Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ to mój pierwszy post chciałbym się serdecznie przywitać z forumowiczami.

Zakupiłem ostatnio X5 z 2004 roku, w której jak się okazuje brak podświetlenia wewnątrz pojazdu- podświetlony jest tylko wyświetlacz licznika, selektor wyboru trybu jazdy skrzyni biegów oraz włącznik świateł awaryjnych. Dysponuje ktoś jakimś schematem elektrycznym lub informacjami gdzie ew. szukać przyczyny. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rozumiem ,że to świetlenie do czytania też nie działa????


Jeśli tak ,to po schemacie widać ,że zacisk 58g jest połączony/zsumowany w jednym miejscu.

Patrząc na schemat , podłączone są odbiorniki....


1.0 - kontrolka biegów

1.1 - przełącznik podnośnika szyby tylnych prawych drzwi

1.2 - Przełącznik świateł awaryjnych

1.1.1 - Przełącznik regulacji oparcia tylnego przedziału lewy

1.1.2 - Przełącznik regulacji oparcia tylnego przedziału, prawy

1.1.3 - Lampa wewnętrzna / do czytania, tylna

1.1.4 - Przełącznik podnośnika szyby tylnych lewych drzwi

1.1.5 - Oświetlenie tylne lewe otwieracz drzwi

1.1.6 - Włącznik ogrzewania lewego tylnego siedzenia

1.1.7 - Włącznik ogrzewania prawgo tylnego siedzenia

2 - Zestaw wskaźników, zegary, licznik.

3 - Moduł sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją

4 - Przełącznik sterowania szyberdachem (SHD)

5.1 - Lampka popielniczki z przodu

5.2 - Tylne światło popielniczki

5.3 - Przełącznik podnośnika szyby tylnych prawych drzwi

5.4 - Oświetlenie tylne prawe otwieracz drzwi

6 - Lampka wewnętrzna / do czytania z przodu

7 - Otwieracz drzwi garażowych

8 - Centrum przełączania , pod panelem klimatyzacji

9 - Dmuchawa komory tylnej

10 - Moduł drzwi pasażera

11 - Moduł drzwi kierowcy



Jak dobrze odczytałem twój opis to działają ci punkty.....?

- 1.0

- 1.2

- 2


Przeanalizuj mój opis odbiorników i zobacz czy któregoś nie ominąłeś, chodzi mi o to ,że może działają jeszcze inne???


Teraz gdzie jest miejsce zbiorcze tych przewodów ???? Nie mogę tego ustalić.

Musisz szukać kości z dużą ilością przewodów tego samego koloru , tzn. szaro - czerwony. Tam sumują się wszystkie odbiorniki. Każdy przewód ma swój osobny konektor. Powinno ich być ok 12: sztuk.

Ja osobiście na początku szukałabym po prawej stronie auta przed kolanami pasażera.

Jak zlokalizukesz to miejsce, to kolejnym krokiem będzie zmierzenie napięcia na każdym podłączonym przewodzie . Jeśli napięcie będzie to trzeba będzie szukać przerwy w przewodach , niestety.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Witam,

niestety poszukiwania spełzły na niczym jednak po zasileniu odbiorników od "tyłu" oświetlenie się pojawia. Burza 1234 czy możesz użyczyć schematu zasilania zacisku 58g?

Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie.

Była chwilka i dostałem się do LCM-a. Po zasileniu przewodu 58g wszystko się świeci, stąd pytanie- czy z poziomu softu LCM-a można wyłączyć klemę 58g, czy po prostu mam uszkodzony sterownik- inne wszystkie światła działają, regulacja natężenia oświetlenia również. Jest coś co może jeszcze mieć wpływ na brak włączenia podświetlania?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.