Skocz do zawartości

530i xDrive Touring (G31, 2018) Drgania kierownicy


dgrantp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,


czy ktoś z Was borykał się z drganiem kierownicy, szczególnie przy prędkościach powyżej 100km/h? Wymieniłem już opony (245/45/18 ROF), kilka razy wyważałem koła i problem nadal jest, bardzo delikatne ale wyczuwalne stałe drganie. Serwis nie widzi żadnego problemu, wszystkie elementy auta sprawne, a drgania jak były tak sa.


Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiazać? Czy ktoś może korzystał z warsztatu autobalans.pl, czy “zabieg” tam wykonywany jest bezpieczny dla 530i Touring xDrive? Jakieś inne miejsca w Warszawie, które taki problem moga rozwiazać?


Dzięki i pozdrawiam,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,


Mam podobny problem w G30 530i sedan, napęd tylko na tył

Drgania występują przy 56km/h oraz w zakresie 125-135km/h.

Niedawno wyważałem koła [opony - Pirelli P7 Cinturato 245/45/R18 100Y Extra Load] po zmianie na letnie i zaraz po zmianie było nawet gorzej pomiędzy 110-140 podobnie w okolicach 55km/h. Reklamowałem wyważenie i po ponownym wyważeniu jest trochę lepiej bo zawęził się zakres drgań ale ciągle jest.

Osobny komplet kół [felgi+opony] na zimę i lato.

Serwis nie poddał się i sprawdzał problem ale niestety nie udało się go całkowicie wyeliminować.

Wspomnieli natomiast że te opony z fabryki rumuńskiej miały wady - prawdopodobnie chodzi o te nakładki, natomiast u mnie nie udało się zweryfikować czy opona jest z niemieckiej czy rumuńskiej fabryki, natomiast po zdjęciu opony była jakaś mała fałdka w jej wnętrzu, ale serwis nie mógł do końca stwierdzić czy to może być przyczyną ponieważ, była znacznie mniejsza niż przypadek z którym się wcześniej spotkali - ta wadliwa opona z rumuńskiej fabryki. Czasowo zmienili również opony na zimowe i zrobili test i podobno było lepiej ale nie do końca ;-(, podczas tego testu na zimowych mnie już nie było w aucie.

Mam wrażenie że w poprzednim sezonie letnim było lepiej więc może wada ujawniła się po sezonowaniu.

Auto jest zaraz po przeglądzie okresowym w Inchcape, gdzie nie wykryto żadnych problemów, tyle że im do końca nie ufam - patrz niżej.

Natomiast na zimowych oponach miałem podobny problem i tam po 2 sezonach po kilku reklamacjach uznano wadę tych nakładek w oponach i wymieniono je. Zanim jednak do tego doszło przez 2 lata w Inchcape wyważali bezskutecznie i szli w zaparte twierdząc, że wszystko jest dobrze.


Właściwie to nie dopytałem czy wyważone koła były na hunterze ale z tego co publikują tutaj na to wygląda:

https://stando.pl/usluga/geometria-zawieszenia-na-urzadzeniu-bwm-kds/

Wiem że wyważenie było na maszynie z testem drogowym.


Czy Tobie Daniel udało się znaleźć przyczynę?

Edytowane przez Arek530i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, niestety nie… Ciekawe jest to, ze po napompowaniu kol do 2.5/3.0 (wartosci zalecane dla pelnego obciazenia auta) jest lepiej… Drzenie pojawia sie tylko czasem i tylko w zakresie 140-160km/h… Zwykle jezdze sam, albo z max 2 osobami, wiec raczej na takim cisnieniu nie powinienem jezdzic? Serwis twierdzi, ze wszystko jest ok i, uwaga, odmowil dalszej diagnostyki problemu… :). Chce jeszcze zalozyc letnie opony na felgi, ktore uzywam zima i zobaczymy co sie stanie (na tamtych felgach i oponach zimowych nie bylo zadnego problemu).


Pozdrawiam,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wpadłem na pomysł napompowania do maksymalnego ciśnienia - niestety nie przyniosło to u mnie żadnej poprawy :-(

Na serwis salonowy również nie liczę - serwisowanie u nich samochodu ogólnie nie oceniam najlepiej miedzy innymi chociażby dlatego jak (nie)radzili sobie z wadą opon zimowych, ale nie tylko, zawsze twierdzą że nie ma problemu.

@Daniel: Mógłbyś napisać jakie konkretnie masz opony? np producent, z jakiego kraju produkcja - chodzi o ciąg znaków za DOT .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, niestety nie… Ciekawe jest to, ze po napompowaniu kol do 2.5/3.0 (wartosci zalecane dla pelnego obciazenia auta) jest lepiej… Drzenie pojawia sie tylko czasem i tylko w zakresie 140-160km/h… Zwykle jezdze sam, albo z max 2 osobami, wiec raczej na takim cisnieniu nie powinienem jezdzic? Serwis twierdzi, ze wszystko jest ok i, uwaga, odmowil dalszej diagnostyki problemu… :). Chce jeszcze zalozyc letnie opony na felgi, ktore uzywam zima i zobaczymy co sie stanie (na tamtych felgach i oponach zimowych nie bylo zadnego problemu).


