Skocz do zawartości

Bezwartościowe jak BMW


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 262
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ewakuowalem sie z tamtego watku o Tesli taktycznie ze wzgledu na trollowanie slonika bo merytorycznie poziom rozmowy siegal juz dna.


Tutaj Slawomir ciekawy watek stworzyl o sporej utracie wartosci BMW, czlowiek chcialby pogadac na poziomie to przypelzlo trollisko i znowu te same spiewki - tesla to, tesla tamto, kupuje taycana, kupuje m4. Nie widzialem wiekszego pozera, fantasty i trolla w jednym na tym forum od dekady :shock:


Troche zalu do moderacji bo jezeli ktos notorycznie robi wycieczki osobiste a w co drugim-trzecim poscie rozmija sie z prawda czy wrecz pisze bajki - jak dla mnie powinny leciec ostrzezenia a pozniej bany bo inaczej forum poleci jakoscia w rejony autokultu czy innego spidersweb

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

watek byl merytoryczny i dotyczyl BMW ale zakompleksiony trol z ulomnym autem jakosci skody jak zwykle zaczal:

Ja wczoraj zamowilem druga Tesle bo i4 sie w tym roku pewnie nie doczekam.

Poltora roku temu mialem 3 BMW na podjezdzie, juz za kilka tygodni beda 2 Tesle.

Glosuje portfelem

 

To byla tylko luzna propozycja dla osoby "znudzonej" odrobine motoryzacja w wykonaniu BMW i jednoczesnie rozgoryczonej galopujacym spadkiem wartosci.

Nie chce ciagnac tego watku (EV) tutaj bo sie zrobi szambo jak w poprzednim temacie gdzie 2-3 trolli przejelo watek i sie zrobily zapasy w blocie.

 

Wpisow o masci na bol dupy to juz nawet nie warto komentowac i chyba ta praca na wygnaniu ci zaszkodzila bo nie zauwazyles zmian placowych w naszym kraju. W Polsce aktualnie lekarz o dobrej specjalizacji jest w stanie zarobic 50-80k miesiecznie, programista 20-40k, dobry kafelkarz ze 20k wyciagnie, nie wspominajac o wlascicielach dobrze prosperujacych firm i to ze Cie nie stac na auta o ktorych rozmawiamy w Norwegii nie znaczy ze nie ma w Polsce ludzi, ktorych na takie auta stac bo jest ich coraz wiecej. W innym watku uzytkownicy sprowadzili cie na ziemie to poszedles do innego trolowac na temat tesli i nie dociera do Ciebie ze niektorzy te auta ogladali, przygladali sie nim i uwazaja je za ulomne i bardzo slabe jakosciowo. To ze ci sie podoba, ze ma 3,5 sekundy do setki, ze masz juz drugie z promocji to wiemy bo chwaliles sie tym ze 100 razy i 101 naprawde nie musisz. I zycze ci powodzenia w sprzedazy 3 letniego auta za 200k z przebiegiem z 60-100 tysiecy, kiedy standard plus nowiutkie od reki mozna za ta kase kupic i to jeszcze lepsze bo co chwile ulepszane... Fantazjuj sobie dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No już był jeden temat o Tesli vs reszta świata motoryzacji na dziesiątki stron, tu się robi to samo :)

Podbijam. Nie przekonasz Adam części z nas do swoich racji. Jedni lubią pomidorową, inni barszcz. Mam wrażenie, że prowadzisz krucjatę na rzecz Tesli, żeby trochę upewnić się w swoim wyborze marki i przekonać cały świat, że dobrze zrobiłeś odchodząc od BMW. Moim zdaniem Twoja sprawa :)

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
@vulnerarius spojrzalem na Twojego instagrama, swietnie skonfigurowana 3. All in black wyglada kozacko.

