Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to idealny przebieg by już padła. Koło 10tys jak opiłki pójdą w układ. Kolega właśnie skończył remont takiego samego silnika jak Twój. Przebieg u niego 256tys.


Do wymiany: Pompa, wtryski (niekoniecznie wszystkie), do przepłukania przewody, listwa, bak.


Tu masz cytat kolegi z grupy na fb:

3.0d pompa nowa +wtryski i listwa czujniki używki po sprawdzeniu z papierkiem. Zbiornik czyszczenie czyszczenie węży paliwowych wszystkich. Kodowanie i oleje z filtrami plus robota =10800

Opublikowano

To lepiej zająć się tym od razu.

Kolega na częściach oryginalnych robił czy zamienniki?


Czyli rozumiem, że głównie jeśli chodzi o części to koszta pompy paliwowej + ewentualnie wtryski. A jak to jest z tym kodowaniem? I ewentualnie jakie koszta odchodzą jeśli opiłki nie wlecą?


Poza komputerem można jakoś sprawdzić przed rozebraniem wszystkiego czy faktycznie to?

Opublikowano
Nie jest powiedziane że akurat u Ciebie pompa ale objawy na nią wskazują. On częśc nowych gratów czesc używek. W zamienniki nie szedł. Koszt jeśli bez opiłków będzie mniejszy ale ciężko powiedzieć ile. Wiadomo za ile co kupisz i ile bierze Twój mechanik. Ale ja bym pompe wyciągał i sprawdzał.
Opublikowano

Dzięki wielkie :)


Powiedz mi jeszcze, jeżeli przykładowo kończyłaby się pompa to komputer powinien coś pokazać? Dopiero wieczorem będę podpinal, ale jestem ciekaw czy powinno być coś, ale nie musi pod kompem.


Bo jeśli patrzyłeś wszystkie 3 filmiki to na dwóch ostatnich zdecydowanie szybciej łapie niż na ciepłym.

Opublikowano
Loteria z tym pokazywaniem na kompie. Moze być niskie ciśnienie na listwie pokazane ale nie musi. Lepiej rozebrać i zobaczć jaki jej stan.
Opublikowano

Żeby zobaczyć czy pompa wysokiego ciśnienia opiłkuje wcale nie trzeba wyciągać pompy.Wystarczy wykręcić zawór pompy.Na nim będzie widać,czy są opiłki,czy nie.Ja robiłem to u siebie w F25 ale jakoś nie zauważyłem żeby gorzej odpalał na ciepłym.Po prostu któregoś dnia zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił.Komp pokazał zbyt niskie ciśnienie na szynie common rail.Mnie cała zabawa wyniosła 3tys.Wtryski używane 1000zl sprawdzane,pompa w stanie idealnym 400zl.Reszta sumy to robota i czyszczenie zbiornika i szyny



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pompa wysokiego ciśnienia, niskiego itp też po kolei do sprawdzenia?


Ok dzięki Panowie, dam znać co i jak

Opublikowano

Najpierw zawór pompy wysokiego ciśnienia z filterkiem,tam bedzie widać,czy są opiłki



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Żeby zobaczyć czy pompa wysokiego ciśnienia opiłkuje wcale nie trzeba wyciągać pompy.Wystarczy wykręcić zawór pompy.Na nim będzie widać,czy są opiłki,czy nie.Ja robiłem to u siebie w F25 ale jakoś nie zauważyłem żeby gorzej odpalał na ciepłym.Po prostu któregoś dnia zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił.Komp pokazał zbyt niskie ciśnienie na szynie common rail.Mnie cała zabawa wyniosła 3tys.Wtryski używane 1000zl sprawdzane,pompa w stanie idealnym 400zl.Reszta sumy to robota i czyszczenie zbiornika i szyny



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Już wielu tak sprawdzało ;) a potem jęki. Każdy niech robi po swojemu. Tysiąc....znajdz wtryski do efki za tyle hyhy skoro to 3.0 litry. Powodzenia.

Opublikowano

Ja napisałem na przykładzie swojego 2.0d.I chodziło mi o to że ceny wcale nie sa takie absurdalne.To do 3 litrowego niech da 1600 za wtryski.To nadal nam nie daje sumy ponad 10tys.Nawet niech da 2tys.Nie ma co straszyć takimi kosztami.Bo takie koszty to

Mogą wyjsc owszem z cennikiem Aso za same wtryski

Opublikowano

No wiadomo, że na częściach z aso sporo wyjdzie, ale może nie będzie trzeba :P pod kompa jednak w piątek będę podpinal więc dam znać.


W razie czego nie zostanie nic jak jej demontaż i sprawdzenie.

No i też dziwne, że ktoś miał problem z pompą a objawy kompletnie inne niż u mnie. Po czymś jeszcze idzie rozpoznać jak pompa kończy żywot?

Opublikowano
Co trzeba kodować po takim malym remoncie tj po wymianie pompy, wtrysków i czyszczeniu układu?
Opublikowano

Błąd 25C800 - czujnik przeciwcisnienia spalin : czujnik zmiany biegów poza wartością tolerancji, nieciągły.

