Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A seria 2 nawet podwójnych lamp nie ma, to auto ze zmienionym grillem mogłoby być nową KIĄ.

 

IMO nowe Kie będą wyglądać lepiej, niż BMW za panowania Domagoja. Taki mamy klimat :D


BMW ma utarte i sprawdzone podejście szokowania designem, robia tak co parę lat. Jesli kontynuują ten tred, to najwyraźniej im się taki model opłaca.


Dla mnie ta droga jest naturalna biznesowo - po piętach BMW goni chociażby Skoda, która ma grille zbliżone w swoich modelach Octavia czy SuperB do bieżacych modeli BMW i na drodze, dla osób postronnych BMW się nie odróżnia. Więc wytoczyli "ciężkie działa", aby jednak się odrózniać. A cały szum medialny (z płaczami "o boże, jakie grille") to tylko darmowa reklama ;)

  • Odpowiedzi 262
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dla mnie ta droga jest naturalna biznesowo - po piętach BMW goni chociażby Skoda, która ma grille zbliżone w swoich modelach Octavia czy SuperB do bieżacych modeli BMW i na drodze, dla osób postronnych BMW się nie odróżnia. Więc wytoczyli "ciężkie działa", aby jednak się odrózniać. A cały szum medialny (z płaczami "o boże, jakie grille") to tylko darmowa reklama ;)

Zgodzę się z grillem. Ale cała reszta - BMW zamiast się odróżniać, zaczęło stosować lampy które przypominają Skodę i Toyotę w odróżnieniu od BMW jeszcze sprzed kilku lat. Dla mnie genialnym posunięciem było stosowanie np. ringów w kształcie sześciokątnym - można było ten kształt iterować, a nie likwidować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgodzę się z grillem. Ale cała reszta - BMW zamiast się odróżniać, zaczęło stosować lampy które przypominają Skodę i Toyotę w odróżnieniu od BMW jeszcze sprzed kilku lat. Dla mnie genialnym posunięciem było stosowanie np. ringów w kształcie sześciokątnym - można było ten kształt iterować, a nie likwidować.

 

IMO design świateł (we wszystkich markach) idzie w kierunku "linii/listwy", bo dzis tak naprawdę duży reflektor nie ma racji bytu, kiedy źródło światła w postaci lasera czy LEDa potrzebuje kilku cm przestrzeni wzdłuż i wszerz (i tak będzie w nowej G70 właśnie). Stąd widac, że designerzy BMW nagle się obudzili i zaczęli z "angel eyes" przechodzić w formy pośrednie, do właśnie linia/listwy świetlnej. Lucid już to ma, kierunek jaki obrało BMW można zobaczyć chociażby w modelu iX.


Stąd designerzy nie mieli za dużego wyboru co do pomysłu na światła :)

Opublikowano
Stąd designerzy nie mieli za dużego wyboru co do pomysłu na światła :)

Mieli wybór.


Mogli zrobić tak:

WblrLTo.jpg


A nie tak:

9MXb2Ys.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pięknie ich tam wypunktował w filmie. Mówiąc krótko, aż bolą oczy od tego co się dzieje na 2er, tam nic ze sobą nie gra. Wyszła z tego wydmuszka Kii, paranoja.

BMW zamiast być trendsetterem i pionierem, to małpuje światła po lexusie, albo raczej jakimś kompakcie średniego segmentu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie zawsze najbardziej smiesza komentarze pod takimi filmikami:


"There is one aftermarket company currently making the front ends of BMW's look a lot less terrible..... EuroNCAP" :norty:


Co do 1-er i 2-er - patrzac zarowno na wspolczesny design jak i technologie w srodku (FWD, Aisin, R3 etc) - mozna z czystym sumieniem zapomniec, ze BMW ma cokolwiek ponizej 3-er.


Wklejalem juz ten obrazek z i4 w innej dyskusji, dobre nawiazanie


51058420213_ccf7daf779_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całkowicie się zgadzam ze opinia Sławomira. Od momentu wprowadzania tych nowych zegarów rombowych nie jestem w stanie zaakceptować nowych BMW. To co potem stało się ze zmianami na zewnątrz, grile, lapmy to wszystko razem jest całkowitym zerwanie z tradycją BMW. Ewidentnie widać, że to wszystko dla kasy, dla mnie to smutek. Na szczęście zdążyłem kupić jeszcze dla mnie prawdziwe BMW ( z szarymi tarczami zegarów- pewnie już mało kto wie o co chodzi), teraz tylko trzeba koc dokupić :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Poprzednia generacja 2er stylistyką bije na głowę obecną. Jest proporcja, są piękne przednie reflektory. Nic nie udaje :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozna powiedziec, ze BMW nigdy nie mialo szczescia do designu malych aut :roll:

Za 10 lat beda ludzie tak samo z obecnej 1-er 2-er szydzic.


