Skocz do zawartości

BMW E39 problem z przeładowaniem i niedoładowaniem turbiny


wiewiur222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zacznę od tego, że jestem świeżakiem na grupie z tego powodu chciałem zaczęrpnąć informacji od was może ktoś spotkał się z takimi objawami jakie ja posiadam

Przejrzałem różne fora oraz tematy związane z niedoładowaniem oraz przeładowaniem turbiny, ale nie uzyskałem konkretnej informacji na ten temat

Na początku:

Autko m57d25 2001r z turbiną od 3.0d posiadam od 2 lat i po pół roku zdecydowałem się na zwiększenie mocy wszystko pięknie działało dobry rok po roku turbina zaczęła puszczać olej więc oddałem do mechanika, żeby mi wymienił oleje, filtry oraz rzecz jasna zregenerował turbinę bo miał tam jakiegoś "speca" który je regenerował więc czekałem 2-3 tygodnie po odebraniu auta zrobiłem niecałe 250km i turbina zaciągnęła olej więc oddałem z powrotem do mechanika, żeby to sprawdził oddał turbinę do "speca" i "spec" mówił, że turbina nie miała smarowania a mechanik mówił, że miałem "chujową mapę wgraną" więc nie chciał jej naprawić. Autko przestało ponad 3 miechy w warsztacie postanowiłem je zabrać i oddać do innego mechanika wszystko poczyścił ja oddałem turbinę znów do regeneracji w innym zakładzie, ale problem jest taki, że turbina od strony ciepłej skraplała co jakiś czas małą kropelke oleju oraz na intercoolerze pojawiał się od spodu olej turbina również ma niedoładowanie na niższych obrotach a na wyższych przeładowanie o 0.4b więc wymieniłem filtr odmy, założyłem nowy intercooler oraz nowy elektrozawór podciśnienia niestety nic nie pomogło... podpiąłem inpe i pokazuje mi błąd 256 air mass meter oraz 272 temperature sensor https://www96.zippyshare.com/v/dzDXfLLK/file.html https://www96.zippyshare.com/v/WlsrFgaW/file.html. Odpiąłem czujnik przepływomierza niby na 2 i 3 lepiej auto się zbiera od niższych partii ale i tak ma przeładowanie na 4 i 5 nie ma w ogóle mocy jakbym ciągnął jakąś przyczepkę. Czujnik temperatury pokazuje mi normalnie na plusie więc raczej czujnik jest dobry. Ręce mi już opadają bo nie wiem co może być spowodowane, że turbina ma niedoładowanie i przeładowanie a wcześniej te błędy nie wyskakiwały gdy miałem stary elektrozawór podciśnienia turbiny oraz intercooler.

I tutaj pytanie do was czy mieliście podobny problem oraz co może być związane z przeładowaniem oraz niedoładowaniem turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że te dwa błędy razem występują jak przepływka jest odpięta i wtedy auto jedzie na zmienionej mapie co by się zgadzało z opisanymi objawami przy przewymiarowanej turbinie.


Obrazki wrzucaj przez https://imgbb.com/ to wtedy są bardziej czytelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że te dwa błędy razem występują jak przepływka jest odpięta i wtedy auto jedzie na zmienionej mapie co by się zgadzało z opisanymi objawami przy przewymiarowanej turbinie.


Obrazki wrzucaj przez https://imgbb.com/ to wtedy są bardziej czytelne.

 

No właśnie w czasie testu na inpie tj. wczoraj odpiąłem czujnik przepływki i sprawdzałem czy lepiej idzie czy nie, ale problem też się pojawia w przeładowaniu i niedoładowaniu.. dziś podłączyłem autko pod inpe i patrze w błędy i to wyskoczyło a czujnik wczoraj podłączyłem i nie wiem o co chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd skasowałeś po ponownym podłączeniu przepływki ?

W sumie to jak podłączyłem wczoraj przepływkę to nie usuwałem błędu bo nie pokazywało

ale jak wymieniłem IC/filtr odmy oraz elektrozawór podciśnienia to podłączyłem pod inpe i pokazało 1 błąd i chyba to był właśnie air mass meter o ile dobrze pamiętam skasowałem go pojechałem się przejechać i czuć niby było różnice, że auto inaczej chodzi, ale i tak pokazywało przeładowanie i niedoładowanie ..


a i bym zapomniał, że na starym IC/elektrozaworze nie pokazywało mi tych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W opisie błędu napisane, że zwarcie do masy lub obwód otwarty co sugeruje jakby nie było w ogóle odczytów z tych czujników. Błędy są dla mnie dziwne, bo dla DDE4 powinny być w formie szesnastkowej czteroznakowej. Niewiele można znaleźć w necie odnośnie tych błędów. Dla mnie ta przepływka nie działa i jak pisałem - auto ma tryb awaryjny więc nie dziw się, że turbo nie pracuje jak należy, bo ono nie jest od tego modelu, nie pasuje do mapy zwykłej ani awaryjnej. Większe turbo ma większą wydajność, ale cięższy wirnik więc na dole daje za mało, a górę przeładowuje. Druga rzecz - to tylko tuner wie jak wystroił silnik, nie wiadomo również czy przed strojeniem wszystko było jak z fabryki więc on stroił do tego co było, a nie do tego co powinno być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie błędu napisane, że zwarcie do masy lub obwód otwarty co sugeruje jakby nie było w ogóle odczytów z tych czujników. Błędy są dla mnie dziwne, bo dla DDE4 powinny być w formie szesnastkowej czteroznakowej. Niewiele można znaleźć w necie odnośnie tych błędów. Dla mnie ta przepływka nie działa i jak pisałem - auto ma tryb awaryjny więc nie dziw się, że turbo nie pracuje jak należy, bo ono nie jest od tego modelu, nie pasuje do mapy zwykłej ani awaryjnej. Większe turbo ma większą wydajność, ale cięższy wirnik więc na dole daje za mało, a górę przeładowuje. Druga rzecz - to tylko tuner wie jak wystroił silnik, nie wiadomo również czy przed strojeniem wszystko było jak z fabryki więc on stroił do tego co było, a nie do tego co powinno być.


