Skocz do zawartości

E39 3.0d Nowy przepływomierz zawyża pomiar?


rafi0067

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Auto ogólnie słabnie po rozgrzaniu

Kupiłem, zamontowałem nowy przepływomierz Bosch.

Auto dalej słabo jeździ.


Podłączyłem inpe. Sprawdziłem live data.


Układ paliwowy wygląda ok.

Ciśnienie wstępne nie spada poniżej 4bar podczas max obciążenia.

Korekty wtryskiwaczy max odchylenie -1.5.

Ciśnienie na listwie zgadza się z tym które wymaga komputer.


Co do układu doładowania.

Wartości Air-mass rozbiegają się. Co mnie zdziwiło wartość Ist Air-mass czyli wartości aktualne jest o 100-200 jednostek większa niż Soll Air-mass (oczekiwane).


Ktoś ma jakieś pomysły? Turbo przeładowuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupiłem, zamontowałem nowy przepływomierz Bosch.

Odwrotna kolejność - najpierw zdiagnozuj, potem wymieniaj.

 

Co mnie zdziwiło wartość Ist Air-mass czyli wartości aktualne jest o 100-200 jednostek większa niż Soll Air-mass (oczekiwane).

Jakie konkretnie wartości na wolnych obrotach ? W jakim stanie EGR ?


Sprawdź wartości doładowania oczekiwane/aktualne dla turbo pod obciążeniem, trzeci bieg od 1500 obr pedał w podłogę do 4000 obr. Ewentualnie drugi bieg jak nie masz warunków drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest odłączony i zaślepiony.


Na jałowym:

Soll Air-mass = 400

Ist Air-mass = 455


Soll Air pressure = 890

Ist Air pressure = 1029


Po muśnięciu gazu na postoju:

Soll Air-mass to 359

Ist Air-mass 540


Podczas jazdy, trzeci bieg i gaz w podłogę:

Ist Air pressure dobija max do 2150 ale przy 4k obrotów spada do 1800 (chyba nie powinno?)

Ist Air-mass dobija do 1000 z groszami ale Soll max na 890


Nagram jeszcze dokładny film z pomiarów i wrzucę to będzie wiadomo sekunda po sekundzie co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
EGR jest odłączony i zaślepiony.

No i widzisz. Jakbyś spytał od razu to byś nie kupował nowej przepływki. Jak masz zaślepiony EGR to zamiast spalin do cylindrów trafia zamiennie czyste powietrze. Mam to samo, różnica większa ponad 100. Można zredukować ISTĄ, ale jak to "olałem" :) Zostaw przepływkę w spokoju. Gorzej jakby pokazywała za mało niż wymaga ECU.


Powyżej 4k doładowanie turbiny będzie spadać - to normalne, bo już kończą się obroty, moment obrotowy spada i nie przyspiesza. Zrób wykresy ciśnienia doładowania programem TestO to będzie ładnie widać oczekiwane/aktualne. INPA ma na odczytach dużego laga i ciężko uchwycić aktualne zmiany.


Nie wiem co Ci powiedzieć. Z grubsza to jest OK. Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem, że słabnie po rozgrzaniu. Być może turbo za późno wstaje, jest kilka czynników, które mogą na to wpływać, ale raczej nie mają związku z rozgrzaniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem tego samochodu to właśnie słabe przyspieszenie na niskich obrotach i podczas ruszania.

Reakcja na gaz jest też bardzo spóźniona względem tego co było kiedyś. Mam wrażenie że po rozgrzaniu to się pogłębia ale to możne tylko wrażenie.