Dzięki :cool2:


A kończąc już temat EV z mojej strony. Ze względu na na razie znikomą dostępność stacji ładowania w Polsce (tak, tu nie Norwegia Adam), bycie uzależnionym od stacji ładowania i planowanie podróży od stacji do stacji, zużywanie się baterii i konieczność ich wymiany po latach (czyli pewnie zmiany auta, bo pewnie mniej kłopotliwe będzie stare auto "wyrzucić na śmietnik" niż wymienić ogniwa) nie uważam, że EV to przyszłość motoryzacji. Nie teraz. Może kiedyś. To, że jest teraz taki "boom" na elektryki i na siłę wszystkie firmy zaczynają produkować EV, to raczej kwestia lobbingu firm rozwijających technologię EV. Wodór? Jak najbardziej. Potencjalna możliwość szybkiego tankowania na stacji, zasięg, moc, eco-friendliness. Tymczasem dopóki tylko będzie się dało lub dopóki stacja ładowania nie powstanie na każdym rogu i przy każdym miejscu parkingowym, nawet przy dodatkowych opłatach i kosztach eksploatacji będę kupował auta spalinowe. Tyle.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No już był jeden temat o Tesli vs reszta świata motoryzacji na dziesiątki stron, tu się robi to samo :)

Podbijam. Nie przekonasz Adam części z nas do swoich racji. Jedni lubią pomidorową, inni barszcz. Mam wrażenie, że prowadzisz krucjatę na rzecz Tesli, żeby trochę upewnić się w swoim wyborze marki i przekonać cały świat, że dobrze zrobiłeś odchodząc od BMW. Moim zdaniem Twoja sprawa :)

Nie prowadze zadnej teslowej krucjaty, zle Ci sie wydaje, kazdy kupuje to co lubi i w czym sie lepiej czuje, nic mi do tego, jestesmy na forum BMW.

Jezeli porownuje tesle, bmw czy jakakolwiek inna marke w tym czy innym aspekcie - robie to przy pomocy cyferek czy konkretnych aspektow, jak najmniej subiektywnosci.

Mialem kilka aut, wiem co mi pasuje/nie pasuje i imho od tego jest forum zeby dyskutowac co mozna poprawic w BMW, czego sie oczekuje od marki etc.

Jezeli jutro Hyundai wypusci swoje Ioniq 5 i bedzie sie lepiej prowadzic czy miec jakies ciekawe technologie nieobecne w Tesli czy BMW - bede tez o tym pisal, od tego jest forum.

No chyba ze wg Ciebie forum jest stricte BMW i jakiekolwiek porownania/odnosniki do innych marek sa zakazane (moze niedokladnie przeczytalem regulamin), to daj znac, zabiore zabawki do innej piaskownicy, no problem :cool2:

 

watek byl merytoryczny i dotyczyl BMW ale zakompleksiony trol z ulomnym autem

Do moderacji - czy taki poziom wypowiedzi jest dozwolony na forum?

Dajcie znac bo jezeli odpowiedz brzmi "tak" to rzeczywiscie nie ma sensu ciagnac tego dalej.

 

bo nie zauwazyles zmian placowych w naszym kraju. W Polsce aktualnie lekarz....i to ze Cie nie stac na auta o ktorych rozmawiamy

Osobniki ktore pisza o cudzych pieniadzach, o tym kogo na co stac, o zegarkach ktore sie nosi, o perfumach etc, na forum motoryzacyjnym, definiuja samych siebie.

W swoich wypowiedziach jedyne co robisz to odmieniasz slowo "kompleksy" przez wszystkie przypadki.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wiem dlaczego pozwalacie się unosić i zamiast zaprezentować według siebie argumenty za swoim podejściem do tematu to się obrzucacie jak na jakimś forum Opla.

A już obrażanie kogoś, bo ma inne auta i inne lubi to poniżej wszystkiego. To forum chyba łączy ludzi o wspólnej pasji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dobra Panowie, skoro pojawił się temat moderacji. Adam i słonik ręce na zgodę i bez dziecinady. Jeden obraził drugiego, potem drugi pierwszego, jest 1:1 i ma być koniec :)


 

No chyba ze wg Ciebie forum jest stricte BMW i jakiekolwiek porownania/odnosniki do innych marek sa zakazane (moze niedokladnie przeczytalem regulamin), to daj znac, zabiore zabawki do innej piaskownicy, no problem :cool2:

Nic takiego nie powiedziałem. Dyskutujmy tylko merytorycznie i na temat aut i będzie :cool2:

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie jest moje podejscie - merytorycznie motoryzacja i co w niej najlepsze.

