Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u nas są wielkości czereśni aż do moreli :wink: podobno jest kilka technik m.in- z użyciem magnezu który wciąga wgniotkę -
Opublikowano
A co sądzicie o powłoce elastomerowej zamiat ceramiki? Ponoć to krok dalej niz ceramika, poniewaz jest elastyczna i duzo bardziej odporna na chemię. Efekt szkła ponoc tez nieco lepszy. Ktos Cos?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Folia, powłoka odchodzi do lamusa, bo to taki droższy wosk 10x, a chroni tylko przed ptasią kupą. Na nic się nie zda gdy odprysk, gdy ktoś przejdzie z torebką z zamkiem na wierzchu czy też dotknie twoich drzwi swoimi drzwiami.

Studia wciskają na lewo i prawo powłoki, bo kroją na nich niemiłosiernie. Nie każdy ma też ploter do folii, swoje kosztuje. Folie też trzeba umieć kłaść - kolejne kosztowne szkolenia i uczenie się na autach klientów.

Jak nie szkoda kasy to rób, bo wiadomo efekt wow jak wyjeżdża ze studia, ale tego nie można nawet porównywać z folią tylko z woskiem, który wygrywa swoją ceną.

Nawet położenie wosku ZymÖla w krótszych interwałach wychodzi taniej niż te powłoki.

Ale jak pojedziesz do studia bez plotera, to powłoki są na poziomie boskim i tak będą je wciskać.

Opublikowano
W Warszawie wiem na pewno, że RS Detailing na Herbowej kładzie powłoki elastomerowe (tam się od nich o tym dowiedziałem)... Tyle, że w/g mnie to mało opłacalne co do folii PPF ... Za powłokę elastomerową skroją Cię z 8000zł (ceramika pewnie wyjdzie te 5000zł) a za folię pewnie z 12000zł... Te 4000zł różnicy, w/g mnie ,jest już zerową barierą do nowych aut na folie PPF. Ale musisz się dopytać, wiem, że powłoka elastomerowa jest dużo droższa od ceramiki i dogania folię PPF w cenie, więc to zaczyna być trochę już absurdalne bo nawet powłoka elastromerowa nie da Ci tego co PPF.
Opublikowano
Ja mam nieco inne informacje nt. cen. Moja wycena była taka, że elastomer 6k netto, a PPF 17,5k netto, więc różnica znaczna i elastomerom w cenie bliżej ceramice. Zależy co kto czego oczekuje. Dla mnie wycena pod 20k za folie to ponad moje granice, natomiast kilka k jestem w stanie zaakceptować i wydać. Ja mam praktykę, że nie trzymam auta na własność, tylko po okresie leasingu 3-4 lata oddaję auto do dilera i biorę kolejne nowe. Tak więc jestem w stanie przeżyć jakieś ryski/odpryski na lakierze, a powłokę nakładam nie celem ochrony, bo moim zdaniem ona nie chroni, a tylko po to żeby uzyskać w miarę trwały efekt szkła i łatwe mycie na myjni bezdotykowej od czasu do czasu. Warto wspomnieć, że powyższe ceny na X5
Opublikowano
Jeżeli sprawdziłeś ceny no to faktycznie różnica spora bez 2 zdań. Ja tak trochę strzelałem z tymi cenami, a za "2"jkę za full PPF zapłaciłem znacznie mniej niż 17.5k PLN netto...
  • Moderatorzy
Opublikowano

To za te kasę lepiej jeździć do studia co miesiąc na mycie fury, pełną dekontaminację i woskowanie. Powłoki kosztują do kilkuset zł maksymalnie a kładą za kilka patyków, dramat i zmowa cenowa za usługę.

A zobacz za ile ci wycenią pierwszą powłokę a za ile za pół roku, jak już będziesz po korekcie lakieru do tej pierwszej. Na 100% cena się nie będzie różnić, mimo, ze pod tą drugą tylko one-step zrobi finisherem.