Ewidentnie coś ją boli i szukam przyczyny bo czasem jak ruszam to jak bym ciągnął drugą taką e39 na lawecie z tyłu :)


Obczaje to TestO i wrzucę wykresy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro taki objaw to faktycznie turbo może się spóźniać. Jeśli EGR faktycznie nie przecieka to bym stawiał na wężyki podciśnienia, przetwornik ciśnienia od turbo, złącza w tej wtyczce, dodatkowo złącza od czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze (sprawdzić czy nie jest zalepiony mazutem) i obok na listwie CR złącza czujnika ciśnienia paliwa do kompletu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze mi się przypomniało - wyczyść MAP sensor, otwór w kolektorze ze szlamu, dopasuj nową uszczelkę i uważaj przy zakładaniu, żeby "dziubka" nie połamać. Mi po takim zabiegu maszyna ożyła. I te styki wymień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądają wykresy. Turbo na początku ma strasznego laga. BTW świetny program, dzięki że mi o nim powiedziałeś.

Przepływka:

airmass.png

Turbo:

boost.png


Wężyki podciśnienia są nowe, Elektro-zawór turbo też nowy pierburg.

Sprawdzę faktycznie ten MAP sensor.


Co masz na myśli mówiąc wymień styki? Nie wystarczy spryskać kostki kontaktem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W osi X daj obroty to będzie lepiej widać.

Też mam opóźnienie, tyle, że automat to będzie trochę inaczej. Styki już zakupione (wymienić - czyszczenie nie pomaga), ale trochę mi się nie chce :8) , czekam, aż będzie kolejna okazja zwalić kolektor. Z drugiej strony nie oczekuj, że jak ECU wymaga w ciągu pół sekundy 2 bar, to turbina nadąży tyle dostarczyć.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=380233

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku to też automat. Myślałem że to nie ma znaczenia.


Tak czy tak reakcja na pedał gazu była wcześniej prawie natychmiastowa. Ostatnie co mi przychodzi do głowy to sztanga turbo. Da się jakoś sprawdzić działanie sztangi za pomocą INPA albo ISTA D?

Jak to nie sztanga to wezmę się za wymianę tych styków bo już chyba nic innego nie zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sztangę możesz sprawdzić właśnie podczas odczytu w teście drogowym, choć te same objawy może dawać kilka czynników. Za pomocą INPA inaczej tego nie sprawdzisz. Nie używam ISTY to nie podpowiem. Nie osiągnąłem jeszcze tego levelu :D Sztanga sama się nie przestawiła, to raczej nierealne, chyba, że było coś grzebane. Najdroższe elementy zostaw na koniec.


Szukaj konektorów pod hasłem "JPT 280" oraz "kostal 2,8 SLK". Te prostokątne powinny być od czujnika paliwa na listwie.


Automat ma znaczenie, bo jak wciskasz gaz to prawie natychmiast osiąga 2000 obr więc żąda od turbiny maksymalnego ciśnienia na już. Auto zaczyna jechać z opóźnieniem, bo jest poślizg na oleju w konwerterze. W manualu odwrotnie - obroty osiągnie dopiero jak samochód się rozpędzi więc to trochę trwa zanim będzie wymagane maksymalne ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem bardziej o tym że sztanga się zabrudziła, zardzewiała lub coś w tym stylu i nie ma już takiego zakresu ruchu jaki powinna.


Co do wymiany konektorów to ta kostka jest rozbieralna? Czy ucinam stara i wstawiam nową z nowymi konektorami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmienna geometria może się zablokować, to fakt, ale jak po odpaleniu widać ruch sztangi to jest nieźle.


Piny mają jednokierunkowe blokady. Skoro w powyższym temacie kolega dał radę, znaczy, że można. Najlepiej mieć wyjmaki. Jak chcesz to możesz kupić kompletną wtyczkę, ale jak stara nie jest połamana to nie widzę potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa dni będę miał konektory i podmienie. Mam nadzieję że to będzie to.


Jak nie to wezmę się chyba za tą sztangę. Chyba że jeszcze ten map sensor sam w sobie nie jest sprawny.


W końcu chce mieć boosta zaraz po muśnięciu gazu jak za dawnych czasów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.