Skocz do zawartości

G31 lci 540i czy 540d m zawias czy adaptiv


matig31

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wam. Konfiguruje g31 lci. Walcze z myslami czy 540i czy 540d. Jezdze do 40 tys rocznie rowniez z rowerami na haku. Aktualnie mam g31 520d xdrive. Doradzcie uzyttkownicy. Rozniez zawieszenie to dylemat. Teraz mam standartowe i samochod nurkuje przodem a w zakretach sie kladzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dla mnie lepszy diesel. Ponad 50k km rocznie wiec oszczednosc duza. Do tego dochodzi zasieg jaki zrobie dieslem. Ta sama trase robie na jednym zbiorniku gdzie benzyna 2-4. Chociaz nie musi tak byc u kogos innego bo jadac przepisowo ta oszczednosc moze sporo zmalec ale zawsze roznica miedzy ta sama moca i pojemnoscia diesel vs benzyna bedzie 4-6 l/100km wiec latwo przeliczyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Uzytkownikom wychodzi ok. 2 litry więcej w 540i.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/38-5er.html?vehicletype=1&constyear_s=2018&power_s=300&power_e=380&minkm=15000&page=3&powerunit=2


Czyli oszczedzimy 10zl na każde 100km.

Na 50 tys km oszczędność 5tys zlotych.

Bralbym benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Masz silnik N55?

Niewykluczone, że B57 spala dużo mniej.

Mam znajomego, przesiadł się z F32 330d na G22 M440i.

Jest zaskoczony niewiele wiekszym spalaniem względem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mojej jeździe biorąc 40000km rocznie mam oszczednosc miedzy tymi silnikami +/- 11000 PLN. Co do zawieszenia to nie wiem czy adaptacyjne zmieni cos w kwestii przechylania w zakretach.

 

Powinno zmienić . Adaptive Drive to aktywne stabilizatory osi przedniej i tylnej , które minimalizują przechyły boczne karoserii podczas szybkiego pokonywania zakrętów a także adaptacyjny układ jezdny , który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów indywidualnie dla każdego koła poprzez ciągłą regulację dobicia i odbicia odpowiednio do sytuacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Idac 180-220 w 730 spalanie mam 11,5. Idac ta sama predkoscia 440i spalanie mam 18-22 wiec te 2l roznicy to chyba jadac 90.

Masz na mysli 730d? Ja jezdze aktualnie g31 520d xd. Zmieni samochod glownie dla silnika wiec wiem ze ten samocho d zostawie juz na dluzszy czas. Sporo podrozuje rowniez z rowerami na haku wiec nie wiem czy 540d? To najlepszy daily?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda 530d, ale uważam, że już ten jest świetny. Dla mnie ważne było RWD, a 40d to już tylko xDrive, więc musiało zostać 30d, ale nie żałuje. 40d jeszcze w LCI to sporo więcej mocy i momentu, gdzie uważam, że już moje 30d ma go naprawdę dużo. Uważam też, że 40d będzie dawał więcej frajdy z jazdy niż 40i z racji niedźwiedziego momentu obrotowego. Dźwięk silnika 30d/40d mnie się podoba, chociaż 40i też świetnie brzmi.

Na wolnych obrotach 40i brzmi zdecydowanie bardziej szlachetnie, choć znów dodam, że R6 w dieslu też mruczy inaczej niż R4 - ale ja lubię diesle, więc nie każdy musi się ze mną zgodzić.


Co do spalania - to popieram kolegę @turasa - wie o czym pisze, a różnica 2l to raczej tylko przy ekonomicznej jeździe wyjdzie, normalnie będzie większa. W normalnych codziennych warunkach znajomi mają w 40i średnie spalanie pomiędzy 10,5 - 12,5l/100km. Ja mam 7,6l/100 - więc te 4 litry trzeba liczyć. No i zasięg - mam kilka różnych samochodów i mam wrażenie, że wszystkie benzynowe co chwilę muszę tankować, a w 530d zapominam, kiedy poprzednio tankowałem... i moja żona ma takie samo wrażenie :) To oczywiście subiektywne, ale tak mam...


Polecam film Patryka Mikiciuka na YT jak testuje 540d LCI - warto obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 540d na codzienne auto gdzie sie duzo jezdzi bedzie lepsze od 540i. Osiagami nic nie ustepuje benzynie moze nawet bedzie mialo lepsze, a spalanie zaoszczedzi sporo kasy. Jezdzilem 640i i uwazam, ze ten silnik w tej budzie wypada slabo natomiast jest bezbledny w 340i i 440i. Co do adaptacyjnego zawieszenia to myslalem, ze tylko seria siedem ma aktywne stabilizatory, a 5 tylko amortyzatory. Dlamnie nieporozumieniem jest tylna skretna os wiec obecny adaptive drive skreslam. W g11 mam zwykly zawias i jakos mega sie nie przechyla w zakretach ale tam jest pnematyka ktora troche to niweluje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że mam zawias Adaptive bez skrętnej tylnej osi i jest OK, ale żeby jakoś strasznie robiło mi to różnicę, to raczej nie. Kolega ma M pakietowe w G31 i też jest zadowolony. Adapive ma tą zaletę, że mamy wybór - twardo czy miękko, a do tego sam zawias się dopasowuje do nawierzchni. Ale tak jak wspomniałem - nie widzę jakichś kolosalnych zalet, ale może jestem już rozpieszczony przez to i jak wsiadłbym do innego zawieszenia, to wtedy widziałbym większą różnicę.


