Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ceramika jest OK, ale położona na folię PPF. Bo tak,to tylko półśrodek.

Mam tak zrobione wszystkie auta i jest MEGA.

 

Przy obecnych foliach kładzenie ceramiki na nie w/g mnie się mija z celem. One same w sobie mają już taką warstwę. O ile ja dobrze pamiętam to ceramikę kładło się na folie tak do 2018 roku potem już nie, bo folie dostały z automatu nowe powłoki, które wyglądają jak lustro. No chyba, że kładzie się tańszy PPF no to pewnie wtedy to i ceramikę trzeba kłaść.

  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mi Ci co kładli folię powiedzieli, że przy tych co są i kładą nie ma żadnego sensu kłaść na nie ceramiki, bo to nic nie da, bo te co kładą mają już specjalną warstwę, która ma takie samo zadanie co kiedyś ceramika. O ile też dobrze pamiętam (ale mogę się tu mylić) - ceramika się na tych foliach nawet nie trzyma (nie wiem jak na Twojej) i para w gwizdek. Nie ukrywajmy, że ceramika na folię jedyne co ma zrobić to nadać głębie lustrzanego odbicia pod światłem. Sam pamiętam, kiedyś folie PPF tego nie miały, kładło się je i auto było jak w macie i wtedy to się niwelowało ceramiką, ale teraz? No cóż ...


Na CLSie mam Xpel Ultimate Plus oczywiście po całości i cytuję

 

Dzięki zastosowaniu nowej warstwy CLEARCOAT z lustrzanym wykończeniem...

 

I faktycznie nie widzę sensu tu ceramiki, bo po myciu błyszczy się straszną głębią


Na M235i mam Gyeon Protect + też po całości (to jest 2x chyba bardziej błyszczące niż ten Xpel chyba, że taka różnica jest pomiędzy PPFem na czarnym (BMW) a białym (Mercedes)) no to tu to jest uber-sztos...

 

PPF Protect+ is a thick and hydrophobic paint protection film designed to resist UV, chemical and mechanical damage with great gloss.

 

Akurat premiumshieldelite nie widzę, żeby miał gdziekolwiek "great gloss" czy "lustrzane wykończenie" w danych - więc zapewne ceramika jest tu absolutnie wskazana... Nie chcę nic sugerować, ale w/g mnie ktoś Cię tutaj naciągnął. Nie wiem o jakich kwotach mowa oczywiście, bo może się okazać, że ten premiumshield elite + ceramika = taniej niż folie oferujące też gloss coat i to by było OK, ale gdy ta konfiguracja wyjdzie drożej niż folia z gloss coat - to jest naciąganie i strata czasu bo tą ceramikę trzeba będzie jeździć odnawiać i to jest, przynajmniej dla mnie, największy problem - bo mi by się nie chciało.

Opublikowano

Folia + ceramika + proponuje jeszcze pozłotką i wszystko zawinąć w papier - taniej będzie kupić nowe elementy poszycia i zmieniać co kilka lat - ktoś tu nie łapie grawitacji.


Nie bardzo rozumiem cel - zabezpieczenie czy auto ma świecić jak psu jajca. Jaki jest cel


Śledzę ten wątek i nikt nie dał argumentu wyższości jednego nad drugim. W przypadku foli się zgadzam tu sam sobie fundnę na przodzie

Opublikowano

Mi też kładą na folię ceramikę, więc to jednak nadal standard jest i wydaje mi się logiczne, że zewnętrzna warstwa zawsze trochę się ściera/matowieje od warunków pogodowych, toż folia jest miększa od lakieru, a nie twardsza.

 

Folia + ceramika + proponuje jeszcze pozłotką i wszystko zawinąć w papier - taniej będzie kupić nowe elementy poszycia i zmieniać co kilka lat - ktoś tu nie łapie grawitacji.


Nie bardzo rozumiem cel - zabezpieczenie czy auto ma świecić jak psu jajca. Jaki jest cel

Jak ktoś jeździ szrotem, to żaden. Ja teraz oklejam dwa auta w całości właśnie, jedno prosto z salonu, drugie niestety nieoklejone tylko ceramiką zabezpieczone przed poprzedniego właściciela, więc lakier już z wadami przy 58tys km. A jeśli 15 czy 20 tys za oklejenie to 1-2% wartości auta, to koszt absolutnie żaden, a komfort ogromy.


