Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tym bujaniem pneumatyki to tez juz komedia tutaj jest. Jak komuś za miękko to zmieniamy ustawienia na twardsze lub najtwardsze i już. Ktoś tutaj testował pneumatykę i twierdzi, że w najtwardszym ustawieniu jest pontonem? Nie porównywałem faktycznie X5 vs X5 ( z wyjątkiem jazd testowych co niewiele daje) ale sport+ w X5 na pneumatyce jest sztywniejsze niż sport+

w serii 6 z edc...

Lubię uczestniczyć w tym forum jednak czasen ilość opinii niepopartych żadnym testowaniem a jedynie pewnym własnym, nazwalbym to, przeświadczeniem powoduje, że wartość tej pisaniny dla kogoś kto ma na tej podstawie skonfigurować samochód jest wątpliwa.

 

Najbardziej jednoznaczne opinie wydajesz na forum Ty. W zasadzie każda opinia, która nie jest zgodna z Twoją jest żartem/kpiną/brakiem wiedzy o motoryzacji, etc.


Ktoś kupił 25d - koszmar, jak można to sprzedawać do X5. Użytkownicy zadowoleni i wybrali taki samochód z takiego a nie innego względu.

Ktoś kupił zawieszenie M-pakietowe od lat zbierające super opinie w BMW - pomyłka, tylko pneumatyka powinna być. Użytkownicy zadowoleni i wybrali taki samochód z takiego a nie innego względu.

Ktoś kupił 40i do X5 - jak on mógł, tylko Diesel! Użytkownicy zadowoleni i wybrali taki samochód z takiego a nie innego względu.

Ktoś chce dynamicznie jeździć SUV-em - nie wolno, trzeba mieć 3 rózne samochody. Nie kazdy ma taką możliwość/chęć/etc.


Naprawdę nie wiesz jakie były nasze pobudki do takich a nie innych decyzji. Uszanuj opinie innych.

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomijasz tutaj aspekt ekonomiczny. Nikt nie zamawia wszystkich dostepnych opcji. Ja np nie zamowilem topowego audio nie dlatego ze mam cos przeciwko niemu tylko nie chcialbym placic za to 25k.

Z zawieszeniami tez jest tak ze do adaptacyjnego doplacasz 6k do pneumatyki 12k a stabilizacja przechyłow to juz ponad 2 dychy. Nie kazdy chce za to placić ale jest wybor. Trudno wiec wrzucic w standardzie pneumatyke i podniesc cenę wyjściową X5.

Gdyby nie regulacja prześwitu i pewna stabilizacja przechyłow przy pneumatyce to nie upieralbym sie tak ze to must have.

Kwestia odczucia komfortu jest kwestią gustu ale dodatkowe mozliwosci zawieszenia pneumatycznego sa juz bezdyskusyjne a czy warte dodatkowych pieniędzy każdy musi ocenić sam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomijasz tutaj aspekt ekonomiczny. Nikt nie zamawia wszystkich dostepnych opcji. Ja np nie zamowilem topowego audio nie dlatego ze mam cos przeciwko niemu tylko nie chcialbym placic za to 25k.

Z zawieszeniami tez jest tak ze do adaptacyjnego doplacasz 6k do pneumatyki 12k a stabilizacja przechyłow to juz ponad 2 dychy. Nie kazdy chce za to placić ale jest wybor. Trudno wiec wrzucic w standardzie pneumatyke i podniesc cenę wyjściową X5.

Gdyby nie regulacja prześwitu i pewna stabilizacja przechyłow przy pneumatyce to nie upieralbym sie tak ze to must have.

Kwestia odczucia komfortu jest kwestią gustu ale dodatkowe mozliwosci zawieszenia pneumatycznego sa juz bezdyskusyjne a czy warte dodatkowych pieniędzy każdy musi ocenić sam.

 

W MPakiet adaptacyjne M jest w standardzie, do tego można wybrać warianty:

a. tylko pneumatyka: 6tys

b. pneumatyka+oś skręta: 12tys

c. M Proff: 22tys (zawiera oś skrętną)


Jeśli ktoś jest zdecydowany na oś skrętną (jest tyle samo zwolenników co przeciwników), to różnica pomiędzy pneumatyką z osią, a M prof, to 10tys, więc to nie jest już kosmos patrząc na ceny innych dodatków.

