Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Warto jak najbardziej ale nigdy pozniej nie plucz auta woda z sieci bo water spoty sa tragiczne. Najlepiej kompresor i mikforibra. Taki minus ceramiki
  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Odpowiem w nieco inną stronę - w cenie ceramiki można mieć opcjonalny lakier i jeśli ktoś jest przed zamówieniem auta, a rozważa podstawowy plus zabawy w zabezpieczenia to może lepiej dołożyć do lepszego lakieru :cool2:

Ja mam dokładnie odmienne zdanie. Lepiej zrezygnować z dopłaty do lakieru jak się nie ma budżetu a przeznaczyć go na zabezpieczenie.

 

Sam mam biały Alpine Weiss tylko dlatego, że w Msport żadnego ciekawego koloru do 1er nie było. Na przykładzie poprzedniego auta, gdzie miałem opcjonalny lakier Nevada White poimo stosowania tylko wosków lakier świetnie wyglądał przez 4 lata. W BMW w wersji sportline już był np. sunset orange, a prawdziwa magia kolorów zaczyna się dla 3er. Ze zwykłego czarnego lub białego nawet ceramika nie wykręci takiej głębi i efektu jak może zrobić dobry kolor.

Opublikowano
Odpowiedź na zadane pytanie w temacie wątku :wink:

IMG20210525124806.jpg

w obu opcjach można uzyskać taki efekt bez problemu do tego nie trzeba nie wiadomo co. Już nie raz stawiałem obok ceramiki po zrobieniu. Szczególnie na tych samych kolorach widać że nie ma żadnej różnicy wizualnej

Opublikowano
Jakie zabezpieczenie? Zabezpieczenie to folia, która zdaje egzamin.

Ceramika nie chroni od odprysków i tego jak ktoś na parkingu ci drzwiami auto uszkodzi.

Jest to oczywiste. Temat jest wałkowany tu i w innych wątkach notorycznie. Dla wyjaśnienia doprecyzuje. Miałem na myśli zabezpieczenie ceramiką lakieru przed wszystkim co ona daje oprócz odporności na rysy, odpryski i lekkich wgniotek.


"Powłoka ceramiczna pomaga chronić lakier na kilka sposobów. Przede wszystkim, ma właściwości hydrofobowe. Dzięki temu woda nie osiada na karoserii, ale po niej spływa. Cecha ta sprawia także, że zanieczyszczeniom trudniej przylgnąć do karoserii. Pozbywanie się brudu staje się łatwiejsze, a wizyty na myjni mogą być rzadsze.

Ponadto poprawią się właściwości antykorozyjne. Lakier będzie bardziej odporny na chemię i ptasie odchody. Sól drogowa nie będzie aż tak szkodzić karoserii, jak przed nałożeniem warstwy ochronnej.

Powłoka ceramiczna na samochód wydobywa głębię lakieru. Nabiera on efektywnego wyglądu i staje się szklisty. Co więcej, dzięki powłoce ceramicznej nadwozie staje się bardziej odporne na działanie promieniowania UV. Lakier nie będzie płowieć."


Być może więcej w tym marketingu niż zalet i w praktyce nie jest tak kolorowo ale nigdy nie miałem ceramiki na lakierze i chcę sprawdzić jak się to zachowuje w codziennym użytkowaniu.

Opublikowano

@ tutegotamtego a jaką ceramikę bedziesz nakładał? Masz już coś wybranego?

Mi zaproponowano FX Protect Evolution 9H.

Może ktoś z kolegów ma już ją położoną to proszę o parę słów komentarza.

W specyfikacji wyczytałem że można ją kłaść na folię. Wsumię folię mam z połyskiem

jak położe ceramikę na nią to nie za dużo tego ''połysku'' bedzie :mrgreen:?

Rozumiem że łatwiej bedzie też zmywać zabrudzenia z elementów ''ofoliowanych'' z ceramiką?

Sama folia łapie dużo zabrudzueń?


Ktoś poleca inną? Choć pewnie tyle opinii ile produktów na rynku , szukuję się nowy

wątek :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zamiast tego specjalisty od wszystkiego, proponuję jakiś kanał na yt profesjonalnego studia detailingowego wyhaczyć lub zwyczajnie fora zagraniczne.
Opublikowano
Zamiast tego specjalisty od wszystkiego, proponuję jakiś kanał na yt profesjonalnego studia detailingowego wyhaczyć lub zwyczajnie fora zagraniczne.

