Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wita Wszystkich nowy forumowicz ! :)


Pozwolilem sobie zalozyc nowy temat, gdyz nie znalazlem podobnego.


Moj problem wyglada nastepujaco:


BMW 535XD, 2011, N57, 313 PS


Od dluzszego czasu mam problem z delikatnymi wibracjami nadwozia/ mrowieniem pod fotelem kierowcy na biegu jalowym. Co wazne wibracje nie sa stale, czasem przez kilka h jest ok, a potem przez powiedzmy 30 sek delikatnie mrowi. Dodatkowo problem wystepuje tez w przedziale 700- 1000 obr, ponad 1000 obr- wszystko jest juz ok. Niestety temat ciezki do diagnozy jak widac, bo juz niejeden mechanik nie dal rady.

Diagnostyka komp- ok

EGR- sprawdzony

Kolo pasowe ok. Odpiety na chwile caly naped pasowy- bez poprawy.

Korekcje za zimno i cieplo- idealne

Poduszki silnika i poduszki skrzyni- wymienione na nowe

Kolektor dolotowy- wyczyszony, klapki dzialaja bez zarzutow.


Czy komus z szanownych Forumowiczow przychodzi jeszcze do glowy cos na co zwrocic uwage?


Bede bardzo wdzieczny na wszelkie uwagi.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co kolego nie wiem...

Ale czytając podobne tematy często wymieniane były przednie półosie jako przyczyna drgań.

Nie jestem do końca pewny , aby sprawdzić tą teorię to należy wyjąć bezpiecznik od zasilania skrzynki X-drive.

Opublikowano
Półosie z przodu....???

 

sorry ale co ma piernik do wiatraka ?


a tak wracajac do tematu mialem podobny problem wibracje w pewnym zakresie obrotow tzn.na niskich tak do 1000 ,walniety byl zawor EGR ,latwo to sprawdzic ,sciagasz obudowe palstik z EGR-a i obserwujesz czy sie nie przycina u mnie sie zacinal co jakis czas i bywaly momenty ze wszystko bylo ok a za jakis czas zaczynaly sie wibracje,bledow oczywiscie zadnych na diagnozie nie bylo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego co ma piernik do wiatraka, a taki ,że EGR nie pracuje na biegu jałowym. W temacie wyraźnie było napisane ,że drgania występują na biegu jałowym . Kolega wymienił zrobione/sprawdzone rzeczy tak więc napisałem o półosiach które mają wpływ na drgania jeśli są zmęczone.
Opublikowano
W takim razie co robia polosie na biegu jalowym ? EGR jezeli sie przytnie np.poprzedniego dnia przy gaszeniu silnika bedzie pracowal kolejnego dnia prawidlowo ?
Opublikowano

Półosie z przodu mogą być przyczyną drgań nadwozia, jeśli skrzynia jest na D lub R. Moje auto jest/było tego przykładem. Były wywalone wewnętrzne przeguby i to powodowało drgania. Dość to jest trudne do zdiagnozowania, ale na zagranicznych forach to wiedza dość powszechna.


EGR też może być dobrym tropem. Może się na przykład nie domykać. Jak się robi w ISTA test EGR to bardzo się zmienia praca silnika na jałowym.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Półosie z przodu mogą być przyczyną drgań nadwozia, jeśli skrzynia jest na D lub R. Moje auto jest/było tego przykładem. Były wywalone wewnętrzne przeguby i to powodowało drgania. Dość to jest trudne do zdiagnozowania, ale na zagranicznych forach to wiedza dość powszechna.


EGR też może być dobrym tropem. Może się na przykład nie domykać. Jak się robi w ISTA test EGR to bardzo się zmienia praca silnika na jałowym.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Czy w Twoim przypadku powodowało to wibracje tylko na postoju czy również podczas jazdy?

Opublikowano

Odczuwalne to było głównie na postoju. Hałas + mrowienie. Efekt bardzo podobny do uszkodzonych poduszek silnika/skrzyni. Po wrzuceniu N objawy praktycznie znikały. Podczas hamowania pojawiało się to w momencie zatrzymania. Po puszczeniu hamulca i przejściu do pełzania znikało.




Podczas jazdy nie odczułem różnicy po wymianie półosi, ale w moim samochodzie tak dużo czuć na kierownicy (nawierzchnia itd.), że sam już nie wiem co jest OK, a co nie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Doprecyzuje jeszcze sytuacje.


EGR byl testowany ta procudura z ISTY, wiec nie wiem czy jest sens ogladac go jeszcze jak pracuje (manualnie)


Co do kwestii polosi, zauwazylem, ze po wrzuceniu N- drgania jakby minimalnie sie zwiekszaja, co raczej sugerowaloby, ze pochodza od silnika.


Pozdrawiam, liczac, ze moze komus przyjda do glowy jeszcze jakies pomysly :)

Opublikowano
Doprecyzuje jeszcze sytuacje.


EGR byl testowany ta procudura z ISTY, wiec nie wiem czy jest sens ogladac go jeszcze jak pracuje (manualnie)


Co do kwestii polosi, zauwazylem, ze po wrzuceniu N- drgania jakby minimalnie sie zwiekszaja, co raczej sugerowaloby, ze pochodza od silnika.


Pozdrawiam, liczac, ze moze komus przyjda do glowy jeszcze jakies pomysly :)

 

Szczerze mówiąc to mam identyczny problem. Wymienione poduszki silnika i skrzyni, chłodniczka EGR - zero różnicy. Zmiana z N na P/D również bez dużej różnicy.

Przez większość czasu są wibracje na przednim fotelu, a czasami ustają na jakiś krótki czas nawet podczas krótkiego odcinka po mieście.

Na tylnej kanapie kompletnie nic nie czuć.


Byłem w ASO to stwierdzili, że jakiś dużych wibracji nie zauważyli i mogą mi ewentualnie rozkręcić fotel bo to może być przyczyną :duh: (fotel pasażera również lekko wibruje, ale trochę mniej)


Jak uda ci się zlokalizować przyczynę to daj znać bo z chęcią bym się tych wibracji pozbył na zawsze :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

@szczepo__

sprawdzałeś może kompresje na wszystkich cylindrach? Podobno może być nieszczelność przez zawór wydechowy albo ssący, która jest niewidoczna dla komputera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.