Opublikowano
Z tym bujaniem pneumatyki to tez juz komedia tutaj jest. Jak komuś za miękko to zmieniamy ustawienia na twardsze lub najtwardsze i już. Ktoś tutaj testował pneumatykę i twierdzi, że w najtwardszym ustawieniu jest pontonem? Nie porównywałem faktycznie X5 vs X5 ( z wyjątkiem jazd testowych co niewiele daje) ale sport+ w X5 na pneumatyce jest sztywniejsze niż sport+

w serii 6 z edc...

Lubię uczestniczyć w tym forum jednak czasen ilość opinii niepopartych żadnym testowaniem a jedynie pewnym własnym, nazwalbym to, przeświadczeniem powoduje, że wartość tej pisaniny dla kogoś kto ma na tej podstawie skonfigurować samochód jest wątpliwa.

 

Wydaje mi się, że porządne testowanie zawieszenia podczas jazdy próbnej sporo daje i każdemu powinno odpowiedzieć na pytanie czy mu się podoba czy nie. Naprawdę nie potrzeba przejechać 10 000 km by wiedzieć czego się spodziewać w dłuższej perspektywie, jeśli ma się w życiu przejechanych trochę kilometrów.


Ja np. lubię czuć auto na drodze i lubię twarde zawieszenia. Pisałem już tutaj, że pneumatyka dla mnie nie daje rady i czuję się jak w powozie, tak, nawet na ustawieniu sport+. Tak więc są ludzie którym pneumatyka buja, a jak nie jechałeś MProfem, to zapraszam na przejażdżkę i sam stwierdzisz czy jest różnica w stosunku do pneumatyki, bo chyba nie miałeś okazji rzeczywiście tego przetestować.

Opublikowano

Dziś udało mi się przejechać X6 30D z zawieszeniem adaptacyjnym i X5 hybrydą z pneumatyką.

Prawda jest taka, że jedno i drugie zawieszenie jest satysfakcjonujące, wybierając adaptacyjne na pewno bym nie rozmyślał o tym jaki to błąd zrobiłem, że nie zamówiłem pneumatyki. Na sporcie, zawieszenie adaptacyjne wydaje się trochę twardsze niż na sporcie w pneumatyce, jednak zrobiłem jednym i drugim po około 30-40 km, więc odczucia mogą być lekko mylące. To co jest pewne, to przy zawieszeniu adaptacyjnym na dwupasmówce i prędkościach rzędu 170-180 czuć różnicę przy włączeniu na sport, w szczególności podmuchy boczne wiatru stają się jakby mniej przeszkadzające. Więc nie jest tak, że nic ono nie daje. O pneumatyce nie wspominam, bo wiadomo, że po utwardzeniu się lepiej zachowuje. Informacja jaką dostałem odnośnie pneumatyki, to owszem, możemy sobie auto utwardzić bardzie na sporcie lub komforcie, ale po chwili wraca do swojego zaprogramowania i żyje swoim życiem. Np. podczas szybszej jazdy przy próbie utwardzenia samochód orzucił moją prośbę.

To czego na pewno bym nie wziął to tylnej osi skrętnej bez pneumatyki, przy adaptacyjnym przy szybkim wjeździe ślimakiem na eskę samochód bardzo nienaturalnie się zachowuje. Tylnej osi nie zamierzałem brać bo nie potrafię docenić jej wartości, manewrowanie bez nie nie jest uciążliwe, a nie chcę się do niej przekonywać, żeby nie podbijać ceny ;)


