Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Prawdopodobnie będę musiał wymienić u siebie automatyczną skrzynię biegów, poniżej opiszę co i jak, jednak na początku chciałbym uzyskać informację jakiej konkretnie skrzyni biegów muszę szukać do swojego auta.


Dane auta:

vin : C862920

BMW F11 535D 2010r


Czy wszystkie GA8HP70Z będą pasowały do mnie? Na co należy zwrócić uwagę szukając do mnie skrzyni?



Mam mało czasu na diagnostykę, wymianę / naprawę ponieważ za jakiś czas mam planowany długi wyjazd i auto będzie mi niezbędne sprawne na 100%. Dlatego też chyba nie chciałbym się bawić w nie-zawsze trafną naprawę, ale dla potomności opiszę usterkę:


Auto do tej pory nie miało problemu ze skrzynią, oprócz delikatnego szarpnięcia zawsze ze 100% zatrzymania, czyli stoję np na światłach, puszczam hamulec i jest delikatne szarpnięcie (taki jakby efekt tarki). Występowało ono tylko ze startu przy pełnym zatrzymaniu i tylko na "D". Na "S", "M" i z "auto hold" nawet na "D" nie było szarpnięć.


Dzisiaj przy dłuższej i szybkiej trasie (kilka godzin 180 - 210 ) skrzynia wpadła mi w tryb awaryjny. Odczytane błędy:


Ze sterownika silnika:

2AF800 - transmission control unit, status message: electric or mechanical transmission, the emergency program active

Ze sterownika skrzyni biegów:

420421

420441

4204A1

420381

420651

421362

420321


Po skasowaniu błędów, wracają po kilkuset metrach jazdy. Nie wiem jak po ostygnięciu auta bo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.


Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana skrzyni nie jest prosta,gdyż trzeba dopisać kod isn do drugiej skrzyni czyli bez wiedzy i odpowiedniego sprzętu się nie obejdzie.
Opublikowano
Sam nie wymienię. Potrzebuję informacje co należy zrobić krok po kroku przy wymianie skrzyni. Tj. Którą konkretnie skrzynię, co ze sterownikiem, jak z programowaniem. Mam ludzi ogarniętych mechanicznie którzy przełożą skrzynię, reszta w rękach specjalistów od programowania. Tak po krótce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniasz skrzynie,reset kodu ISN,kodowane pod auto,to tak w skrócie.
Opublikowano

Po etce wychodzą

24 00 7 610 695, 24 00 7 644 528, 24 00 7 610 759,24 00 7 607 912,24 00 8 617 007

masz dużo możliwości.Szukaj raczej pasujące nr bo nie wsystkie 8HP 70 z pasują

Opublikowano
Po tych numerach już wcześniej przeleciałem allegro, znajduje tylko jedną. Dlatego zastanawiam się co z resztą 8hp70, jakie wynikają różnice?
Opublikowano
Nikt nie ma informacji czy inne 8hp70, o innych numerach niż mam po etk będą mogły być zamontowane w moim samochodzie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8hp45 z f20 udało mi się zaadoptować do f10 525d,wiec z 8hp70 może być podobnie.
Opublikowano
gk tds
rozumiem, że u Ciebie wcześniej też siedziała 8hp45 tylko, że o zupełnie innych numerach? Aha, i czy "udało mi się" oznacza podłączyłem plug n play + reset isn czy też były po drodze jakieś problemy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak była 8hp45 tylko inne numery.Reset isn,flash i kodowanie.
Opublikowano

Dzięki za pomoc.


Szkoda tylko, że tak mały odzew jest w tym temacie, gdzie to chyba jest pierwszy temat na forum odnośnie wymiany skrzyni 8hp. Gdzie dam "se" rękę uciąć jest trochę użytkowników forum z odpowiednią wiedzą. Za to tematy z wymianą oleju, tarczami / klockami czy oryginały czy nie potrafią się ciągnąć na kilkadziesiąt stron. Zrozumiałbym jeszcze gdyby ktoś odezwał się na pw i powiedział "mam 100% wiedzę w tym temacie, koszt konsultacji to xxxzł, zapraszam" Potraktowałbym to jako znak obecnych czasów. A tu cisza i radź pan sobie sam.

Opublikowano

Z tego co się zdążyłem zorientować to forum użytkowników auta a nie mechaników.

Może zmień forum albo poszukaj warsztatu, który wymieni skrzynie i nie będzie pytał klienta jak to się robi...

Opublikowano

O co pretensje? dostałeś liste co i jak sie robi.

nie sądzę ,żeby ktoś samodzielnie wymieniał skrzynie, wiec po fachową wiedze do mechanika- tylko kogoś kto siedzi w bmw, bo u "kazia" różne teorie...

Ja też wymieniałem ale brałem pewniaka po nr vin . wszystko inne to gdybanie....

oznaczenie 8 HP70 pasuje do 3,4,5,6,7,diabeł siedzi w szczegółach.

Opublikowano

Ja wymienialem skrzynię w n47. 8hp45z znalazłem taką o identycznym numerze jak podstawiało u mnie w etk - jedna taka była w całym internecie - zajęło mi to kilka dni bo nie wszyscy wrzucali zdjecia numerów bmw i musiałem dzwonić prosić itp. Cały komputer przełożyłem ze starej skrzyni i wystarczyło samo kasowanie nastaw zwykłym interfejsem Delphi.


U mnie po 1 wymianie oleju przy 250 tys (wcześniej auto serwisowane tylko aso) wyrzucało tryb awaryjny - najczęściej kiedy stałem w korku.


Dodam że za adaptację z komputerem który był w nowej skrzyni chcieli ode mnie tyle co zapłaciłem za robociznę wymiany całej skrzyni.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej. Chciałby sie was poradzić. Chodzi o skrzynie manualna. Wszystko chodzi płynnie bez problemów ale niestety jakies lozysko zaczyna niedomagać. Objawia sie to odgłosem na wolnych obrotach. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko sie wycisza. Cała naprawa zamknęła by sie wraz z nowym sprzęgłem w okolicach 2,5 tys €. Jest wogole sens to naprawiać czy olać to i jeździć jak padnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.