Skocz do zawartości

Bmw F10 Silnik , Elementy napędu N55


MiniFanBmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałbym do was kilka pytań może ktoś będzie chętny pomóc


1* Gdzie dostanę i jakiej firmy najlepiej panewki kupic do owego silnika , czy wymieniać tylko panewki na wal korbowy czy również panewki głowne , aktualne nie są w złym stanie , tak mi się wydaje

IMG-20210516-222314.jpg IMG-20210516-222321.jpg IMG-20210516-222334.jpg


2* Które cześci pól osi smarować gdy będe składać i czym , a także czy w miejscu łączenia pół osiek znajdującym się w misce olejowej czy także czymś smarować gdyż przy demontażu było tam trochę jeszcze jakiegoś czarnego smarowidła , i jeszcze jedno czy normalne jest że łożysko znajdujące się w lapie pół osi jest ruchomome? można nim ruszać na boki

IMG-20210513-135511.jpg IMG-20210513-135512.jpg IMG-20210513-214813.jpg IMG-20210513-214816.jpg IMG-20210513-214953.jpg IMG-20210514-165654.jpg IMG-20210514-165702.jpg IMG-20210514-165704.jpg IMG-20210514-165707.jpg


3* Czy orientuję się ktoś jak mogę znaleśc uszczelkę boczną miski olejowej

IMG-20210514-165654.jpg IMG-20210514-165655-1.jpg IMG-20210514-233100.jpg


4* Jak dobrze sprawdzić lańcuch rozrządu oraż pompy wody wydaja się być w nienagannym stanie , jak sprawdzić stan poduski silnika czy mozna ona sie ruszac , oraz na co jeszcze warto zwrócic uwage przy wymianie uszczelki od miski olejowej . Pozdrawiam wszystkich :)

IMG-20210516-124936.jpg IMG-20210516-124945.jpg IMG-20210516-124948.jpg IMG-20210516-124952.jpg IMG-20210516-125002.jpg IMG-20210516-125008.jpg IMG-20210516-125011.jpg IMG-20210516-125013.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oddaj to auto do sprawdzonego mechanika od beemek. Bo jak widze to co twoj nowy temat to lepszy...

Napisz skąd jesteś to moze ktos ci kogoś poleci. Posprawdzaja lancuchy i napinacz, panewki, wal, vanosy(na ktore byla akcja serwisowa bo odkrecaly sie z nich sruby).

Podaj vin zeby na przyszlosc nikt tego auta nie kupił po twoich domowych naprawach :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie wymieniam teraz panewki prewencyjnie przy przebiegu prawie 140tys km i są w stanie bardzo dobrym. Gdybym wiedział, że są w takim dobry stanie wcale nie było potrzeby wymiany. Nowe będą ACL. Co do reszty nie pomogę.

Oddałem do warsztatu który specjalizuje się w byciu dobrym, a unikam specjalizującym się w beemkach bo to w większości nadmuchana bańka z duży frycowym.

Powodzenia w pracach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaj to auto do sprawdzonego mechanika od beemek. Bo jak widze to co twoj nowy temat to lepszy...

Napisz skąd jesteś to moze ktos ci kogoś poleci. Posprawdzaja lancuchy i napinacz, panewki, wal, vanosy(na ktore byla akcja serwisowa bo odkrecaly sie z nich sruby).

Podaj vin zeby na przyszlosc nikt tego auta nie kupił po twoich domowych naprawach :mrgreen:

 

Chłopie po to robię i się uczę , żeby było lepiej niż u mechanika , nie ufam im :) a wydaje mi się ze to forum od tego jest ;D , co do vinu to auto nie będzie na sprzedaż , to będzie po wszystkim potwór :D , silownik vanosa juz wymieniony bo padł , łancuchy są sztywne , panewki tylko nurtuje mnie pytanie czy wymieniać również główne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie tico żeby sie uczyć. Auto w koncu pewnie bedzie na sprzedaż. Potwor to bedzie na pewno :mrgreen:

Skoro sa dobre to je zostaw.

Jaki w ogóle jest powod rozbierania silnika?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie lało się z miski olejowej , dlatego postanowiłem zabrać się do roboty a przy okazji porobić wszystko co do porobienia po drodze a ze już rozkrecony to warto wszystko posprawdzać ;D a że szłyszałęm że panewki korbowodowe są awaryjne to postanowiłem nimi także się zająć tylko nie czym brać się za wyjmowanie wału żeby wymienić głowne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne panewki możesz olać. Nie są awaryjne. Co do panewek korobowodych to są awaryjne głównie wtedy kiedy interwały olejowe są long lifem. Tak jak to widać na przykładzie mojego 335-suknik czysty w środku, bez nagarówbi panewki zdrowe.

Ps. To forum nie jest mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mowie o silowniku vanosa tylko o samych vanosach

Odkrecaja sie w silnikach n55 sruby na vanosie. Jest na nie akcja serwisowa. Wpisz w google n55 vanos bolts recall to bedziesz wiedzial o co mi chodzi. Chyba ze byla juz wykonana ta akcja w twoim aucie. Mozesz sprawdzic dzwoniac do bmw i podajac vin. Powiedza ci czy sa jakies akcje otwarte. Moze od razu pomoga ci z ta boczna uszczelka.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz w sprawie vanosa się dowiadywałem wersje USA nie obowiązują w europie akcję serwisowe , Wszystkie śruby są na swoim miejscu , o uszczelkę już byłem pytać w serwisie ASO i jak by nie istniała , mam zamiar dać uszczelkę w płynie , a co do valvetronica sypało tylko błedami siłownika i trzesło budą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.