Opublikowano
Powłoka kosztuje 300-500zł jak ją kupisz w sklepie ... ta sama za którą liczą sobie 5000zł po położeniu (ale pewnie do tego korekta lakieru + 3x glinkowanie + opony + szyby + skóra - a do tych jest inna powłoka)... Co nie zmienia faktu, że przebitka na tym musi być kolosalna.
  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Powłoka kosztuje 300-500zł jak ją kupisz w sklepie ... ta sama za którą liczą sobie 5000zł po położeniu (ale pewnie do tego korekta lakieru + 3x glinkowanie + opony + szyby + skóra - a do tych jest inna powłoka)... Co nie zmienia faktu, że przebitka na tym musi być kolosalna.

 

Ja jeżdżę poza miasto do takich mniejszych firm, ale z dobrymi opiniami. Poza warszawą cena jest o połowę mniejsza a jakość równie dobra - albo czasem i lepsza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powłoka kosztuje 300-500zł jak ją kupisz w sklepie ... ta sama za którą liczą sobie 5000zł po położeniu (ale pewnie do tego korekta lakieru + 3x glinkowanie + opony + szyby + skóra - a do tych jest inna powłoka)... Co nie zmienia faktu, że przebitka na tym musi być kolosalna.

 

Ja jeżdżę poza miasto do takich mniejszych firm, ale z dobrymi opiniami. Poza warszawą cena jest o połowę mniejsza a jakość równie dobra - albo czasem i lepsza.

 


czy mógłbyś coś polecić? robiłem rozpoznanie i oklejnenie całego auta folią ppf w warszawie to jakieś 17 tys netto. :mad2:

Opublikowano
Ja będziesz robił rozeznanie to koniecznie się dowiedz jaka to folia ... bo zrobią Ci dajmy na to, że za 10tys ale co z tego jak po 2 latach folia zacznie się np. odbarwiać itp...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Powłoka kosztuje 300-500zł jak ją kupisz w sklepie ... ta sama za którą liczą sobie 5000zł po położeniu (ale pewnie do tego korekta lakieru + 3x glinkowanie + opony + szyby + skóra - a do tych jest inna powłoka)... Co nie zmienia faktu, że przebitka na tym musi być kolosalna.

 

Ja jeżdżę poza miasto do takich mniejszych firm, ale z dobrymi opiniami. Poza warszawą cena jest o połowę mniejsza a jakość równie dobra - albo czasem i lepsza.

 


czy mógłbyś coś polecić? robiłem rozpoznanie i oklejnenie całego auta folią ppf w warszawie to jakieś 17 tys netto. :mad2:

 

Z folia nie pomogę bo tego nie robiłem, raz na dwa lata robię ceramikę.

Teraz sam się przymierzam do położenia tego:

ponoć szybko i łatwo się aplikuje a trwałość i jakość niewiele gorsza od "prawdziwej" ceramiki. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie i ile wytrzyma.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja tydzień po odbiorze położyłem we własnym zakresie CQuartz UK 2.0 i w sumie jestem zadowolony z efektu.

Mogę polecić taką opcję jeśli macie wolną sobotę i dobrze oświetlony garaż.

Dokladne mycie, suszenie, odtłuszczenie i można nakładać.


Subiektywnie wygląd + efekt hydrofobowy + łatwiejsze mycie auta jest warte te 300zł za materiał, przy cenie 2000+ miałbym pewnie wątpliwości :D

Dodatkowo wrzuciłem też Ultra Glaco na szyby - działa bardzo fajnie, nawet w mieście.


Trochę więcej zabawy miałem z klejeniem folii PPF na małe elementy. Tu potrzeba troche cierpliwości, ale też do ogarnięcia we własnym zakresie. Trzeba tylko zamówić wcześniej szablony dedykowane do konkretnego modelu.

Wykleiłem wnęki klamek, progi w drzwiach + ranty, próg bagażnika i słupki piano-black ktore rysują sie od samego patrzenia. Jestem zadowolony tak w 90%, bo na piano widać trochę pęcherzyków przy krawędziach.


Jak ktoś lubi DIY to polecam spróbować.

Opublikowano

Ja we wcześniejszych autach miałem ceramikę. Wygląda to super ale nie chroni od odprysków.