Nie chce narzekać na 40i, ale jak kupowałem swoje 30d, to przez chwilę zastanawiałem się nad nim, ale sprzedawca odradzał, twierdził, że "ma za mało momentu", natomiast co do 4.4 V8 uważał, że silnik ten jest dość awaryjny. V8 nie brałem pod uwagę, tylko piszę, co słyszałem. Osobiście uważam, że 40i to super silnik, wystarczający aż nadto, ale jak ktoś mało jeździ albo nie lubi diesli - natomiast 30d/40d to takie optimum co do osiągów i spalania/zasięgu. Ja lubię moment z dołu i mnie bardziej pasuje diesel na daily - ale co kto lubi. Po to mamy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz xDriva, to raczej 40d, jeśli wolisz RWD, to jakby skazany jesteś na 30d.

Czy jest tyle warte dopłaty? Hm... wiesz, że mocy nigdy nie za wiele, ale dodam, choć się powtarzam, ja z 30d jestem mega zadowolony, mocy na pewno mu nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz xDriva, to raczej 40d, jeśli wolisz RWD, to jakby skazany jesteś na 30d.

Czy jest tyle warte dopłaty? Hm... wiesz, że mocy nigdy nie za wiele, ale dodam, choć się powtarzam, ja z 30d jestem mega zadowolony, mocy na pewno mu nie brakuje.

Xdrive konieczny mam stromy podjazd. Aktualnie uzytkuje xdrive i jestem zadowolony. Znajomy ma x5 30d troch3 na ta krowe malo mocy. Jakie uzytkujesz zawieszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o 30d pre-LCI vs LCI mild-hibryd to czuc roznice ale szczerze jezeli chcemy zostawic stockowa moc to szedlbym w 40d. Zdecydowanie lepsza gora i przyspieszenia powyzej 160km/h. 13k przy cenie ogolnej nie jest duzo. Zaoszczedzisz to w jeden rok na paliwie wzgledem 40i :wink: :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis jezdze 2,5 roku g31 zrobilem 90 tys. Jestem b zadowolony ale gdyby nie fakt checi 6 garkow pod maska jezdzil bym nadal. P. S wiosna bedzie do sprzedania. 2022 mam w rodzinie x5 30d po mod. Wiec ten silnik znam bardzo dobrze, jest ekonomiczny i sprcjalnie nie trzeba sie gimnastykowac. Nowy samochod chce juz na kilka lat. Przechodzi mi powoli ochota na ciagle zmiany a tym bardziej ze kiedys skonczymy na elektrykach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dodam, że mam zawias Adaptive bez skrętnej tylnej osi i jest OK, ale żeby jakoś strasznie robiło mi to różnicę, to raczej nie. Kolega ma M pakietowe w G31 i też jest zadowolony. Adapive ma tą zaletę, że mamy wybór - twardo czy miękko, a do tego sam zawias się dopasowuje do nawierzchni. Ale tak jak wspomniałem - nie widzę jakichś kolosalnych zalet, ale może jestem już rozpieszczony przez to i jak wsiadłbym do innego zawieszenia, to wtedy widziałbym większą różnicę.

 


Pytanie czy masz zawieszenie adaptacyjne (EDC) czy Adaptive Drive to 2 różne rzeczy. W F11 miałem Adaptive Drive i jak dla mnie opcja warta swojej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy ktoś na forum użytkuje G30/31 z zawieszeniem "adaptive drive"(aktywne amortyzatory EDC + belka skrętna + aktywne stabilizatory) ? Jeśli tak czy jest to warte swojej ceny, jakie są odczucia z jazdy ?


Do 31/12/2021 na 100% zamawiam G31 540i xdrive - adaptacyjne amortyzatory biorę, pytanie czy belka skrętna ma sens(w salonie delikatnie sugerują że nie ma i że niektórzy klienci odczuwają niestabilność przy większych prędkościach) i co realnie dają te aktywne stabilizatory, czy rzeczywiście auto nie "nurkuje".


Oprócz powyższego nie wiem czy jest sens wydawać sporą kasę na dach panoramiczny, w życiu nie miałem jakiegokolwiek otwieranego dachu, wygląda to super ale czy to jest realnie potrzebne to nie potrafię ocenić, pls o opinię czy korzystacie z niego czy też jest to zbędny bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.