Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Model : BMW Seria 5 E39 Sedan 2.2 520i 170KM 2000r automat


Ponieważ mam uszkodzony silnik i prawdopodobnie są to pierścienie lub coś innego z dołu silnika. Tak ocenił to mechanik, który specjalizuje się w naprawach bmw.

Koszt remontu silnika jest nieznany, ale realnie patrząc ocenił, że to nie ma sensu.

Więc moje pytanie. Skąd wziąć silnik taki, żeby nie kupić jakiegoś dziadostwa? Jakie są źródła i jak go ew sprawdzić przed kupnem?

Mechanik sprawdzał cylindry i według miernika, każdy żyje swoim życiem.


Objawy :


Auto zazwyczaj odpala normalnie, jeśli ma w baku ponad 30l, ale nie jest to reguła bo potrafi też źle odpalać.

Jeśli w baku jest mniej niż 30l to praktycznie pewne jest to, że będzie problem z normalnym odpaleniem.

Odpalam auto, po chwili zaczyna telepać całą budą, obroty spadają, odpalam kolejny raz, drugi, trzeci, czwarty, piąty..Trochę się nagrzeje, wskazówka obrotomierza lekko spada i auto się uspokaja.

Jak już rusze to w trasie nic się nie dzieje. Auto chodzi równo, przynajmnije tak mi się wydaje.

Jeśli zostawie auto włączone podczas telepania to po prostu zgaśnie.


Proszę o pomoc jak ujarzmić to opętane bmw lub doradzić w wyborze silnika :mad2:


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak naprawdę to zacznij od wymiany mechanika. Problem pojawił się z dnia na dzień? Jesteś pewien że ma to związek z ilością paliwa? Czy może raczej tempo silnika? Trzeba zobaczyć co inpa pokazuje w parametrach, zmierzyć ciśnienie paliwa tak jak zasugerowano powyżej.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)

Nie mam żadnej pewności, że ma to związek z ilością paliwa w baku. Wiem tylko, że auto lepiej się zachowuje mając ponad 30l lub 30l z 60.

To "telepanie" pojawiło się z dnia na dzień. Nie wiem dlaczego. Stało się to jakiś miesiąc po kupnie. Poprostu odpaliłem auto i chodzi jak opętane do dzisiaj. Generalnie mógłbym olać temat bo jeżdżę tak od roku i problem się nie pogłębia. Tylko myślę, że pewnego razu odpalę betę i coś się spieprzy na amen.

Dodam jeszcze, że pali mi się check engine. I pokazuje się zależnie od humoru. Raz jest, raz nie.

Wrzucę w ciągu tygodnia film, żeby było lepiej widoczne co się dzieje po odpaleniu.

Edytowane przez Majestic666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyżej, wymień filtr paliwa i sprawdź ciśnienie paliwa, ale na początek zmień mechanika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz jeszcze odpiąć przepływomierz i zobaczysz czy jest poprawa (może powodem kłopotów jest lewe powietrze). Zacznij od diagnostyki komputerowej!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.