Obecne auto okleiłem folią wygląda to bardzo dobrze i jest ochrona. Zapłaciłem 10k brutto za cały przód, drzwi x4, słupki, lusterka, progi, nadkola tył, zderzak tył, kawałek dachu i środek + ceramika na resztę nieoklejonych elementów. Droga zabawa ale robi robotę. Dodam jeszcze że robiła mi to bardzo zaprzyjaźniona firma stąd ta cena, ale 17k netto to już worek pieniędzy. Przy tak wysokiej cenie zrobił bym tylko newralgiczne punkty.

Opublikowano
mnie koszty folii (chciałem) przeraziły... nie mam firmy, w koszty nie wrzucę, płacę brutto... kwota ponad 20k za całe auto przerosła moje możliwości i skończyło się na ceramice; przynajmniej ładnie błyszczy :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Miałem na 3 ostatnich samochodach ceramike (różnego gatunku).


Zalety:

- na myjce można samemu osiągnąć dobry efekt

- świeci się troche bardziej niż bez

- brud troche mniej sie lepi


Wady:

- na pazury labradora nie pomaga

- powloki hydrofobowe na szybach nie trawie - denerwuje mnie

- IMO nie warte kasy...


Teraz chyba nie zrobie, no chyba ze matka korporacja bonus wyplaci i nie bede mial pomyslu na co wydac 5-10 kafli... ;)

Opublikowano
Miałem na 3 ostatnich samochodach ceramike (różnego gatunku).


Zalety:

- na myjce można samemu osiągnąć dobry efekt

- świeci się troche bardziej niż bez

- brud troche mniej sie lepi


Wady:

- na pazury labradora nie pomaga

- powloki hydrofobowe na szybach nie trawie - denerwuje mnie

- IMO nie warte kasy...


Teraz chyba nie zrobie, no chyba ze matka korporacja bonus wyplaci i nie bede mial pomyslu na co wydac 5-10 kafli... ;)

 

Podzielam opinię. Ja chyba tylko folią PPF okleję sam przód auta bo dużo po autostradach jeżdżę a resztę budy będę woskował i styka. Nie ma co się pieścić z autem. A z tą folią to też jeszcze muszę zobaczyć jak to wygląda bo ludzie pisali że się brud do niej bardziej klei i trudniej jest domyć tą reklamówkę ...

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Biorąc pod uwagę technologie na rok 2022 to jednak folia ochronna gloss?

Z jednej strony 20k za folie na całe auto to mimo wszystko kawał kwoty. Sam przód 6k. Czy nie będzie widać różnicy w codziennym użytkowaniu? Do tego zapewne regularne serwisy folii? Nie jest to męczące? Zapewne jak się zaniedba to wygląda 2x gorzej niż bez?

Opublikowano

Serwis folii? Co oni wtedy robią? Wygrzewają 'palnikiem' żeby ryski w folii zniwelować? Samemu można to zrobić w sumie.


Żaden oklejacz Ci tego nie powie bo roboty nie będzie miał + w razie czego to przecież nie jego wina. Krążą opinie że jak nie odkleisz folii w ciągu 2-3 lat to potem Ci odejdzie razem z lakierem przy ściąganiu. Ofc pewnie znajdzie się jakaś taka co i po 5 latach zejdzie dobrze ale ile osób to sprawdzało? Folie są na rynku od ilu lat? Nie za długo. Większość pewnie jeszcze jeździ z foliami po 4-5 lat i się cieszą że mają na nią 10-letnią gwarancję ;D