Dla przykładu, w SUVie miałem oklejone lusterka i zahaczyłem jednym - wyglądało źle, potem folię zdjąłem i lusterko jak nowe.. Ale zanim folię założyłem przejechałem ledwie 60km z salonu do MotoSPA i pomimo, że to wysoki SUV, dostałem kamieniem w maskę i odprysk do metalu :(

A w M2 przy znikomym przebiegu uznałem, że folii nie trzeba, efekt taki, że przedni zderzak był tak zniszczony kamieniami że nie nadawał się do położenia folii zmieniającej kolor.

W BMW co kupiłem jako używane z 50tyś przebiegu przedni zderzak do malowania, nie dało się go wyprowadzić.


Dla odmiany, w SECu z 86 roku (~240tys km) mam oryginalny nieekologiczny lakier i prawie brak odprysków. Nie wiem jednak na ile to wynika z tego, że auto jeździło wolniej, w innych czasach, no i w Szwajcarii :D

Opublikowano

Jak kładziecie ceramikę na folię to zróbcie większy research na rynku, bo wydaje mi się, że wcisneli Wam po prostu folię bez zbyt dużego (lub bez) połysku. Absolutnie się zgadzam, że warstwa gloss na foliach PPF to względnie nowość (która z każdym kwartałem jest coraz lepsza) i podejrzewam, że wielu detailerów "zastało" się w "starych" czasach. A że jakość folii PPF zmienia się w takim tempie jak kiedyś częstotliwości procesorów to już teraz nawet ceramika nie wyrabia przy tym progresie i część detailerów rezygnuje z niej, bo jest po prostu zbyt słaba, w stosunku do powłoki ... o ile nie przekręce elastomerowej, która wpadła na rynek w 2020 roku - tak to się zmienia szybko.


Nie dyskutujemy tu teraz nad przeważaniem folii PPF na ceramiką bo ta jest jasna i oczywista, ale nad tym czy folie PPF tak poszły do przodu, że 75% detailerów nie ma pojęcia o nowych technologiach i produktach (?).


Generalnie z tymi powłokami na powłoki PPF to jest chyba trochę tak jak ze zmianami oleju... PPF to zmiana co 15tys km z 30tys interwału, a PPF+dodatkowy coat to takie troche co 7500km zmiana oleju...

Opublikowano

Jak ktoś jeździ szrotem, to żaden. Ja teraz oklejam dwa auta w całości właśnie, jedno prosto z salonu, drugie niestety nieoklejone tylko ceramiką zabezpieczone przed poprzedniego właściciela, więc lakier już z wadami przy 58tys km. A jeśli 15 czy 20 tys za oklejenie to 1-2% wartości auta, to koszt absolutnie żaden, a komfort ogromy.

Jeśli ktoś jeździ szrotem za 0,5 mln i po trzech latach sprzeda go za 220k to na pewno nie warto, chyba tylko dla poprawy swego ego.

Natomiast supercar za 1,5-2 mln na pewno warto.

Nie odprawiajmy nabożeństw nad samochodami do codziennej jazdy g…no wartymi po 3-5 latach użytkowania.

Jak kładziesz ceramikę to Ci wciskają, że super itd itp. Jak przyjedziesz po 2 latach z następnym autem to tłumaczą, że tamte to były słabe, ale teraz…. są super!!

Ot taki bełkot marketingowy.

Niech każdy sam oceni :mrgreen:

Opublikowano
Jeśli ktoś jeździ szrotem za 0,5 mln i po trzech latach sprzeda go za 220k to na pewno nie warto, chyba tylko dla poprawy swego ego.

Natomiast supercar za 1,5-2 mln na pewno warto.

Nie odprawiajmy nabożeństw nad samochodami do codziennej jazdy g…no wartymi po 3-5 latach użytkowania.

Wyciąłeś ćwierć wiadomości, pomijając przykłady z tańszych aut, gdzie bardzo bardzo szybko folia się sprawdziła/zemścił jej brak.

Jak masz daily, które masz w d*** to spoko. Ale jak lubisz mieć auto w bardzo dobrym stanie, to bez PPF choćby na części auta, lakier będzie bardzo szybko pełen odprysków, a jak moje doświadczenie pokazuje, to już po 50tys km widać.

