Skocz do zawartości

BMW E39 MULTIFUNKCJA PROBLEM


LukiXD971

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum i szukam informacji i nie mogę znaleźć. Dlatego założyłem nowy temat. Mój problem jest taki że miałem kierownice czteroramienną guziki działały zalożyłem kierownice m pakiet serducho duże guziki świecą a nie działają i świruje mi panel klimatyzacji tzn skacze obieg zamknięty lub otwarty. Taśma kierownicy sprawna bo nawet przekładałem taśmę z poprzedniej kierownicy to samo było. (piny w kostce tez zmieniałem) kierownica 1 nabój. może ktoś z was miał coś takiego i sobie poradził z tym? :?: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z którego roku auto i z którego roku nowa kiera. Stare multifunkcje musiały mieć moduł MFL żeby multifunkcja działała poprawnie, nowe już nie potrzebują tego modułu tylko są podpinane bezpośrednio w linię I-Bus, zmiana była coś koło 96r.


Znalazłem temat

http://bimmerboard.com/forums/posts/593789

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wymieniasz żadnego modułu, jeżeli auto posiada moduł MFL a dołożyłeś kierownicę z nowszą multifunkcją to przy module MFL odcinasz dwa przewody, łączysz je razem i po sprawie. Zerknę w schematy i napiszę Ci które.


Odcinasz przewód na pinie 6 i 7 modułu MFL i łączysz je razem. Moduł MFL jest z lewej strony kierownicy na wysokości lewego kolana pod tapicerką.

  • Dziękuję 1
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 9.05.2021 o 10:32, piotr520 napisał(a):

Nie wymieniasz żadnego modułu, jeżeli auto posiada moduł MFL a dołożyłeś kierownicę z nowszą multifunkcją to przy module MFL odcinasz dwa przewody, łączysz je razem i po sprawie. Zerknę w schematy i napiszę Ci które.

 

Odcinasz przewód na pinie 6 i 7 modułu MFL i łączysz je razem. Moduł MFL jest z lewej strony kierownicy na wysokości lewego kolana pod tapicerką.

Panie Piotrze. Uratował mi Pan kierownicę, że sterowanie z kierownicy działa idealnie z radiem. 🙂

Ale nadal mam problem z tempomatem. Po prostu on nie działa. Pokazuje błąd Fehler Togglebit ;/.

 

Ma Pan jakiś pomysł?

Auto to bmw m52b28 na pojedyńczym vanosie z 1996/02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wcześniej miałeś tempomat uruchamiany z przycisku pod licznikiem po prawej czy z kierownicy? Daj zdjęcie wtyczki od multifunkcji podpiętej do taśmy pod poduszką, daj zdjęcie wtyczki podpiętej do taśmy od strony kolumny kierowniczej (tak żeby było widać kolory przewodów i ilość przewodów)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.08.2023 o 00:27, szumrak napisał(a):

Wcześniej miałeś tempomat uruchamiany z przycisku pod licznikiem po prawej czy z kierownicy?

Tak dokładnie , po prawej stronie w dekorze jest przycisk do włączania 🙂 przed zmianą kierownicy wszystko działało jak należy 😉

Ilość kabli jest taka sama co z multifunkcji jak i poza multifunkcją.

 

Dodam, ze po zmostkowaniu pinu 6i7 w module MFL sterowanie radiem z kierownicy działa ! 🙂

 

Zdjęcie numer dwa: biała wtyczka to ori wtyczka biegnąca do modułu MFL, czarna wtyczka wychodzi z taśmy KIEROWNICY,

tasmakierownica.jpg

tasmaauto.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.