Siedze w NO, tutal elektromobilnosc jest kilka lat do przodu w porownaniu do PL.

Kupilem konkurencyjna Tesle bo na 2021r jest lepszym wyborem od BMW jezeli chodzi o EV.

Staram sie (w tym drugim watku) rzetelnie pisac co w niej lepszego, co gorszego od BMW (w punktach doslownie zeby bylo jak najmniej subiektywnosci).

W miedzyczasie zdaje relacje (znowu w punktach) jak nadaza BMW (np test iX3) - malo osob w PL ma wciaz dostep do EV wiec z mojego punktu widzenia sa to interesujace porownania.

Zalozylem watek z nazwa "elektromobilnosc" i "tesla" w nazwie zeby nie smiecic po calym forum - wydawal sie ciekawy, ponad 100 tron, kilkadziesiat tysiecy odslon.


I wtedy wchodzi slonik, pluje na kazdy post, wycieczki osobiste, pisanie glupot i nieprawdy w co drugim poscie, zachowuje sie jak golab ktory rozrzuca pionki na szachownicy a na koniec ja obsra.

Wiec pytanie do moderacji co z tym fantem dalej zrobic - albo ciagniemy merytoryczna dyskuje w wydzielonym watku albo pozwalamy na poziom onetu :roll:


Zalu do nikogo miec nie ma sensu, odnosmy sie merytorycznie jak dorosli do konkretnych aspektow a wnioski z dykutowania kazdy wyciagnie sobie sam - dla jednych Tesla bedzie tandetnym badziewiem, dla innych elektryki beda bezsensowna technologia - i absolutnie nie mam z tym zadnego problemu :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
I wtedy wchodzi slonik, pluje na kazdy post, wycieczki osobiste, pisanie glupot i nieprawdy w co drugim poscie, zachowuje sie jak golab ktory rozrzuca pionki na szachownicy a na koniec ja obsra.

Wiec pytanie do moderacji co z tym fantem dalej zrobic - albo ciagniemy merytoryczna dyskuje w wydzielonym watku albo pozwalamy na poziom onetu :roll:

Więc napisałem Ci co z tym fantem zrobić - uspokoić się macie. A nie ciągle temat słonika poruszasz. To ostatni post z osobistą wycieczką w czyimś kierunku w tym wątku.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW tanieje bardziej od niektórych premium, bo przez ostatnie lata skupiło się na produkcji samochodów dla "ludu" ilość, a nie wyjątkowość.

Klony od 7 w dół, klony od X6/X7 w dół, klony od M5 w dół. Haki holownicze w M-kach..... :shock:

I M-ki trafiają do "ludu", byle na narty i wakacje w 4 osoby dało radę pojechać i dla tego "ludu" zaawansowana (sportowa) technologia i historia nie ma znaczenia, byle infotajnment był zajefajny :duh:

Mówiąc o prestiżu i obiektach marzeń mamy na myśli auta sportowe. Gdzie odpowiednik AMG GT, 911, czy R8? - było E31 i tyle w temacie.

A włoska motoryzacja to inna liga i nikt specjalnie nie zamierzał na poważnie z nią konkurować co najwyżej na liczby 0-100 itd.

Edytowane przez klakierek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozrzad ogolnie jest pieta achillesowa w BMW od ~dekady, w N47 byly wrecz na to akcje przywolawcze po wielu latach z tego co pamietam.

Chociaz obiektywnie mowiac w MB czy VW nie bylo o wiele lepiej pod tym wzgledem.


Mnie osobiscie zastanawia sama technologia (jestem dyletantem w tym temacie) - na ile technologicznie skomplikowane jest wprowadzic jakies procedury bezpieczenstwa przeciwko pekaniu rozrzadow (jakies czujniki mierzace naprezenie czy rozciagniecie) badz sprawic by jego zerwanie bylo bezkolizyjne (nie konczylo sie rachunkiem ASO na kilkadziesiat tys PLN a np na 5-7k PLN).