Pozdrawiam,

Daniel

 

Ja miałem w F10 taki przypadek w wąskim zakresie tłukło na zimówkach RF i mniej więcej chyba takim jak Ty zakresie 140-160kmh (co raczej traktuje jako zbieg okoliczności, ale ok 20km/h przedziału). Dopiero na jakimś Hunterze wyszło, że 2 z 4rech opon (tak opon) są zwalone i nie do wyważenia, pomimo tego, że koła dały się wyważać (czego nie rozumiem, no ale). Ale wymieniłeś w sumie opony, tylko czy testowałeś to na wyważarce, która robi testy samych opon?

 

A jak się wyważa opony?

 

Nie wyważa, jak są zwalone to są do wyrzucenia. Natomiast mi producent UZNAŁ gwarancję i dostałem tylko już nie pamiętam - czy 2 nowe czy dali mi cały komplet 4rech opon i to producent a nie BMW!. Jak jest wydruk z Huntera, że opona jest awyważalna to nie ma dyskusji. BMW Inchcape mi to załatwił z producentem, a koła były fabrycznie nowe z BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wpadłem na pomysł napompowania do maksymalnego ciśnienia - niestety nie przyniosło to u mnie żadnej poprawy :-(

Na serwis salonowy również nie liczę - serwisowanie u nich samochodu ogólnie nie oceniam najlepiej miedzy innymi chociażby dlatego jak (nie)radzili sobie z wadą opon zimowych, ale nie tylko, zawsze twierdzą że nie ma problemu.

@Daniel: Mógłbyś napisać jakie konkretnie masz opony? np producent, z jakiego kraju produkcja - chodzi o ciąg znaków za DOT .

 

Bridgestone Turanza T005, RFT T05JBZ, FR, XL, DOT 7F1K U5X 1221, produkcja Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wydruk z Huntera, że opona jest awyważalna to nie ma dyskusji

@F1le: Czy mógłbyś napisać jakie dowody przedstawiłeś aby uzasadnić wadę opon i jak ogólnie wyglądał proces reklamacji?

Ile sezonów na nich jeździłeś?

 

To było w 2015 roku. Odebrałem nowe koła, przejechałem na nich jakieś 2000km powiedzmy (zimówki OEM BMW koła). Nagle zaczeło bić na kierownicy w wąskim zakresie prędkości i to takiej gdzie najczęściej się jeździ w trasie więc obstawiam, że było to jak w przykładzie 140-160 albo 120-140kmh pojechałem do BMW Inchcape, że mi biją koła (wada nie ujawniła się od razu w każdym razie chwilę pojeździłem). Inchcape zadzwonił do mnie, że 2 opony są walnięte, bo (uwaga mogę coś konfabulować bo nie pamiętam wartości dokładnie, ale strzelam z pamięci i zaznaczam (?) tam gdzie nie pamiętam dokładnych wartości) zmierzyli na wyważarce Hunter bicie opon im wyszło 200(?) na 2 oponach gdzie normą jest 50(?). Inchcape powiedział, że to ewidentna wada opon i zgłoszą reklamację do producenta, bo jak stwierdzili jak Hunter pokazuje bicie opony ponad 50(?) to producent opon nie ma nawet prawa dyskutować w szczególności, że przebieg na tych oponach jest zbyt mały - 2000km(?). Założyli mi je ponownie (mogłem wybrać letnie) i kazali czekać i nie jeździć w tym zakresie. Po tygodniu może zadzwonili, że wymienią mi komplet opon. I tak się stało wymienili mi wszystkie 4 sztuki na koszt producenta opon - to chyba Continental był - bo pamiętam jak mówili, że Pirelli się czepia a Continental uznaje wszystkie takie błędy opon.


Zatem nawet 1 sezonu nie przejeździłem, bo auto odebrałem w Częstochowie już na tych zimówkach, dojechałem do Warszawy, chwilę pojeździłem i zaczęło bić.


Musisz jechać na profi wyważarkę która mierzy nie tylko bicie koła, ale też bicie samej opony - i będziesz miał jak na tacy wszystko. Podejrzewam, że to coś takiego :


http://autoopony.com/hunter-test-drogowy-warszawa


Jak piszą :

 

Jest to także najbardziej profesjonalne urządzenie diagnostyczne, którym posługują się wszyscy producenci opon samochodowych przy rozpatrywaniu reklamacji Klientów dotyczących opon. Wyniki testu drogowego kół zrobionego na wyważarce Huntera decydują o tym czy reklamacja będzie uznana, czy też odrzucona z uwagi na brak widocznych wad produktu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,


Dla tych którym jeszcze nie udało się rozwiązać problemu (łącznie ze mną) mam taką informację z zagranicznego forum z potencjalnym rozwiązaniem:

https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1512720

Jak dotąd zakładałem, że to kwestia niedoważenia kół lub krzywych felg, ale nigdy nie udało się tego do końca zniwelować wywarzeniem.