 

Jasne że tak. Z tym, że profesjonalne studio detailingowe nie powie ci prawdy, bo to nie w ich interesie. Oni mają zachwalać swoje usługi/produkty a nie do nich zniechęcać. Fora jak to fora, każdy zachwala to na co wydał pieniądze i za Chiny nie przyzna się, że coś co położył na aucie okazało się shitem.

Opublikowano
Ja wydałem pieniądze na oklejenie dwóch białych samochodów w newralgicznych miejscach folią przeźroczystą, głównie chodzi o przedni zderzak i efekt jest mocno słaby - na białych autach bardzo widać różnicę w odcieniu między elementami z folią a bez i lepiej kleić całe auto po prostu.
Opublikowano

Odpowiadając na pytanie - w użytkowym aucie zdecydowanie warto.

Przede wszystkim łatwość mycia i utrzymania czystego samochodu. Spłukanie "proszku" na bezdotyku to dosłownie sekunda. Efekt nieporównywalny z żadnych woskiem (A wcześniej używałem fusso 12m - jednego z mocniejszych).


+ oczywiście głębia lakieru

VxOF1cj.jpg


9iTIAfB.jpeg

Opublikowano
@ tutegotamtego a jaką ceramikę bedziesz nakładał? Masz już coś wybranego?

Mi zaproponowano FX Protect Evolution 9H.

W poniedziałek jadę oddać auto. Dzisiaj odebrałem. Lakier czarny szafir.

Pakiet folii ppf full front 10 lat gwarancji (zderzak przód, lampy przód, cała maska, błotniki przód, pakiet słupki - zawiera słupki szyby czołowej, front dachu, wnęki klamek + progi wewnętrzne, próg załadunkowy i słupki na drzwiach). Ceramika na całe auto cleancar fame + overcoar.

Opublikowano
@ tutegotamtego a jaką ceramikę bedziesz nakładał? Masz już coś wybranego?

Mi zaproponowano FX Protect Evolution 9H.

W poniedziałek jadę oddać auto. Dzisiaj odebrałem. Lakier czarny szafir.

Pakiet folii ppf full front 10 lat gwarancji (zderzak przód, lampy przód, cała maska, błotniki przód, pakiet słupki - zawiera słupki szyby czołowej, front dachu, wnęki klamek + progi wewnętrzne, próg załadunkowy i słupki na drzwiach). Ceramika na całe auto cleancar fame + overcoar.

 


Z ciekawości, możesz napisać ile sobie za to zażyczyli? Planuje położyć identycznie plus felgi, i u mnie wołają 2,8 tys za ceramikę na 4 lata +5,5-7 tys za folie full front,

Opublikowano

Ja właśnie odebrałem auto z oklejenia folia full front dokładnie tak jak hvdy. Koszt ok 4 tysięcy .

Poprzednia g20 miałem folia front plus ceramika ,a ze ceny folii spadly teraz sie zastanawiam ,czy nie lepiej okleić w drugim etapie resztę auta (całe auto w folii ok 9 -10tys).

89fd7c4724419b3am.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano
Masz M340i to pewnie :twisted:, ale 10k zł za oklejanie 318d nie widzę sensu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wygląda różnica hydrofobowości między dachem samochodu z ceramiką i bez ceramiki po deszczowej nocy

IMG20210529124246.jpg

IMG20210529124342.jpg

ultra upload

Opublikowano
@ tutegotamtego a jaką ceramikę bedziesz nakładał? Masz już coś wybranego?

Mi zaproponowano FX Protect Evolution 9H.

W poniedziałek jadę oddać auto. Dzisiaj odebrałem. Lakier czarny szafir.

Pakiet folii ppf full front 10 lat gwarancji (zderzak przód, lampy przód, cała maska, błotniki przód, pakiet słupki - zawiera słupki szyby czołowej, front dachu, wnęki klamek + progi wewnętrzne, próg załadunkowy i słupki na drzwiach). Ceramika na całe auto cleancar fame + overcoar.