Temat rozrzadu imho ma bezposredni wplyw na dolowanie wartosci rezydualnej BMW po kilku latach (i po okresie gwarancji)

Dla mnie to znowu duza przewaga EV - w ICE, przy peknietym rozrzadzie, po gwarancji jestes zdany na siebie, AC nie pomoze.

W elektrykach - nie ma rozrzadu - nie ma problemu = mniejsza utrata wartosci aut uzywanych.

Sa inne problemy oczywiscie np slynna dziura w obudownie baterii (uszkodzenie mechaniczne) - ale tutaj nawet jak jest rachunek na 50k PLN - idzie na konto AC i to jest olbrzymi spokoj przy kilkuletnim aucie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wątek zaczyna być kopaniem się z Teslą a szkoda. Niestety będę zmuszony to usuwać lub przenosić do drugiego tematu.

 

Wracajac do meritum watku - proponowalbym pokierowac dyskusje w inna strone -> co BMW wg fanow powinno zmienic zeby wrocilo "stare dobre BMW", zeby auta nie tanialy o 50-60% po 3 latach i zeby ich wartosc nie wynosila 10% po 10 latach.


Moje kilka spostrzezen:

- przestac dawac rabaty po 20% - masakruja cene kilkuletnich aut uzywanych

- przestac z bzdurami typu FWD, 3 cylindry - sa to rozwiazania niegodne marki z taka spuscizna i tradycja

(...)

 

Tak w zasadzie patrząc po tym, zastanawiam się na ile w kierunku który mamy jest wymagań klientów, a ile przepisów, a ile korpochciwości.

Bo w zasadzie BMW zaczęło robić obiektywnie gorsze samochody (np. seria 1 czy 2AT/GT) tylko i wyłącznie celem zmniejszenia ceny i sprzedaży większego wolumenu. I teraz pytanie właśnie, czy to klienci mają to tak bardzo w nosie? Z drugiej strony patrząc na to, ile osób chwali 1 FWD i się jara, że to BMW, albo jak ludzie masowo kupują BMW z beznadziejnymi silnikami, bo tanie, to się zastanawiam, potrzeba rynku?


Niestety są sytuacje, kiedy "mądrość grupy" nie działa, bo każdy ostatecznie patrzy na cenę.


No i po wypowiedziach na forum się zastanawiam, ktoś tutaj liczy nie tylko cenę auta, ale jego koszt całkowity w porównaniu do innych marek?

Jak już wcześniej słonikowi wyliczałem, koszt posiadania M6 i Ferrari California wyszedł po 8-10latach taki sam.. A jednak Ferrari jeździ dużo mniej :D Zresztą jeśli chodzi akurat o Ferrari, to większość ludzi zaniża ceny używanych, a zawyża nowych, bo jak nowiutkie Ferrari zaczynają się koło 1.2mln teraz jeśli dobrze kojarzę, to spokojnie zwykłe "wielkoseryjne" F po 10 latach nadal może kosztować > 1mln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Slawomir jeszcze obok znaczka na masce liczy sie wygoda zakupu oraz posiadania. Ferrari nowego w Polsce bodajze tak latwo nie kupisz, serwisu ze swieca szukac, bmw naprawi Ci wiekszosc mechanikow, masz pelno serwisow a jak sie zepsuje cos w ferrari to pojawi sie problem. Dodatkowo dochodzi temat uzytecznosci i 2 osobowe ferrari nie zastapi Ci 4 osobowej limuzyny czy tez suva.