Zresztą jak piszą na powyższym forum jest to problem konstrukcyjny auta, ale z wpisów wynika, że nie ujawnia się dla każdej wersji / kombinacji kół - opon/felg, lub w przypadku idealnego wywarzenia kół.


Dla części z użytkowników tamtego jak i obecnego forum problem był z oponami, felgami ale mimo wszystko innym nie udało się go wyeliminować i jak się okazuje w bardziej cywilizowanych krajach BMW przyznaje, że taki problem istnieje ale z tego co piszą na forum BMW nie zna rozwiązania.


Wynika że pośrednim rozwiązaniem jest częste wywarzanie kół z tolerancją bicia do 3kg (jak ktoś wie co to znaczy to proszę wyjaśnić ... faktycznie czasami udawało się tak wywarzyć koła że drgania pojawiały się jedynie wokół 115 i 55 ale mimo wszystko były), lub założenie tłumików drgań - tak jak widać na stronie 3 i 4 tego posta - i to wygląda na całkiem rozsądne rozwiązanie.


Czy ktoś może potwierdzić u siebie podobne zachowanie lub spotkał się z rozwiązaniem lub jakąś akcja naprawczą dla tego problemu?


Auto:

- BMW 530i

- aluminiowe felgi: V Spoke 684 18 cali,

- Pirelli Cinturato P7 z niemieckiej fabryki (udało mi się dowiedzieć, że opony z rumuńskiej fabryki miały wady konstrukcyjne i również powodowały takie bicia)


Podobny problem występuje na zimowym zestawie kół z inną felgą oraz oczywiście inna oponą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Czyli po mojemu wyszło? Na Hunterku wywaliło bicie poza normą na tzw. "teście drogowym" ?

 

Dokładnie tak, z Inchcape troche za długo trwało załatwianie ale ostatecznie przy okazji zmiany opon letnie idą do reklamacji, mam nadzieję że producent nie będzie robił problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po mojemu wyszło? Na Hunterku wywaliło bicie poza normą na tzw. "teście drogowym" ?

 

Dokładnie tak, z Inchcape troche za długo trwało załatwianie ale ostatecznie przy okazji zmiany opon letnie idą do reklamacji, mam nadzieję że producent nie będzie robił problemów.

 

Dlatego jest masa używek do kupienia i to nieraz po niespełna rocznym użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak czytam temat odnośnie wibracji. Szukam dla siebie kol letnich raczej 18 cali rozmiar mieszany. Jest sporo felg styling 662 z oponami pirelli p7 cinturato i z goodyear eagle f1 asymmetric 3. W cenie okolo 900 -1100 euro. Z fajnym bieżnikiem 7+ mm. Mowa o oponach runflat.


Rozumiem ze lepiej unikac pirelli wyprodukowanych w Rumunii. To byla jakas seria z danego np rocznika felerna czy caly czas sa zle? Runflat tez maja ten problem? Opony na felgach sa z rocznika 18 lub 19.

Zaś na zagranicznym forum znalazlem ze goodyear tez maja problemy.

I teraz mam dylemat, lepiej wziac pirelki czy goodyear?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem przypadek z oponami, które powodowały dragania kierownicy i samochodu. Po zmierzeniu na Hunterze w ASO wyniki 70-125 [N] - norma BMW to 50 [N], ale 70 [N] jest "dopuszczalne".

Oczywiście na pytanie w ASO dlaczego wypuścili auto na drogę z takimi oponami - brak odpowiedzi.

Opony to Bridgestone Blizzak LM005, wyprodukowane w hiszpanii, 44 tydz. 2021. Bez homologacji (*) BMW - mój błąd, dopiero się uczę BMW.

Opony wysłane na reklamacje i reklamacja uznana za cały komplet. Teraz dogrywka za zwrot kosztu montażu i demontażu.


Finalnie kupiłem koła zimowe BMW OEM z Pirelli Winter Sottozero 3 i poza hałasem są ok w zakresie prędkości 0 - 200.

(Tu ciekawostka - jak zmierzyli letnie Goodyear Eagle F1 Asym 3 (na których auto przyjechało z fabryki) wyszło, że dwie opony mają 70N).


Także czy to wina konkretnie Pirelli jako marki w waszych przypadkach? Ciężko powiedzieć. Teoretycznie jak kupujesz komplet kół powinno być to sprawdzone i wyważone, również z testem drogowym. Problem gdy trzeba wymienić te opony po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.