No teraz mam oryginalną mapę wgraną zapomniałem dodać :shock:

a żaden check czy coś na desce rozdzielczej mi nie wyskakuje

Aktualnie co mam zrobić czy sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...teraz mam oryginalną mapę wgraną...
...nie dziw się, że turbo nie pracuje jak należy, bo ono nie jest od tego modelu, nie pasuje do mapy zwykłej...

 

Czyli na fabrycznej mapie objawy niedoładowania na niskich i przeładowania na wysokich są prawidłowe. Co do powyższych błędów to ja bym szukał na wtyczce czy wszystko kontaktuje pod warunkiem, że w ogóle przepływka jest sprawna choć być może nieprawidłowa praca turbiny powoduje takie błędy, nie mam pojęcia, zgaduję.


W każdym razie z tą turbiną bez zmodyfikowanej mapy auto nie będzie prawidłowo jeździć, mało tego, przeładowanie grozi rozwaleniem kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...teraz mam oryginalną mapę wgraną...
...nie dziw się, że turbo nie pracuje jak należy, bo ono nie jest od tego modelu, nie pasuje do mapy zwykłej...

 

Czyli na fabrycznej mapie objawy niedoładowania na niskich i przeładowania na wysokich są prawidłowe. Co do powyższych błędów to ja bym szukał na wtyczce czy wszystko kontaktuje pod warunkiem, że w ogóle przepływka jest sprawna choć być może nieprawidłowa praca turbiny powoduje takie błędy, nie mam pojęcia, zgaduję.


W każdym razie z tą turbiną bez zmodyfikowanej mapy auto nie będzie prawidłowo jeździć, mało tego, przeładowanie grozi rozwaleniem kolektora.

 

Osoba która mi robiła mapę mówi, że turbina jest źle ustawiona a Ci co regenerowali mi turbinę mówią, że po prostu dostaje za mało dawki paliwa a za dużą ilość powietrza dlatego tak się dzieje. Czyli według Ciebie trzeba zrobić mapę mam rozumieć tak? :D

i jak sprawdzane było ciśnienie zmierzone oraz rzeczywiste które powinno być to ładowała więcej o 0.4 bara mogę podesłać filmik jak chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie jestem ekspertem od takich przeróbek, ale sama wymiana turbiny na większą nie poprawi osiągów silnika. Jeśli oddałeś turbinę do regeneracji gdzie mają odpowiedni sprzęt to zmienną geometrię powinni ustawić na maszynie. Test drogowy rób programem TestO, bo INPA ma dużego laga w odświeżaniu danych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem ekspertem od takich przeróbek, ale sama wymiana turbiny na większą nie poprawi osiągów silnika. Jeśli oddałeś turbinę do regeneracji gdzie mają odpowiedni sprzęt to zmienną geometrię powinni ustawić na maszynie. Test drogowy rób programem TestO, bo INPA ma dużego laga w odświeżaniu danych.

Ok dzięki! Na pewno będę sprawdzał i się odezwe w temacie

a powiedz mi jeszcze ten kabel co mam od inpy będzie współgrał z testo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pojeździłem parę dni popatrzyłem na inpe błędów nie pokazuje, ale mam inny problem auto wpada w tryb awaryjny i tak jakby nie podaje ciśnienia jakie powinno być docelowe wchodzi np na 1500 lub 2000 a w zmierzonym pokazuje 1018-1100 max i dziwnie auto buczy


załóżmy zaczynam jechać na 1 i wartości się równają jak jest 2100 to jest 2100 później zmieniam bieg i już odcina nie ma ciśnienia pokazuje mi docelowe 1500 a zadane 1000

inna kwestia jeśli przyspieszam normalnie nic takiego się nie dzieje na 2 i 3 ale czasem jak juz zmienie bieg na 4 i 5 znów coś buczy i odcina ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ustaliliśmy, że ta turbina nie będzie poprawnie pracować na standardowej mapie. Pewnie tak przeładowuje, że wpada w tryb awaryjny.

 


No nie bo wcześniej tego nie było i w dodatku coś mi buczy i traci moc dodam kilka razy gazu i przestaje buczeć, ciśnienie wraca i ciągnie bez problemu

wiem, że mape trzeba wystroić, ale skoro gubi mi ciśnienie i coś buczy to nie jest normalne a przed wymianą IC/Elektrozaworu podciśnienia i filtra odmy tego nie było.. wczoraj wyczyściłem cały dolot od filtra odmy do turbiny + map sensor coś się poprawiło, ale wchodzi w ten tryb awaryjny i coś buczy nie wiem dlaczego :x a jeszcze dodam, że żadne błędy mi już nie wyskakują, więc dziwne :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.