Skocz do zawartości

Wentylator chłodnicy klimatyzacji BMW E39 525i (polift)


Jaro1994

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! :wink:

Planuję wymienić wentylator chłodnicy klimatyzacji w BMW E39 525i (polift 2002r). Lepiej wymienić go na nowy zamiennik, jeśli tak to jakiego producenta polecacie? Czy może lepszy używka ale oryginalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie kupuj używki, bo nawet jeśli działa to za chwilę przestanie. Jeśli chodzi o zamienniki to chyba tylko jest dostępny chińczyk, a z tego co kiedyś czytałem to nawet się sprawdza. Co się dzieje z obecnym wiatrakiem ? Ile pinów ma wtyczka ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj używki, bo nawet jeśli działa to za chwilę przestanie. Jeśli chodzi o zamienniki to chyba tylko jest dostępny chińczyk, a z tego co kiedyś czytałem to nawet się sprawdza. Co się dzieje z obecnym wiatrakiem ? Ile pinów ma wtyczka ?

 

Zauważyłem że wentylator klimatyzacji włączy się zrobi 1-2 obroty i się wyłączy za jakiś czas sytuacja się powtarza. Klimatyzacja chłodzi dobrze. Nie dostałem się jeszcze do wtyczki, muszę ściągnąć zderzak. Wydaje mi się że będą to 3 piny.


d60a7abed6974.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest prawidłowy objaw pracy wentylatora przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Raczej masz 4-pin, bo wiatrak 3-pin chodzi cały czas od razu po włączeniu klimy. Nie trzeba demontować zderzaka, żeby dostać się do wtyczki, która znajduje się między prawą lampą, a nerkami. Wiatrak 4-pin można też rozpoznać po prostokątnym sterowniku na prawym nadkolu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zamierzam kupić nowy wentylator gdyż mój zdechł. Jaka jest w tym prawda, że wentylator 3 pinowy trzeba kodować? Nie mogę tego pojąć a czytałem taki wątek, w którym ktoś pisał, że jak kupuje się od benzyny do diesla przykładowo to trzeba kodować :!: :?: Przecież te numery są zamienne z tego co widziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuser, wydaje mi się że źle piszesz, 4 pinowy jest w przed lifcie z dwoma opornicami, wiatrak ten włącza się od razu po uruchomieniu klimy.

3 pinowy po-liftowy sterowany jest klimatronikiem, który załącza wentylator w zależności od potrzeby schłodzenia czynnika



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam dwa E39 M57, oba polifty. Jeden ma wiatrak 3-pin czyli silnik krokowy sterowany PWM. Załącza się od razu po uruchomieniu klimy i chodzi na minimalnych obrotach. W miarę wzrostu ciśnienia w układzie obroty są płynnie zwiększane. W drugim jest wentylator 4-pin. Ma dwa oporniki i zewnętrzny moduł (chyba przekaźnikowy, ale nie sprawdzałem), który załącza trzy biegi w zależności od obciążenia. Oczywiście jak będzie w miarę ciepło to może się w ogóle nie wyłączać i chodzić na najniższym biegu, a wyższe dokładać w miarę potrzeby, ale jak jest zimno to się uruchomi dopiero po przekroczeniu określonego ciśnienia w układzie.


Być może benzyna ma inną procedurę chłodzenia. Może TIS coś pisze na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę :jawdrop: I niby jak kodować ? NCS'em ?

 

Sprawdziłem to, wyssał ktoś to z palca, odpaliłem dzis na krotko wentylator od e53 do e39 zeby sprawdzic czy mam sprawna wiazke i hula az milo. Potwierdzam 3-pinowy wentylator załącza się od razu po włączeniu klimy, nie zależnie od temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem przedlift 1998r m52b20 i wentylator włączal się tylko w korkach cyklicznie co kilkanaście sek. Lub w uplay zaraz po odpaleniu ale też cyklicznie.


Klima w ciągu 10lat rqz odciągana i nabita i działała w korkach idealnie czy w trasie więc podejrzewam że było wszytko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.