Opublikowano

Wyciąłeś ćwierć wiadomości, pomijając przykłady z tańszych aut, gdzie bardzo bardzo szybko folia się sprawdziła/zemścił jej brak.

Jak masz daily, które masz w d*** to spoko. Ale jak lubisz mieć auto w bardzo dobrym stanie, to bez PPF choćby na części auta, lakier będzie bardzo szybko pełen odprysków, a jak moje doświadczenie pokazuje, to już po 50tys km widać.

Wyciąłem ponieważ przy tańszych autach koszt folii to nie 1-2% ich wartości.

A jeśli 15 czy 20 tys za oklejenie to 1-2% wartości auta, to koszt absolutnie żaden, a komfort ogromy.

O stosunku ceny folii do ceny auta w chwili sprzedaży nie wspomnę.

Temat jest o ceramice, jak ktoś ma czas i chęci ją pielęgnować to niech kładzie bo warto, inaczej bez sensu.

Opublikowano
Ceramika na folię... jpd, HIT. Ktoś się serio na to nabrał? W sumie... dobry sprzedawca wciśnie nawet porsche 911 starszej pani i powie że to bardzo wygodne auto na zakupy =)
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Moderatorzy
Opublikowano

dobry sprzedawca wciśnie nawet porsche 911 starszej pani i powie że to bardzo wygodne auto na zakupy =)

Bo tak jest, czemu ma być niewygodne?

Opublikowano
Ceramika na folię... jpd, HIT. Ktoś się serio na to nabrał? W sumie... dobry sprzedawca wciśnie nawet porsche 911 starszej pani i powie że to bardzo wygodne auto na zakupy =)

Ja się nie nabrałem, po prostu zrobiłem, bo to logiczne ;)

Choć z tego co wiem, powłoka na folię to nie jest stricte ceramika, ale tak się mówi dla wygody. Generalnie chodzi o powłokę, która ułatwia czyszczenie folii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie miałem możliwości robienia fotki wczoraj , ale stałem obok czarnego G20 , oba czyste , różnica kolosalna na korzyść ceramiki :shock: , także mogę stwierdzić że w przypadku czarnego bezpłatnego koloru w G20 , ceramika ma ogromną przewagę wizualną
Opublikowano

Z czym do ludzi no wiadomo, że lakier po ceramice vs bez to przepaść. Teraz to już powinno się stać obok 2 aut, jeden po ceramice, drugi po BDB folii PPF.

 

Ceramika na folię... jpd, HIT. Ktoś się serio na to nabrał? W sumie... dobry sprzedawca wciśnie nawet porsche 911 starszej pani i powie że to bardzo wygodne auto na zakupy =)

 

Ja też jestem tego samego zdania jeszcze do ... 2018-2019 roku bym powiedział, że kładzenie folii PPF bez ceramiki to zbrodnia, ale po 2020+ gdy wyszły nowe modele folii to też uważam, że to nabieranie już ludzi. Oczywiście, kto zabroni bogatemu, ale Panowie zróbcie lepszy research na rynku folii PPF. Moja folia w BMW, czyli ten Gyeon Protect + czy jakoś tak - nawet nie trzyma ceramiki na swojej powłoce już. Nawet gdybym się uparł, że ją tam chcę, to nie da się jej położyć, bo spłynie od razu... To już o czymś świadczy.


Skąd moje zdanie i magiczna wiedza? No bo jeżdzę do detailera na mycie 2 moich aut, które u nich robiłem, i zawsze sobie z nimi pogadam o całym rynku. Tak jak ceramika jest już passe zastąpiona powłokami elastomerowymi (2021+), tak samo folia PPF jest już gloss bez konieczności nakładania ceramiki (2020+)... To nie moje zdanie, ale ja je powielam od RS Detailing z W-wy u których już z 7 lat robię wszystkie swoje auta.

Opublikowano

Nikt Ci nic nie zarzuca Arturo, ale tak po koleżeńsku jak będziesz robił następne auta - to po prostu zrób sobie research większy na rynku, może faktycznie jest wciąż tak, że folia bez glossu, albo ze słabym glossem + ceramika daje lepsze rozwiązanie? Może faktycznie Twój detailer utknał w technologii sprzed 2 lat? 2 lata dla detailingu to jak 2 lata w latach 90tych dla procesorów mam wrażenie. A może folia z glossem da znacznie lepsze rezultaty niż ta smarowana ceramiką? A zrobisz jak Ci się będzie podobało oczywiście :)


Moje podejście jest takie, że im mniej muszę jeździć do wyspecjalizowanych myjni detailingowych i mniej tego odświeżać, tym lepiej. Nie jest to kwestia ceny, ale kwestia po prostu oszczędności czasu.