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Nie znam tego rynku, ale wydaje się albo strasznie naciągany albo kosmicznie technologiczny i działa fenomenalnie. My w firmie za 10 -12 tyś czyścimy chemicznie cały dach domu (200m2) do tego odgrzybiamy całą elewację (200m2) oraz wszystko to impregnujemy najdroższym impregnatem dostępnym na rynku. W przypadku 740Ld jest niemalże 20k za ile 20m2 blachy oklejonej magiczną folią? W sumie super praca w garażu, ciepło, nie pada na głowę i sobie docinać. Zapewne są też plotery czy inne koszty, nikomu nie liczę. Generalnie wydaje mi się, że cena zaporowa. Pogratulować biznesu. Ale co tu wybrać do własnego autka? Powłoka ceramiczna, kwarcowa, folia full czy folia na front, klamki, ranty drzwi a reszta w ceramikę? Ale jak takie hybrydowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce bo potem trzeba z tym autem latać na czyszczenie, odnawianie powłoki, a mało kto z nas ma teraz czas na takie zabawy.
Opublikowano
Serwis folii? Co oni wtedy robią? Wygrzewają 'palnikiem' żeby ryski w folii zniwelować? Samemu można to zrobić w sumie.


Żaden oklejacz Ci tego nie powie bo roboty nie będzie miał + w razie czego to przecież nie jego wina. Krążą opinie że jak nie odkleisz folii w ciągu 2-3 lat to potem Ci odejdzie razem z lakierem przy ściąganiu. Ofc pewnie znajdzie się jakaś taka co i po 5 latach zejdzie dobrze ale ile osób to sprawdzało? Folie są na rynku od ilu lat? Nie za długo. Większość pewnie jeszcze jeździ z foliami po 4-5 lat i się cieszą że mają na nią 10-letnią gwarancję ;D

 

Rynek foliarski raczej jest dłużej niż 3 lata, wiec pytanie czy masz może jakieś dowody na ww stwierdzenie. Pytam, bo sam ofoliowałem całe auto i jestem ciekaw.


Co do folii to mam wrażenie, że brud strasznie łatwo i szybko się klei, szczególnie po deszczu w okresie zimowo-jesiennym. Tył auta wygląda okropnie.

Plusem folii na pewno jest to, że nie zostają plamy po wodzie. Nawet nie trzeba wycierać, wystarczy trochę pojeździć, najlepiej dynamicznie przez serpentyny albo ronda :P

Na myjniach bezdotykowych w zasadzie nie da się domyć auta, chociaż to chyba standard dla wszystkich aut.

Opublikowano
Nie znam tego rynku, ale wydaje się albo strasznie naciągany albo kosmicznie technologiczny i działa fenomenalnie. My w firmie za 10 -12 tyś czyścimy chemicznie cały dach domu (200m2) do tego odgrzybiamy całą elewację (200m2) oraz wszystko to impregnujemy najdroższym impregnatem dostępnym na rynku. W przypadku 740Ld jest niemalże 20k za ile 20m2 blachy oklejonej magiczną folią? W sumie super praca w garażu, ciepło, nie pada na głowę i sobie docinać. Zapewne są też plotery czy inne koszty, nikomu nie liczę. Generalnie wydaje mi się, że cena zaporowa. Pogratulować biznesu. Ale co tu wybrać do własnego autka? Powłoka ceramiczna, kwarcowa, folia full czy folia na front, klamki, ranty drzwi a reszta w ceramikę? Ale jak takie hybrydowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce bo potem trzeba z tym autem latać na czyszczenie, odnawianie powłoki, a mało kto z nas ma teraz czas na takie zabawy.

 

Ja jak dobrze pójdzie to w marcu będe odbiarał swoja nową 4, z ciekawości zadzowniłem do lokalnej firmy co się tym zajmuje i jak usłysząłem że za oklejenie całego auta chca 18k netto to się roześmiałem facetowi do słuchawki. K..a mać przeciez to juz prawie 10% wartości samochodu! Musiałbym mocno na głowe upaśc żeby tyle kasy wybulic, zreszta za opcje: folia na prżód + ceramika też nie było jakoś specjalnie lepiej bo krzyknął 11k netto. Szczerze, przemyślałem sobie to , nie będe nic nakładał na auto, bo tak naprawde to tylko zwykłe auto, narzędzie do pracy a nie jakiś obiekt kultu. Swoją drogą to 10,20,30 lat temu tez były auta premium i nie było tych super hiper foliarsko-ceramicznych technologi - jak wtedy ludzie z tym żyli ??? :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.