Skocz do zawartości

Koronka ABS - Wymiana zwrotnicy


Konrad3008

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent:


BMW E39 SEDAN 02.01.1998 2.0i 150koników - przedlift


Mam problem ze znikającym i pojawiającym się ABS-em kiedy chce i jak chce - już prawie wszystko wymieniłem od czujników po komputer itd. Dodam że mam "drgania" pedała podczas lekkiego hamowania na suchym, tak jak by komp myślał że się ślizga. Prędkościomierz gubi prędkość przy ok 100 do 160 (wskazówka zatrzymuje się, przeskakuje, przyśpiesza i spowalnia) - planuję zamienić czujniki, prawy z lewym. Obydwa czujniki były wymieniane ostatnio. Febi szara końcówka.


O co mi najbardziej chodzi:


1. Kupiłem INPE i czekam aż przyjdzie by sprawdzić prędkość na kołach - jeśli wyjdzie że któreś koło gubi to co mamy do wymiany? Łożysko? Całą piastę z czujnikiem?


2. Gdzie jest cholerna koronka ABS? Może jestem głupi, ale czy ktoś może mi to wytłumaczyć lopatologocznie i poprowadzić jak za rękę? I czy mogę to kupić osobno czy jak to sprawdzić czy działa?


3. Czy przy wymianie całej zwrotnicy (bo jeden czujnik trzyma się na wręt i blaszkę, co mnie denerwuje) co mam zrobić z linka od ręcznego ze starej piasty? Normalnie przełożyć i będzie działać i nie trzeba nic podciągać?


Czy ktoś jest mi w stanie z tym doradzić? Co jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1 Wymienia się całą piastę bez czujnika.

2 Koronka jest w piaście.

3 Linkę przełożyć, jeżeli będzie wymagała podciągnięcia to podciągnij.


Ale najpierw poczekaj na kabel pod INPE i dobrze zdiagnozuj. Jeżeli wymieniłeś na sprawny czujnik i sterownik, to sygnał ginie albo z powodu zardzewiałej koronki albo wiązka uszkodzona skoro sterownik też wymieniony i nadal to samo.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany czujnika, nie uszkodziłeś pierścienia magnetycznego.


Miałem kiedyś u siebie podobny problem.

Podczas wymiany urwał mi się stary czujnik, trzeba było go rozwiercić.

Pod koniec rozwiercania delikatnie musnąłem rozwiertakiem po pierścieniu co skutkowało dalszym problemem z ABS ( wibrującym pedałem przy niskich prędkościach).

Po wymianie piasty wszystko wróciło do normy.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.