Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem po wymianie termostatu z kroćcami, weżyki OEM a termostat firmy Behr MAHLE TM 13 97, auto to E46 330Ci 2001/09. A więc sprawa wygląda tak że podobno stary termostat był czymś dziwnie przymocowany i mechanik uznał żeby go wymienić przy okazji no a że ja miałem błąd termostatu (grzałki jak dobrze pamiętam) to czemu nie. No i auto sie nie dogrzewa, pierw miałem źle odpowietrzony, zrobiłem to , brakowału mu z litr płynu więc dolałem no ale temp sie zbytnio nie poprawiły. Auto po 7km (60% trasa szybkiego ruchu czyli tak około 100km/h i 40 % drogi miastowe) auto ma ledwe 70stopni na teście nr7 czyli nawet pod pracą brakuję dosyć do pionu a poprzednio miałem po wyjezdzie z dk88 już pion. Auto ogolnie maksylamnie doszło mi do 90s ale to stojąc dłużej na światłach, tak jężdząc nawet agresywniej podczas ruchu sięga max 88 ale starczy ze puszczę noge z gazu i zbija go do około 80-87(bez postoju na światłach przez dłuższą chwile gdzie się zagrzewa to 80-82). Dzisiaj nie miejąc nawet pionu, przy niecałych 68-69 stopni jak wyłączałem auto sprawdziłem i druga chłodnica była ciepła a wydaje mi się że powinno go otwierać przy 97 stopniach jak piszę. CO w tym momencie robić? Nie oddawałem nigdy auta po naprawię na gwarancję, czy mam powód do oddanie na gwarancje? Jakie mam prawa wobec tego, czy pieniądze powinienem dostać za termostat odrazu czy dopiero jak uzna mu firma że jest wadliwy i wyśle, czy sama w Sobie wymiana na nowy musze płacić na nowo? Czy jeśli muszę czekać na uznanie gwarancji przez producenta to rozumiem trzeba wyłożyć na termostat z własnej kieszeni i liczyć że tam producent uzna wade i dostane pieniądze? Czy to złe dla silnika że pracuje teraz w przedziale 78-85? Mozna korzystać z pełni obrotów czy to za mała temp? z góry przepraszam za jakieś proste pytania ale szanuje własne auto i nie chce przez głupote czegoś rozwalić Sobie.

Z opcji jeszcze jakie czytałem to że termostat otwiera auto (że jest elektryczny) samo jak ma wyższe oboroty żeby na trasie schłodzić, może odpiąć kostkę i sprawdzić wtedy jak by to wyglądało (ale chyba nie oto chodziw nowym...) i pytanie czy jak ją wyciągne czy to 3 obieg jest wyłączony czy otworzy sie sam pod wpływem temp? Stary miał błąd grzałki i może ktoś specjalnie coś tam zrobił bo auto otwierało go zbyt szybko mam takie podejrzenia.Jeszcze z ważnnych rzeczy był to automat ale poszeł swap na manual i moze coś nie zostało zmienione w programie?

Starałem się opisać wszystko najlepiej jak potrafię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem w drugim temacie termostat behr to obecnie badziew, którego montaż oznacza wyrzucenia pieniędzy w błoto. Tylko oryginał lub jeszcze stary behr made in germany. Odpisuj w jednym temacie, tu też napisałem jakby ktoś tu trafił.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jasne, tez wlasnie przeszukałem pol neta i duzo osob mowi zeby wahlera kupować tylko w nim grzalka pada. Tak vzy siak pogadam z mechanikiem zeby te zwrócił a ja doplace do albo wahlera wezme.

W każdym razie czy okolice 83stopni zagrazaja autu czy juz moge korzystać z jego mocy w 100%?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby to wiedzieć to trzeba by sprawdzić temperaturę oleju, ponieważ to ona ma największe znaczenie. Wahler też nie ma sensu, ponieważ padnie grzałka po kilku miesiącach/roku i nie będzie zbijał temperatury pod obciążeniem a to będzie jeszcze gorsze dla silnika. Tylko oryginał lub jak znajdziesz behr made in germany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A to dziwne bo ja jezdzilem bez grząłki teraz 5msc i temp była na trasie od 93 do 98. colerstat jakos tak firma
Opublikowano
Czy zna ktoś napięcie jakie jest żeby komputer grzał? Bo jeżeli termostat sam w Sobie dziala i grzalka to do behra moge przełożyć termostat, ze do obudowy z poprzedniego bo tam nie dzialala grzałka. No ale musze znac napięcie bo jestem ciekawy czy ta grzałka nie byla zaklejona bez powodu bo auto po swapie skrzyni to moze cos nawalone w kompie i ciagle grzał, chce sprawdzić czy gra warta świeczki bo przełożę a sie okaze ze i tak trzeba odpiąć. Także na jakim napięciu sie grzeje? Wiem ze powinno byc ciagle 12v na kablu , wiec co 14 jak grzanie piszcza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz w starym taką samą grzałkę? Bo włoski behr ma specyficzną, inną niż oryginał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.