Reasumując, skłaniam się, żeby zamówić x5 z pneumatyką i obserwować co się dzieje. Jeśli będzie trzeba z niej zrezygnować, a będzie to jedyna blokująca restrykcja, to prawdopodobnie bez większego bólu będę w stanie to zrobić.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pozwolę sobie odkopać temat. Byłem mega podpalony na pneumatykę, ale po dzisiejszej jeździe 45eX wiem już, że temat raczej nie wchodzi w grę. W trybie Adaptive pewność prowadzenia na szybkich łukach jest kilka klas niżej niż w mojej F15 na standardowym zawiasie, a w F15 mam 18-calowe balony… Zysk w komforcie oczywiście jest, ale uważam, że znacznie mniejszy niż strata w prowadzeniu. Dam jeszcze szansę pneumatyce - poszukam jakiegoś demo z innym silnikiem, bo jednak hybryda to dodatkowe ponad 200 kg i pogorszony rozkład mas, ale póki co jestem mocno na nie.
Opublikowano (edytowane)
Pozwolę sobie odkopać temat. Byłem mega podpalony na pneumatykę, ale po dzisiejszej jeździe 45eX wiem już, że temat raczej nie wchodzi w grę. W trybie Adaptive pewność prowadzenia na szybkich łukach jest kilka klas niżej niż w mojej F15 na standardowym zawiasie, a w F15 mam 18-calowe balony… Zysk w komforcie oczywiście jest, ale uważam, że znacznie mniejszy niż strata w prowadzeniu. Dam jeszcze szansę pneumatyce - poszukam jakiegoś demo z innym silnikiem, bo jednak hybryda to dodatkowe ponad 200 kg i pogorszony rozkład mas, ale póki co jestem mocno na nie.

 

No to radę sprawdzić w trybie sport. Adaptive to nie ten tryb to szybkiej jazdy w zakrętach.

Edytowane przez Notype
Opublikowano
Dlaczego nie? Przed kazdym zakretem bedziesz zmienial na Sport? W Adaptacyjnym M ten tryb sprawuje sie bardzo ok.


Poza tym Sport i pokrewne maja ten minus, ze sa meczace na wakacyjnych trasach w nocy z racji wydechu i moja zona zwyczajowo prosi o zmianę trybu ;).

 

O to to, Sport mega mnie irytuje niepotrzebnym przeciąganiem biegów nawet jak jadę spokojnie i ani w poprzednim F10, ani w aktualnym F15 w zasadzie nigdy go nie używam przy normalnej jeździe i cały czas jadę na Comforcie. I na tymże Comforcie F15 robię łuki przy prędkościach takich, że G05 na Adaptive (który rzekomo powinien w jakiś sposób dostosowywać się do stylu jazdy) pewnie leżałbym już na dachu. Trzeba będzie sprawdzić adaptacyjne M i ew. poszukać demówki z pneumatyką i konwencjonalnym napędem, może bez nadwagi będzie lepiej... Boli, że w X5 nie da się połączyć pneumatyki z aktywnymi stabilizatorami, to pewnie załatwiłoby sprawę.

Opublikowano
Dlaczego nie? Przed kazdym zakretem bedziesz zmienial na Sport? W Adaptacyjnym M ten tryb sprawuje sie bardzo ok.


Poza tym Sport i pokrewne maja ten minus, ze sa meczace na wakacyjnych trasach w nocy z racji wydechu i moja zona zwyczajowo prosi o zmianę trybu ;).

 

O to to, Sport mega mnie irytuje niepotrzebnym przeciąganiem biegów nawet jak jadę spokojnie i ani w poprzednim F10, ani w aktualnym F15 w zasadzie nigdy go nie używam przy normalnej jeździe i cały czas jadę na Comforcie. I na tymże Comforcie F15 robię łuki przy prędkościach takich, że G05 na Adaptive (który rzekomo powinien w jakiś sposób dostosowywać się do stylu jazdy) pewnie leżałbym już na dachu. Trzeba będzie sprawdzić adaptacyjne M i ew. poszukać demówki z pneumatyką i konwencjonalnym napędem, może bez nadwagi będzie lepiej... Boli, że w X5 nie da się połączyć pneumatyki z aktywnymi stabilizatorami, to pewnie załatwiłoby sprawę.

 

No to chyba nie używacie ustawień w sport individual. Wystarczy wybrać zawieszenie sport a resztę możecie sobie zostawić na comfort.

Adaptive działa tylko i wyłącznie poprawnie przy włączonej nawigacji. Inaczej macie zwykły comfort.


Poza tym albo chcesz ostro wchodzić w zakręty albo wygodnie wozić żonę.

Opublikowano
Dlaczego nie? Przed kazdym zakretem bedziesz zmienial na Sport? W Adaptacyjnym M ten tryb sprawuje sie bardzo ok.


Poza tym Sport i pokrewne maja ten minus, ze sa meczace na wakacyjnych trasach w nocy z racji wydechu i moja zona zwyczajowo prosi o zmianę trybu ;).

