Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ubywa mi płynu chłodzącego. Tylko na pracującym silniku.

To że na postoju nie znika jest sprawdzone i potwierdzone - w aucie został uzupełniony płyn do poziomu i przez 4-5 dni postoju auta nic nie ubyło.

Później po przejechaniu w ciągu 3 dni około 30-40km i odstawieniu, rano poziom płynu w zbiorniczku znowu się obniżył, dodatkowo auto chodziło przez jakieś 5 sekund na nie wszystkich cylindrach*. Wskazówka obrotów nie falowała płynnie tylko delikatnie skakała i było czuć lekkie ale ustające poszarpywanie aż do unormowania obrotów i normalnej pracy, trwało to krótko bo może z 5-10 sekund.


Samochód był już u 3 mechaników i żaden z nich nie widzi nigdzie ubytków płynu. Węże, chłodnica, termostaty, pompa, zbiorniczek wyrównawczy - wszystko suche i bez wycieków. Jedna rzecz znaleziona przez ten czas to nieprawidłowy korek zbiorniczka - założony był korek na 2 bary chyba z jakiejś benzyny a powinien być 1.4 bara ale już jest zamówiony oryginał.

 

  • W okresie zimowym ogrzewanie w samochodzie chodziło bez żadnych problemów, dobrze grzało.

  • W czasie jazdy samochód nie dymi, ma moc, nie gotuje się, temperatura utrzymuje się w okolicach 88 stopni

  • Poziom oleju bez zmian, ani nie ubywa ani nie przybywa

  • Korki oleju i zbiorniczka wyrównawczego czyste, bez nagarów i nalotów

  • Po wyłączeniu auta nie ma żadnego cofania się płynu do zbiorniczka ani tym podobnych rzeczy, węże miękkie

  • Od 2 tygodni podczas jazdy i postoju coś zaczęło minimalnie wyć, nie słychać tego na tyle głośno żeby było to uciążliwe ale jestem przekonany że wcześniej tego nie było, w czasie jazdy po odpuszczeniu gazu wycie znika ale wystarczy lekko dodać i znowu powraca

  • Po bardziej dynamicznej jeździe, kiedy auto jest wkręcane na wyższe obroty po zaparkowaniu coś delikatnie stuka w silniku, na zimnym silniku ani po spokojnej jeździe nic takiego się nie dzieje

  • *Jedyny dodatkowy objaw przy tym porannym uruchomieniu - z wydechu poszedł niebieski dymek który ustał prawie od razu albo w chwili kiedy obroty się ustabilizowały, nie jestem w stanie stwierdzić dokładnie ale wyglądało to na taki jednorazowy wyrzut.

 

Silnik diesel 3.0 235 KM automat

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz ogrzewanie postojowe?

Pompa jest wtedy w nadkolu i można nie widzieć wycieku

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jak korek jest zly masz wycieki spod korka. Plyn leci przez uszczelki korka na zewnatrz po zbiorniku na plyn chlodniczy w dol. Jak tam ci nic nie leci nie sa zachlapane okolice korka a nawet minimalny jeden strumyczek spod korka to ci nie ucieka przez korek tylko albo przez uszczelke pod glowica albo przez chlodniczke egr albo masz uszkodzona chlodnice poprostu , ktora jest stara i gdzies tam wycieka minimalnie ten plyn.
b28nl6U.png
Opublikowano
Nie mam postojowego ogrzewania, już z tym można zwariować bo auto było u 3 różnych mechaników i żaden z nich nic nie znalazł, spod korka nie leci bo zbiorniczek i okolice suche bez zacieków, zamówiłem tester głowicy tylko problem w tym że gdyby wykrył spaliny w układzie to znowu nie będę wiedział co dokładnie jest uszkodzone bo może być nieszczelna chłodnica EGRu albo uszczelka pod głowicą więc znowu 2 możliwości. Chociaż czy przy nieszczelnej chłodnicy EGR płyn nie wypływał by z niej na zewnątrz? Jeśli tak to powinno być gdzieś mokro z płynu w okolicach chłodnicy ale nic nie widać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz jeszcze dla pewności, czy pompa wody nie ma luzu. Zrzucasz osłonę, wyjmujesz wiatrak i masz wszystko na wierzchu, zdejmujesz pasek i masz ją do obmacania gotową. Jak ma luzy to może puszczać.

U mnie minimalnie płyn znikał ( w granicahc 100ml co miesiąc dolewałem), nie było żadnego wycieku pod samochodem, a jak się za nią zabrałem przy okazji koła pasowego to luzy miała takie, że po zdjęciu się okazało, że na bloku ślad zostawiła. Po wymianie nic już nie ubywa.

Opublikowano
Ok, sprawdze jeszcze pompe, mi znika nieregularnie, w zależności od stylu jazdy im bardziej dynamicznie tym szybciej znika. Aktualnie około 0,5l na 100-150km
Opublikowano
Obstawiam chłodnice EGR albo jest mały wyciek i po prostu odparowuje. Na postoju jest mniejsze ciśnienie w układzie niż podczas jazdy i gdzieś wtedy ubywa.
Opublikowano

Nie wiem czy moja uwagą będzie pomocna ale przedstawiam fakt jaki miał miejsce u mnie.


Samochód BMW e60 silnik M57N2 oznaczenie 525d 197 KM,


Po zakupie ubywało mi płynu chłodniczego, musiałem dolewać około 100 min na 100km po miesiącu od zakupu kupiłem 2 termostaty gdyż samochód się nie dogrzewał.

Po wymianie termostatów i prawidłowym odpowietrzeniu układu po wymianie całego płynu chłodniczego nic mi nie ubywa.


Wydaje mi się ze poprzedni właściciel nie umiejętnie odpowietrzył układ lub uszkodzony główny termostat powodował ubytki płynu.


Do dnia dzisiejszego tj. już ponad 1,5 roku od wymiany płynu nie musiałem dolać już nawet 10 ml. Poziom cały czas stały.

Opublikowano

Zrobiłem test głowicy, płyn po około 5 minutach gazowania w różnych zakresach obrotów ale nie większych niż 3.000 pozostał niebieski i nawet minimalnie nie zmienił koloru. Podczas testu dawałem też kilka razy kilkadziesiąt sekund luzu i zostawiałem wtedy na jałowym, zero zmian barwy. Z ciekawości czy płyn jest dobry dmuchnąłem do testera i płyn się zabarwił więc jest dobry...

 

Obstawiam chłodnice EGR albo jest mały wyciek i po prostu odparowuje. Na postoju jest mniejsze ciśnienie w układzie niż podczas jazdy i gdzieś wtedy ubywa.

 

Też tak na początku myślałem ale auto stało prawie 4 dni nie ruszane i wtedy poziom był ten sam, wystarczyło 30km przejechać i już na drugi dzień ubyło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.