Skocz do zawartości

e39 klikanie podczas jazdy


520i

Rekomendowane odpowiedzi

mam podejrzenie ze strzelil mi przegub. Klika ( nie zawsze) kiedy pedal gazu jest wcisniety. Pojawia sie kiedy auto osiagnie (mniej wiecej) predkosc 30-40 km i tak jest do okolo 50-60 km. Potem ustaje, lub jest ledwo slyszalne. Sprawdzilem przegub na dyfrze - jest sztywny - nic sie nie rusza. Przeguby na polosiach od strony dyfra - to samo sztywne - zero zapocenia, wycieku smaru itp... co to za ustrojstwo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

znalazlem. Odkrecila sie jedna sruba od przgubu na wale od strony dyfra. Pomimo zalozonej przeciwnakretki.

czy te sruby powinny byc wklejane na klej? Srednio raz do roku ten przegub sie odkreca. Teraz bylo totrudne do znalezienia, bo nie mam kanalu. Jak macalem od dolu, to bylo wszystko ok. Dzis mialem farta. Ta luzna sruba znalazla sie na dole i ja wymacalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he, nie znalazlem. dalej klika. czasmi glosniej, czasami ledwo slyszalne jest. Mniej wiecej w przedziale obrotow 1400-2300 ( predkosc mniej wiecej 40- 80). Jak dam mu w p....de, to dzwiek znika. Najczesciej wystepuje jak silnik jest rozgrzany (nie zawsze), aczkolwiek dwa razy sie zdazylo ze dzwiek pojawil sie zaraz po uruchomieniu auta. m Myslalem ze to przegub na wale (ta odkrecona sruba)... ale to nie to. Pozostale sruby sa skrecone na cacy. Myslalem ze to opaska na gumie na wale, ale dzis zrobile zdjecia i jest opaska na miejscu. Podpora walu tez to nie jest, bo auto nie wpada w wibracje. Felgi mam standardowe (style 33 16 cali - szukam style 48 tez 16 cali) Opony nowe kupione w tym roku - maja okolo 2 miesiecy.

Z przodu mam nowe hamulce - tarcze i klocki (zakladane jakis miesiac temu) - wszystko dziala jak nalezy. Tyl tez ostatnio sprawdzalem bo robilem reczny.

w dyfrze mam zmieniony olej jakies pol roku tyemu - poprzedni byl czysty, ale nie wiedzialem kiedy wymieniany, wiec wymienilem na swoj.

nie wiem gdzie tego badziewia szukac.. ktos ma pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

najprawdopodobniej to przegub na wale od strony dyfra. Dzis polozylem sie pod auto z zestawem "pierwszej pomocy" (imbus i dwa klucze 13). dokrecilem o pol obrotu nakretki na przegubie trzymajace wal-przegub-wyjscie dyfra. Mam zalozone na kazda srube dwie nakretki, bo poprzednio ow przegub odkrecil sie. Dlatego teraz jest nakretka i przeciwnakretka.

Czy to mozliwe zeby po przejechaniu okolo 25 000 km znowu padl mi przegub? Nic innego tam nie znalazlem. Sprawdzalem podczas jazdy. jak nacisnalem gaz, to klikanie sie pojawialo. Puscilem pedal gazu - przestalo klikac. Gdzie kupic dobre przeguby na wal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakaś dziwna przypadłość. A to nie jest problem z dyfrem ? Ostatecznie możesz kupić cały wał używany. One nie są kosmicznie drogie. Więcej przesyłka wyniesie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest problem z dyfrem ?

nie, bo gdyby to byl dyfer, to byloby to slychac caly czas. A czasami tego dzwieku nie slychac przez dwa dni. Gdyby to byl dyfer, to dzwiek bylby caly czas taki sam (natezenie, barwa). Tymczasem potrafi klikac basowo i bardzo cicho,lub czasami tak glosno i wysokotonowo ze az wstyd jechac przez miasto... Dzis na przyklad w drodze do pracy - cisza. Wracam z pracy: cisza - chwila klekotu i znowu cisza.... Czasami potrafi sie ten dzwiek odezwac jak najde na spiacego policjanta, a czasami zniknie jak wjade na spiacego policjanta.

Ostatecznie możesz kupić cały wał używany.

wal mam w polsce - kompletny. Ale to 1500 km stad wiec na razie nieosiagalne. Musze go sobie wyslac kurirem.

Mam podejrzenie ze wine ponosi hamulec reczny w tarczobebnach. Zauwazylem ze ostatnio dosc wysoko musze zaciagac reczny, Stalo sie to z dnia na dzien. Mialem reczny wyregulowany zeby bral bardzo nisko, a teraz sterczy niczym wibrator... W sobote rozbieram i sprawdze....

Wykluczam przegub na wale dlatego ze rok temu byl wymieniany a sruby mocujace maja przeciwnakretki zeby sie nie odkrecil (kiedys mi sie sruby odkrecily wlasnie od przegubu). Kilka razy juz lezalem pod autem i sprawdzalem stan dokrecenia srub: raz dokrecilem 2 sruby o jakies 15-25 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec to nie reczny. Sprawdzilem prawe kolo, bo tu mialem podejrzenie, ale tu wszystko w porzadku. Za to poczytalem sobie tu i owdzie i wyglada na to ze to jednak wal - podpora. Telepie bardzo delikatnie tylem auta podczas jazdy (jak wjade na gladki asfalt- przestaje). Na poczatek zmienie gume automat-wal. Potem podpora.

Co ciekawe- od kilku dni nastal calkowity spokoj. Nic nie klika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.