Co do utrat wartosci elektrykow to na przykladzie audi jest ona dokladnie taka sama jak ICE. Z cennika audi comfort lease na stronie:

audi e-tron:

cena bazowa:308400, oplata wstepna: 17285 okres leasingowania 36 miesiecy, roczny limit km: 10 tysięcy, miesieczna rata: 2380 zl netto

audi q7

cena bazowa: 307900, oplata wstepna: 15395, okres leasingowania 36 miesiecy, roczny limit km: 10 tysiecy, miesieczna rata: 2376zl netto


Takze jak ktos wybiera q7 czy etrona to go bedzie kosztowal identycznie tyle samo po 3 latach. Szybka matematyka, koszt uzytkowania etrona po 3 latach: 122 671,4 40%, taka sama utrate wartosci mialem w BMW comfort lease dla X6 (suvy traca mniej).

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I teraz pytanie właśnie, czy to klienci mają to tak bardzo w nosie? Z drugiej strony patrząc na to, ile osób chwali 1 FWD i się jara, że to BMW, albo jak ludzie masowo kupują BMW z beznadziejnymi silnikami, bo tanie, to się zastanawiam, potrzeba rynku?

 

Poruszasz wg mnie jednoczenie 2 rozne kwestie


1. wiekszosc wspolczesnych BMW jest podejrzewam uzytkowana w miastach (mowie ogolnie o EU) co przy natezeniu ruchu, codziennych korkach oraz niesamowitej ilosci radarow/policji etc skutkuje tym, ze nawet najslabsze ~150KM auta sa i tak zbyt szybkie (jakkolwiek to smiesznie brzmi. byl kiedys filmik bodajze carwow o F30 320d jak koles smiga po Europie po autobahnie 200km/h i sie pyta retorycznie - po co komu wieksze silniki jezeli prawie podstawowa wersja zapewnia komfortowe podrozowanie z takimi predkosciami - i odkladajac "petrolhead" na bok, ciezko sie nie zgodzic) - wiec tutaj odpowiedz brzmi - tak, jest to potrzeba rynku (czy tez brak potrzeby rynku na mocniejsze silniki)

Ja wiem, ze NO jest hardcorowym przykladem ale czy tesla z 3,5s do setki czy e-golfem z 10s do setki - jedziesz tak samo 50km/h do pracy przez 90% czasu :duh:

Wtedy naturalnym trendem w motoryzacji staje sie chyba rozbudowany infotainment, bzdurne gadzety, dodatki typu bajeranckie swiatla (zobacz co robi Audi z lampami przednimi obecnie - rzutnik, wybieranie wzorow swiatel dziennych :shock: etc), fantazyjne grille czy inne fejkowe wydechy.


2. Czy rzeczywiscie tak wiele osob chwali FWD? Premiera 1-er F40 miala miejsce 2 lata temu, jest w galerii tu na forum dokladnie 4szt aut, ten dzial forum jest praktycznie martwy.

Nie liczac najbardziej zatwardzialych zwolennikow BMW - jakie jest value w kupowaniu 3 cylindrowego BMW z 1,5 litrowym silnikiem i napedem FWD w cenie niewiele nizszej od 3-er?

Dla mnie nie ma zadnego. Wolalbym albo doplacic 20-30 tys PLN i jezdzic bazowym 318i (4 cylindry, RWD) albo za te same pieniadze (badz mniejsze) kupic ladniej wykonczone A3 czy dowolny inny hatchback segmentu C wedle uznania na co kto zwraca uwage w aucie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do BMW serii 1, to wielokrotnie byla poruszana ta kwestia przez BMW i zacytuje:


BMW mentions packaging benefits as one reason behind the front-wheel-drive layout, with its family hatch doing the re-orientation most competing hatchback offerings did in the early 1980s. The new car is only available in five-door configuration. It's a touch shorter than the outgoing model, and the wheelbase has also shrunk. Still, the rear passengers now reap the benefits of the FWD structure and get an additional 1.3 inches of leg room as a result. But FWD isn't the only drivetrain option for the new 1 Series: there's also BMW's xDrive all-wheel-drive for some models.

Dodatkowo zrobili jakies badania i wiekszosc klientow miala gdzies czy jest fwd czy rwd a wrecz nawet nie wiedziala jakim napedem jezdza, takze wyszli za potrzeba konsumentow. Generalnie sprzedaz sedanow i hatchbackow spada ale nie dlatego ze ludzie ida do innych marek ale dlatego ze wybieraja suvy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

1er ma się stać tak modne jak A klasa i jej „Hey Mercedes". Nie ma w tym nic złego, jest szansa na kawałek tortu to BMW tam idzie.

