Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wydaje mi się że mam pewien problem z filtrem DPF w moim E90 z M57. Mianowicie filtr wypala się bardzo często mniej więcej co około 200km. Auto użytkuje miasto/trasa 60/40%. Wypalałem już ręcznie z poziomu aplikacji filtr gdzie sadza zeszła do 0g lecz i tak po 200km ponownie sterownik załączał wypalanie. Podpinałem INPE oraz B-Tool i nie mam błędów oprócz tego na załączonego foto. Klapki mam usunięte więc zapewne stąd błąd. Czy ma ktoś jakiś pomysł czy powinienem gdzieś szukać usterki czy to normalne przy przebiegu 350k km? Aaa bym zapomniał, dodam że końcówki wydechu czyste ale zapach gdy auto pracuje dłużej na wolnych obrotach nie jest przyjemny (śmierdzi). Pozdrawiam


received-475294313702170.jpg

received-925852158206876.jpg

received-193453142498059.jpg

received-816264825677660.jpg

received-466713834385833.jpg

received-813029606305107.jpg

received-466135121147773.jpg

Opublikowano

Masz kilka mozliwosci.

1. leje wtrysk/wtryski i zapelnia dpf

2. zwiekszone zuzycie oleju zapelnia szybciej dpf

3. uszkodzonymy czujnik cisnienia przeklamuje

4. duzo ilosc popiolu w dpf (nie sadzy)

Opublikowano

1) Rozumiem że wtryskiwacze do wyciągnięcia bo korekty za dużo nie powiedzą?

2) Mam pobór oleju, w sobotę zmieniam olej i kupiłem nową odmę wraz z filtrem, liczę że ustanie

4) Znasz bądź jest gdzieś dostępna nota informacyjna dotyczącą tych filtrów ile może być w nim maksymalnie g popiołu?

Opublikowano
Popiół nie jest realna wartością, którą masz w filtrze, jest to potencjalna ilość rosnąca po każdym aktywnym wypalaniu. Przy 60g wyskoczy check, przy bodajże 100g auto już nie pojedzie. Pytanie kto wykonywał adaptację wymiany DPFu, bo jak na ten przebieg to była ona robiona. Drugie pytanie czy przy adaptacji było profesjonalne czyszczenie DPFu, czy po prostu ktoś sobie zrobił adaptacje i tak jest jeżdżone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypalanie co 200km to normalka w starym DPF po takim przebiegu i przy takim cyklu użytkowania. Dobrze że jeszcze działa. :)
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sadzy za dużo raczej . normalnie to przy 12g rozpoczyna procedurę i zbija do 2-3g . Może czujnik ciśnienia albo zatkana rurka do niego . Sprawdź ciśnienie wsteczne na postoju .
Opublikowano

witam.

Mam tak samo częste wypalanie miedzy 180-220km. Jeżdżę głównie miasto. Już 4 rok tak męczę wokół komina i nic się nie dzieje. Ja bym się nie przejmował, chociaż ja mam czarny tłumik od kupna :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sadzy za dużo raczej . normalnie to przy 12g rozpoczyna procedurę i zbija do 2-3g . Może czujnik ciśnienia albo zatkana rurka do niego . Sprawdź ciśnienie wsteczne na postoju .

 

Nieprawda. A ciśnienia są w miarę.

3A0jS9b.png
Opublikowano
a u mnie 78 g popiołu i wypala co 450 km ,ciśnienie wsteczne na postoju do 10 hpa, ale rurka czarna od środka i narazie żadnych błędów
Opublikowano
Wymieniliśmy olej, filtry oraz odmę. Do odmy założyliśmy filtr i jest znacząca poprawa w ilości kilometrów do regeneracji filtra. Obecnie wypala się co +/- 600km a ubytek oleju znikł. Także temat dla mnie rozwiązany. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko, można z takim jeździć montowali to do pierwszych M57. Pamiętaj jednak że ten filtr trzeba regularnie wymieniać, najlepiej co najmniej sprawdzić go przed zimą.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Tak wiem, że był montowany dlatego również go założyłem. Olej zmieniam dwa razy do roku więc planuje zmieniać go razem z olejem :)
Opublikowano
Pytanie do autora postu. Posiadasz wersję 231 km ? Jaką miałeś odmę założoną do tej pory?? Bez żadnego wkładu jak jest oryginalnie?? Też mam wersję 231 km i mam odmę bez żadnego wkładu i zastanawiam się czy nic nie stoi na przeszkodzie założyć filterek bądź plastikowy separator jak w starszych wersjach. Użytkuje ktoś taki zestaw w tej wersji silnikowej? Nie będzie z tym żadnych kłopotów?? Z jakiego oleju na jaki zmieniłeś kolego jeśli można wiedzieć?
Opublikowano
Posiadam wersję 231KM. Po zdjęciu odmy właśnie się zdziwiłem że nic tam nie było w sensie żadnego filterka. Założyłem nową odmę marki Febi oraz filtr tego samego producenta. Wszystko pasowało bez problemów. Poprzednik lał liqui Molly 5w30 ale dokładnego modelu oleju nie znam a ja wlałem 5w30 ravenol :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.