Skocz do zawartości

BMW F10 poziom naładowania akumulatora


papell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam co jakiś czas komunikaty odnosnie akumulatora i problemy min spalony ostatnio bezpiecznik

Po pomiarach pokazuje napięcie między 13,8V-14,9V

Alternator był sprawdzany jest okej, wymieniony dla spokoju był tylko regulator napięcia

A wg aplikacji b-tool po sprawdzeniu pokazuje przez obd2

poziom naładowania (SOC) 66%

Pojemność 91aH

Stopień zużycia (SOH) - 1%

Czy to pora na wymianę akumulatora?

BMW F10 528i 3.0 benzyna z efficient dynamic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , za mało konkretów.....


Jaki bezpiecznik był spalony , podaj jego numer i ile ma amper....?


Jaki masz akumuky, AGM czy zwykły....???


Czy nasz jakieś błędy????


W jaki sposób mierzysz napięcie???

W jakich punktach je mierzyłeś???

Czy odłączałeś zasilanie od inteligentnej klemy - IBS.....???? Jeśli tak to jakie napięcie panowało na akumatorze e czasie pracy silnika????


Czy sprawdzałeś spadek napięcia na przewodzie plusowym.....???? Może nie masz dobrego styku pomiędzy przejściem plusa z bagażnika do podwozia auta???


Czy posiadasz dodatkowy / pomocniczy akumulator.....???


Jeśli chcesz sprawdzać stan akumulatora to musisz go doładować prostownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzał mechanik który ma do tego sprzęt


Spalony miałem bezpiecznik od zapalniczki, a teraz nie działa mi USB w schowku(od tego też jest któryś bezpiecznik?)


Miałem sporo przygód w ostatnim czasie, podczas jazdy wyskakiwały błędy od magistrali, teraz od kilku dni wszystko jest okej, ale powiedziano mi, że to wina akumulatora najprawdopodobniej, jeśli to wróci jeszcze raz, bo alternator sprawdzony jest okej wymieniłem regulator napięcia, bo może ewentualnie to jeszcze to powodować? Cewki i świece nowo wymienione.


Kończą mi się pomysły byłem w 4 różnych serwisach w tym specjalizującym się w BMW sprawdzonym to powiedziano mi, że to alternator, a okazuje się, że nie to i już zupełnie powoli głupieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko sprawdzał mechanik który ma do tego sprzęt


Spalony miałem bezpiecznik od zapalniczki, a teraz nie działa mi USB w schowku(od tego też jest któryś bezpiecznik?)


Miałem sporo przygód w ostatnim czasie, podczas jazdy wyskakiwały błędy od magistrali, teraz od kilku dni wszystko jest okej, ale powiedziano mi, że to wina akumulatora najprawdopodobniej, jeśli to wróci jeszcze raz, bo alternator sprawdzony jest okej wymieniłem regulator napięcia, bo może ewentualnie to jeszcze to powodować? Cewki i świece nowo wymienione.


Kończą mi się pomysły byłem w 4 różnych serwisach w tym specjalizującym się w BMW sprawdzonym to powiedziano mi, że to alternator, a okazuje się, że nie to i już zupełnie powoli głupieje

 


Musisz sam porobić pomiary .

Miernik , w miarę dobry kosztuje ok 50,-

Nie robiąc pomiarów , nik z nas nie przybliży cię do ewentualnej awarii.


USB... najwygodniej będzie jak podasz siedem ostatnich znaków numeru Vin i które gniazdo ci nie działa?

Zobacz bezpiecznik F117......5A


Jeszcze raz , naładuj akumulator prostownikiem z funkcją ładowania AGM ( taki akumulator powiadasz w aucie ? ).

BTool-em zrób adaptację naładowanego akumulatora.

Następnie w ukrytym menu auta włącz odczyt napięcia i w czasie jazdy poobserwuje co się dzieje?

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam normalnie z pilota otwierane, ale to wszystko działa bez problemu

jedynie co to właśnie te błędy z zaskoczenia których nic nie zapowiadało, spalony bezpiecznik i komunikaty raz na jakiś czas żeby naładować akumulator

myślałem, że te kilka warsztatów które odwiedziłem i to z dobrymi opiniami coś będą wiedziały, ale nadal jest niewiadoma, bo może wymiana regulatora pomoże, a może jednak ten akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aku był wymieniany ? jak był wymieniany to był zakodowany z odpowiednimi wartościami ? jest agm czy zwykły ? jedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzenia aku a nie sprawdzasz aplikacją.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku był wymieniany ? jak był wymieniany to był zakodowany z odpowiednimi wartościami ? jest agm czy zwykły ? jedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzenia aku a nie sprawdzasz aplikacją.

 

A potrafisz czytać co jest napisane wyżej czy tylko szczątkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli samochód jest starszy niż 6 lat to akumulator należało by wymienić na taki jak fabryka wsadziła czyli AGM 90-95ah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko sprawdzał mechanik który ma do tego sprzęt

 

I nie poinformował w jakim stopniu jest zużyty akumulator. :shock:


W dzisiejszych czasach raczej każdy elektryk samochodowy dysponuje tak podstawowym narzędziem jakim jest tester do pomiaru akumulatora, np.https://allegro.pl/oferta/tester-do-akumulatorow-12v-polskie-menu-miernik-10171396036. Za pomocą którego w kilka sekund po wcześniejszym naładowaniu akumulatora sprawdzi również % stopień zużycia aku., prąd rozruchowy, napięcie pod obciążeniem itp.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli samochód jest starszy niż 6 lat to akumulator należało by wymienić na taki jak fabryka wsadziła czyli AGM 90-95ah

Nie wiem jaka jest żywotność obecnie fabrycznie montowanych AGM. E61 sprzedawałem z fabrycznym akumulatorem 9 letnim i działał bezproblemowo.

Bardzo istotne na żywotność AGM, nie dopuścić do spadku napięcia AGM poniżej 11,4V .

Na żywotność nie tylko kwasowo ołowiowych ale również AGM ma wpływ jego obsługa lub jej zaniechanie.Jeżeli nie jeździmy tylko na długich trasach to należy go z trzy razy w roku porządnie naładować ładowarką, prostownikiem do AGM lub takim którym możemy ograniczyć napięcie ładowania do max. 14,9V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.