 

O to to, Sport mega mnie irytuje niepotrzebnym przeciąganiem biegów nawet jak jadę spokojnie i ani w poprzednim F10, ani w aktualnym F15 w zasadzie nigdy go nie używam przy normalnej jeździe i cały czas jadę na Comforcie. I na tymże Comforcie F15 robię łuki przy prędkościach takich, że G05 na Adaptive (który rzekomo powinien w jakiś sposób dostosowywać się do stylu jazdy) pewnie leżałbym już na dachu. Trzeba będzie sprawdzić adaptacyjne M i ew. poszukać demówki z pneumatyką i konwencjonalnym napędem, może bez nadwagi będzie lepiej... Boli, że w X5 nie da się połączyć pneumatyki z aktywnymi stabilizatorami, to pewnie załatwiłoby sprawę.

 

No to chyba nie używacie ustawień w sport individual. Wystarczy wybrać zawieszenie sport a resztę możecie sobie zostawić na comfort.

Adaptive działa tylko i wyłącznie poprawnie przy włączonej nawigacji. Inaczej macie zwykły comfort.


Poza tym albo chcesz ostro wchodzić w zakręty albo wygodnie wozić żonę.

 

Tak, nie używam, bo w F15 nie mam adaptacyjnych amorów i to nic by nie zmieniło :) Odnośnie samego trybu Adaptive to na zagranicznych forach twierdzą trochę co innego - z nawigacją działa najlepiej, ale i bez niej ponoć daje radę, a ja swoim stylem jazdy zdecydowanie dałem samochodowi do zrozumienia, że warto byłoby się usztywnić. Mimo wszystko byłem na tyle podpalony na pneumatykę, że wypróbuję wspomnianą przez Ciebie opcję jak znajdę jakieś demo z pneumatyką niebędące hybrydą - w razie czego przynajmniej będę pewny, że nic mnie nie ominęło. Ciekawe jak pneumatyka w trybie Sport wypadnie w porównaniu do adaptacyjnego M w trybie Comfort.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktoś otrzymał informacje od swego sprzedawcy odnośnie powrotu pneumatyki we wrześniu,bo ja taką dostałem. Musiałem zrezygnować z HK i indukcyjnej ładowarki i niby auto ma iść do produkcji we wrześniu :?
Opublikowano
Dziwie się Wam naprawdę bardzo ze rezygnujecie z naprawdę istotnych i fajnych dodatków , to w końcu co to za premium zaraz z tego będzie . Podziwiam taka desperację :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Mam już dość czekania to raz, HK może i fajna sprawa ale melomanem nie jestem i nigdy nie wykorzystuję w pełni nagłośnienia w aucie ,ładowanie indukcyjne -cóż też się bez tego jakoś obędę. Gdyby nie to czekanie to wiadomo że bym wszystko zostawił. Moja konfiguracja nawet bez tych rzeczy będzie dość bogata i w zupełności mi wystarczy. Uparłem się na pneumatykę i swoje odczekam. A najważniejsz jest silnik i to on zawsze sprawia mi największą radość w aucie :)
Opublikowano

Akurat ładowanie indukcyjne jest żałosne i wycenione w kosmos. Z 500zl to może bym dał żeby było.

2021 a nie jest to fast charge, grzeje się i jest z dupy :)

Co innego HK z tego bym nie rezygnował, juz prędzej do konkurencji bum się uśmiechnął :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat ładowanie indukcyjne jest żałosne i wycenione w kosmos. Z 500zl to może bym dał żeby było.

2021 a nie jest to fast charge, grzeje się i jest z dupy :)

Co innego HK z tego bym nie rezygnował, juz prędzej do konkurencji bum się uśmiechnął :)

 

Piszecie że źle zrobił, a może kolega zrezygnował żeby bowersa wziąć ;) Ja HK bym nie odpuścił i wg mnie gra trochę lepiej niż w poprzedniej generacji 5ki, chociaz przy głośniejszym odsłuchu pozostawia niedosyt.


Indukcja się grzeje i wolno ładuje, ale jednak sie przydaje i nie ma zabawy z kablami. Ostatnio na długiej trasie tylko raz wyłączył pod koniec z powodu przegrzania telefonu ;-) Mam wrażenie ze coś poprawili w aktualizacji miesiąc temu. Podobnie Apple car tez jakby rzadko sie rozłączał.