Chcą utrzymać swoją sprzedaż to robią normy. Jeszcze Japończycy i Koreańczycy by tu modele wrzucali zabierając rynek i więcej i więcej. Więc to takie kaleczenie siebie ze strony producentów w UE. Czy kaleczenie faktyczne? Co ich obchodzi czy sprzedają R4 czy R6. Tylko kasa się liczy. Inna sprawa jaki procent kiedyś R6 BMW wkładało do aut a jaki dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do BMW serii 1, to wielokrotnie byla poruszana ta kwestia przez BMW i zacytuje:

BMW mentions packaging benefits as one reason behind the front-wheel-drive layout, with its family hatch doing the re-orientation most competing hatchback offerings did in the early 1980s. The new car is only available in five-door configuration. It's a touch shorter than the outgoing model, and the wheelbase has also shrunk. Still, the rear passengers now reap the benefits of the FWD structure and get an additional 1.3 inches of leg room as a result. But FWD isn't the only drivetrain option for the new 1 Series: there's also BMW's xDrive all-wheel-drive for some models.

BMW nawija makaron na uszy jak wiekszoc firm, potrzebowali konkurowac z Golfem/A3 cena wiec jedynym skutecznym srodkiem byla zmiana napedu na FWD, wprowadzenie R3 i inne oszczednosci

Ich bajki o tym jak to klienci BMW nie wiedza czy jezdza FWD czy RWD sa imho niepowazne.

Przypominam, ze nie dalej jak 2 lata temu szef dzialu R&D BMW twierdzil ze NIKT na swiecie nie chce kupowac elektrykow. Ze oni najchetniej by je produkowali ale NIKT nie chce ich kupowac.

Jak konkurencja zaczela budowac fabryke EV w Niemczech to nagle zarzad BMW stwierdzil ze do 2023 beda miec 15 roznych modeli czysto elektrycznych, conajmniej jeden w KAZDYM segmencie :norty:

Tyle na temat tego co mowi/robi BMW

 

Generalnie sprzedaz sedanow i hatchbackow spada ale nie dlatego ze ludzie ida do innych marek ale dlatego ze wybieraja suvy.

Nie zartuj sobie, hatchback jeszcze nigdy nie byl tak silny w EU, Golf dzieli i rzadzi w rankingach sprzedazy z olbrzymia przewaga.

A BMW robi to co robilaby kazda rozsadna firma nastawiona na zysk - stara sie konkurowac cena i zagarnac chociaz odrobine tego rynku --> a do tego trzeba R3, FWD, tanszych materialow etc etc.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir jeszcze obok znaczka na masce liczy sie wygoda zakupu oraz posiadania. Ferrari nowego w Polsce bodajze tak latwo nie kupisz, serwisu ze swieca szukac, bmw naprawi Ci wiekszosc mechanikow, masz pelno serwisow a jak sie zepsuje cos w ferrari to pojawi sie problem. Dodatkowo dochodzi temat uzytecznosci i 2 osobowe ferrari nie zastapi Ci 4 osobowej limuzyny czy tez suva.

Ponieważ mam serwis F pod nosem, to patrzę inaczej, ale jednak - 2 największe aglomeracje w PL to Warszawa oraz alomeracja śląska. Oba te miejsca mają oficjalne ASO Ferrari, które jest cenowo porównywalne z Porsche, a często tańsze. Do tego Ferrari ma 7 letnią gwarancję wraz z wymianą płynów eksploatacyjnych, więc koszt posiadania pierwsze lata jest marginalny. Jest kilka nieautoryzowanych serwisów, gdzie zrobisz taniej czy tam używane bardziej auta, przykładem jest ECPS:

https://ecpsgroup.com/about/


Serio - Twoje wypowiedzi brzmią raczej jak "strach przed nieznanym", niż stan faktyczny. Poza tym temat najczęstsze można spokojnie robić byle gdzie (opony, hamulce, oleje, filtry) - szczególnie, jeśli masz używkę z pułapu cenowego nowych BMW.