MB jak i Audi radza sobie w tym segmencie imho sporo lepiej jezeli chodzi o linie nadwozia.



BMW_E46_Compact_front_20080123.jpg


BMW-serii-3-E46-44.jpg


thumb_68784887f5d4112ba142525d62ec73fb_s5x4.jpg


87120_tyl_bmw_e46_325ti_compact.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedys nie bylo serii 1-er/2-er (zadebiutowala oficjalnie w 2004r), do tego czasu segment C byl robiony na bazie 3-er z dopiskiem "compact".

Natomiast to jest tylko semantyka, mowimy po prostu o segmencie C a jak BMW to nazywa to juz bez wiekszego znaczenia.


Nie zmienia to faktu, ze BMW ma po prostu co jakis czas grube "wylewy" designerskie - np compact E36 wygladal imho z przodu swietnie (nadal wyglada swietnie po 30 latach!) a compact E46 - zbiera sie na wymioty :roll: - wyglada jakby inspiracja byl Rover 75 ktory zaczeli produkowac 2 lata wczesniej (1998r) :norty:


1920px-BMW_3er_Compact_front_20090920.jpg


1920px-BMW_316ti_Compact_M-Sportpaket_%28E46%29_Facelift_front-1_20100627.jpg


cab218f20e144101387077a6013084d6_453613.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko, że teraz piszemy o tym co BMW zrobiło ze swoimi modelami i nowa seria 2 też idzie w złym kierunku, a nie jakimś jednym z nich czy innej symantyce, no ale jak Tobie się Tesla podoba to raczej Ciebie ten "problem" nie dotyczy ( to nic osobistego ani złośliwego, żeby nie było)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Wylewy" designu BMW sa cykliczne - nie ma znaczenia czy to 2000, 2010 czy 2020 - w kazdym okresie znajda sie "perelki" nie pasujace zupelnie do ogolnej linii wizerunkowej producenta.

Tak jak obecnie np 3-er czy 8-er sa stylistycznie piekne (moze poza klamkami), tak 1-er, 2-er czy X4 to sa designerskie behemoty.


Zupelnie nie rozumiem po co przywolujesz TM3 - to auto na dzis nadal nie ma odpowiednika w gamie BMW wiec niewazne czy mi sie podoba czy nie - wybralem je bo w salonie BMW zaproponowano mi to (kolejna designerska perelka):


Tesla-Model-3-BMW-i3-Zach-Shahan-CleanTechnica-1.jpg


I4, ktore bedzie dostepne dopiero za pol roku, w m-pakiecie wyglada lepiej od TM3, tylko co z tego jak bedzie wazyc 400kg wiecej :roll:

Wyglad jest wazny, ale na pewno nie kosztem funu z jazdy czy 100km zasiegu mniej.


PS. M2 to tez top designu nie jest (boczna linia), auto "zniewiesciale"/metroseksualne, mniej testosteronu w porownaniu do pieknej linii M4 - "to nic osobistego ani zlosliwego, zeby nie bylo" :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja wiedziałem, że dla Ciebie M2 to nic interesującego, ale takiej opinii to jeszcze nie słyszałem, no cóż, każdy ma do niej prawo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to się już nie powtórzy, ale jakoś tak mi wyszło :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to się już nie powtórzy, ale jakoś tak mi wyszło :)

Wyszlo tak bo lubisz wbic szpile w du*&, w tamtym watku zdarzalo Ci sie pisac podobne zaczepki :twisted:

Zupelnie niepotrzebnie zreszta imho, gusta i wybory przeciez sa rozne, jeden lubi blondynki, drugi brunetki etc :>

 

ja wiedziałem, że dla Ciebie M2 to nic interesującego, ale takiej opinii to jeszcze nie słyszałem, no cóż, każdy ma do niej prawo...

Nic interesujacego? Wrecz przeciwnie, M2 to mocne 8/10 w mojej ocenie. Byloby prawie idealem 9/10 (jak na swoja cene oczywiscie) gdyby jej zabrac ze 100-150kg.

Co nie zmienia faktu ze linia boczna tego auta (coupe) wyglada 2x gorzej od pieknego przodu i jeszcze piekniejszego tylu.