 


Z ciekawości, możesz napisać ile sobie za to zażyczyli? Planuje położyć identycznie plus felgi, i u mnie wołają 2,8 tys za ceramikę na 4 lata +5,5-7 tys za folie full front,

Ceramika samego lakieru w moim przypadku tak jak pisałem wcześniej: 2,9k. Folia premium z 10letnia pisemna gwarancja 5,5k.

Opublikowano
W moim przypadku pakiet full 340d w gratisie zabezpieczenie felg ceramika, zabezpieczenie szyb powłoka hydrofobowa i zabezpieczenie skór przed farbowanie oraz pękaniem wyszedł 13k z gwarancja na folie 10 lat.
Opublikowano
Odpowiadając na pytanie - w użytkowym aucie zdecydowanie warto.

Przede wszystkim łatwość mycia i utrzymania czystego samochodu. Spłukanie "proszku" na bezdotyku to dosłownie sekunda. Efekt nieporównywalny z żadnych woskiem (A wcześniej używałem fusso 12m - jednego z mocniejszych).


+ oczywiście głębia lakieru

VxOF1cj.jpg


9iTIAfB.jpeg

ile robisz rocznie km ... co ile tys km odnawiasz to ceramikę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe jak długo utrzymuje się efekt hydrofobowości w przypadku wosku , jak się myje auto średnio raz/dwa w tygodniu na myjni bez dotykowej? od przyszłego roku zaproponowano mi wosk zamiast odświeżanie ceramiki
Opublikowano
Ciekawe jak długo utrzymuje się efekt hydrofobowości w przypadku wosku , jak się myje auto średnio raz/dwa w tygodniu na myjni bez dotykowej? od przyszłego roku zaproponowano mi wosk zamiast odświeżanie ceramiki

Tyle samo co ceramika. Nie widzę różnicy w tym aspekcie. Porównywanie bez niczego a jakaś powłoka. Zawszę będzie lepiej z. Porównaj wosk a ceramikę. Porównaj koszty i konserwacje (odnawianie powłoki) . Szczególnie przy dużych przebiegach i częstym myciu. Bo mycie raz w tygodniu to żadne mycie. I w tedy możemy rozmawiać co lepsze a co gorsze. Tak jak było wspominane hydrofobowość to chyba praktycznie standard przy każdej z powłok. Czy głębia koloru. Nadal nikt nie powiedział jaka jest różnica - bo ja nie zauważyłem tych różnic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównaj koszty i konserwacje (odnawianie powłoki) . Szczególnie przy dużych przebiegach i częstym myciu.

to było główny powód dla którego wybrano mi w studio deatlingu wosk zamiast ceramiki od przyszłego roku , no i artystyczna praca kocich pazur na masce :lol:

Opublikowano

Porównaj koszty i konserwacje (odnawianie powłoki) . Szczególnie przy dużych przebiegach i częstym myciu.

to było główny powód dla którego wybrano mi w studio deatlingu wosk zamiast ceramiki od przyszłego roku , no i artystyczna praca kocich pazur na masce :lol:

Wracamy do sedna - przy dużych przebiegach i intensywnej jeździe rozsądny jest bardziej wosk. Ja wole pojechać raz na miesiąc czasami później. Zrobić czyszczenie i wosk. Co przy ceramice na tym samym się kończyło (tylko inne koszty). Bo wszystko pięknie jak się jeździ małe przebiegi to w tedy ceramika błyszczy jak psu ja.... A tak to nie ma innej drogi niż systematyczna pielęgnacja.

Jedyne folia w strategicznych miejscach pomaga - tu przyznaje rację

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mi Soft99 fusso coat trzymał 12 miesięcy, czyli to czym producent go reklamuje na pudełku jest prawdą, a kosztuje 100 zł i starczy go na kilkanaście aplikacji na całe auto. Oczywiście ja sam przygotowałem powierzchnię, bo lubie posmarować przy samochodzie. W studiu was skasują za korektę ogromne pieniądze.

Kładąc wosk w studiu co miesiąc nawet nie zbliżymy się do ceny powłoki i magicznych rewitalizacji, co oczywiście jest położeniem QD na lakier :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.