Anyway, składa się tak a nie inaczej, że pojeździłem tym i owym, co nieco wstawiłem do garażu i dla mnie wniosek jest taki, że sportowe samochody zaczynają się od Porsche 718, potem 911 i potem egzotyki. Do codziennej jazdy niższe modele F oraz każdy Porschak się nadaje. Jeśli w domu jest jedno auto użytkowe (kombi czy SUV z 4x4) to drugie może być znacznie bardziej niepraktyczne. Jak już wcześniej wspominałem, M-power znaczy to skrót od siły marketingu. *Żadne* normalne seryjne BMW dzisiaj nie nadaje się na tor, stąd rozwinięcie "motorsport" nie ma już racji bytu.


I koniec końców, nic Ci to M3-M8 nie da, kiedy jedziesz na wakacje zapakowany, bo z torbami w bagażniku i rodziną bokiem nie polecisz. Stąd od jakiegoś czasu sam myślę o V-klasie, żeby móc wrzucać rowery bez myślenia jak je upakować na/do SUVa. Dlatego że i V-klasą z 2.0d i Cayenne z 4.0 V8 po autobanie polecę tyle samo, w zakrętach też, bo ograniczają się toboły za plecami. Dokładnie jak adamjttk powiedział o 320d.



Co do serii 1 problem jest taki, że stracili swoją unikalną wartość - toż kto normalny lata z linijką i mierzy, czy przez RWD auto ma 10l mniej w bagazniku pojemności albo jest dłuższe od Golfa o 5cm. Za to było kilka procent klientów, którzy brali 1er bo miało RWD. I np. ja, gdybym szukał dobrze prowadzącego się miejskiego auta, zamiast myśleć - najlepsze jest 1er, bo ma RWD, myślę - wszystkie te auta są na jedno kopyto, to może Mercedes, bo najlepsze opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Slawomir co do mercedesa V, to znajomy sprzedal gle i zamienil wlasnie na V i w sumie jest zadowolony, ale on na wakacje zabiera oprocz dzieci tez tesciowa :D :D Co do dwoch aut to co z tego, ze w domu sa 2 jak np zona rano wiezie dzieci do przedszkola a potem jedzie do roboty a ja je np odbieram. Tutaj potrzebne by bylo 3, a to oznacza, ze ukochane auto stoi w garazu nieuzywane na codzien. Piszesz odwazne stwierdzenia ze mki na tor sie nie nadaja kiedy wiekszosc ich testow wlasnie na torach sie odbywa wiec moze napisz dlaczego sie nie nadaja. Kiedys ogladalem niepolska recenzje jakiejs M-ki i redaktor powiedzial, ze auto na tor tez powinno byc bardzo wygodne poniewaz wiekszosc osob na ten tor musi dosyc dalek odojechac i tez chcialo by to zrobic w wygodny sposob a nie wozic auto na lawecie i ja sie z nim zgadzam bo taka M to ma byc daily z mozliwoscia wjechania na tor. Oczywiscie wiozac dzieci bokiem nikt normalny nie bedzie latal, ale jak juz je zawieziesz do przedszkola i jedziesz dalej to jakies rondo bokiem zawsze mozna sprobnowach chwycic oczywiascie jak jest pusto na drodze. Zreszta mki jakby nie bylo sprzedaja sie coraz lepiej wiec chyba bmw idzie w dobrym kierunku:

 

BMW M, the firm’s rapidly expanding performance division, achieved its best-ever sales, with the 144,218 units it delivered up 5.9% year on year. BMW says that growth was driven by SUVs, such as the X6 M. That growth could continue in 2021, with the new M3 saloon and M4 coupé due on sale shortly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chce wyjsc znowu na krytykanta i zlosliwca ale jak czytam ze dzial BMW M ma sie dobrze bo X6 sie dobrze sprzedaje to mniej wiecej swietnie to podsumowuje motorsport by BMW :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.