Może to powoduje że dłużej kręci? Błąd po wykasowaniu znika. Po odpaleniu pojawia się znów.


Ciśnienie na szynie 270 bar.


Sprawdziłem ten czujnik o ile to ten i jest trochę jakby po prostu mokry, foto w linku


https://ibb.co/zfgrznq

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

25C800


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.

Wartość graniczna: 60 mbar


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez określony czas podczas wybiegu jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.

Okres oczekiwania: od 4,7 s do 6,7 s (w zależności od wersji).

Okres testu: 2 s

Napięcie sterownika: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 50 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyków.

2. Sprawdź węże czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego ułożenia.

Jeżeli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.


Wpływ na błąd

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Jeśli czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych został wymieniony, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.


© 2021 - BMWFaultCodes



Na twoim zdjęciu jest czujnik poziomu oleju , część nr. 16...

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/525d-N57/2011/browse/engine/oil_pan_oil_level_indicator/


Czujnik różnicy ciśnień DPF , część nr. 3 lub 5

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/525d-N57/2011/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/

Opublikowano

A jakie powinno być ciśnienie na szynie?


Po nocy np zapala praktycznie od strzała, a na ciepłym już kręci te 2 sekundy.

Opublikowano
To u mnie było dokładnie 269,54. Nie wiem czy to duża różnica czy jest ok i nic przy pompie nie grzebać?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej wszystkim,

Chciałem tylko ku przestrodze podzielić się moim przypadkiem. Auto f11, N47, dwie turbinki, 218 koni. Przebieg 270tys., w moim posiadaniu od 2 lat. Przejechałem ok.25 tys.km. Piękna podróż autostradą z prędkościami 150-160 km/h. Na chwilę przydepnąłem sobie trochę szybciej... Dosłownie na minutkę. Zwolniłem do 150, a tu po niedługiej chwili nagle komunikaty o awarii, pas awaryjny i koniec jazdy. Lawetka, auto zastępcze, dużo stresu, ledwo zdążyłem na ważne spotkanie...


Werdykt: zmielony układ paliwowy


I teraz istotne: żadnych objawów typu kręcenie na ciepłym, falujące obroty, szarpanie, brak mocy, wibracje. Nic. Wszystko jak w nowym autku.


Jeszcze istotniejsze: zawsze ponad pół baku na stanie, zawsze paliwo premium (w czwartki na znanej stacji jest promo, czasem na polskiej żółtej), stosowane dodatki uszlachetniające najwyższej jakości.


Czekam na diagnozę co z wtryskami...


Pozdrawiam!

Nic nie stuka nic nie puka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robię podobnie.

Na tą chwilę mam nalatane 235kkm.

Z tego wynika ,że zostało mi jeszcze 35kkm...... :mrgreen:

Ja dodatkowo co drugie tankowanie dolewam do ON 300ml. oleju 2T. Podobno ma to zwiększyć smarowanie? Chodź doczytałem kiedyś , że paliwa premium mają większy parametr smarności niż zwykłe ON ?


Co ile wymieniałeś filtr paliwa?

U mnie pierwszy właściciel co 50kkm , czyli zrobił to trzy razy . Ja zrobiłem to przy przebiegu 190kkm i 225kkm.


Jeszcze jedna rzecz. Posiadam aplikację BTool. Na niej kontroluje parametr ciśnienia paliwa . Zazwyczaj , po rozgrzaniu silnika ciśnienie paliwa wynosi 300bar na biegu jałowym. Jestem ciekawy , czy były by jakieś odchylenia ciśnienia paliwa przed wystąpieniem awarii , podobnej do twojej?


Niestety , jest to kosztowna naprawa.

Powodzenia..... :cool2:

Opublikowano
Robię podobnie.

Na tą chwilę mam nalatane 235kkm.

Z tego wynika ,że zostało mi jeszcze 35kkm...... :mrgreen:

Ja dodatkowo co drugie tankowanie dolewam do ON 300ml. oleju 2T. Podobno ma to zwiększyć smarowanie? Chodź doczytałem kiedyś , że paliwa premium mają większy parametr smarności niż zwykłe ON ?


Co ile wymieniałeś filtr paliwa?

U mnie pierwszy właściciel co 50kkm , czyli zrobił to trzy razy . Ja zrobiłem to przy przebiegu 190kkm i 225kkm.


Jeszcze jedna rzecz. Posiadam aplikację BTool. Na niej kontroluje parametr ciśnienia paliwa . Zazwyczaj , po rozgrzaniu silnika ciśnienie paliwa wynosi 300bar na biegu jałowym. Jestem ciekawy , czy były by jakieś odchylenia ciśnienia paliwa przed wystąpieniem awarii , podobnej do twojej?


Niestety , jest to kosztowna naprawa.

Powodzenia..... :cool2:

 

Paliwa premium są właśnie bardziej suche ;) z racji dodawanych uszlachetniaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.