Opublikowano

Raczej nie utknął, bo w kolejce czekają auta od klientów z całej Europy po 4 m-ce ... Myślę, że właściciele Chironów i innych Koenigsegów zrobili już za mnie research :wink: . Zresztą the.Collection też zadowolony, z tego co mi wiadomo :wink: . Nic nie odświeżam od kliku lat , myję szczotką i folia się regeneruje samoczynnie.


Matowa folia PPF tez jest z gloss ?

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano
The.collection to akurat się na tym zna średnio :D Ale wierzę że panowie ogarniają na światowym poziomie bo kosmiczne auta tam przyjeżdżają.
Opublikowano

To, że w kolejce czekają auta z całej Europy to nic nie zmienia. U tego mojego w RS Detailing to stały ostatnio 2 lambo 1x urus i 1x mclaren a sami dostali zaproszenie na event McLarena w Europie, gdzie musieli zamknąć firmę, po to, żeby lecieć do Hiszpanii (chyba) i dbać o wygląd 10 czy 12 McLarenów na pokazach dla dziennikarzy na świat - bo McLaren im zapłacił tyle kasy, że nie mogli powiedzieć NIE, albo do Szwajcarii oklejać jakieś auto, albo ogarniają wszystkie fury (o ile dobrze kojarze) z tzw. supercar club poland - świadczy to o tym, że po prostu robią dobrze robotę.


To, że ktoś robi dobrze i ma kolejkę po 4 miesiące dobrych fur, wcale nie oznacza, że zna nowinki techniczne - ot taka uwaga... Tak jak z dentystami - są oboje dobrzy, ale ten jeden robi na 2x nowszych materiałach, które np. komponują się z kolorem zęba (konfabuluje) i obrabia to tak, że nie widać w ogóle, że jest plomba, a drugi ma to gdzieś. Obie roboty są dobre, bo ząb jest skutecznie zaplombowany.


Bynajmniej podkreślam jeszcze raz. Ani nie bronie swoich ani nie szkaluje Twoich - po prostu zachęcam do zgłebienia nowinek technicznych i większego researchu odnośnie nowości, w naszym przypadku, w foliach PPF.

Opublikowano
Tez slyszalem bardzo dobre opinie o RS Detailing i prawdopodobnie tam bede sie kierowal, zamiast do Car Spa (ktore tez ma przeciez dobra renome).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z czym do ludzi no wiadomo, że lakier po ceramice vs bez to przepaść. Teraz to już powinno się stać obok 2 aut, jeden po ceramice, drugi po BDB folii PPF.

też jestem ciekaw jak sprawa wygląda w tym przypadku pod względem czysto wizualnym, a nie zabezpieczenia lakieru dla przyszłych pokoleń :wink:


z innej beczki ciekawy jestem jak folia/ceramika ma w przypadku jak auto dostaje grad i trzeba go naprawić , do kosza ? patrząc na warunki pogodowe w Małopolsce , ostatnio to grad mamy częściej niż deszcz :cry2: właśnie Tiguan żony idzie na naprawę z tego powodu jakieś 50 wgnieceń policzyli w ASO

Opublikowano
Dobre pytanie, ale nie sadze zeby folia uratowala Cie od silnego gradu… Oczywiscie strzelam. Pytanie czy prostowanie dachu po gradzie takim mlotkiem gdy masz folie bedzie wymagalo jej wymiany. Jak sie nie odklei to podejrzewam ze nie.
Opublikowano
Dobre pytanie, ale nie sadze zeby folia uratowala Cie od silnego gradu… Oczywiscie strzelam. Pytanie czy prostowanie dachu po gradzie takim mlotkiem gdy masz folie bedzie wymagalo jej wymiany. Jak sie nie odklei to podejrzewam ze nie.

 

Prostowanie wgniotek młotkiem? To co one są wielkości pomarańczy?

Opublikowano
Oj nadużyłem tego slowa… maja takie mloteczki do wypychania tych wgniotek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.