z cewki praca silnika ulegnie pogorszeniu (obroty będą bardziej nierówne ale tak musi być) to znaczy że jest na nim iskra i paliwo dochodzi czyli wszystko dobrze.

Jeżeli natomiast po odłączeniu kostki nic się nie zmieni, nie zauważysz zmiany pracy silnika to znaczy że problem jest na tym cylindrze ( nie ma iskry bądź nie dochodzi paliwo w najgorszym przypadku zbyt niskie ciśnienie sprężania)

Jeżeli ustalisz że np. po odłączeniu kostki z pierwszego cylindra nic się nie zmienia w jego pracy, a pozostałe 5 cylindrów reagują na odłączenie, to zamień cewkę z tego niedziałającego z innym reagującym np 3 cylindrem i wtedy zobacz który nie reaguje.

Jeżeli nie będzie reagował na odłączenie kostki 3 cylinder a pierwszy pracuje prawidłowo to na 100% uszkodzona cewka bądź sama gumowa tzw fajka.

Jeżeli problem pomimo zamiany cewek zawsze jest na tym samym cylindrze to sprawdź czy na tym cylindrze świecy jest iskra. Połóż cewkę z włożoną do niej świecy na pokrywie wałków rozrządu i najlepiej z pomocą innej osoby odpal silnik i obserwuj czy przeskakuje iskra na świecy.  Metalowy bok świecy musi dotykać pokrywy by mieć masę. tylko uważaj bo cewka generuje wysokie napięcie. Jeżeli iskra jest, to trzeba sprawdzić czy wtrysk daje paliwo.

Iskrę spokojnie dasz radę sam sprawdzić. Z paliwem będzie trudniej.


Oczywiście uszkodzony może być również sam sterownik silnika, ale jego sam nie sprawdzisz chyba że masz możliwość jego podmiany na inny dobry.

Opublikowano
Jeżeli silnik "chodzi jak traktor" to prawdopodobną przyczyną jest brak prawidłowego spalania w którymś z cylindrów.

Musisz sprawdzić po kolei wszystkie 6 cylindrów.

Na pracującym silniku odłączasz kostkę z cewki zapłonowej każdej po kolei i silnik musi po chwili zareagować.

Jeżeli po odłączeniu kostki z cewki praca silnika ulegnie pogorszeniu (obroty będą bardziej nierówne ale tak musi być) to znaczy że jest na nim iskra i paliwo dochodzi czyli wszystko dobrze.

Jeżeli natomiast po odłączeniu kostki nic się nie zmieni, nie zauważysz zmiany pracy silnika to znaczy że problem jest na tym cylindrze ( nie ma iskry bądź nie dochodzi paliwo w najgorszym przypadku zbyt niskie ciśnienie sprężania)

Jeżeli ustalisz że np. po odłączeniu kostki z pierwszego cylindra nic się nie zmienia w jego pracy, a pozostałe 5 cylindrów reagują na odłączenie, to zamień cewkę z tego niedziałającego z innym reagującym np 3 cylindrem i wtedy zobacz który nie reaguje.

Jeżeli nie będzie reagował na odłączenie kostki 3 cylinder a pierwszy pracuje prawidłowo to na 100% uszkodzona cewka bądź sama gumowa tzw fajka.

Jeżeli problem pomimo zamiany cewek zawsze jest na tym samym cylindrze to sprawdź czy na tym cylindrze świecy jest iskra. Połóż cewkę z włożoną do niej świecy na pokrywie wałków rozrządu i najlepiej z pomocą innej osoby odpal silnik i obserwuj czy przeskakuje iskra na świecy.  Metalowy bok świecy musi dotykać pokrywy by mieć masę. tylko uważaj bo cewka generuje wysokie napięcie. Jeżeli iskra jest, to trzeba sprawdzić czy wtrysk daje paliwo.

Iskrę spokojnie dasz radę sam sprawdzić. Z paliwem będzie trudniej.


Oczywiście uszkodzony może być również sam sterownik silnika, ale jego sam nie sprawdzisz chyba że masz możliwość jego podmiany na inny dobry.

 

Tutaj jest filmik

z odłączania wszystkich cewek, przy każdym odłączeniu słychać różnice (na niektórych trochę bardziej), ten stukot to pompa wody. A może to te świece(dałem linka w pierwszym poście)?

Wydaję mi się że mogą lać wtryskiwacze, bo często zalatuje benzyną i z wydechu czuć nie przepaloną benzynę, jak je sprawdzić ?

Opublikowano
Dopiero teraz zobaczyłem te świece z foto. Niepokoi mnie skąd tyle oleju na gwintach świec? I do tego spalony olej na porcelanowych izolatorach. Myslę że wydmuchało Ci uszczelki pod pokrywą wałków rozrządu. Te okrągłe gdzie wkręcasz świece. Jak wyjmiesz cewkę to nie ma choć by odrobiny oleju na fajkach lub już na samym dole gdzie świeca styka się z głowicą. Te parkotanie to może z przedmuchów, nieszczelności uszczelki.Tam są dwie uszczelki po środku , takie okrągłe jedna sztuka na trzy świece. Jak tam zbiera Ci się olej to są przebicia i też będzie parkotał.
Opublikowano

Olej na gwintach świec nie ma dużo, te gwinty świec które były przy korku oleju były najbardziej pozalewane, nawet było widać że ktoś porozlewał olej, a gumy od cewek są suche i nie są pozalewane w oleju

Zauważyłem, że z wydechu czuć nie przepaloną benzynę, może to wina kompresji, ale samochód zawsze odpala od strzała, co prawda mocy mu brakuję, ale nie szarpie.

Opublikowano
Wytrzyj dokładnie olej który był do okoła świec. On na pewno powodował przebicia i niedokładne spalanie. I obserwuj czy ponownie się nie pojawia. Jeżeli znów się pojawi to uszczelki pokrywy do wymiany. Nie może go tam być! Znajomy miał podobny przypadek tylko że na jedną świecę dostawał się płyn od spryskiwaczy bo wężyk przy dyszy był nieszczelny a nie miał wygłuszenie maski i płyn ściekał przez miejsce nakrętki pokrywy cewek do świecy. Objawy były takie że silnik parkotał a przyczyną było właśnie przebicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.