To juz nawet ciezko BMW o to winic, zrobic ladne, agresywne coupe majace tylko 445cm dlugosci (przy funkcjonalnych tylnych siedzeniach) jest piekielnie trudno dlatego M2 przy M4 wyglada (z boku) jak auto dla nastolatki - dlatego zawsze mnie dziwilo zdjecie w Twojej sygnaturce - to imho najmniej fotogeniczna strona M2 ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to zdjęcie w sygnaturze wygląda beznadziejnie, za małe po prostu, w ogóle nie oddaje rzeczywistości, ale skoro tak Ci się podoba M2, to dam jakiś inny profil :)
Opublikowano

Jakie bezwartościowe? W 2013 kupiłem E39 z 2000 roku za 10 000 zł. W 2016 kupiłem E39 z 2000 roku za 10 000 zł. Mamy 2021, czyli 8 lat od pierwszej daty. Nawet uwzględniając inflację, to BMW z 2006-2008 roku powinny kosztować 15 000 zł, maksymalnie 20 000. Tymczasem ile kosztują? Ile nadal kosztuje stare jak świat E60? Poniżej 20 tysięcy są głównie 520i oraz 523i albo przedliftowe 525i. Polifty w tych cenach to angliki albo po stłuczce albo "coś stuka w silniku".

F10 nadal są od 40 000 zł w górę a to ponad 10-letnie auta w niektórych wypadkach. Brat dał za Audi A4 Allroad 2011 roku poniżej 40 tysięcy, ma zrobiony silnik (wada olejowa) i wygląda i jeździ jak niemal nowe. Znajdź mi inne auto poza Porsche itp, które mając 11 lat na karku kosztuje ponad 40 tysięcy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to ja Ci podam 2 prawdziwe przykłady. BMW F10 528i ( 4 cylindry) - nowe katalogowo kosztowało 330 tys zł, 5 letnie, po pełnym serwisie w ASO, przebieg 90 tys km, idealny - sprzedany za 90 tys zl. Jeep Grand Cherokee z silnikiem V8 jako nowy kosztował podobnie do BMW. Teraz za 10 latka trzeba zapłacić ok 70-80 tys zł, czyli 2 x więcej niż za BMW. To gdzie to premium?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW F10 528i ( 4 cylindry) - nowe katalogowo kosztowało 330 tys zł, 5 letnie, po pełnym serwisie w ASO, przebieg 90 tys km, idealny - sprzedany za 90 tys zl.

Zupelna lipa :/

Kupujac wtedy za te same pieniadze 340i, po 5 latach sprzedalbys je pewnie za ~140k PLN?

A ile "funu" wiecej przez te 5 lat :)

Silniki N20 maja slaba opinie to i rynek wtorny mocno cene zweryfikowal, tyle ze kto to mogl wiedziec wtedy..


Do BMW to generalnie:

- bez 20% obnizki od ceny katalogowej nie podchodzic

- M-pakiet, nawigacja i skorzana tapicerka to mus

- im mniej dodatkow tym lepiej (dla utraty wartosci)


A na koniec i tak niestety czlowiek walczy z milionem aut importowanych rocznie do PL, gdzie mnostwo "ulepow" makabrycznie obniza "srednia" cene auta.


W Norwegii przy zalewie EV moge powiedziec jedno - ladne E46 R6 (najczesciej coupe) z przebiegiem <200kkm (20 letnie auto!) to minimum 50-60k PLN, E90 z R6 to minimum 100k PLN a M3 z V8 ktore maja po 13-14 lat chodza od kilku lat po 200k PLN i nie chca ani troche taniec.

.

Opublikowano
Znajdź mi inne auto poza Porsche itp, które mając 11 lat na karku kosztuje ponad 40 tysięcy.

Pułap 10-20tyś to raczej nie płacisz za markę, tylko za to czy jeździ ;)


Produkcja do 2010, cena powyżej 40tys, ot prosze, 29 samochodów marki KIA:

https://www.otomoto.pl/osobowe/kia?search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=40000&search%5Bfilter_float_year%3Ato%5D=2010


Dlatego KIA, że aut w takim pułapie cenowym jest taki mega ogrom, że Kię wybrałem dla kontrastu, jak premium BMW zderza się z wyceną rynku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupiłem z Premium Selection za 220 tys zł, przebieg 16 tyś km, 6 miesięczne auto, czyli już 33 % taniej. Seria 3 nie wchodziła w grę, te przednie światła zwężane mi się strasznie nie podobały, ale tutaj przecież nie o mnie chodzi :)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrzcie na to cudo.

9 lat, 53 tys km, 270 tys PLN

Listopad 2012 to doslownie ostatni wypust tego modelu.

Jak sie jezdzi rekraacyjnie 5-10k km rocznie to nie widze juz tu za bardzo mozliwosci do spadku ceny przy tym co sie dzieje teraz na rynku motoryzacyjnym.


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=229129569


569_300684286.jpg


569_1368083150.jpg


569_616707342.jpg

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.