Co do zawieszenia to od początku tylko raz pożałowałem braku pneumatyki jak załadowany na max bagażnik + pełny stojak na haku z 4 rowerami nie mogłem wyjechać z garażu podziemnego, bo bagażnikiem na haku bym zahaczył (mam bardzo stromy podjazd). Zadziałał wyjazd tyłem ale było na milimetry i pewnie dość dziwnie wyglądało ;-)


Za to w 99.99% przypadków jestem zachwycony jak dobrze jeździ się na zawieszeniu M Proff i jak skutecznie udaje zwykła osobówkę w prowadzeniu, a komfortu zupełnie nie brakuje. Bardzo polecam to rozwiązanie. Ciekawy jestem tylko czy w nim jest to słynne nivo czy jak to sie zwie, które jest montowane w 5 touring. Mam wrażenie że nie ma, bo ednak po załadowaniu do pełna tył lekko siada i nie słychać sprężarki tak jak często slyszalem w f11.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat ładowanie indukcyjne jest żałosne i wycenione w kosmos. Z 500zl to może bym dał żeby było.

2021 a nie jest to fast charge, grzeje się i jest z dupy :)

Co innego HK z tego bym nie rezygnował, juz prędzej do konkurencji bum się uśmiechnął :)

 

Za ładowanie indukcyjne nie dałbym nawet tych 500zł. Beznadziejnie wolne i grzeje się telefon. Korzystam z kabla!

HK jest dla mnie rozczarowujący przy wysokim poziomie głośności i bez problemu pozostalbym przy HIFI jeśli grałoby tak jak w serii 6 generacji F.

Zawieszenia pneumatycznego, tak jak kolega PAVKO, nie odpuściłbym jednak w żadnym wypadku i za żadne rekompensaty.

Bez możliwości zamówienia pneumatyki w X5 przeszedłbym do konkurencji

Opublikowano
W Audi ładowarka działa dobrze i naprawdę szybko ładuje bez nadmiernego grzania telefonu , za to jest w gorszym miejscu - w podłokietniku w BMW jest w lepszym miejscu - na widoku

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Akurat ładowanie indukcyjne jest żałosne i wycenione w kosmos. Z 500zl to może bym dał żeby było.

2021 a nie jest to fast charge, grzeje się i jest z dupy :)

Co innego HK z tego bym nie rezygnował, juz prędzej do konkurencji bum się uśmiechnął :)

 

Za ładowanie indukcyjne nie dałbym nawet tych 500zł. Beznadziejnie wolne i grzeje się telefon. Korzystam z kabla!

HK jest dla mnie rozczarowujący przy wysokim poziomie głośności i bez problemu pozostalbym przy HIFI jeśli grałoby tak jak w serii 6 generacji F.

Zawieszenia pneumatycznego, tak jak kolega PAVKO, nie odpuściłbym jednak w żadnym wypadku i za żadne rekompensaty.

Bez możliwości zamówienia pneumatyki w X5 przeszedłbym do konkurencji

zgadzam sie co do ladowania bezprzewodowego - moim zdaniem po prostu nie dziala tak, jak powinno. Mam w domu kilkanascie ladowarek bezprzewodowych i nigdzie nie mam takich problemow jak w aucie. BMW oczywiscie przy ostatniej wizycie w serwisie uswiadczylo mnie opisem na 5 stron, jak korzystac z ladowarki - wyraznie maja przygotowany PR-bullshit dla klientow zglaszajacych problemy.

Opublikowano
Ciekawe czy jest wersja jeśli ma się grzanie/chłodzenie cupholder-ów. I pytanie też jak ładuje USB - 1,5 a może 3 jak w podłokietniku.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś dostałem złe wieści od dilera- nie dostaliśmy produkcji na wrzesień,czy dostaniemy na październik będzie wiadomo we wrześniu. Tak czy siak w tym roku auta nie odbiorę i chyba zacznę się rozglądać za czymś w używce :mad2: .

Czy ktoś z Was dostanie auto w tym roku ( 4,0d z pneumatyką ) a zamawiał w marcu bądź później????

Jestem załamany :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Opublikowano
Dlaczego nie odbierzesz? Mój aktualny wyprodukował się w połowie listopada a odebrałem w grudniu. Oczywiście pomijając sytuację, ze we wrzesniu usłyszysz, ze w październiku tez nie dostałeś slotu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.